Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Binck« Terug naar discussie overzicht

Binck Inactive of overstappen naar Lynx

92 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 april 2018 16:35
    Als ik een Active trading klant zou willen worden, dan zeker niet bij Binck.
    Immers: juist dan is DeGiro veel goedkoper.
    Al met al moet ik concluderen dat Binck als doel heeft om 90% van hun klanten gewoon meer uit te melken.

    Nu gun ik ze best wat, maar ik vind dat Binck met al hun inspanningen en fintech gebeuzel proposities moet samenstellen die klant-gericht zijn.
    Ze falen daar grotesk in. Hun wijzigingen dienen uitsluitend om de Binck-zakken te vullen.

    Binck wil alles automatiseren en robotiseren. Dat spaart personeel uit.
    Bij Alex hebben ze het gewoon slecht gedaan. Als ik wat verdien dmv Binck mogen zij ook profiteren, maar ze doen hun best om mij achteruit te laten boeren.
    Ik heb dus helemaal geen belang bij Binckse automaten.
    En ik snap al helemaal niet waarom hun nogal domme automatisering (waar ik echt geen hoge pet van op heb) kostenverhogend zou moeten werken.
    Als het geen klantenvoordeel oplevert moet je het gewoon niet doen!
  2. forum rang 8 objectief 16 april 2018 16:48
    quote:

    de bos schreef op 16 april 2018 16:15:

    Fred12345
    Dat is mijn punt helemaal niet. Alles staat bij mij op binck inactive, wat voor mij prima is, maar ik verbaas mij over deze grote koerswijziging uitgevoerd op zo'n lompe manier. rest zie boven.

    "Lompe manier"...zulke woorden zou ik niet zo snel gebruiken, als je het bedrijf niet kent als bestuurder en/of medewerker. Wat weten de rekeninghouders over de achtergronden en/of noodzaak van deze wijzigingen...juist...niks.
  3. zzz_zzz 16 april 2018 16:49
    Je kan hier als klant of als aandeelhouder reageren.

    Mijn reactie als klant met lange termijn portefeuile en (voorheen) ca 3 transacties per maand:
    Voorheen was de service fee gemaximeerd op 360 per jaar. Dat vond ik schappelijk. Je krijgt er een goede site voor terug en het is goedkoper dan bij de grootbanken. In de nieuwe situatie moet je gaan kiezen tussen "inactive", "groen" of "blauw", of verhuizen naar een andere bank. Met drie transacties is inactive verreweg het voordeligst, ik ga hiervoor kiezen en ga het aantal transacties tot een minimum terugbrengen. Als ik voor green of blue kies komt de service fee uit op 43 of 67,50 voor ik enige transactie heb gedaan. Met transacties erbij gaat het richting 100 per maand. Dat vind ik simpelweg te duur voor een rekening en wat streaming koersen. Wat ik in combinatie hiermee niet snap is dat de variable tarieven voor opties ondanks deze hoge vaste kosten nog steeds flink hoger zijn dan bij deGiro. Kortom ik snap niet wat Binck hiermee denkt te bereiken.

    Als aandeelhouder vermoed ik dat op korte termijn de inkomsten wellicht zullen stijgen, maar op lange termijn kan het niet anders of er lopen klanten weg, en ik zie ook niet waar bij deze tarieven de nieuwe instroom vandaan moet komen. Het is dan ook van groot belang om de take-rate van de verschillende opties en het klanten verloop op de voet te volgen. Ik hoop in ieder maar dat het management zal worden afgerekend op de lange termijn waarde van binck waarin inbegrepen het aantal tevreden klanten en niet op de netto winst van de komende 6 maanden.
  4. forum rang 8 objectief 16 april 2018 16:57
    quote:

    Bowski schreef op 16 april 2018 16:35:

    Als ik een Active trading klant zou willen worden, dan zeker niet bij Binck.
    Immers: juist dan is DeGiro veel goedkoper.
    Al met al moet ik concluderen dat Binck als doel heeft om 90% van hun klanten gewoon meer uit te melken.

    Je veelvuldig commentaar of beter gezegd je kritiek heb ik al onder het draadje "Nieuw bewaarloon etc.." gelezen...in feite afbraak berichtjes over Binck.
    NB.
    1e zin: DeGiro zou ik niet willen vergelijken met Binck om bekende redenen zoals bank vs niet-bank etc..
    2e zin: ook Binck heeft als doel winst te maken daarvoor is het een bedrijf met winstoogmerk.
  5. Picton 17 april 2018 15:02
    quote:

    fred12345 schreef op 16 april 2018 16:48:

    [...]

    "Lompe manier"...zulke woorden zou ik niet zo snel gebruiken, als je het bedrijf niet kent als bestuurder en/of medewerker. Wat weten de rekeninghouders over de achtergronden en/of noodzaak van deze wijzigingen...juist...niks.
    Tjonge Fred!..De Bos bedoelt met een 'lompe manier' dat Binck deze tarief structuur brengt als een verbetering voor iedereen. En dat de Telefoon bij Binck roodgloeiend staat geeft al aan dat er iets niet helemaal goed is gecommuniceerd. En over inactive keuze was al helemaal niets bekend!

    Maar gelukkig begrijp jij het allemaal wel! Maar uit je verhalen denk ik dat jij een kleine belegger bent en dan hoofdzakelijk in turbo's en sprinters/speeders en zal deze stevige kosten verhoging van Binck jouw niet zo raken omdat die kosten(bewaarloon)op belegd vermogen niet meetellen.

  6. forum rang 8 objectief 18 april 2018 07:41
    quote:

    Picton schreef op 17 april 2018 15:02:

    [...]

    Maar gelukkig begrijp jij het allemaal wel! Maar uit je verhalen denk ik dat jij een kleine belegger bent en dan hoofdzakelijk in turbo's en sprinters/speeders en zal deze stevige kosten verhoging van Binck jouw niet zo raken omdat die kosten(bewaarloon)op belegd vermogen niet meetellen.

    Bedankt voor je reactie....ja, ik ben een kleine belegger maar dat is wel relatief. en nee, ik beleg niet in turbo's/sprinters/speeders. Tevreden?
  7. [verwijderd] 19 april 2018 22:07
    Ja Binck heeft een app en sinds ik een android update heb gehad werkt deze niet meer bij mij :-)
    Lynx en DeGiro hebben ook een app en die werken velen male beter.
    Maar het is toch niet zo moeilijk...... Lynx en DeGiro zijn goedkoper tevens is het platform van Lynx veel beter als je je er wat meer in verdiept.
    Heb Binck opgezegd en Alex ook want die gaat ter zijner tijd ook op in Binck.
  8. Antoon12 20 april 2018 09:26
    Ze willen gewoon meer inkomsten. Reden het lukt hun niet om de concurrentie aan te gaan met de DeGiro, Lynx enz. Ook ik ben weer duurder uit bij Binck. Gemiddeld 20 contracten per maand. En af en toe een aanzegging. Ik schrijf enkel opties. Daar door dus veel marge nodig. Ook hier geen rente op. Wel fee van 7 euro en slechts een 20 cent korting op de optiecontracten. Waarmee Binck ook ten opzichten van de eerder genoemde brokers duurder is. Kortom ik zie geen enkel voordeel voor de klant. Binck heeft blijkbaar problemen met de inkomsten en probeert dit via de klanten te herstellen.
    Maar we hebben gelukkig vele mogelijkheden om dit te ontlopen. Andere brokers zullen je met open armen ontvangen.
  9. [verwijderd] 20 april 2018 11:29
    Zelf gebruik ik PBM bij Binck, hierdoor heb ik veel meer ruimte dan bij DeGiro heb ik gemerkt, ook in vergelijking met Lynx heb ik ondervonden dat PBM bij Binck in mijn voordeel werkt... door die extra contracten die ik kan schrijven zijn die paar E-tjes service fee voor mij geen issue.. daarnaast vind ik het wel lekker dat mij collateral bij een bank staat en niet in dat gekke geldmarktfonds van DeGiro.
  10. Dhrbelegger 20 april 2018 21:54
    quote:

    Mr. Niceguy schreef op 20 april 2018 11:29:

    Zelf gebruik ik PBM bij Binck, hierdoor heb ik veel meer ruimte dan bij DeGiro heb ik gemerkt, ook in vergelijking met Lynx heb ik ondervonden dat PBM bij Binck in mijn voordeel werkt... door die extra contracten die ik kan schrijven zijn die paar E-tjes service fee voor mij geen issue.. daarnaast vind ik het wel lekker dat mij collateral bij een bank staat en niet in dat gekke geldmarktfonds van DeGiro.
    Jij kijkt verder dan je neus lang, voor mij geldt hetzelfde :)
92 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.