Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,840   +0,230   (+1,69%) Dagrange 13,750 - 14,010 93.130   Gem. (3M) 202K

Amg Mei 2018: wees er als de kippen bij!

1.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 57 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. holenbeer 24 mei 2018 18:28
    quote:

    rene66 schreef op 24 mei 2018 18:03:

    Als AMG morgen nog verder zakt is het een mooi bijkoop moment. Bij 47 Euro ga ik nog wat bijkopen.

    De beurs in de VS gaat weer langzamerhand omhoog op dit moment. Ik zou er niet van staan te kijken als de VS vanavond weer in het groen gaat eindigen.
    ik schrijf puts september 46, doen nu al bijna 3 euro. Ik wil ze in september wel hebben voor 43 euro netto, en zo niet, dan heb ik gratis die 3 euro.

    Van de opbrengst langzaam weer calls bijkopen, calls 60 sept doen nog maar 1,1. Als AMG weer een paar euro herstelt, zit er zo weer een euro bij, da's bijna 100 % rendement. Ik zie AMG deze zomer nog wel naar 55 euro gaan, als is het maar even. Op 2 augustus alweer H2-cijfers, vaker wel een stijging dan niet.

    Calls aug 58 kunnen ook.
  2. [verwijderd] 24 mei 2018 18:30
    quote:

    Tom3 schreef op 24 mei 2018 17:09:

    Waarom zakken we dan als een baksteen, nu al meer dan 3% lager? Winstnemingen kwamen in het verleden vaker voor maar deze is wel heftig.
    Heeft sowieso iets met de cijfers van SQM te maken...
    Cijfers niet bepaald goed (omzet = vorig jaar), maar daar gaat het vooral om de komende jaren, aangezien ze de capaciteit gaan verdrievoudigen.
    Weer overreactie van de hele lithiummarkt.
    Albemarle nu ook -6%.
    Is er iets specifiek gezegd over de lithiummarkt die slecht geïnterpreteerd geweest is?
  3. turboturbo33 24 mei 2018 19:56
    quote:

    GeldIsOokNietAlles schreef op 24 mei 2018 14:58:

    dagblad070.nl/tu-delft-presenteert-ex...

    AMG doet niet veel in Palladium of platina volgens mij. Of weet iemand hier iets meer over?

    Als ik dit kranten artikel lees is de potentie van de waterstof uiteindelijk veel groter dan rijden op accu. Duurt gelukkig nog wel even, maar toch!
    Ik denk zeker dat waterstof een hele grote toekomst heeft. Eigenlijk vooral brandstofcellen.(die kunnen op meer dan alleen waterstof draaien) Echter houden brandstofcellen niet heel erg van constant wisselende last, dus het zal een combi blijven van een (kleine) accu met een brandstofcel.

    Op dit moment is de opslag van waterstof nog een beetje onpraktisch, in een tank op 700 bar of vloeibare opslag heeft beide grote nadelen. Echter zijn er grote ontwikkelingen in waterstofopslag in bijv koolstofnanobuisjes. Zonder diep op de stof in te gaan, is dit een manier om een heel stuk meer waterstof in hetzelfde volume op te slaan, waardoor waterstofbrandstofcelauto's een heel stuk meer haalbaar worden.

    In de tussentijd zal AMG vast en zeker lekker gaan, en het management vast ook op nieuwe ontwikkelingen in gaan, mooi aandeel.
  4. forum rang 4 geldmaker 24 mei 2018 20:49
    We zijn wel een zeer sociaal aandeel, we geven spijtoptanten alsnog de kans om in te stappen. Dat de koers iets zou corrigeren is duidelijk als we maar niet het februari patroon terug zien van onder de 40 euro. Mooi bericht van bv nieuw koersdoel van KBG of door AMG de shell deal uitgebreid beschrijven zou mooi zijn.
  5. forum rang 6 Tom3 24 mei 2018 21:04
    De cijfers van SQM zijn dan wel negatief ontvangen op de beur: men verwacht aanhoudende hogere prijzen voor lithium t/m HY 1 2018. Daarna verwacht men de productie met 20k ton meer op te schroeven dan eerder verwacht. Onduidelijk is het prijseffect hiervan. Krijgen we weer een herhaling van zetten?

    www.reuters.com/article/sqm-results/u...
  6. nobahamas 24 mei 2018 21:16
    quote:

    turboturbo33 schreef op 24 mei 2018 19:56:

    [...]

    Ik denk zeker dat waterstof een hele grote toekomst heeft. Eigenlijk vooral brandstofcellen.(die kunnen op meer dan alleen waterstof draaien) Echter houden brandstofcellen niet heel erg van constant wisselende last, dus het zal een combi blijven van een (kleine) accu met een brandstofcel.

    Op dit moment is de opslag van waterstof nog een beetje onpraktisch, in een tank op 700 bar of vloeibare opslag heeft beide grote nadelen. Echter zijn er grote ontwikkelingen in waterstofopslag in bijv koolstofnanobuisjes. Zonder diep op de stof in te gaan, is dit een manier om een heel stuk meer waterstof in hetzelfde volume op te slaan, waardoor waterstofbrandstofcelauto's een heel stuk meer haalbaar worden.

    In de tussentijd zal AMG vast en zeker lekker gaan, en het management vast ook op nieuwe ontwikkelingen in gaan, mooi aandeel.
    gelukkig zijn er nieuwe ontwikkelingen in de opslag van waterstof, bv in natriumboorhydride (Nederlandse uitvinding)
    www.scientias.nl/rijden-we-dankzij-ne...
  7. Umi1 24 mei 2018 21:31
    Over the past two years, we have been selling more lithium than our nameplate capacity pressuring our production and logistics, thus reducing inventories. As a result of this, we reported lower sales volumes of lithium during the first quarter. These lower sales volumes will not impact our 2018 expectations of approximately 55,000 MT, about 10% higher than amounts reported last year.
    The price pressure in the lithium market is a result of growing demand, which is expected to reach almost 260,000 MT this year, a 20% increase over last year. Given this, and long-term lithium expectations, we announced plans to increase our lithium production in Chile from 48,000 MT/year (our current capacity) to 180,000 MT/year. This capacity is planned in three stages, with a total capex of approximately US$525 million. In the past, the market has consistently underestimated lithium demand growth, and the industry has failed to grow supply accordingly. We have been a major player in the lithium market for over 20 years, and as always, remain very diligent in assessing the market and its needs. Our production and development teams have been able to expand lithium capacity in the past in a very efficient way. By executing this plan, we will have the capacity and flexibility to respond to market growth. The low capex per ton, and our very strong financial position, makes this an attractive investment.

    s1.q4cdn.com/793210788/files/doc_news...
1.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 49 50 51 52 53 ... 57 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.