Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,200   +0,025   (+0,48%) Dagrange 5,105 - 5,230 75.159   Gem. (3M) 179,3K

TomTom maart 2018

3.177 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. harrysnel 5 maart 2018 09:48
    quote:

    mjmj schreef op 5 maart 2018 09:08:

    @ Harrysnel(ler): hoe groot acht jij de kans dat er een doorkruisende variabele is die we over het hoofd zien op het forum of niet genoeg gewicht geven? (bv een contract of afspraak met een business partner)
    Acht die kans groot. Ik denk dan bv aan mogelijkheid van:

    - een met Apple gemaakte afspraak dat er geen “change of control” mag plaatsvinden gedurende X jaar of voor het bereiken van een technische mijlpaal. Met daarbij dan evt ook een mogelijkheid tot koop/exit door Apple + Founders na afloop van deze termijn. Als de Founders hierbij betrokken zijn dan verklaart dit het downplayen van de kansen en focus op de lange weg die nog te gaan is. Tijd rekken en daarbij gebruik maken van huidige cijfers (Consumer) om koers iedere keer weer terug te zetten naar gewenst niveau. Na eerste Apple deal met kortste persbericht ooit werd gezegd “we hebben de champagne nog niet opengetrokken”. Ik hoop dat alle aandeelhouders die fles nog mogen opentrekken in toekomst en niet alleen de Founders + Friends.

    - een afspraak met Consortium van Here over toekomstige business/samenwerking met verzoek tot zoveel mogelijk radiostilte over inspanningen/deals met deze partijen. Het “eigenaar zijn van Here” maakt dat deze Duitsers eerst Here willen herplaatsen (andere partijen erbij betrekken) en Goddijn heeft aleens gezegd te wachten op “witte rook bij de Duitsers” waarmee hij bedoelde “wachten wat ze nu eigenlijk met Here willen”. Dit verklaart dan dat we bv niets meer over de deal op het gebied van autonoom rijden horen die met VW al eind 2014 is afgesloten. En dat terwijl deze zaken binnen de sector nu veel meer in publiciteit staan dan eind 2104. Verklaart ook gedoe over bekendmaking deal met VW en onduidelijkheid over Daimler voor Maps VS (wel/ geen belangrijk contract; voor/na aankoop van Here).

    - een afspraak met Bosch dat die partij gaat deelnemen in Maps maar dat Bosch eerst tijd krijgt om business bij Duits Consortium rond Here veilig te stellen. Deelname van Bosch in Here kan een gebaar van goede wil zijn door Bosch om relatie goed te houden en op verzoek zijn van Duitsers. Zoals ook voor Continental geldt maar met Bosch heeft TomTom nauwere banden.

    Bovenstaande blijft pure speculatie maar het verklaart voor mij wel de houding/gedragingen van partijen binnen deze sector.

    @Wies: daarom schreef ik erbij dat het mijn mening is. Net als dat ik het eens ben met jou dat het TomTom bestuur volledig aansprakelijk is voor huidige koers en niemand anders. Ook dat is een mening van mij die ik met jou deel.
  2. forum rang 6 tatje 5 maart 2018 09:49
    Ha Harrysnel.

    Wat Goddijn eigenlijk zegt: het is een lange onzekere moeizame weg en je zou wel gek zijn om in het aandeel te zitten. Veel gevaren, matige cijfers en geen enkele kans op positieve verrassingen. Ik geloof niet dat Goddijn dat werkelijk meent want hij had makkelijk E20 per aandeel kunnen krijgen als hij de indruk had gewekt na de overname van Here niet afwijzend te staan tegenover verkoop/opsplitsing.

    Je hebt gelijk, Harold weet dat 20 euro een makkie is :-)
    Wil ik als topmedewerker binnen Tom Tom, opties op 40 euro en hoe te verzilveren.

    Als ik die berekeningen zie, zoveel maal de ebita, dasss de prijs.

    Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens, het gaat erom, lig ik op kop en hoeveel ebita kan ik door mijn toppositie in de toekomst waarmaken.
    Dan krijg je een heel andere waarde.

    Ga nog altijd mee, met Roger Lanctot, founders willen minimaal 8 tot 10 miljard dollar toen de dollar 1,10 stond.

    Dat Tom Tom ten tijde van de overname van Here, niet is gekocht door partijen die ook interesse in Here hadden, zegt mij, dat de founders heel andere overname bedragen in hun hoofd hebben.

    Dirty kunnen ze gezien de uitspraak van Taco op onze aandelen info ( zoethoudersdag )niet maken.

    Oude school !

    PND alleen zakte in 2017 met 20%
    Consumer hardware zakte in 2017 27%
    Consumer Taco : consumer hardware en sport waren ongeveer gelijk, beiden 10% plus van totaal en PND een 78%
    Totaal was 412,5 Hardware consumer 45 Sports 46,5 PND 321

    2018
    PND 321 min 22% is 257
    Consumer hardware 45 min 27% is 33
    3BTB 491 met 15% is 565

    Totaal 855

    Sports eind 2016 106 .

    Stel je voor sports zou zoals Taco dacht laag dubbelcijferig groeien.

    106 maal 1,11 is 2017 118 en maal 1,11 voor 2018 131

    Dus sports zou groeien zoals Taco eind 2016 verwachtte, dan zou het in 2018 voor 131 miljoen omzet zorgen, nog altijd vet verliesgevend.

    Ik denk dat de broer van madame al eind 2016 het veld moest ruimen, omdat de bui er al was of ze zagen hem al hangen.
    Die ontslagen in 2016 op de kap van consumer, wie zegt dat dat niet al de eersten in sport waren :-)

    Als je eind 2016 106 miljoen sports hebt en laagdubbelcijferige groei verwacht, dus 11 a 12%, dan weet je dat je bij een breakevenpoint van 200 miljoen, nog 2017 2018 2019 en 2020 verlies gaat leiden op sports.

    In sports moet je gewoon de eerste zijn, of naamsbekendheid hebben in een gigantisch afzetgebied.

    Wie zegt mij, dat er geen koper is voor sports en deze pas na de AVA bekend wordt gemaakt.

    Tom Tom is een ijsberg, 9/10 gebeurt onder water :-)

    Nog eentje !

    Opties voor de rvb daar is een change of control voor, voor het eerst opgenomen in het jaarrapport ( 2017 )

    Zou er ook een change of control zijn voor alle andere topmedewerkers die opties krijgen.

    Of blijft daar de oude regeling voor.

    Blijft voor al die topmedewerkers buiten de RVB die opties krijgen, de oude regeling, dan kunnen zij bij een change of control dus hun opties van de laatste 3 jaar granted niet uitoefenen.

    9/10 zit onder water.

    Niemand die een medewerker kent, die opties krijgt !

  3. forum rang 6 tatje 5 maart 2018 09:56
    quote:

    pwijsneus schreef op 5 maart 2018 09:46:

    [...]

    That’s why we have invested early on in this technology, launching the TomTom HD Map in 2015 and quickly becoming the leader in coverage of HD Maps, with nearly 380,000 km mapped across Europe, the US and Japan. We now have coverage in 48 US states as well as 19 European countries.

    Hmm, Waymo heeft al 4 miljoen KM, en HERE loopt tegen de 1 miljoen KM aan.

    Alphabet’s mapping prowess is seen as a key advantage for its self-driving car unit Waymo, which has already completed more than 4m miles of autonomous driving. (Alphabet owns Google Maps, Google Earth, Google Street View and the navigation app Waze, which tracks real-time traffic).
    www.ft.com/content/2a8941a4-1625-11e8...

    HERE HD Live Map now at 555,555 km; beyond 1 million km later this year
    globenewswire.com/news-release/2018/0...

    What about TomTom??

    Misschien overdrijft Tom Tom als ( leader )

    Misschien overdrijven die anderen en is hun HD niet de HD kwaliteit van Tom Tom :-)
  4. forum rang 6 pwijsneus 5 maart 2018 10:11
    quote:

    tatje schreef op 5 maart 2018 09:56:

    [...]

    Misschien overdrijft Tom Tom als ( leader )

    Misschien overdrijven die anderen en is hun HD niet de HD kwaliteit van Tom Tom :-)
    Ik twijfel niet zo aan deze berichtgeving. Deze HD-maps dienen eigenlijk permanent geupdate te worden. Het hebben van een grote vloot aan probes is dan belangrijk.

    Waymo loopt niet echt lekker bij autofabrikanten, maar heeft wel Google achter zich (dus ongelimiteerd budget). HERE heeft zojuist deal gesloten met eigenaren Daimler en BMW voor het leveren van HD-maps. Mede-investeerder intel zorgt ervoor dat elke BMW straks een rijdende probe is.

    Ben benieuwd wat TT morgen kan melden.
  5. forum rang 6 marique 5 maart 2018 10:55
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 5 maart 2018 09:17:

    Harry je ergernis versus V-Sky gaat over de top
    er heeft hier maar één schuld aan deze onnodige afstraffing op het aandeel en dat is het Bestuur van TT, zij en niemand anders, verder is het ongelofelijk dat niemand daar ingrijpt

    het aandeel maakt men vakkundig kapot en juist daar waar het bedrijf zich steeds beter positioneert

    Denk dat de uiterst negatieve schrijfsels van een aantal "vooraanstaande" forumleden ook een steentje bijdragen aan een zwalkende koers.
  6. forum rang 6 ketchup 5 maart 2018 11:10
    quote:

    marique schreef op 5 maart 2018 10:55:

    [...]
    Denk dat de uiterst negatieve schrijfsels van een aantal "vooraanstaande" forumleden ook een steentje bijdragen aan een zwalkende koers.

    Denk dat je de invloed vh forum overschat, de meeste hier zijn zittenblijvers met hun aandelen , sommigen al jaren, die nemen de pijn en geloven/hopen dat eens de waarde van het bedrijf zich zal vertalen naar de beurs
    Het is juist vanuit TT dat men opteert informatie selectief en gedoseerd te brengen, hun timing en focus voor hoe te berichten over hetgeen men überhaupt wenst te delen zorgt voor deze enorme stemmingwisseling op het aandeel en dat is funest voor de koers
  7. [verwijderd] 5 maart 2018 11:15
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 5 maart 2018 11:10:

    [...]

    Denk dat je de invloed vh forum overschat, de meeste hier zijn zittenblijvers met hun aandelen , sommigen al jaren, die nemen de pijn en geloven/hopen dat eens de waarde van het bedrijf zich zal vertalen naar de beurs
    Het is juist vanuit TT dat men opteert informatie selectief en gedoseerd te brengen, hun timing en focus voor hoe te berichten over hetgeen men überhaupt wenst te delen zorgt voor deze enorme stemmingwisseling op het aandeel en dat is funest voor de koers

    Precies en na de AVA zal de koers wel weer dalen!!!
  8. forum rang 6 marique 5 maart 2018 11:19
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 5 maart 2018 11:10:

    [...]

    Denk dat je de invloed vh forum overschat, de meeste hier zijn zittenblijvers met hun aandelen , sommigen al jaren, die nemen de pijn en geloven/hopen dat eens de waarde van het bedrijf zich zal vertalen naar de beurs
    Het is juist vanuit TT dat men opteert informatie selectief en gedoseerd te brengen, hun timing en focus voor hoe te berichten over hetgeen men überhaupt wenst te delen zorgt voor deze enorme stemmingwisseling op het aandeel en dat is funest voor de koers

    Invloed van forumschrijvers op de koers is 0,000. Mijn punt is dat jij en nog een paar anderen met kennelijk uit frustratie geboren vuilspuiterij op het TT-bestuur de stemming op het forum grondig verpesten.

    En wat die berichtgeving betreft, noem mij maar eens een voorbeeld van een bedrijf dat NIET selectief is in de berichtgeving.

  9. forum rang 6 tatje 5 maart 2018 11:25
    quote:

    mjmj schreef op 5 maart 2018 11:14:

    [...]

    Wat bedoel je hiermee?
    Voor het eerst is in het jaarverslag ( nu 2017 ) een change of control opgenomen.

    opties mogen de eerste 3 jaar niet worden verzilverd en daarna 4 jaar wel.

    3 plus 4

    Bij change mag je opties die nog in de eerste 3 jaar zitten toch verzilveren.

    Bij de RVB geeft de rvc toestemming.

    Hoe dit bij ander medewerkers is, die opties krijgen, ik weet het niet.

    Geen change of control, dan zijn de opties die je nog geen 3 jaar hebt, bij vertrek waardeloos.

    Marina CFO vertrok in 2015, de opties 2013 2014 2015 mocht ze dus niet verzilveren, maar is via meer centjes toch gecompenseerd :-)
3.177 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.