Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

TA: Negatieve signalen

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 
Bas Heijink

Auteur:

Technisch analist Bas Heijink schrijft iedere dag een update over de AEX. Senior Technisch Analist Bas Heijink houdt zich binnen de ING Investment Office van ING Bank bezig met Technische Analyse. Heijink let vooral op de kansen die hij ziet in de markt om op korte termijn een goed absoluut rendement te behalen. H...

Recente artikelen van Bas Heijink

  1. TA Arcelor Mittal: Buy the dip
  2. TA: Bedankt!
  3. TA: Van lang naar kort

Reacties

242 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 13 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 26 januari 2012 20:17
    quote:

    geefhetstockjenogmaareenkeerdoor schreef op 26 januari 2012 19:16:

    Waardeloos, zo'n politiek draadje. Ga ergens anders discussieren.
    Je hebt gelijk, mateloos irritant, wat denk je van een BDI op 784, voer voor discussie of kwam je alleen maar even langs om te klagen?

    www.zerohedge.com/news/baltic-dry-plu...
  2. [verwijderd] 26 januari 2012 20:25
    quote:

    Juan Tsunami schreef op 26 januari 2012 20:17:

    [...]

    Je hebt gelijk, mateloos irritant, wat denk je van een BDI op 784, voer voor discussie of kwam je alleen maar even langs om te klagen?

    www.zerohedge.com/news/baltic-dry-plu...
    De ontwikkeling vd bdi is echt dramatisch en kan mij niet heugen dat deze zo (redelijk) en lang geleidelijk daalt. Dat is gewoon een bijzonder slecht teken. Maar goed, net zoals wat voor de beurs geldt (die vergeet te crashen) geldt hier ook voor.

    Wordt gewoon genegeerd of gekenmerkt als" er zijn te veel schepen gebouwd"...
  3. [verwijderd] 26 januari 2012 20:32
    quote:

    VD schreef op 26 januari 2012 20:25:

    [...]

    De ontwikkeling vd bdi is echt dramatisch en kan mij niet heugen dat deze zo (redelijk) en lang geleidelijk daalt. Dat is gewoon een bijzonder slecht teken. Maar goed, net zoals wat voor de beurs geldt (die vergeet te crashen) geldt hier ook voor.

    Wordt gewoon genegeerd of gekenmerkt als" er zijn te veel schepen gebouwd"...
    Zijn echt erg veel te veel schepen gebouwd. Shipyards waar parallel >10 containterschepen worden gebouwd die ook nog eens record aantal containers kunnen vervoeren (>15000). Aantal ships new build gaat van het ene op het andere jaar met 98% omlaag. Dan weet je dat als die schepen op de markt komen er een probleem is.

    De lengte van de daling is inderdaad wel een punt. Dat is dus niet alleen die new builds maar ook de economy. Denk voor die sector een redelijke perfect storm. Mooie business trouwens.
  4. [verwijderd] 26 januari 2012 20:35
    Wordt gewoon genegeerd of gekenmerkt als" er zijn te veel schepen gebouwd"...
    Heb je dan niet meegekregen dat er een grote rederij in Azie omgevallen is en al zijn schepen op de markt aan het dumpen is...
    Maar dat zal ook wel weer niet geloofd worden door jullie complotdenkers ....
  5. [verwijderd] 26 januari 2012 20:48
    quote:

    de breker schreef op 26 januari 2012 20:35:

    Wordt gewoon genegeerd of gekenmerkt als" er zijn te veel schepen gebouwd"...
    Heb je dan niet meegekregen dat er een grote rederij in Azie omgevallen is en al zijn schepen op de markt aan het dumpen is...
    Maar dat zal ook wel weer niet geloofd worden door jullie complotdenkers ....
    De bouw van zo'n schip duurt doorgaans minimaal 15 maanden en dat is al snel. Er wordt gestart met bouwen als men (toenemende) vraag voorziet.

    Deze vraag valt tegen waarna je te kampen hebt met overcapaciteit. Indien een rederij zijn schepen dumpt vergroot dat de totale wereld capaciteit niet, dit heeft nauwelijks effect op de Bdi.

    Indien er ineens veel overcapaciteit is zie je logischerwijs een daling vd Bdi, maar indien dit aanhoudt is er een structurele overcapaciteit.

    Complot denken herken ik mij niet in.
  6. [verwijderd] 26 januari 2012 20:58
    quote:

    The Entrepreneur schreef op 26 januari 2012 17:45:

    [...]

    Heb nog ax4 calls324 @ 60 ct gekocht. Daling was maar heel klein en nu weer voorbij...

    Laterzzz!
    Ik kan niet goed aangeven wat het is in de candles vanaf 16.00, maar het patroon hoort niet bij een wil tot stijgen. De candle van 16.15 is te lang, I smell rat. In Amerika gaat het nu omlaag, dat bevestigt mijn idee dat we de top gezien hebben.

    Ik beschouw dit overigens als een countertrendje in een uptrend, een vlag in ontwikkeling, maar die heeft zijn laagste punt m.i. niet bereikt.
  7. [verwijderd] 26 januari 2012 21:08
    quote:

    johannes51 schreef op 26 januari 2012 20:58:

    [...]Ik kan niet goed aangeven wat het is in de candles vanaf 16.00, maar het patroon hoort niet bij een wil tot stijgen. De candle van 16.15 is te lang, I smell rat. In Amerika gaat het nu omlaag, dat bevestigt mijn idee dat we de top gezien hebben.

    Ik beschouw dit overigens als een countertrendje in een uptrend, een vlag in ontwikkeling, maar die heeft zijn laagste punt m.i. niet bereikt.
    De markt wil ook niet omhoog maar je ziet duidelijk dat er op de dips in volumes danwel strategische weerstanden structureel gekocht wordt. Hier zit een goede strategie achter die tot op heden werkt.

    Volstrekt tegen de markt in want die "wil" naar beneden.
  8. [verwijderd] 26 januari 2012 21:21
    quote:

    de breker schreef op 26 januari 2012 20:35:

    Wordt gewoon genegeerd of gekenmerkt als" er zijn te veel schepen gebouwd"...
    Heb je dan niet meegekregen dat er een grote rederij in Azie omgevallen is en al zijn schepen op de markt aan het dumpen is...
    Maar dat zal ook wel weer niet geloofd worden door jullie complotdenkers ....
    Zie niet wat een complot te maken heeft met vraag en aanbod de breker. Either way, het is een erg slecht signaal voor de economie. Belangrijk is om ook treintransport in ogenschouw te nemen, gaat het ook slechter mee dan in Q32011.

    Denk dat ook het steeds dunner, lichter worden van computers, tablets ervoor heeft gezorgd dat ladingen minder ruimte innemen en er dus minder capaciteit nodig is.

    We zijn nu in ieder geval terug op 2008 niveau's en dan hebben we het shopping seizoen net gehad. Niet goed dus voor de gezondheid van de wereldwijde handel dit.

    Juan
  9. The Entrepreneur 26 januari 2012 21:22
    quote:

    johannes51 schreef op 26 januari 2012 20:58:

    [...]Ik kan niet goed aangeven wat het is in de candles vanaf 16.00, maar het patroon hoort niet bij een wil tot stijgen. De candle van 16.15 is te lang, I smell rat. In Amerika gaat het nu omlaag, dat bevestigt mijn idee dat we de top gezien hebben.

    Ik beschouw dit overigens als een countertrendje in een uptrend, een vlag in ontwikkeling, maar die heeft zijn laagste punt m.i. niet bereikt.
    Ha die Johannes,
    Kijkend naar de afgelopen 2 weken op de 15" hebben we m.i. die vlag vandaag al afgerond. Deze werd sinds Maandag gevormd en vandaag rond 14u zijn we er opwaarts uitgebroken.
    Op mijn plaatje in mijn post van 13.04u, waarop ik 2 valse of foutieve signalen geef, is deze neerwaartse vlag duidelijk te zien: ik had natuurlijk graag de onderkant op 317 nog gezien, maar het verloop wilde anders.
    Tijdens de dip tussen 16u en 17u hebben we de bovenkant hiervan succesvol getest, zo je wilt hebben we dus de Uitbraak en Pullback gehad en zijn we aan de Go begonnen die ons maar zo weer 10-15 boven de 318 kan zetten in geringe tijd.

    Het mag er dus allemaal vreemd uitzien, maar na vele omwegen zie ik dus nu als eerste wel weer 328-333 op het bord. Daarmee zouden we tegelijk op de daggrafiek de bovenkant van een stijgende wig raken, alswel de dalende lijn over de toppen van van 2007-2011. Kan het nog toevalliger?

    Vraag is of dat morgen allemaal bewerkstelligd wordt of dat het uberhaupt uitkomt natuurlijk.

    Ik voel me goed bij mn calls nu: ze zijn alleen dus nog maar 7 handelsuren actief...
  10. The Entrepreneur 26 januari 2012 21:27
    quote:

    VD schreef op 26 januari 2012 21:08:

    [...]

    De markt wil ook niet omhoog maar je ziet duidelijk dat er op de dips in volumes danwel strategische weerstanden structureel gekocht wordt. Hier zit een goede strategie achter die tot op heden werkt.

    Volstrekt tegen de markt in want die "wil" naar beneden.
    de markt sucks!! En ik ook! Dat heb ik de afgelopen 3 dagen wel ondervonden, alhoewel ik gelukkig mijn kleren nog enigzins heel heb kunnen houden.
    Niks strategie; self fullfilling prophecy!

    Maar ik ben met je eens dat het zo nu en dan flink lastig te doorzien is ;-)
  11. [verwijderd] 26 januari 2012 21:50
    quote:

    The Entrepreneur schreef op 26 januari 2012 21:35:

    [...]

    Paar tientjes in de min; komt er net zo gemakkelijk weer bij; t begint al!
    Tijdelijk goed bericht, volgens de markt:
    De weg is nu vrij om het schuldenplafond te verhogen naar 16,4 biljoen dollar, van 15,2 biljoen dollar. De verhoging zal vrijdag ingaan.
  12. The Entrepreneur 26 januari 2012 21:57
    quote:

    tantekatrien schreef op 26 januari 2012 21:50:

    [...]
    Tijdelijk goed bericht, volgens de markt:
    De weg is nu vrij om het schuldenplafond te verhogen naar 16,4 biljoen dollar, van 15,2 biljoen dollar. De verhoging zal vrijdag ingaan.
    Geweldig nieuws he!
    Ik vier ook elke keer weer feest als ik een nieuwe hypotheek krijg op mijn huis: 14 inmiddels; gekke is wel dat mijn maandelijkse lasten steeds hoger worden ;-)
  13. [verwijderd] 26 januari 2012 21:58
    quote:

    VD schreef op 26 januari 2012 21:43:

    [...]

    ohja, was vergeten dat we al in laatste half uur zaten dus verder dalen zat er niet meer in..
    Dus zat er wel in. Wie krijgt de schuld?
    De Griekse overheid en private schuldeisers praten nu verder over de torenhoge schuldenlast van het land. Ondertussen nemen de zorgen toe dat de financieringsbehoefte van Griekenland mogelijk groter is dan eerder werd gedacht.
  14. [verwijderd] 26 januari 2012 22:00
    quote:

    The Entrepreneur schreef op 26 januari 2012 21:57:

    [...]

    Geweldig nieuws he!
    Ik vier ook elke keer weer feest als ik een nieuwe hypotheek krijg op mijn huis: 14 inmiddels; gekke is wel dat mijn maandelijkse lasten steeds hoger worden ;-)
    Zodra de inflatie meer toeneemt in de aandelen, kan je- met de hyperinflatie-koerswinst de hypotheek aflossen.
  15. [verwijderd] 26 januari 2012 22:03
    quote:

    tantekatrien schreef op 26 januari 2012 21:58:

    [...]
    Dus zat er wel in. Wie krijgt de schuld?
    De Griekse overheid en private schuldeisers praten nu verder over de torenhoge schuldenlast van het land. Ondertussen nemen de zorgen toe dat de financieringsbehoefte van Griekenland mogelijk groter is dan eerder werd gedacht.
    Niet echt toch, vanaf dieptepunt toch weer hersteld naar bescheiden min. schuld ?? begrijp ik even niet.

    Ja, las het al...kan echt zo niet langer doorgaan...je kunt toch niet blijven storten...Aan de ene kant vinden afschrijvingen plaats en aan de andere kant komt het er weer bij...lijkt mij aardige vicieuze cirkel.

242 Posts
Pagina: «« 1 ... 8 9 10 11 12 13 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.