Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Franse aandelen« Terug naar discussie overzicht

DBT SA - de grootste Europese laadpalenproducent

856 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 43 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 maart 2018 22:08
    7.5k aandelen in de porto. Verwacht veel van de opkomende cijfers. Baal er alleen van dat ze zo slordig zijn met het op de hoogte stellen van cijferdatums. In 2016 en 2017 kwamen de cijfers uit respectievelijk 2 en 4 maart (Dat zou dus vandaag donderdag of morgen vrijdag zijn). Ik verwacht daarom ook morgen voorbeurs cijfers. Riemen vast als de cijfers naar verwachting zijn!
  2. [verwijderd] 6 maart 2018 11:53
    +8% waarschijnlijk door dit bericht:

    GENEVE (Reuters) - Carlos Tavares, CEO van PSA, drong er bij de Europese staten op aan zich ertoe te verbinden een oplaadnetwerk in te zetten dat voldoende is om de ontwikkeling van elektrische voertuigen te ondersteunen.

    "Staten moeten minimale toezeggingen doen over de dichtheid van het laadnetwerk", vertelde hij op de persdagen van de Autosalon van Genève, eraan toevoegend dat hij dit voorstel deze week zou indienen bij de raad van de ACEA, de vereniging van Europese automobielfabrikanten.

    Carlos Tavares was van mening dat de inzet van een dergelijk netwerk vergezeld moet gaan van doelstellingen - een of twee jaar stroomopwaarts gedefinieerd - met betrekking tot de CO2-plafonds die door autofabrikanten zijn vastgesteld.

    "Er is nu een duidelijke verantwoordelijkheid van de staten, ze hebben gekozen voor de elektrische technologie die zij het beste vinden, dus we gaan allemaal in deze richting", vervolgde de voorzitter van de raad van bestuur van PSA.

    "Maar er is een tweede verantwoordelijkheid, het is niet genoeg om de technologie te kiezen (...) maar het is noodzakelijk om de voorwaarden te creëren zodat consumenten elektrische voertuigen kunnen kopen door te zeggen dat ze ze kunnen laden."

    (Gilles Guillaume, onder redactie van Jean-Michel Belot)
  3. [verwijderd] 6 maart 2018 12:58
    Hallo Eric,

    Ik zit er in rond de 2.90 maar alle berichten rondom elektrisch rijden geven de trend aan van de markt. Nieuwe lader is makkelijker en sneller te maken, dus meer marge voor DBT. Het contract met hongarije voor afname van deze lader.

    zo'n stijging als vandaag kun je zo maar vaker gaan zien. Ik ben ook positief voor de LT zoals je ziet
  4. [verwijderd] 9 maart 2018 09:10
    Beste allemaal,

    eerste berichtje op dit forum.
    Heb eens zitten kijken op hun website en op het franstalig gedeelte kwam ik dit tegen. In de engelse versie staat deze tekst er niet op. Heb hem vertaald via google... Het bericht dateert van 06/03/2018

    Omzet voor H1 2017/18: een markt die eindelijk structureert, tijdelijke leveringsvertragingen en een jaarlijkse omzetgroeidoelstelling van minstens 15% met een significante vermindering van de exploitatieverliezen (06 / 03/2018 18:20)
    Recente bevestigingen van grote Europese projecten zijn belangrijke zakelijke kansen voor nieuwe DBT-verladers - de markt begint zich na enkele maanden van transitie vorm te geven.
    Opbrengsten (CA) voor het opladen stations tot 6% ten opzichte van de 2 e helft van 2016/17 maar 32% vergeleken met 1 st Semester 2016/17 door tijdelijke vertragingen levering van diensten gerelateerd aan TYM (Nissan Contract).
    DBT kondigt een doelstelling aan voor een jaarlijkse omzetgroei aan het einde van juni 2018 van minstens 15% en een significante vermindering van de exploitatieverliezen in vergelijking met 2016/17, via de toename van de brutomarge (in het voordeel van de verkoop) en de implementatie van een spaarplan voor meerdere maanden.
    DBT (ISIN: FR0013066750 - Mnémotique code: ALDBT), de Europese expert van het opladen van oplossingen voor elektrische voertuigen, meldde de verkoop voor de 1 ste helft van het 2017/18 financiële jaar (periode van 1 juli tot 31 december 2017) .

    TABEL EERSTE HALF INKOMSTEN 2017/18 (IN) - IN DUIZENDEN EURO

    31/12/2016 2017/06/30 31/12/2017 % Var S1 2017/18 versus S1 2016/17 % Var S1 2017/18 vs S2 2016/17
    Laadstations 4049 2591 2734 -32% 6%
    Van welke diensten 451 346 674 49% 95%
    Historische activiteit 1186 1092 842 -29% -23%
    Van welke diensten 13 5 12 -8% 140%
    omzet 5235 3683 3576 -32% -3%
    ANALYSE VAN DE ACTIVITEIT

    De CA DBT 1 ste helft van 2017/18 steeg met 6% ten opzichte CA 2 tweede helft van 2016/17 maar 32% vergeleken met 1 ste helft van 2016/17 gevolg van de daling de laadstationsactiviteit in verband met vertragingen bij de levering van TYM-diensten (derde jaaronderhoud) van het Nissan-contract. De impact van leveringsvertragingen op de omzet wordt geschat op bijna € 1 miljoen in vergelijking met het geplande tijdschema voor dit semester. De validatie van de door Nissan geleverde elementen en de training van de interventieteams duurde langer dan oorspronkelijk gepland. DBT neemt deze vertragingen bij de levering aan.

    Daarnaast zette DBT zijn programma voort om de marges die sinds vorig jaar waren ingesteld, te verhogen. Met name onrendabele producten zijn permanent uit de portefeuille verwijderd en de kosten worden nog steeds gerationaliseerd als onderdeel van het spaarplan dat enkele maanden geleden is geïnitieerd. Als gevolg hiervan had dit een negatief effect op het niveau van de omzet ten gunste van de marge.

    De historische verkoop van transformatoren en straatmeubilair wordt nog steeds bestraft door een structurele daling van de volumes, die al in het verleden werd genoemd.

    VOORUITZICHTEN

    DBT verwacht eind juni 2018 een jaaromzet van minstens 15% ten opzichte van het voorgaande jaar te behalen en de onderneming streeft naar een aanzienlijke vermindering van de exploitatieverliezen in het boekjaar 2017/18 in vergelijking met het voorgaande jaar. vorige oefening.

    De fast-track markt blijft aantrekkelijke vooruitzichten bieden en het einde van 2017 was een belangrijk keerpunt voor deze. Grote structurele projecten die voor een deel door Europese fondsen werden gefinancierd, werden uiteindelijk bevestigd terwijl ze langverwacht waren. Zo bevestigde de Europese Commissie de financiering van bijna 4.000 voor ongeveer 20.000 oplaadpunten. Eind 2017 werd een lijst van ongeveer vijftien projecten aangekondigd voor de start gepland voor 2018 voor de komende 4/5 jaar. Dit opent eindelijk heel brede perspectieven voor de verkoop van ons nieuwe assortiment opladers QC 50kw en QCNG150 / 350kw gepresenteerd in het najaar van 2017 in de grootste gespecialiseerde beurzen in Europa.

    OVER DBT

    DBT werd opgericht in 1990 en is een industriële groep die gespecialiseerd is in het beheersen van energie en planning van stedelijke ruimte. De groep, oorspronkelijk leverancier van elektrische stroomtransformatoren, biedt toegangscontrole- en energiedistributieoplossingen binnen haar technische dochteronderneming.

    DBT-CEV is een erkende speler op het gebied van laadinfrastructuur voor innovatieve elektrische voertuigen. Het bedrijf heeft een breed scala aan normale laadstations gecreëerd (3 tot 8 uur), versneld (1 tot 3 uur) en snel / ultrasnel (30 minuten). Sinds 2016 bestaat er een dochteronderneming die zich toelegt op de opleiding van DBT-producten.

    Gevestigd in Brebières in de Hauts-de-France, DBT groep had 77 medewerkers op 1 ste juli 2017 en genereerde € 9M omzet over het boekjaar 2016/2017.

    Meer informatie op www.dbt-bourse.com

    Contact met investeerders :

    Hervé Borgoltz - CEO

    Tel: 03 61 47 80 36

    ir@dbt.fr
    Media contact :

    Alexandre Borgoltz / Marlène Maréchal

    Tel: 03 61 47 80 36

    communication@dbt.fr
  5. [verwijderd] 20 maart 2018 08:41
    Ik zit er ook nog vol in en koop bij een nog verdere daling nog meer bij. De energie/auto markt zal de komende jaren drastisch gaan veranderen. Het echte omslagpunt moet nog komen maar het kan ineens hard gaan. De vraag naar laadpalen zal op een gegeven moment heel snel gaan toenemen. De tijd zal het ons leren
856 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 43 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.