Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
13,840   +0,230   (+1,69%) Dagrange 13,750 - 14,010 93.130   Gem. (3M) 203,8K

Leclanche (geen AMG maar wel lithium/ electrische energie opslag)

214 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 14 september 2017 09:40
    quote:

    Tom3 schreef op 13 september 2017 20:15:

    Ik denk eerder dat men de maand oktober ziet naderen. Iedereen weet dat er nog 30 mln CHF opgehaald moeten worden. Die halfjaarcijfers zullen ook geen feest worden. Zit nu aan mijn tax. Ik gok op een opluchtingsralley.
    Ik neem aan dat ze een IPO gaan doen op de Nasdaq en daarbij geld gaan ophalen..?
  2. forum rang 6 Tom3 14 september 2017 17:54
    Vandaag hoger gesloten op het dubbele volume van gisteren. Die IPO in de VS zou een godswonder zijn, daar heb je echt een goed verhaal (business case) voor nodig. Heb vandaag alle bronnen (oa jaarverslag) nog maar eens bestudeerd en ben helaas tot de conclusie gekomen dat het allemaal wel flinterdun is. Ik vraag mij af waarom (bijvoorbeeld) dat verlies in 2016 zo immens groot moest zijn. Naar mijn idee hebben ze gewoon omzet gekocht. Wat is nu de meerwaarde van Leclanche? De uitspraak over zwarte cijfers in 2018 wordt helaas nergens cijfermatig inzichtelijk gemaakt. Ik ben het niet in de sheets tegen gekomen. Heb in feite zelden zo`n mager verhaal gezien dat nu met kunst en vliegwerk in de lucht moet worden gehouden.
  3. aandeeltje! 15 september 2017 01:20
    Ik blijf er even vanaf heb nog niret het beeld hier gekregen. Is de oude traditionele consumenten batterijen bussiness nu weg? Ik ben daar al geheel niet in geinteresseerd, in tegendeel alleen maar afleiding in een markt die verloren is.
    Dat het bedrijf meer dan 100 jaar oud is en klaarblijkelijk toch in problemen is gekomen is voor mij toch een teken dat er iets belangrijk gemist is.

    De onderneming is nog slecht gekapitaliseerd, geld ophalen is moeizaam, klaarblijkelijk lukt het niet om in een keer een flinke som binnen te halen. Dit betekent gewoon ook twijfel bij investeerders. De macht lijkt te liggen bij de investeerder, ze staan niet in de rij. Ben niet onder de indruk van 20 of 30 mln funding. Dit zo m.i. gewoon tenminste een factor 10 hoger moeten zijn. Opslag en batterijen voor transport gaat zo'n grote markt worden dat de financieringen van enige tientallen miljoenen eigenlijk druppels zijn, dan kom je er niet. Er staat zo een partij op die gewoon meer dan 1 mld investeert en vooral geen oude ballast meeneemt. De kennis en ervaring is m.i. ook niet zo uniek. Er zit ook veel kennis en ervaring elders en veel kennis en ervaring is zelfs helemaal niet zo van belang, gewoon omdat bepaalde oude technologien niet meer gebruikt worden.

    Voorlasnog niet overtuigd. Kwa timing blijf ik liever inzetten op AMG en sootgelijken.

    Het is niet oninteressant of afgeschreven voor mij, maar zeker ook niet iets waar ik nu perse in moet om de boot te missen. Eerst masr eens kijken of ze weer geld kunnen binnenhalen en tegen welke prijs.

    Voorlopig is er geld nodig en dat lijkt zeker niet al te gemakkelijk te gaan, waarom niet is mij vraag dan??...

  4. Bullish_2015 19 september 2017 11:47
    Leclanché to develop battery storage solution for Fastned’s network of fast charging stations

    YVERDON LES BAINS, Switzerland, 19th September 2017: Leclanché SA (SIX: LECN), one of the world’s leading energy storage solution companies, announced today a partnership with Fastned, the Dutch company pioneering the roll-out of fast charging stations for electric vehicles (EVs) in Europe. Leclanché will develop a battery storage solution for Fastned’s fast charging electric vehicle stations, starting with a pilot at two locations.

    Fastned has built and is operating 63 fast charging EV stations in the Netherlands. The company’s strategy is use its Dutch network as a blueprint to roll-out fast charging stations across Europe and it is expanding quickly: in April, Fastned signed an agreement with Transport for London to become a partner for the development of the city's 300 fast charging points by 2020, and in September the company was awarded a subsidy of €4.1 million by the German government to build 25 fast charging stations.

    Anil Srivastava, CEO of Leclanché, said: “Fastned is one of the most advanced fast charging organisations in the world and we are delighted to become the company’s energy storage partner. Our flexible and scalable battery solutions enable us to support businesses in a wide range of situations, from our work with Fastned to vast grid-scale projects such as in Canada, where we are building North America’s largest fast charging network, to electric buses and ferries, through to creating battery swap solutions for small vehicles in countries where grids may be less reliable.

    ”Michiel Langezaal, Founder and CEO, Fastned, said: “Leclanché has been leading innovation in energy storage for many years and is the ideal partner for us to develop a battery storage service for our rapidly growing network in Europe. The pilot project will showcase the technology and provide the data to support financing the roll out of Leclanché’s batteries throughout our network.”

    Leclanché will provide scalable battery energy storage systems (BESS) for Fastned, using large-format lithium-ion batteries. This storage system will allow Fastned to deploy multiple high powered chargers per site while reducing the strain on the grid. The battery acts as a buffer between the electricity grid and the vehicles charging. It will also allow Fastned to store the solar energy from its solar roofs on-site. Leclanché’s system will recharge the battery storage units during off-peak times at considerable cost-savings and reduction in stress to the grid. Leclanche and Fastned will make fast charging smart while improving the customer experience.

    Fastned’s highway charging stations have up to eight fast chargers, delivering a full charge within 20 minutes. Its city stations have up to four fast chargers. Payment is via an app.
  5. Umi1 21 september 2017 20:37
    mss niet het juiste topic, maar we blijven +- in dezelfde sector...

    iemand enige kennis over nemaska lithium (DZR?) Johnson matthey heeft een "strategic partnership' met hun voor supply van Lithium. & volgens analisten is hier nog wel potentieel?

    www.4-traders.com/NEMASKA-LITHIUM-INC...
  6. forum rang 10 DeZwarteRidder 26 september 2017 11:43
    quote:

    Umi1 schreef op 21 september 2017 20:37:

    mss niet het juiste topic, maar we blijven +- in dezelfde sector...
    iemand enige kennis over nemaska lithium (DZR?) Johnson matthey heeft een "strategic partnership' met hun voor supply van Lithium. & volgens analisten is hier nog wel potentieel?
    www.4-traders.com/NEMASKA-LITHIUM-INC...
    Alles met 'lithium' in de naam kan stijgen zolang lithium blijft stijgen.
    Als de lithium-prijs gelijk blijft of daalt zakken dit soort niet-producerende aandelen weer in elkaar.

    Ik hou het liever bij Orocobre, AMG en kobalt (en scandium).
  7. vegas 26 september 2017 12:00
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 26 september 2017 11:43:

    [...]
    Alles met 'lithium' in de naam kan stijgen zolang lithium blijft stijgen.
    Als de lithium-prijs gelijk blijft of daalt zakken dit soort niet-producerende aandelen weer in elkaar.

    Ik hou het liever bij Orocobre, AMG en kobalt (en scandium).
    Hi ZR. Ik heb Oro,AMG en vanmiddag koop ik Nemaska(NMX).
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 26 september 2017 21:27
    quote:

    menko schreef op 26 september 2017 20:35:

    wat denken jullie van Ecobalt Solutions, een mijnbouwbedrijf in Canada? lijkt ook een mooie propositie te hebben.
    Ze zitten niet in Canada, maar in de USA; ik volg dat bedrijf al minstens 10 jaar, maar helaas gaat er altijd weer wat mis. Hun voorraad kobalt is bovendien nogal weinig, zeker in verhouding tot de investeringen die ze moeten doen.
  9. forum rang 10 DeZwarteRidder 26 september 2017 21:53
    quote:

    menko schreef op 26 september 2017 20:35:

    wat denken jullie van Ecobalt Solutions, een mijnbouwbedrijf in Canada? lijkt ook een mooie propositie te hebben.
    Dit bedrijf heeft wel een groot voordeel t.o.v. andere juniors: als alles goed gaat kunnen ze misschien binnen ca 2 tot 3 jaar gaan produceren.
  10. r66 28 september 2017 08:43
    In de Pilbara, een droge lege uithoek van Western Australia, gaan ze momenteel helemaal los.
    oa Pilbara minerals, Kairos minerals, metalicity, etc. Veel van die centen fondsen die dan exploderen.
    Zal daar wel in zijn om aandelen in centen uit te geven. Potentieel natuurlijk enorme shuffle fondsen.
    Hier wel een aardige site:
    www.proactiveinvestors.com.au/mining
    Moeilijk om uit te vissen wat iets is. Winsten/verliezen in die fondsen procentueel natuurlijk exorbitant.
214 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 11 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.