Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Degiro

4.535 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 227 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Petex 14 december 2017 11:58
    Gisterenmiddag een eerste order ingelegd voor een aankoop australische beurs ASX.
    Was een doorlopende order met een hoge limiet, welke afgelopen nacht normaal uitgevoerd had moeten worden.
    Vol verbazing was de order naar de geschiedenis geplaatst (wel uitgevoerd of niet..?), maar op mijn cash saldo niks veranderd en in mijn portefeuille niks verschenen....
    Vanmorgen mail gestuurd naar de Giro hierover en wacht nog even om order opnieuw in te zetten.
    Iemand ook dergelijke ervaring?
    Zodoende is mijn start (na overigens een vlotte activering account en geld overboeken) niet echt soepel te noemen, of ik doe wat fout.....
  2. Petex 14 december 2017 12:26
    Hoopte hier ervaringen te lezen en van andere forumleden te horen of het hun wel lukt wat ik wilde doen.
    Ik geef het even 24 uur kans om antwoord op mijn mail aan de Giro te krijgen en te zien of onverwacht order toch alsnog uitgevoerd blijkt te zijn.
    Order staat nu in de geschiedenis en niet meer als openstaand.
  3. [verwijderd] 14 december 2017 12:44
    quote:

    Petex schreef op 14 december 2017 11:58:

    Gisterenmiddag een eerste order ingelegd voor een aankoop australische beurs ASX.
    Was een doorlopende order met een hoge limiet, welke afgelopen nacht normaal uitgevoerd had moeten worden.
    Vol verbazing was de order naar de geschiedenis geplaatst (wel uitgevoerd of niet..?), maar op mijn cash saldo niks veranderd en in mijn portefeuille niks verschenen....
    Vanmorgen mail gestuurd naar de Giro hierover en wacht nog even om order opnieuw in te zetten.
    Iemand ook dergelijke ervaring?
    Zodoende is mijn start (na overigens een vlotte activering account en geld overboeken) niet echt soepel te noemen, of ik doe wat fout.....

    Probeer het anders even via Binck.
    En als je daar een probleem ondervind kan je ze gewoon bellen.
    Kost nix, en er is ook geen wachtrij: iemand lijkt daar permanent te wachten op jouw belletje! (zo is mijn ervaring)
  4. Petex 14 december 2017 16:25
    Keurig geholpen per mail en antwoord waarom mijn order mislukt is.
    Limiet had ik te ruim gezet en daardoor door een derde partij niet geaccepteerd.
    Zojuist nieuwe order geplaatst met krappere limiet. We gaan dus voor de herkansing.
    Toch complimenten voor de helpdesk, ben netjes en vlot per mail geholpen.

    Fijne avond!
  5. forum rang 7 A3aan 18 december 2017 20:50
    quote:

    Hoeki schreef op 18 december 2017 20:33:

    Een vraag:

    Als ik mijn vrije ruimte gebruik(margin) betaal ik dan 4% debetrente? Ik lees namelijk dat je ook een allocatie van geld aan kunt vragen maar dat deze pas op het einde van de maand in gaat, tegen 4% debetrente. Weet iemand of het gebruik van de margin dezelfde debetrente heeft?
    Ja 4%. Alleen als je voor de eerste van de maand een bedrag hebt opgegeven betaal je ongeveer 1,25% over dat bedrag dat je opgegeven hebt (allocatie noemen ze dat).
    Dus stel voor de maand januari wil je 10.000 euro in het rood wil gaan dan moet je dat bedrag vastleggen en over dat volle bedrag betaal je dan ca. 1,25%. .Dat bedrag kan je maandelijks wijzigen
  6. Hoeki 18 december 2017 21:54
    quote:

    A3aantje schreef op 18 december 2017 20:50:

    [...]

    Ja 4%. Alleen als je voor de eerste van de maand een bedrag hebt opgegeven betaal je ongeveer 1,25% over dat bedrag dat je opgegeven hebt (allocatie noemen ze dat).
    Dus stel voor de maand januari wil je 10.000 euro in het rood wil gaan dan moet je dat bedrag vastleggen en over dat volle bedrag betaal je dan ca. 1,25%. .Dat bedrag kan je maandelijks wijzigen

    Aa dankjewel! Scheelt dus 2,75%! Kun je ook eerst de margin ingaan om dat op het einde van de maand aan te vullen door allocatie?
  7. Damjan 30 december 2017 23:52
    Update over de consequenties van de nieuwe wetgeving.

    Recent hebben we u bericht over de gevolgen die de nieuwe Europese MiFID II wetgeving heeft op onze dienstverlening. Aanvullend hierop berichten wij u graag met een update.

    Niet beschikbare producten
    Een aantal (buitenlandse) producten zullen per 1 januari 2018 (tijdelijk) niet meer beschikbaar zijn om aan te kopen door de nieuwe PRIIPS wetgeving. Het houden of verkopen blijft wel mogelijk. Het betreft een selectie van verschillende producten zoals ETF’s, derivaten en hefboomproducten. De nieuwe regelgeving verplicht uitgevende instellingen documentatie beschikbaar te stellen aan beleggers.

    De wetgever heeft voor Nederlandse beleggers besloten dat deze documentatie in een andere taal dan de Nederlandse niet toereikend is. Veel buitenlandse uitgevende instellingen kiezen bij het opstellen van deze documentatie voor de Engelse taal.

    Het gevolg is dat betreffende producten niet meer beschikbaar zijn om (bij) te kopen totdat de uitgevende instelling de producten ook in het Nederlands beschikbaar heeft.

    Indien u vanaf 1 januari 2018 een dergelijk product bezit, dan kunt u deze nog wel aanhouden of verkopen.

    Meer informatie over deze niet beschikbare producten vindt u in ons helpcenter.
4.535 Posts
Pagina: «« 1 ... 31 32 33 34 35 ... 227 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.