Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Flow Traders AEX:FLOW.NL, BMG3602E1084

  • 19,780 31 mei 2024 17:35
  • +0,240 (+1,23%) Dagrange 19,530 - 19,820
  • 149.622 Gem. (3M) 213,9K

Flowtraders 2024

2.686 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 135 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 beleggertje2020 16 mei 2024 17:44
    Verder heb ik zo het vermoeden dat FLOW zijn personeel alleen daar inzet waarop bepaalde momenten het meeste te verdienen valt . Bij een lage VIX zoals nu , laten ze wellicht die aandelenhandel voor wat het is en gebruiken ze het personeel hoofdzakelijk voor cryptohandel op de momenten dat daar juist vet te verdienen valt . Denk verder juist dat het een hele goede zet is van FLOW om op Bermuda te zitten onder USA-gesternte ! Volgens SWS zitten bovendien de belangrijkste grootaandeelhouders blijvend zeer stevig in het zadel met daarbij ook de oprichter van FLOW-traders !
  2. forum rang 8 beleggertje2020 16 mei 2024 17:51
    En ach , zolang er bange Pietjes in FLOW zitten laten ze de koers rustigjes met een paar centjes per dag dalen. Ik durf er bijna gif op in te nemen dat als die bange pietjes eruit zijn , zo'n koers Flow weer rustig met gemiddeld 1,50/dag kan stijgen , misschien zelfs wel totaan 30 Euro !
  3. forum rang 8 beleggertje2020 16 mei 2024 18:03
    Last but not least, ik vind het zeer bewonderenswaardig hoe nu een aandeel als ASML verder omhoog gaat kwa koers ! Denk dat dit toch de eerste gaat worden die ik de volgende keer ga shorten als ik denk dat die gelegenheid zich voordoet. Er komt toch een moment dat die echt vet peperdure EUV-machines ineens niet meer nodig zijn voor onbepaalde tijd ! Het zou dit jaar zomaar al eens gauw kunnen gaan gebeuren ! We wachten af en laat ASML maar es lekker stijgen in koers totdat er vette hogere topvorming plaatsvind ! Denk dat ASML ook last gaat krijgen van restricties vanuit de USA gedirigeerd naar NL. Blijf erbij dat er daarom toch op middenlange termijn of eerder een hele vet kink in de kabel komt van de AEX !
  4. NickieToTheT 16 mei 2024 18:07
    quote:

    Fohn2 schreef op 16 mei 2024 15:01:

    Er wordt hier wat af gespeculeerd over de potentiële winsten vanuit cryptoland nav de laatste cijfers van FT. Het geeft niet alleen maar kansen helaas, de risico's om te brokeren in crypto;s zijn nog steeds behoorlijk. Nog niet zo lang geleden gaf FT in de media aan dat het de exposure als liquiditity provider in de crypto markt terug zou brengen naar aanleiding van de ellende met FTX. Dit was in 2023. Ik hoop dat we dat niet zo snel vergeten zijn. Tevens is er een boel concurrentie in deze markt waar FT niet eens in de top 15 te vinden is.
    Heb ze destijds geen verlies zien maken en als FT heb je toch geen blootstelling aan FTX-achtige fratsen. Blijkbaar zien ze dat nu ook anders want winst q1 komt 90% van crypto, lijkt mij.

    Gezien de VIX en MOVE q1 zal alles praktisch van crypto komen. Q2 lijkt me niet anders, op de kortstondige opleving VIX na, die wellicht 5 á 10 cent aan de winst bijdraagt. (Tenzij ze in crypto alloceerden ivm hogere marges).

    Vind maar een raar verhaal. Brokeren vergelijken met marketmaken/liquidity provider. Als het systeem/handelaar een transactie maakt, zal er toch per definitie winst gemaakt worden? Anders doen ze het niet.
  5. Alles kwijt 16 mei 2024 18:35
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 6 mei 2024 13:02:

    Alle puts in totaal met 3K euro verlies gesloten en 15K stuks Flow terug bijgekocht op 20,04 gemiddeld .

    Nu weer 25K stuks FLOW in bezit .

    Per saldo toch dik 7,5K euro-3K euro (verlies puts)= dik 4,5K euro uitgespaard doordat ik toen tijdelijk was uitgestapt uit Flow op 20,61 t.b.v die puts .
    25.000 stuks. Inmiddels 26.000 stuks. Bijgekocht op 20,04 euro. Huidige koers: 19,52 euro. Netto verlies: 13.520,-- euro.
    -------------------------------------------------------------------------
  6. forum rang 4 Fermín Romero de Torres XIV 16 mei 2024 19:34
    quote:

    beleggertje2020 schreef op 16 mei 2024 18:03:

    Last but not least, ik vind het zeer bewonderenswaardig hoe nu een aandeel als ASML verder omhoog gaat kwa koers ! Denk dat dit toch de eerste gaat worden die ik de volgende keer ga shorten als ik denk dat die gelegenheid zich voordoet. Er komt toch een moment dat die echt vet peperdure EUV-machines ineens niet meer nodig zijn voor onbepaalde tijd ! Het zou dit jaar zomaar al eens gauw kunnen gaan gebeuren ! We wachten af en laat ASML maar es lekker stijgen in koers totdat er vette hogere topvorming plaatsvind ! Denk dat ASML ook last gaat krijgen van restricties vanuit de USA gedirigeerd naar NL. Blijf erbij dat er daarom toch op middenlange termijn of eerder een hele vet kink in de kabel komt van de AEX !
    Dat zijn een hoop uitroeptekens! Is vaak een teken dat de schrijver het niet zo goed weet en daarom wat kracht bij z’n uitspraken zet.
  7. forum rang 5 devil80 16 mei 2024 20:03
    quote:

    Julián Aldaya schreef op 16 mei 2024 19:34:

    [...]Dat zijn een hoop uitroeptekens! Is vaak een teken dat de schrijver het niet zo goed weet en daarom wat kracht bij z’n uitspraken zet.
    Laat em lekker, alsof hij weet waar hij t over heeft.

    Duidelijk is dat flow maar een kleine speler is wereldwijd...

    www.businesstimes.com.sg/companies-ma...

    Citadel heeft een omzet van 2300 miljoen afgelopen kwartaal.
  8. forum rang 6 am1993 16 mei 2024 21:46
    quote:

    Alles kwijt schreef op 16 mei 2024 18:35:

    [...]

    25.000 stuks. Inmiddels 26.000 stuks. Bijgekocht op 20,04 euro. Huidige koers: 19,52 euro. Netto verlies: 13.520,-- euro.
    -------------------------------------------------------------------------
    Blij mee? Kunnen we ophouden met die walgelijke opmerkingen hier op het forum?
  9. forum rang 6 am1993 16 mei 2024 21:49
    quote:

    Julián Aldaya schreef op 16 mei 2024 19:34:

    [...]Dat zijn een hoop uitroeptekens! Is vaak een teken dat de schrijver het niet zo goed weet en daarom wat kracht bij z’n uitspraken zet.
    Ach. U let op uitroeptekens. En oordeelt op basis daarvan over de schrijver. Interessant. Heeft u nog wat inhoudelijks te melden over Flow traders? Daar is dit forum namelijk voor bedoeld. Ik ben blij met mijn aandelen Flow. U ook? Uitroeptekens zullen mij een zorg zijn!!
  10. putdeksel 16 mei 2024 23:39
    quote:

    Investeerdertje 2020 schreef op 16 mei 2024 14:41:

    [...]

    Inderdaad, prima punten. Zou het volgende wel aan Mike Kuehnel gevraagd willen hebben, ook inhakend op jouw punten. Op de IEX beleggersdag: www.iex.nl/Artikel/793144/Mike-Kuehne...

    De afgelopen 10 jaar heeft BTC diepe dalen en hoge pieken gehad. Er is flink geïnvesteerd in BTC marketmaking. Hoe weet Mike Kuehnel of het ook structureel een significante bijdrage levert? Als BTC marketmaking niet structureel een bijdrage kan leveren moet je er ook niet in investeren.

    Bermuda levert meer mogelijkheden om minder liquiditeit aan te houden. Waarom wendt Mike Kuehnel dit nog niet aan om een aandeleninkoopprogramma op touw te zetten? Wat is behalve bonusbeleid dan anders nog een voordeel.

    Welk belang heeft Flow Traders in alle bedrijven waar het een deelneming in heeft? Kan Mike Kuehnel een range aangeven van percentages? En welke waardering/range plakt Kuehnel erop?

    Moet Mike Kuehnel met de huidige opgeblazen waarderingen in cryptoland niet besluiten om een deel van deze deelnemingen te verkopen? Er is eerder al verloren met Ledgeredge, het is verstandig om nu dat te compenseren met een verkoop op hoge waardering van bijvoorbeeld Thalex. Thalex kan ook failliet net als Ledgeredge.
    Constructieve bijdrage, investeerdertje 2020. De vragen die ik hieruit lees zijn:
    - hoe structureel is de crypto winst?
    - gaat bermuda nog iets betekenen?
    - gaat er winst genomen worden op cryptoinvesteringen?

    Maar als je die vragen zo stelt, krijg je geen nuttig antwoord. Op de derde is het sowieso nee, het gros van de investeringen is in early stage start-ups. DIe tweede vraag geeft aan dat steller niet weet wat Bermuda eigenlijk voor effect heeft, namelijk geen effect op trading capital: daarom worden er niet op grote schaal buybacks gedaan, aangezien dit per direct ten koste gaat van de winst. En dan de meest open vraag: hoe kan de cryptobijdrage geduid worden? Op dit forum schijnt de meerderheid te denken dat de winst komt van bitcoin ETFs. Ik betwijfel dit. Reken maar na. Marktaandeel in deze ETFs, marge en volumes. Als iemand op de IEX day aan de beste man vraagt wat het marktaandeel is en daarna wat zoal de marge is per trade (en voorbereid heeft wat de volumes zijn), dan kun je die som meteen maken.

    Echter, het grootste probleem wordt om concrete antwoorden te krijgen. Deze CEO kraamt doorgaans alleen maar managementlingo uit. Test: stel een gerichte vraag waarop je zelf al het antwoord weet, zoals: welke bedrijven zijn de concurrentie voor de bitcoin ETFs in Hong Kong? Als hij dan niet de namen kan noemen die ook market maker zijn, weet je dat het verder ook niks wordt.

    Andere vraag: bent u op de hoogte van de nieuwe regels die de Chinese regulator 8 october wil laten ingaan? - Kan alleen maar Ja zeggen. Dan een heel gerichte vraag: op de manier waarop uw bedrijf nu in China handelt, wat zijn de concrete consequenties, bent u geraakt door deze regels (indien zo wat betekent dit voor uw software/risicosysteem) of gaan uw brokers dit voor u implementeren? Kunt u uitleggen wat voor impact dit op uw operatie heeft? Is het een last of een competitief voordeel en waarom?

    De US ishares bitcoin ETF is veruit het hardst gegroeid de laatste maanden. Hoeveel procent (ball park) van de creations was uw bedrijf bij betrokken? 0-2, 2-5, 5-10, 10-20, 20+?
  11. forum rang 6 'belegger'' 17 mei 2024 01:36
    quote:

    putdeksel schreef op 16 mei 2024 23:39:

    De US ishares bitcoin ETF is veruit het hardst gegroeid de laatste maanden. Hoeveel procent (ball park) van de creations was uw bedrijf bij betrokken? 0-2, 2-5, 5-10, 10-20, 20+?
    Bij de creation van units 0%, want ze zijn voor dit ETF geen AP.

    Of bedoel je hoeveel BTC ze eventueel leveren aan iShares?

    Sinds de introductie van de 10 US bitcoin ETF's in januari zijn de spreads in de secundaire markt met 70% gedaald. Het desbetreffende iShares ETF handelde de afgelopen 30 dagen tegen slechts 0,03%. De hoge spreads voor Bitcoin ETF's zie ik niet terug in de cijfers. Misschien wel bij andere crypto of bijvoorbeeld in Azië?

    www.cboe.com/insights/posts/how-spot-...

    www.ishares.com/us/products/333011/is...
  12. forum rang 6 Tordan 17 mei 2024 08:19
    quote:

    putdeksel schreef op 16 mei 2024 23:39:

    [...]

    Constructieve bijdrage, investeerdertje 2020. De vragen die ik hieruit lees zijn:
    - hoe structureel is de crypto winst?
    - gaat bermuda nog iets betekenen?
    - gaat er winst genomen worden op cryptoinvesteringen?

    Maar als je die vragen zo stelt, krijg je geen nuttig antwoord. Op de derde is het sowieso nee, het gros van de investeringen is in early stage start-ups. DIe tweede vraag geeft aan dat steller niet weet wat Bermuda eigenlijk voor effect heeft, namelijk geen effect op trading capital: daarom worden er niet op grote schaal buybacks gedaan, aangezien dit per direct ten koste gaat van de winst. En dan de meest open vraag: hoe kan de cryptobijdrage geduid worden? Op dit forum schijnt de meerderheid te denken dat de winst komt van bitcoin ETFs. Ik betwijfel dit. Reken maar na. Marktaandeel in deze ETFs, marge en volumes. Als iemand op de IEX day aan de beste man vraagt wat het marktaandeel is en daarna wat zoal de marge is per trade (en voorbereid heeft wat de volumes zijn), dan kun je die som meteen maken.

    Echter, het grootste probleem wordt om concrete antwoorden te krijgen. Deze CEO kraamt doorgaans alleen maar managementlingo uit. Test: stel een gerichte vraag waarop je zelf al het antwoord weet, zoals: welke bedrijven zijn de concurrentie voor de bitcoin ETFs in Hong Kong? Als hij dan niet de namen kan noemen die ook market maker zijn, weet je dat het verder ook niks wordt.

    Andere vraag: bent u op de hoogte van de nieuwe regels die de Chinese regulator 8 october wil laten ingaan? - Kan alleen maar Ja zeggen. Dan een heel gerichte vraag: op de manier waarop uw bedrijf nu in China handelt, wat zijn de concrete consequenties, bent u geraakt door deze regels (indien zo wat betekent dit voor uw software/risicosysteem) of gaan uw brokers dit voor u implementeren? Kunt u uitleggen wat voor impact dit op uw operatie heeft? Is het een last of een competitief voordeel en waarom?

    De US ishares bitcoin ETF is veruit het hardst gegroeid de laatste maanden. Hoeveel procent (ball park) van de creations was uw bedrijf bij betrokken? 0-2, 2-5, 5-10, 10-20, 20+?
    Dan blijft voor mij nog steeds de vraag, waar komt die 1,06 per aandeel winst dan vandaan?
    Niet van de volumes en VIX van bonds en aandelen ETF,s.
  13. forum rang 5 devil80 17 mei 2024 09:05
    quote:

    'belegger'' schreef op 17 mei 2024 01:36:

    [...]
    Bij de creation van units 0%, want ze zijn voor dit ETF geen AP.

    Of bedoel je hoeveel BTC ze eventueel leveren aan iShares?

    Sinds de introductie van de 10 US bitcoin ETF's in januari zijn de spreads in de secundaire markt met 70% gedaald. Het desbetreffende iShares ETF handelde de afgelopen 30 dagen tegen slechts 0,03%. De hoge spreads voor Bitcoin ETF's zie ik niet terug in de cijfers. Misschien wel bij andere crypto of bijvoorbeeld in Azië?

    www.cboe.com/insights/posts/how-spot-...

    www.ishares.com/us/products/333011/is...
    Zeker geen nul, voor de VS wordt vaker gebruik gemaakt van de bank waarbij zij zitten.
    ABN Amro stond wel op de lijst en laat dit nu ook een bank zijn die Flow bedient volgens het jaarverslag.
  14. forum rang 4 Fermín Romero de Torres XIV 17 mei 2024 09:29
    quote:

    am1993 schreef op 16 mei 2024 21:46:

    [...]
    Blij mee? Kunnen we ophouden met die walgelijke opmerkingen hier op het forum?
    Rare opmerking. Als je dagelijks meldt hoeveel je wel niet verdiend hebt (wat in zekere zin ook walgelijk is), mag je toch een reactie verwachten. Wie de bal kaatst….
  15. forum rang 6 'belegger'' 17 mei 2024 10:01
    quote:

    devil80 schreef op 17 mei 2024 09:05:

    [...]

    Zeker geen nul, voor de VS wordt vaker gebruik gemaakt van de bank waarbij zij zitten.
    ABN Amro stond wel op de lijst en laat dit nu ook een bank zijn die Flow bedient volgens het jaarverslag.
    Dan gebruiken ze een andere AP i.p.v. dat zij zelf de AP zijn. Flow Traders creëert voor dit ETF niet zelf de units (0%). De partij die je "inhuurt", zal dat niet voor niets doen.
  16. putdeksel 17 mei 2024 11:48
    Ja ja, in de USA moet je self-clearing zijn om officiel als AP te registreren, dus alle kleinere professionele partijen gebruiken een grote bank als riskless principle die er tussen zit. Maar die activiteiten via zo'n doogeefluik kun je uitstekend meten en zijn relevant. Dus als er een betweterig antwoord komt als "technisch 0", mag je gerust doorvragen hoor.
2.686 Posts
Pagina: «« 1 ... 121 122 123 124 125 ... 135 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Uitstekende cijfers Flow Traders

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links