Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,914   +0,044   (+0,90%) Dagrange 4,880 - 4,986 1.001.231   Gem. (3M) 888,6K

BAM december 2017

3.932 Posts
Pagina: «« 1 ... 98 99 100 101 102 ... 197 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Alvermans 8 december 2017 16:46
    ANALYSE DE BELEGGER/ 07 DECEMBER 2017

    Eind mei bezweek de parkeergarage in Eindhoven Airport. Het is nog niet uitgemaakt wie de verantwoordelijkheid én de kosten draagt, maar vorige week werd bekend dat de bouwgroep enkele maanden voor het instorten al door onderaannemers werd gewaarschuwd. Een blamage. In mei kreeg het aandeel al een klap, maar dat zinkt in het niets met de koerspandoering die volgde na een bijkomende provisie van 55 mln.?EUR voor de zeesluis in aanbouw in IJmuiden. Door een verkeerde constructie moet een bepaald onderdeel opnieuw heropgebouwd worden. Het management stelt dat gezien de ernst van het probleem de zaken grondig werden bekeken en dat normaliter geen extra voorzieningen meer zouden volgen. Samen met het geval in Eindhoven bezorgt dat de groep niettemin ernstige reputatieschade.

    Of de schade dermate groot is dan de koersreactie doet uitschijnen, durven we dan weer te betwijfelen. Op enkele dagen tijd ging zowat 270 mln. EUR aan marktkapitalisatie op, een veelvoud van de provisie. Sinds het hoogtepunt in mei is BAM?Groep zelfs ruim 450 mln. EUR?minder waard. En dat terwijl Eindhoven en IJmuiden in principe als uitzonderlijk beschouwd mogen worden. Uitvoeringsrisico’s maken deel uit van de business en BAM Groep krijgt al dan niet toevallig momenteel alle plagen van Egypte op zijn dak.

    Gelukkig beschikt de groep balansmatig over een nettokaspositie en kan het dus tegen een stootje. Op de telefonische analistenconferentie benadrukte de CEO dat de groep in het algemeen sterker is geworden en operationeel ‘on the way up’ is.?Aan de doelstellingen voor 2020 wordt dan ook niet geraakt: een rendement op het aangewende kapitaal van meer dan 10% (3,3% in de eerste jaarhelft). BAM is laatcyclisch en kan met de jongste contracten hogere marges genereren (orderboek van bijna 11 mrd. EUR), terwijl de oude projecten (met lage marges) steeds minder op de winst wegen. De operationele winsten zitten dan ook voor een langere periode in de lift.

    Een dubbele wijziging van de adviesrating: we verhogen ons advies naar ‘koopwaardig’, maar verlagen tegelijkertijd de risicorating van 2 naar 3. Niet omwille van de balans, want die is gezond, maar omwille van de verhoogde executierisico’s. Het aandeel noteert aan slechts 8 keer de verwachte winst van volgend jaar en schurkt na de daling dicht tegen de boekwaarde aan. Beleggers met een middellangetermijnvisie die met de verhoogde koersvolatiliteit omkunnen, mogen een positie innemen.
  2. forum rang 4 manuss 8 december 2017 16:47
    BUNNIK (AFN) - De Ierse tak van BAM heeft opdracht gekregen tot de bouw van een nieuwe verkeerstoren op de luchthaven van Dublin. Met de klus is een bedrag van 27 miljoen euro gemoeid, meldt het bouwbedrijf.

    De werkzaamheden aan de verkeerstoren zijn al begonnen. Het project wordt naar verwachting begin 2019 zijn voltooid. Naast de 87 meter hoge toren neemt BAM ook de aanleg van een parkeerterrein voor zijn rekening.

  3. forum rang 6 boldie 8 december 2017 16:48
    quote:

    Alvermans schreef op 8 december 2017 16:46:

    ANALYSE DE BELEGGER/ 07 DECEMBER 2017

    Eind mei bezweek de parkeergarage in Eindhoven Airport. Het is nog niet uitgemaakt wie de verantwoordelijkheid én de kosten draagt, maar vorige week werd bekend dat de bouwgroep enkele maanden voor het instorten al door onderaannemers werd gewaarschuwd. Een blamage. In mei kreeg het aandeel al een klap, maar dat zinkt in het niets met de koerspandoering die volgde na een bijkomende provisie van 55 mln.?EUR voor de zeesluis in aanbouw in IJmuiden. Door een verkeerde constructie moet een bepaald onderdeel opnieuw heropgebouwd worden. Het management stelt dat gezien de ernst van het probleem de zaken grondig werden bekeken en dat normaliter geen extra voorzieningen meer zouden volgen. Samen met het geval in Eindhoven bezorgt dat de groep niettemin ernstige reputatieschade.

    Of de schade dermate groot is dan de koersreactie doet uitschijnen, durven we dan weer te betwijfelen. Op enkele dagen tijd ging zowat 270 mln. EUR aan marktkapitalisatie op, een veelvoud van de provisie. Sinds het hoogtepunt in mei is BAM?Groep zelfs ruim 450 mln. EUR?minder waard. En dat terwijl Eindhoven en IJmuiden in principe als uitzonderlijk beschouwd mogen worden. Uitvoeringsrisico’s maken deel uit van de business en BAM Groep krijgt al dan niet toevallig momenteel alle plagen van Egypte op zijn dak.

    Gelukkig beschikt de groep balansmatig over een nettokaspositie en kan het dus tegen een stootje. Op de telefonische analistenconferentie benadrukte de CEO dat de groep in het algemeen sterker is geworden en operationeel ‘on the way up’ is.?Aan de doelstellingen voor 2020 wordt dan ook niet geraakt: een rendement op het aangewende kapitaal van meer dan 10% (3,3% in de eerste jaarhelft). BAM is laatcyclisch en kan met de jongste contracten hogere marges genereren (orderboek van bijna 11 mrd. EUR), terwijl de oude projecten (met lage marges) steeds minder op de winst wegen. De operationele winsten zitten dan ook voor een langere periode in de lift.

    Een dubbele wijziging van de adviesrating: we verhogen ons advies naar ‘koopwaardig’, maar verlagen tegelijkertijd de risicorating van 2 naar 3. Niet omwille van de balans, want die is gezond, maar omwille van de verhoogde executierisico’s. Het aandeel noteert aan slechts 8 keer de verwachte winst van volgend jaar en schurkt na de daling dicht tegen de boekwaarde aan. Beleggers met een middellangetermijnvisie die met de verhoogde koersvolatiliteit omkunnen, mogen een positie innemen.
    mar geen koersdoel?
  4. [verwijderd] 8 december 2017 16:51
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 8 december 2017 16:42:

    En daar komt de meuk weer in de ask. Zeker bang dat ballistische raketten dit weekend weer vliegen.
    Maar dikke Kim zelf weet dat dat niet gaat gebeuren. Dus dikke Kim vreet de BAM-blokjes gewoon lekker uit de Laat, alsof het chocola is.

  5. forum rang 4 manuss 8 december 2017 16:54
    BAM bouwt verkeerstoren luchthaven Dublin

    BUNNIK (AFN) - De Ierse tak van BAM heeft opdracht gekregen tot de bouw van een nieuwe verkeerstoren op de luchthaven van Dublin. Met de klus is een bedrag van 27 miljoen euro gemoeid, meldt het bouwbedrijf.

    De werkzaamheden aan de verkeerstoren zijn al begonnen. Het project wordt naar verwachting begin 2019 zijn voltooid. Naast de 87 meter hoge toren neemt BAM ook de aanleg van een parkeerterrein voor zijn rekening.

3.932 Posts
Pagina: «« 1 ... 98 99 100 101 102 ... 197 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.