Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,166   -0,004   (-0,10%) Dagrange 4,152 - 4,212 435.911   Gem. (3M) 770,7K

BAM juni 2017

1.339 Posts
Pagina: «« 1 ... 42 43 44 45 46 ... 67 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 20 juni 2017 11:11
    Eerste kwartaal opsteker volgens instituut.
    (ABM FN-Dow Jones) Onderzoeksinstituut Ifo verwacht dat de Duitse economie dit jaar harder zal groeien, nadat in het eerste kwartaal een sterke groei werd doorgemaakt, hoewel de export als traditionele aanjager het nog liet afweten. Dit maakte het instituut dinsdag bekend.
    Waar Ifo eerder rekende op een groei van 1,5 procent voor dit jaar, mikt het nu op 1,8 procent. In 2018 versnelt de groei van het Duitse bruto binnenlands product naar 2,0 procent.
    De economische ontwikkelingen worden gedreven door de sterke vraag van huishoudens en een stevige bouwactiviteit, geholpen door de lage rente. De instroom van vluchtelingen was volgens Ifo een aanjager voor de overheidsinvesteringen.
    In het eerst kwartaal bedroeg de groei een sterke 0,6 procent, na matige groei in het voorgaande halfjaar. De export zal een toenemende bijdrage leveren, geholpen door de betere economische verwachtingen voor de eurozone en de rest van de wereld, verwacht het instituut.
    De zwakke economische vooruitzichten voor de Duitse industrie en de teleurstellende bedrijfsinvesteringen zullen naar verwachting aantrekken, aldus het instituut. In het verleden kwam de Duitse groei juist in eerste instantie uit de export van producten van Duitse makelij.
    Het Ifo komt tot een groei van de wereldeconomie met 3,0 procent dit jaar, gevolgd door 2,9 procent in 2018, als gevolg van een groeivertraging in China.
    Het instituut gaat ervan uit dat de Brexit-onderhandelingen tussen het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie geen aanzienlijke verstoring zullen opleveren. Ook gaat Ifo ervan uit dat de Amerikaanse regering de vrijhandelsakkoorden de komende jaren niet in ingrijpend zal wijzigen en dat het Amerikaanse begrotingsbeleid ongewijzigd blijft, omdat er nog geen concrete plannen zijn voor nieuw beleid.
    Door: ABM Financial News.
  2. zeun 20 juni 2017 11:47
    Beursgenoten Alert
    Er zijn één of meerdere meldingen voor de door u gevolgde aandelen:
    BAM: Kopen
    Geplaatst op dinsdag 20 juni 2017 om 08:31
    BAM: uit de conjunctuurmeting van het Economisch Instituut Bouwnijverheid (EIB) blijkt dat Nederlandse bouwbedrijven op dit moment het grootste orderboek (gemiddeld tien maanden) aller tijden hebben. Marktkenners verwachten dan ook dat er een nieuwe ronde van prijsstijgingen doorgevoerd zullen gaan worden wat de marges van de sector ten goede zou moeten komen. Beursgenoten vindt de sector op langere termijn niet interessant maar verwacht dat er op kortere termijn goed geld te verdienen is voor beleggers. We verhogen ons advies: (Speculatief) Kopen.
  3. [verwijderd] 20 juni 2017 12:28
    quote:

    zeun schreef op 20 juni 2017 12:18:

    [quote alias=eri09 id=10107503 date=201706201211]
    weet je zeker dat het voor bam is want Heijmans gaat als een dolle nu bijna 4%+ en bam klein 0,5%+. wil ook wel weer eens een plus van 3-4% bij bam meemaken
    [
    /quote]
    Heijmans heeft het zelfde advies gehad
    Dan slaat het daar beter aan dat advies, jammer voor Bam, maar kan nog komen heb nog steeds staan dat we volgende week ergens de 5,06 zien. ( had ik vorige week gepost dus nu maar hopen dat we het ook halen )
  4. pardon 20 juni 2017 12:42
    Langste zeetunnel ter wereld heeft een Nederlands tintje
    Tussen Denemarken en Duitsland wordt een zeetunnel aangelegd van achttien kilometer lang, een miljardenproject waarbij Nederlandse bedrijven €1,5 mrd aan opdrachten hebben binnengehaald. Maar eerst moeten er 16.800 bezwaarschriften worden afgehandeld. Deze week zijn de eerste hoorzittingen.

    Henrik Christensen, technisch directeur van staatsbedrijf Femern A/S op Lolland.
    Henrik Christensen, technisch directeur van staatsbedrijf Femern A/S op Lolland.Foto: Maurits Kuypers
    Het stormt op het zuidelijkste puntje van Lolland. ‘Lekker Deens weertje’, lacht Henrik Christensen, terwijl hij uitkijkt over zee naar Duitsland. Over tien jaar moet hier de langste zeetunnel ter wereld liggen, van achttien kilometer lang. Hij is dolenthousiast over het project, en dat niet alleen omdat hij als technisch directeur van staatsbedrijf Femern A/S verantwoordelijk is. ‘Het is een miljardenproject met grote betekenis voor deze kansarme Deense regio, waar als het goed is nog vele generaties plezier van zullen hebben.’
    Het is ook een project, zo legt Christensen uit, met enorme betekenis voor Nederland. Want met bijna €1,5 mrd aan binnengehaalde opdrachten, pikt het Nederlandse bedrijfsleven een aardige cent mee van het project dat in totaal op ruim €9 mrd is geraamd. ‘Maar dan moet het project wel eerst starten’, zegt Christensen een beetje zuur.

    Bekostiging
    De 18 kilometer lange tunnel tussen Denemarken en Duitsland wordt de langste afzinktunnel ter wereld. De Nederlandse bedrijven Van Oord en Boskalis zijn vooral bij het begin van de bouw betrokken voor de baggerwerkzaamheden waarvoor zij €600 mln ontvangen.

    Bouwbedrijf BAM, dat samenwerkt met het Franse Vinci en het Duitse Max Bögl, komt daarna in actie bij de bouw, het afzinken en het verbinden van de tunnelelementen. Een opdracht die €850 mln oplevert.

    De tunnel bestaat uit 79 grote en tien kleine elementen. De grote elementen zijn met 270 meter ruim twee keer zo lang als een voetbalveld. Ze zijn 9 meter hoog, 42 meter breed en wegen 70.000 ton.

    De bouw neemt 8,5 jaar in beslag. Er kunnen dan zowel treinen als auto’s doorheen. De reistijd met de trein tussen Kopenhagen en Hamburg gaat van 4 uur naar 2,5 uur.

    Vanwege de Europese dimensie draagt de EU ook zijn steentje bij. Het totale project, inclusief verbetering van de verkeersinfrastructuur en een nieuwe spoorbrug, zal aan de Deense zijde €7,7 mrd gaan kosten en €1,5 mrd aan de Duitse. De Denen nemen daarbij de tunnel voor hun rekening, en de exploitatie.

    De terugverdientijd bedraagt naar verwachting 36 jaar. Dat betekent wel dat automobilisten flink in de buidel moeten tasten. Een automobilist moet bijna €100 tol gaan betalen. Dat is bijna even duur als de veerboot die nu op de route vaart.

    Hij wijst met zijn vinger naar een bos op een paar honderd meter. ‘Kijk daar komt de fabriek waar de tunnelonderdelen worden gebouwd. Die worden vandaar direct de zee ingeschoven en vervolgens afgezonken en met elkaar verbonden, een techniek waar jullie Nederlanders veel ervaring mee hebben.’
    Voor de kust komt er een hele nieuwe strook land bij, die wordt opgespoten met zand dat de Nederlandse baggeraars Boskalis en Van Oord van de zeebodem schrapen. Bouwbedrijf BAM zal een belangrijke rol spelen bij de bouw van de tunnel.
    ‘Als het aan ons ligt, beginnen we vandaag nog', vertelt Christensen. 'Maar we moeten eerst nog een paar Duitse obstakels uit de weg te ruimen.'
    150 advocaten in dienst
    Aan de Duitse kant, op het eiland Fehmarn, staan ze namelijk niet direct te springen om het project. Er wordt gevreesd voor lawaaioverlast als er straks dagelijks 73 treinen en duizenden auto’s door de tunnel razen. De eilanders betwijfelen of het toerisme daar beter van wordt. En er zijn meer mensen die het project liever kwijt dan rijk zijn. Natuurorganisaties bijvoorbeeld die bang zijn voor schade aan de zeebodem; veerbootbedrijf Scandlines dat elk half uur boten naar de overkant stuurt; en mensen die het project gewoon te duur vinden — al nemen de Denen veruit het leeuwendeel van de kosten voor hun rekening.
    Christensen: ‘Van Duitse zijde zijn er 16.800 bezwaarschriften ingediend, die allemaal moeten worden afgehandeld. Wij hebben daarvoor 150 mensen in dienst genomen, hoofdzakelijk advocaten.’ De eerste hoorzittingen zijn deze week. Wanhopig wordt hij daarvan niet. ‘Het kan even duren voor alle rechtszaken zijn afgewikkeld, maar de regering in Berlijn staat achter het project. Daarom ga ik er voor 100% vanuit dat de tunnel er komt.’
    'Lollanders hebben tunnel gewoon nodig'
    Van Deense zijde valt in ieder geval niks te vrezen. ‘Hier is bijna iedereen voor’, zegt Christina Hedemark die namens rederij Krinak de belangen van het Deense bedrijfsleven vertegenwoordigt. ‘Lolland is een achtergesteld gebied. De lonen liggen ver onder het Deense gemiddelde en een huis is slechts een tiende waarde van die in de regio rondom Kopenhagen. De Lollanders hebben die tunnel gewoon nodig.’

    Hedemark verwacht dat alleen de bouw al veel banen schept. ‘Er komt hier straks bij de tunnel een heel dorp voor 3000 werknemers. Die moeten allemaal eten en de bedrijven moeten worden voorzien met onderdelen. Dat betekent extra werk voor Deense bedrijven.’
    En als de tunnel eenmaal klaar is verwacht Hedemark dat nieuwe bedrijven zich in het gebied zullen vestigen vanwege de snelle verbinding met Duitsland. ‘De grond is hier stukken goedkoper dan bij Kopenhagen en de lonen lager. Dat lijkt mij een gouden kans voor bedrijven die actief zijn op de as Duistland-Scandinavië.’
    Impressie van de tunnel
    Impressie van de tunnelFoto: Femern.com
    Veel groter project
    Als de tunnel niet doorgaat, zou dat volgens Hedemark een zware tegenvaller zijn. Maar gelukkig komt een deel van de baten er sowieso. De Fehmarnbelttunnel is namelijk geen op zichzelf staand project. ‘Het maakt onderdeel uit van een veel groter project dat Kopenhagen beter moet verbinden met de steden in het zuidoosten’, legt Christensen uit.
    Zo wordt bijvoorbeeld €560 mln geïnvesteerd in een nieuwe spoorbrug over de vier kilometer lange Storstrom zee-engte die Lolland en Falster verbindt met Seeland, het grootste Deense eiland. De brug die er nu ligt, met een enkel spoor en een smalle tweebaansweg, valt bijna uit elkaar van ellende, zegt Ulrik Millandt die de bouwleiding over dit deelproject.
    En ook langs de route van Storstrom tot aan de Fehmarnbelttunnel moet er nog veel gebeuren. ‘Los van de tunnel en de spoorbrug, investeren we ongeveer €1 mrd in de infrastructuur’, zegt Christensen. De Duitsers zijn €1,5 mrd kwijt aan de investering in hun infrastructuur als het project doorgaat, want ook die is te slecht om al het verkeer aan te kunnen dat in de toekomst door de tunnel komt.
    En wanneer gaat de bouw van start? Christensen haalt nogmaals de schouders op. ‘Ik hoop in 2020.’ BAM en Boskalis laten weten geduldig af te wachten.
  5. [verwijderd] 20 juni 2017 13:03
    quote:

    pardon schreef op 20 juni 2017 12:42:

    Langste zeetunnel ter wereld heeft een Nederlands tintje..........................................
    En wanneer gaat de bouw van start? Christensen haalt nogmaals de schouders op. ‘Ik hoop in 2020.’ BAM en Boskalis laten weten geduldig af te wachten.
    lees jij andermans post wel eens? bijv die van 08.18 uur?
  6. raadzaam 20 juni 2017 13:27
    quote:

    Dongen schreef op 20 juni 2017 08:30:

    modus Vivendi: wanneer en waar gepubliceerd want zo heel veel meer (positief) nieuws valt er niet uit te halen buiten dat wat we al wisten: dat het lang gaat duren...

    Alleen al het afwikkelen van de bezwaarschrift is uiterst bizar. Zal wel van een schelpverzamelaar probleem zijn tot aan bodem zakking- of bevingsproblemen lopen. Ik ben dan ook heel nieuwsgierig hoe snel de eerste mallotige (?) bezwaarschriften gepareerd of weerlegd zullen worden? Dat het project een langdurige verbetering van de leefomgeving zal veroorzaken zie ik wel zitten. Talloze 'overbodige' kilometers zullen nu verdwijnen uit het vervoerscircuit!
1.339 Posts
Pagina: «« 1 ... 42 43 44 45 46 ... 67 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.