Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Pharming Group AEX:PHARM.NL, NL0010391025

  • 0,877 30 apr 2024 17:36
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 0,875 - 0,910
  • 3.882.227 Gem. (3M) 6,7M

Pharming April 2024

4.629 Posts
Pagina: «« 1 ... 150 151 152 153 154 ... 232 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 In Holland stond een Huis... 19 april 2024 11:05
    quote:

    Lord Apollyon schreef op 19 april 2024 10:52:

    [...]
    Dat is net zo onwaarschijnlijk als jouw voorspelling dat de koers vandaag naar €0,95 gaat. Stop toch eens met al die misleidende struisvogelsuggesties enkel en alleen omdat je dik in het rood staat.
    Kun jij jouw Alias niet beter veranderen in Lord Wanhoop..

    Want dat laatste Woord Heer Lord vertegenwoordigt wél de 'Religie' die jij predikt..
  2. forum rang 5 Melkkoe APDS 19 april 2024 11:05
    quote:

    Lord Apollyon schreef op 19 april 2024 10:52:

    [...]
    Dat is net zo onwaarschijnlijk als jouw voorspelling dat de koers vandaag naar €0,95 gaat. Stop toch eens met al die misleidende struisvogelsuggesties enkel en alleen omdat je dik in het rood staat.
    Er wordt heel veel geroepen hier, pot verwijt de ketel.
  3. forum rang 4 Kwiirk 19 april 2024 11:09
    quote:

    Lord Apollyon schreef op 19 april 2024 10:23:

    [...]
    Ik denk dat de gemiddelde forumlezer mijn inbreng niet nodig heeft om iets van Tracker te vinden. Als je nog twijfels hebt check dan gewoon eens de bijdragen van DZR op het Avantium forum ;)
    Alsof DZR zich weloverwogen uitdrukt. Het zich in zwart/wit uiten van DZR vind ik wel wat extremer dan de eigenwijs- en eigenzinnigheid van Tracker.
  4. forum rang 6 Rikos 19 april 2024 11:17
    quote:

    Vertrouwen schreef op 19 april 2024 10:19:

    [...]

    De institutionele beleggers die zijn ingestapt in de obligaties ( die binnen de kortste keren overschreven waren ) denken daar anders over als jij.
    En ik denk niet dat die alleen brugklas hebben gehad.
    Die institutionele beleggers die zijn ingestapt hebben gisteren veelal hun aandelen pharming verkocht. Dat straalt geen vertrouwen uit.
    Nu hebben ze een obli lening dus als de conversie niet gehaald wordt dan blijven ze gewoon zitten zonder aandelen maar wel met een rente inkomst voor 5 jaar.

    Dus ze hebben zich ingedekt tegen een eventuele langere mindere periode.

    M.i. dan
  5. forum rang 8 aextracker 19 april 2024 11:20
    quote:

    Lord Apollyon schreef op 19 april 2024 09:50:

    [...]
    Geweldig om te zien hoe je door interessant-doenerij verstrikt raakt in het gebruik van leestekens. Is ook een goede illustratie van het niveau van je analyses.
    Wat kan de lezer eigenlijk met dit commentaar van de Lord qua inhoud ?
    ..... NIETS......

    Probeer een inhoudelijke reactie op mijn post te geven i.p.v. een "ongefundeerde onterechte classificatie" aan mijn visie toe te kennen.
    Of past het niet in jouw "wensdenken" en daarmee de aanleiding voor een "sneer" ?
    NOK.
  6. forum rang 6 Rikos 19 april 2024 11:23
    quote:

    Braniek schreef op 19 april 2024 10:20:

    [...]

    zeg je nu dat AEX tracker het aan een beetje gezond verstand ontbreekt?
    Iemand die een steunzone van 1,04 - 1,08 verzint en dan bij het bereiken van de onderkant van die zone er een marge van 5% bij verzint en na het sneuvelen van de marge een elastiek en week/maand verzint en vandaag, na de koersdreun van gisteren, de nieuwe bodem van 0,89 verzint dan zou men vragen kunnen stellen over het gezond inzicht in beleggen.

    Het hoeft niet maar men zou het kunnen.

    M.i. dan
  7. forum rang 8 aextracker 19 april 2024 11:26
    quote:

    Rikos schreef op 19 april 2024 11:23:

    [...]

    Iemand die een steunzone van 1,04 - 1,08 verzint en dan bij het bereiken van de onderkant van die zone er een marge van 5% bij verzint en na het sneuvelen van de marge een elastiek en week/maand verzint en vandaag, na de koersdreun van gisteren, de nieuwe bodem van 0,89 verzint dan zou men vragen kunnen stellen over het gezond inzicht in beleggen.

    Het hoeft niet maar men zou het kunnen.

    M.i. dan
    Je uitleg strookt niet met mijn meermaals herhaalde visie en kijk op koersvorming en handelen in Pharming.
    M.n. het verwijzen naar mijn verstandelijke vermogen vind ik NOK en vermeldenswaardig.
    NOK dus.

    Tijd dat hier wat fatsoen gemanaged wordt op dit forum.
    Er is al genoeg "kinnesinne in de wereld".
    Probeer gewoon andermans mening goed te citeren en te respecteren svp.
  8. forum rang 8 Sharen 19 april 2024 11:29
    quote:

    Rikos schreef op 19 april 2024 11:17:

    [...]

    Die institutionele beleggers die zijn ingestapt hebben gisteren veelal hun aandelen pharming verkocht. Dat straalt geen vertrouwen uit.
    Nu hebben ze een obli lening dus als de conversie niet gehaald wordt dan blijven ze gewoon zitten zonder aandelen maar wel met een rente inkomst voor 5 jaar.

    Dus ze hebben zich ingedekt tegen een eventuele langere mindere periode.

    M.i. dan
    Dat is dus hét misverstand van gisteren:

    Een institutionele belegger heeft beleidsmatig per belegging een maximum exposure.

    Als dat bijvoorbeeld 1 miljoen is, en je hebt voor 1 miljoen aan aandelen in een bedrijf, maar je stapt dan voor 500 K in obligaties in datzelfde bedrijf, dan móet je dus ook 500 K aan aandelen verkopen, om niet de 1 miljoen totale exposure te overschrijden.

    Gisteren waren er kennelijk enkele nieuwe obligatie-kopers die al Pharming aandelen hadden, en die aandelen dus (gedeeltelijk) moesten verkopen.

    Heeft dus niets met vertrouwen te maken.

    Sterker nog: als men geen vertrouwen meer had gehad in Pharming, dan hadden ze veel meer (risico-)rente willen hebben voor hun obligatie-lening.
    Maar integendeel, de volledige obligatie-lening tegen deze lage rente was in no time volledige onderschreven.
  9. forum rang 6 Vertrouwen 19 april 2024 11:31
    quote:

    Akwaba schreef op 19 april 2024 11:18:

    Normaal zou zijn dat je begint te verwateren op een hogere beurskoers (zoals misschien na de EMA-goedkeuring), dit heeft men bizar genoeg niet gedaan.... Er zijn mensen die cadeaus hebben gekregen, maar in elk geval niet de aandeelhouders....
    Werkt nu naar 2 kanten.
    De obligatie houders kunnen eerder converteren en het aandeel staat dan hoger.
    Pharming schulden vrij.
    Aandeel nog hoger.
  10. forum rang 4 Bromsnor 19 april 2024 11:31
    quote:

    aextracker schreef op 19 april 2024 11:26:

    [...]

    Je uitleg strookt niet met mijn meermaals herhaalde visie en kijk op koersvorming en handelen in Pharming.
    M.n. het verwijzen naar mijn verstandelijke vermogen vind ik NOK en vermeldenswaardig.
    NOK dus.

    Tijd dat hier wat fatsoen gemanaged wordt op dit forum.
    Er is al genoeg "kinnesinne in de wereld".
    Probeer gewoon andermans mening goed te citeren en te respecteren svp.
    Hoewel ik ook vele kanttekeningen heb bij de bandbreedte van Tracker, heeft hij door zijn eerdere Forum berichten wel degelijk blijk gegeven van een gezond verstand.
  11. forum rang 6 Rikos 19 april 2024 11:33
    quote:

    aextracker schreef op 19 april 2024 11:26:

    [...]

    Je uitleg strookt niet met mijn meermaals herhaalde visie en kijk op koersvorming en handelen in Pharming.
    M.n. het verwijzen naar mijn verstandelijke vermogen vind ik NOK en vermeldenswaardig.
    NOK dus.

    Tijd dat hier wat fatsoen gemanaged wordt op dit forum.
    Er is al genoeg "kinnesinne in de wereld".
    Probeer gewoon andermans mening goed te citeren en te respecteren svp.
    Om bij uw woorden te blijven " het nokkers gilde is weer druk"

    Lees goed.........ik heb geen woord over uw verstandelijk vermogen gezegd.

    Het meer en meer wild om u heen slaan met NOK als uw "visie" niet realistisch blijkt zou kunnen duiden op irritatie over datgene wat uw adviseur tracker u heeft proberen wijs te maken.

    Het zou kunnen maar het hoeft niet.....

    M.i.dan
  12. forum rang 4 Voorheen_bekend_als_Test 19 april 2024 11:37
    De groep aliassen die rood aanloopt en gefrustreerd om zich heen slaat wanneer leden als bijvoorbeeld LA de harde realiteit uiteenzet, is de laatste dagen weer flink gegroeid. Get a grip of yourself, people, ook bij een instortende koers. Geen reden om uw zelfbeheersing te verliezen wanneer wat u leest u niet welgevallig is. Probeer hier dus svp niet als kleuters stampvoetend rond te gaan banjeren, maar tel tot 100 voor u uit uw slof schiet. Bij voorbaat dank.
  13. forum rang 8 Sharen 19 april 2024 11:38
    quote:

    fanaat schreef op 19 april 2024 11:35:

    Ach arm, ach arm, De baas heeft het weer voor elkaar. Met list en bedrog vergelijkbare middelen gaat de Vries de strijd aan met de aandeelhouders. Uiteindelijk hebben deze middelen niet geholpen en is het uur van de waarheid aangekomen. De koers stelt ondertussen niet veel meer voor maar het dieptepunt is nog lang niet daar.
    De zo lang gekoesterde oorlogskas is plots ook niet meer heilig en wordt afgebouwd. Enerzijds door de aflossing en anderzijds door de minimale resultaten in kwartaal 1 en volgende van 2024. Over enige tijd volgt de opzegging van de kostbare nasdaq notering want waarom zou die nog worden aangehouden. Tot slot komt de EMA eraan. De onafwendbare toestemming zou zo maar weer een kwartaal worden opgeschoven en dat beste mensen is de nekslag voor de koers. Dus verkopen is wederom een uitstekend advies.
    " Met list en bedrog vergelijkbare middelen "

    Hiervoor een NOK gegeven.
  14. forum rang 8 aextracker 19 april 2024 11:39
    quote:

    Rikos schreef op 19 april 2024 11:33:

    [...]

    Om bij uw woorden te blijven " het nokkers gilde is weer druk"

    Lees goed.........ik heb geen woord over uw verstandelijk vermogen gezegd.

    Het meer en meer wild om u heen slaan met NOK als uw "visie" niet realistisch blijkt zou kunnen duiden op irritatie over datgene wat uw adviseur tracker u heeft proberen wijs te maken.

    Het zou kunnen maar het hoeft niet.....

    M.i.dan
    Wel degelijk trek je mijn verstand in twijfel door je woordkeuze !
    Zie de reactie nadien van anderen !

    De grens van fatsoen heb je met je post bij mij daarmee overtreden.
    Hoe de moderator daar over denkt is aan Henk.
  15. forum rang 8 Braniek 19 april 2024 11:41
    quote:

    Akwaba schreef op 19 april 2024 11:18:

    Normaal zou zijn dat je begint te verwateren op een hogere beurskoers (zoals misschien na de EMA-goedkeuring), dit heeft men bizar genoeg niet gedaan.... Er zijn mensen die cadeaus hebben gekregen, maar in elk geval niet de aandeelhouders....
    conversie oude lening januari 2025 niet denkbaar
    keuze: 1. herfinancieren 2. aflossen uit eigen middelen
    beslissing keuze 1: a. behoud (oorlogs) kas b. kansvergroting conversie. c. beoogd resultaat eerder schuldenvrij
    consequenties keuze 1: grotere beleidsvrijheid in strategische keuzes. 2. thans mooi instapmoment nieuwe aandeelhouders en bestaande aandeelhouders met lagere BEP of GAK van 1,227 euro.
    gelet op outlook 2024 14-19% meer omzet en te verwachten kostenreductie 2025 en winstverwachting 2025 al met al een logische herfinanciering
  16. forum rang 8 aextracker 19 april 2024 11:48
    quote:

    fanaat schreef op 19 april 2024 11:35:

    Ach arm, ach arm, De baas heeft het weer voor elkaar. Met list en bedrog vergelijkbare middelen gaat de Vries de strijd aan met de aandeelhouders. Uiteindelijk hebben deze middelen niet geholpen en is het uur van de waarheid aangekomen. De koers stelt ondertussen niet veel meer voor maar het dieptepunt is nog lang niet daar.
    De zo lang gekoesterde oorlogskas is plots ook niet meer heilig en wordt afgebouwd. Enerzijds door de aflossing en anderzijds door de minimale resultaten in kwartaal 1 en volgende van 2024. Over enige tijd volgt de opzegging van de kostbare nasdaq notering want waarom zou die nog worden aangehouden. Tot slot komt de EMA eraan. De onafwendbare toestemming zou zo maar weer een kwartaal worden opgeschoven en dat beste mensen is de nekslag voor de koers. Dus verkopen is wederom een uitstekend advies.
    fanaat,

    Kan je nu even niet meer volgen....
    Aan welke "list en bedrog middelen" die de CEO hanteert refereer je ?

    Bovendien;
    1.) Het opheffen van een nasdaq notering (wat je eerder als wenselijk klassificeerde) zou volgens jou juist tot een "significante kostenverlaging YoY leiden" (ca. 2-4 Mln) , Dat zou volgens jou wenselijk zijn om de periode van "geen winst genererend vermogen capaciteit" te beeindigen.
    2.) Resultaat qua omzetgroei zal naar mijn verwachting significant beter zijn dan Q1 2023; Ik schat zelf "boven de indikatie van gem. 14 -20%) M.n. door de volgende factoren;
    a.) Geen omzet JOENJA in Q1 2023.
    b.) lager dan gem. Q1 omzet 2023 t.g.v. pipeline verschuiving van Q3-&4 2022, welke ten koste gingen van Q1 2023.
    M.a.w. ik verwacht Q1 2024 > 25% omzetgroei vs. Q1 2023 ergens in de omvang van $ 50 - 55 Mln ( as a bare minimum), zoals eerder gepost in april.
  17. forum rang 4 Sir Piet 19 april 2024 12:02
    quote:

    Sharen schreef op 19 april 2024 11:29:

    [...]
    Dat is dus hét misverstand van gisteren:

    Een institutionele belegger heeft beleidsmatig per belegging een maximum exposure.

    Als dat bijvoorbeeld 1 miljoen is, en je hebt voor 1 miljoen aan aandelen in een bedrijf, maar je stapt dan voor 500 K in obligaties in datzelfde bedrijf, dan móet je dus ook 500 K aan aandelen verkopen, om niet de 1 miljoen totale exposure te overschrijden.

    Gisteren waren er kennelijk enkele nieuwe obligatie-kopers die al Pharming aandelen hadden, en die aandelen dus (gedeeltelijk) moesten verkopen.

    Heeft dus niets met vertrouwen te maken.

    Sterker nog: als men geen vertrouwen meer had gehad in Pharming, dan hadden ze veel meer (risico-)rente willen hebben voor hun obligatie-lening.
    Maar integendeel, de volledige obligatie-lening tegen deze lage rente was in no time volledige onderschreven.
    Inderdaad de obligatie lening was weggezet in een mum van tijd. Ook bij deze investeerders is veel vertrouwen in de toekomst ontwikkelingen van Pharming.
4.629 Posts
Pagina: «« 1 ... 150 151 152 153 154 ... 232 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Logische herfinanciering Pharming

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links