Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,275   +0,055   (+1,05%) Dagrange 5,200 - 5,315 87.023   Gem. (3M) 172,1K

TomTom Juuni 2017

3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 149 150 151 152 153 ... 170 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 28 juni 2017 17:49
    quote:

    tatje schreef op 28 juni 2017 17:43:

    Vandaag zei iemand : wat levert het op voor de turbo verstrekker als een turbo ploft.

    Turbo Long
    Het financieringsniveau van een Turbo Long is het deel van de onderliggende waarde dat ABN Amro voor u financiert. Hierdoor ontstaat de hefboom. Bij een Turbo Long is het financieringsniveau het verschil tussen de koers van de onderliggende waarde en de prijs van de Turbo. In het algemeen worden over dit niveau op dagbasis financieringskosten berekend die afhankelijk zijn van de gebruikte rentevoet. Deze kosten worden dagelijks verrekend met het financieringsniveau, waardoor dit iedere dag oploopt. Bij gelijkblijvende marktomstandigheden neemt de waarde van de Turbo Long hierdoor af. Opbrengsten (zoals dividenden en dergelijke) worden in mindering gebracht op het financieringsniveau.

    ""Het financieringsniveau van een Turbo Long is het deel van de onderliggende waarde dat ABN Amro voor u financiert.""

    Ja, de ABN heeft het aandeel en zet er een turbo.

    Als de turbo ploft, is het aandeel voor de ABN weer onbelast en eventuele vette koerswinst is voor de ABN.

    Bij een turbo die nog niet is geploft en er komt een vette koerswinst dan is het voor de turbo houder.

    Ik weet niet of de ABN ook turbos kan uitgeven zonder het aandeel te hebben.
    Persoonlijk denk ik dat de ABN het aandeel heeft en er een long en short op kan zetten !

    Je hebt turbos long en turbos short.

    Maar er zijn hier zeker personen die het beter weten en dat bedoel ik gewoon positief.
    Ik vroeg hier gisteren naar. Ik kan dit nog wel volgen. Premie is binnen, geen verplichtingen meer. Maar hoeveel turbo's staan er uit, short en long. Is dat ergens inzichtelijk?
  2. Edhvvvvv 28 juni 2017 17:55
    Toch de voorspelde -1,2 tot -1,3% morgen een klein herstel van 0,6% oid om mensen weer in het ootje te nemen. Verder zie ik nul steun, geen nieuws en geen enkele reden waarom de neerwaardse trend niet zou doorzetten tot een 6+. Misschien dat de 19de nog iets doet. Maar ook hier acht ik de kans groot dat door HG en friends de rem er nog steeds opzit en dat dit een dag wordt van nog meer daling.
    Ik wil W nog een keer vragen waarom hij dacht dat het aandeel op exploderen stond? Of is jouw mening inmiddels bijgesteld?
  3. Anda 28 juni 2017 18:21
    Nvidia ontwikkelt software voor zelfrijdende Volvo
    27 juni 2017 10:32 | Suzanne Martens |

    De Amerikaanse chipmaker Nvidia ontwikkelt in samenwerking met Zenuity, een joint venture van de Volvo en Autoliv, systemen en software voor zelfrijdende auto’s. De partijen zetten hiervoor de kunstmatige intelligentie-technologieën van Nvidia in. Volvo wil in 2021 een autonome auto op de markt hebben.

    De Zweedse autofabrikant Volvo Cars en Autoliv, een Zweedse leverancier van automotive veiligheidstechnologieën, zijn begin dit jaar een joint venture onder de naam Zenuity gestart. Dat bedrijf heeft zijn hoofdvestiging in het Göteborg, met nog vestigingen in München en Detroit. Het bedrijf heeft tweehonderd man in dienst. Zij werken aan de softwareontwikkeling voor zelfrijdende auto’s.

    Nu gaat die joint venture een samenwerking aan met de Amerikaanse chipmaker Nvidia. De partijen gaan de artificial intelligence (ai)-technologie van Nvidia gebruiken voor de softwareontwikkeling van voor autonome Volvo's. De software wordt ingezet voor de navigatie, het herkennen van objecten in de directe omgeving en het anticiperen op gevaren op de weg.

    ‘De systemen vergelijken situaties op de weg met een kaart om op die manier een veilige route te plannen die zich aanpast aan continu veranderende omstandigheden. Ook kunnen ze een 360-graden-omgevingsblik van de auto tot stand brengen’, aldus Jensen Huang, ceo bij Nvidia.

    Zenuity voorziet Volvo Cars van software voor autonoom rijden. Autoliv verkoopt de software aan derden. Hiervoor maakt het gebruik van het sales-, marketing- en distributienetwerk.
  4. [verwijderd] 28 juni 2017 18:25
    quote:

    Sunshine Band schreef op 28 juni 2017 17:49:

    [...]
    Ik vroeg hier gisteren naar. Ik kan dit nog wel volgen. Premie is binnen, geen verplichtingen meer. Maar hoeveel turbo's staan er uit, short en long. Is dat ergens inzichtelijk?
    Moeilijk te zeggen. Ik handel ook in turbo's, en zet meestal een stoploss op 0,1 cent, dus een paar cent boven de stoploss van de turbo. Dit doe ik omdat de turbo meestal rond de 0,07 cent duurder is als het stoploss niveau.
    Dus zeg je hebt de TomTom turbo long 8,43 en het aandeel staat 8,45 dan kost deze turbo nog 0,09 cent, terwijl hij nog maar 2 cent van de stoploss van 8,43 zit......
  5. Regenboog33 28 juni 2017 18:38
    Als reactie op het column van Nick vandaag.
    www.iex.nl/Column/268150/Slotcall-Toe...

    @TT: Voor de daling van TT hoeft geen reden te zijn; TT daalt vrijwel altijd op een slechte beursdag en zit dan ook vaak in de Top3 dalers (vandaag Top4).

    De stilte van het bestuur, het niet communiceren van automotive deals, het geven van een laffe outlook, een IR afdeling die óf niet antwoord of je met een kluitje het riet instuurt; het zijn allemaal zaken waarvan het er verdacht veel op lijkt dat het bestuur niet op een hogere koers zit te wachten.

    De stilteperiode die normaal 4 weken voor de Q cijfers ingaat lijkt bij TT wel het hele jaar op te gaan. Alleen over consumer zaken (tja, dat is afdelinkje van madame nietwaar) wordt veel gecommuniceerd, maar ja, wie zit hier nu op te wachten.

    Het echte geld gaat straks verdiend worden in de zelfrijdende auto en alles wat hier mee te maken heeft. Het is niet voor niets dat de een na de ander voor vele miljoenen/miljarden in deze business wordt overgenomen. En TT? het bestuur weet wanneer de gesloten deals gaan spelen, zij hebben ze per slot van rekening zelf afgesloten. En wij? De kleine belegger? Moeten het doen met de kruimels (als die er al zijn) van externe partijen en niet van TT zelf. Een schande zoals de aandeelhouder wordt geschoffeerd en er wordt omgegaan met de aandeelhouder.
  6. [verwijderd] 28 juni 2017 19:06
    Eens zal Harold Goddijn toch moeten verklaren waarom hij juist in deze tijd ervoor heeft gekozen de kaken op elkaar te houden. Dat kan dan zeker niet zijn omdat TT geen deals bekend mocht maken, want de concurrenten doen niet anders. Dat gaat al lang niet meer op. Dan blijft over dat de deal al rond is en dat men zeker is over de endgame. Dat is steeds lastiger te geloven, juist vanwege de deals die overal elders aan de orde van de dag zijn. Want, voor wie een beetje kijk heeft op de huidige situatie is het overduidelijk, dat een groot deel van de aantrekkelijkheid van een onderneming (voor overname maar ook domweg om interessant te zijn als leverancier) afhangt van het enthousiasme van de CEO, de CFO en de afdeling IR. Die zijn bij TT echter totaal afwezig. TOTAAL.
3.395 Posts
Pagina: «« 1 ... 149 150 151 152 153 ... 170 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.