Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Verkiezingen 2023

6.872 Posts
Pagina: «« 1 ... 325 326 327 328 329 ... 344 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 mei 2024 17:25
    Waarom het VK een goudmijn is voor illegalen (en het Rwanda-plan zijn doel voorbij schiet)

    De trage bureaucratische molens zijn een goudmijn voor de 1,2 miljoen illegalen in het Verenigd Koninkrijk. Volgens premier Sunak kan het Rwanda-plan een verdere toestroom indammen. Correspondent Geert Langendorff werkte maandenlang met vluchtelingen samen in een distributiecentrum van Amazon. Hij merkte: ze kennen de mazen van de wet. ,,Zolang de Britse bureaucratie lekt als een vergiet, durven ze de gok van een oversteek wel aan.”

    Geert Langendorff 01-05-24, 17:00

    www.ad.nl/buitenland/waarom-het-vk-ee...
  2. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 mei 2024 17:29
    De nachtdienst in een distributiecentrum van Amazon in Engeland kreeg tijdens de eerste lockdown van de coronapandemie om klokslag twee uur het karakter van een club. Uit een meegebrachte speaker knalde een hit van een Afrikaanse reggaemuzikant. De kolonie Eritreeërs op de werkvloer zong het nummer luidkeels mee, terwijl bestellingen klaar werden gemaakt voor transport. De vluchtelingen vormden de ruggengraat van het concern.
  3. forum rang 10 DeZwarteRidder 1 mei 2024 17:31
    Gammele boot

    Het bewind in Eritrea dwingt jongeren het leger in. Onbetaald en vaak levenslang. Christenen, die vaak het best geschoold zijn, kiezen voor een vlucht. De missie vol gevaren leidt richting Frankrijk. In buitenwijken van grote steden sprokkelen ze geld bijeen om een plek in een gammele boot aan de kust te bemachtigen. Als de duizenden euro’s om de smokkelaars te betalen binnen zijn, volgt een tocht over Het Kanaal.
  4. forum rang 6 Plein777 1 mei 2024 18:54
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 1 mei 2024 17:31:

    Gammele boot

    Het bewind in Eritrea dwingt jongeren het leger in. Onbetaald en vaak levenslang. Christenen, die vaak het best geschoold zijn, kiezen voor een vlucht. De missie vol gevaren leidt richting Frankrijk. In buitenwijken van grote steden sprokkelen ze geld bijeen om een plek in een gammele boot aan de kust te bemachtigen. Als de duizenden euro’s om de smokkelaars te betalen binnen zijn, volgt een tocht over Het Kanaal.
    .
    www.volkskrant.nl/buitenland/britten-...

    Britten zetten eerste asielzoekers vast voor gedwongen uitzetting naar Rwanda

    ,
  5. David Fernández 1 mei 2024 19:03
    quote:

    Plein777 schreef op 1 mei 2024 18:54:

    [...]

    .
    www.volkskrant.nl/buitenland/britten-...

    Britten zetten eerste asielzoekers vast voor gedwongen uitzetting naar Rwanda
    ,
    Typisch de Volkskrant

    Het is geen uitzetting maar een humane overplaatsing naar een land en continent dat dichtbij hun afkomst ligt.

    Helaas gaat dat niet gepaard met een proces van bewustmaking dat het de beste oplossing voor ze is die bovendien geheel gratis en voor rekening van de Britten georganiseerd wordt.
  6. forum rang 6 Fender bass 1 mei 2024 20:30
    quote:

    David Fernández schreef op 1 mei 2024 19:03:

    [...]

    Typisch de Volkskrant

    Het is geen uitzetting maar een humane overplaatsing naar een land en continent dat dichtbij hun afkomst ligt.

    Helaas gaat dat niet gepaard met een proces van bewustmaking dat het de beste oplossing voor ze is die bovendien geheel gratis en voor rekening van de Britten georganiseerd wordt.
    Uitzetting is gewoon de correcte term in dit verband.
    'Humane overplaatsing' is een raar zelfbedacht eufemisme.

    Er staat in het artikel geen letter over afkomst.

    Ik blijf het vreemd vinden dat je bij wet een land veilig kunt verklaren.
    In die wet staat een bepaling dat Rwanda veilig is en dat dat niet kan worden aangevochten.
    Dus als er bij wijze van spreken een burgeroorlog uitbreekt, is het land veilig want dat zegt de wet.

    De bedoeling is dat het afschrikkend werkt en daar heb ik begrip voor. Maar het een zeer discutabele oplossing.
  7. David Fernández 1 mei 2024 20:50
    quote:

    Fender bass schreef op 1 mei 2024 20:30:

    [...]

    Uitzetting is gewoon de correcte term in dit verband.
    'Humane overplaatsing' is een raar zelfbedacht eufemisme.

    Er staat in het artikel geen letter over afkomst.

    Ik blijf het vreemd vinden dat je bij wet een land veilig kunt verklaren.
    In die wet staat een bepaling dat Rwanda veilig is en dat dat niet kan worden aangevochten.
    Dus als er bij wijze van spreken een burgeroorlog uitbreekt, is het land veilig want dat zegt de wet.

    De bedoeling is dat het afschrikkend werkt en daar heb ik begrip voor. Maar het een zeer discutabele oplossing.
    In dit geval is uitzetting geen deportatie.
    Immers men kan in dat land gewoon het asielverzoek continueren en afwachten.
    De bedoeling is niet dat het afschrikkend werkt maar om de toeloop van gelukzoekers te beperken.
    Dat in een land een burgeroorlog kan uitbreken is in dit verband totaal niet relevant.
    Een discutabele oplossing?
    Heb je een betere?
  8. forum rang 6 Fender bass 1 mei 2024 21:02
    quote:

    David Fernández schreef op 1 mei 2024 20:50:

    [...]

    In dit geval is uitzetting geen deportatie.
    Immers men kan in dat land gewoon het asielverzoek continueren en afwachten.
    De bedoeling is niet dat het afschrikkend werkt maar om de toeloop van gelukzoekers te beperken.
    Dat in een land een burgeroorlog kan uitbreken is in dit verband totaal niet relevant.
    Een discutabele oplossing?
    Heb je een betere?
    Voor het VK, zo door blijven gaan. Minder welvaart trekt minder asielzoekers aan, ze zijn immers op zoek naar geluk.
    Klinkt flauw maar schijnt zo te werken. Er moet werk zijn en een mogelijkheid tot het opbouwen van een bestaan.

    Nee, ik heb niet de oplossing maar deze is nogal gezocht. Alsof je bij wet vastlegt dat er geen klimaatverandering plaatsvindt.
    Dat kan niet.

    Ook de rechtspraak wordt hier buitenspel gezet. Dat is niet wenselijk.

    'De Britse rechtbank gaf aanvankelijk groen licht aan de wet, maar vorig jaar verklaarde het Britse Hooggerechtshof de uitzettingen onrechtmatig. Het hof oordeelde dat Rwanda niet veilig genoeg is en geen deugdzaam asielsysteem heeft.'
  9. forum rang 9 objectief 1 mei 2024 21:44
    quote:

    Fender bass schreef op 1 mei 2024 21:02:

    [...]

    Voor het VK, zo door blijven gaan. Minder welvaart trekt minder asielzoekers aan, ze zijn immers op zoek naar geluk.
    Klinkt flauw maar schijnt zo te werken. Er moet werk zijn en een mogelijkheid tot het opbouwen van een bestaan.

    Nee, ik heb niet de oplossing maar deze is nogal gezocht. Alsof je bij wet vastlegt dat er geen klimaatverandering plaatsvindt.
    Dat kan niet.

    Ook de rechtspraak wordt hier buitenspel gezet. Dat is niet wenselijk.

    'De Britse rechtbank gaf aanvankelijk groen licht aan de wet, maar vorig jaar verklaarde het Britse Hooggerechtshof de uitzettingen onrechtmatig. Het hof oordeelde dat Rwanda niet veilig genoeg is en geen deugdzaam asielsysteem heeft.'
    De BBB is ook 100% tegen elke klimaatmaatregel o.a. een giftig middel tegen een kersenziekte wordt door een motie van hen
    door Adema toegelaten.
    De gezondheid van burgers dat deert hun niet, als ze (die miljonairs) maar geld verdienen.
  10. David Fernández 1 mei 2024 22:01
    quote:

    Fender bass schreef op 1 mei 2024 21:02:

    [...]

    Voor het VK, zo door blijven gaan. Minder welvaart trekt minder asielzoekers aan, ze zijn immers op zoek naar geluk.
    Klinkt flauw maar schijnt zo te werken. Er moet werk zijn en een mogelijkheid tot het opbouwen van een bestaan.

    Nee, ik heb niet de oplossing maar deze is nogal gezocht. Alsof je bij wet vastlegt dat er geen klimaatverandering plaatsvindt.
    Dat kan niet.

    Ook de rechtspraak wordt hier buitenspel gezet. Dat is niet wenselijk.

    'De Britse rechtbank gaf aanvankelijk groen licht aan de wet, maar vorig jaar verklaarde het Britse Hooggerechtshof de uitzettingen onrechtmatig. Het hof oordeelde dat Rwanda niet veilig genoeg is en geen deugdzaam asielsysteem heeft.'
    Rwanda is goed georganiseerd land en bovendien één van de veiligste landen van Afrika.

    Het Lagerhuis heeft Rwanda nu als veilig bestempeld. Daar ging een marathongevecht tussen het Hogerhuis (House of Lords) en het Lagerhuis (House of Commons) aan vooraf. Met de nieuwe wetgeving heeft de premier bereikt dat het veiligheidsargument niets meer in de weg staat.

    Het Britse parlement is nu dus akkoord met het plan om asielzoekers naar Rwanda te verplaatsen.

    Het is een win-win situatie voor beide landen.

    De gesloten overeenkomsten tussen beide landen is voor Rwanda lucratief en voor Groot Brittannië een bijdrage aan het oplossen van het probleem van de grote toestroom van immigranten.

    Het eigenzinnige beleid van Groot Brittannië wordt in deze kwestie niet gefrustreerd door Europese regelgeving.
  11. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 2 mei 2024 05:45
    quote:

    Cash collector schreef op 27 april 2024 12:27:

    [...]
    Het zorgen dat de wereld als één geheel maatregelen neemt is natuurlijk het grootste klimaat vraagstuk.

    We slagen er via de VN al decennia lang niet in om honger, droogte, oorlog, ziekten en andere malheur de wereld uit te helpen. De wereld is altijd verdeeld.
    Er is niets wat er op wijst dat we er wel in zullen slagen om klimaatverandering effectief tegen te gaan of zelfs terug te dringen.

    Daarom is aanpassing aan klimaatverandering zo belangrijk, veel belangrijker dan dat we proberen om tegen absurde kosten het beste jongetje van de klas te zijn.
    Ja en nee.
    Inderdaad niet tegen absurde kosten het beste jongetje van de klas proberen te zijn.
    Maar daar waar afremming van de CO2 uitstoot via internationale overeenkomsten ook maar een beetje haalbaar lijkt moeten we dat niet schuwen.

    Overigens heeft de toename van CO2 in de atmosfeer niet alleen maar nadelen. Planten houden van CO2. Zelfs NASA produceert plaatjes van een over-all vergroenende aarde. Helaas gebeurt dat vooral op hogere breedtegraden, in wat Baudet de 'boreale' gebieden noemde.
    Op lagere breedtegraden is er helaas geen vergroening, eerder verwoestijning.
  12. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 2 mei 2024 07:42
    quote:

    Cash collector schreef op 27 april 2024 15:42:

    [...]
    Kennelijk verschillen we van mening.

    Ik hou me momenteel onder meer bezig met woningbouw vraagstukken op gemeentelijk niveau. Daarbij kijk ik naar de context van vandaag dus die niet van jaren geleden.
    De bedoeling is dat er wordt bijgebouwd en omdat dat lang duurt moet er iets gebeuren om de woningnood te verzachten. Jonge mensen laten wonen in vrije huur tegen woekerprijzen is maatschappelijk niet houdbaar.

    Wie hier wel of niet woningen verhuurt is niet interessant, ik pak die huisjesmelker aan om zijn hypocriete gedrag, niet om zijn beleggingen. Dat hij zijn lucratieve verdienmodel in elkaar ziet storten is vervelend, misschien had hij kunnen verwachten dat dit spelletje eindig zou zijn.
    Chapeau voor je bemoeienis met de bouw in jouw gemeente.

    Met de huisjesmelkers heb ik geen enkel medelijden. Mij gaat het om mensen die om zeer goede redenen niet willen/kunnen kopen, dus huren moeten of willen, maar in de sociale sector geen enkele kans maken of 10 jaar op de wachtlijst moeten staan. Dat gaat niet alleen om jongeren, ook om 60- of 65-plussers die hun te groot geworden (huur)woning best willen vrijmaken voor gezinnen als ze elders iets kleiners en geschikters kunnen vinden (ik ben zelf een voorbeeld).

    Maar door falend woonbeleid van vele opeenvolgende kabinetten en ook vele gemeenten zijn voor ouderen veel te weinig geschikte woningen/appartementen met een nog enigszins betaalbare 'vrije' huur gebouwd. Ik bedoel kale huren tot max 1200 pm.
    Die paar zg, 'huisjesmelkers' die nog huurwoningen in die categorie aanboden worden nu door die kortzichtige en populistische huurwet van min. de Jonge gedwongen hun woningen (zodra ze vrijkomen) te verkopen. Leuk voor starters die het betalen kunnen, maar op de totale koopmarkt zijn deze woningen peanuts, en zet het geen zoden aan de dijk. Voor huurders is het een ramp.

    Ik weet waar ik het over heb, schreef 6 jaar terug mee aan een Woonbond-rapport over de vrije huursector. Ik zou de huidige WB-voorzitter die zich onlangs op tv uitliet over de vrije huursector en min. de Jonge met populistische argumenten steunde, graag van repliek dienen.
    Tegenover hem zat de voorzitter van 'Vastgoedbelang', zeg maar van de huisjesmelkers. Een illustere voorganger van hem was Jan Kamminga van de VVD. Een gewaardeerde bondgenoot in mijn strijd tegen die verdomde en compleet belachelijke verhuurdersheffing.

    Zo zie je maar weer, de zg. links-rechts tegenstelling wordt steeds verwarrender. De PvdA-GL combinatie pretendeert voor het gewone volk op te komen, maar vertegenwoordigt absoluut niet meer wat de meeste gewone mensen willen.
    En dat is MINDER IMMIGRATIE!!

    We zijn het meest dichtbevolkte land in Europa, en nr. 3 of 4 in de wereld. We zitten hartstikke overvol, en dat moet ons antwoord zijn naar alle gelukszoekers en degenen die hen willen 'helpen'.
    Linksom of rechtsom. Lastig door verdragen? Geleidelijk opzeggen of deels saboteren, we zijn daarin de enigen in Europa niet.

    Deze week zat er weer zo'n immigratieprofessor (tegenwoordig kan je overal hoogleraar in worden?) uit Leiden op tv om te zeggen: "Ja, maar het zijn vluchtelingen!"
    O ja? Kijk eens goed naar die 'vluchtelingen', of het nu in Ter Apel of in Griekse opvangkampen is. Het merendeel bestaat uit jonge mannen die de echt zwakken in hun land in de steek laten, of met de spaarcenten van hun dorp of familie 'vooruit gestuurd' zijn.

    Het is niet immoreel hen de toegang zo moeilijk mogelijk te maken. Sterker nog, het is ethisch verantwoord om hen te wijzen op hun armzalige kansen hier, en hun op hun plichten maar ook mogelijkheden in hun land van herkomst. Zelfs als dat een bevrijdingsoorlog betekent.
    Wij in NL hebben ook vaak geleden onder bezetting (door de Spanjolen, en door de Fransen nog vaker en langduriger dan door de moffen). Maar we vluchtten niet massaal naar een ander werelddeel.
  13. forum rang 6 Cash collector 2 mei 2024 08:41
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 2 mei 2024 05:45:

    [...]
    Ja en nee.
    Inderdaad niet tegen absurde kosten het beste jongetje van de klas proberen te zijn.
    Maar daar waar afremming van de CO2 uitstoot via internationale overeenkomsten ook maar een beetje haalbaar lijkt moeten we dat niet schuwen.

    Overigens heeft de toename van CO2 in de atmosfeer niet alleen maar nadelen. Planten houden van CO2. Zelfs NASA produceert plaatjes van een over-all vergroenende aarde. Helaas gebeurt dat vooral op hogere breedtegraden, in wat Baudet de 'boreale' gebieden noemde.
    Op lagere breedtegraden is er helaas geen vergroening, eerder verwoestijning.
    Ik zie het niet gebeuren dat er internationaal substantieel meer zal gebeuren dan wat er nu gebeurt. Daarvoor lopen de belangen van landen te ver uiteen.
    De VN zal met het IPCC als alarmbel blijven doorgaan met het geven van brandalarm en de hele wereld wacht net als nu op de internationale brandweer die niet bestaat. Dat is een ongezonde, polariserende situatie waar politici graag misbruik van maken.

    We zouden er natuurlijk voor kunnen zorgen dat de Nederlandse energievoorziening nauwelijks nog CO2 uitstoot door alle fossiel gestookte centrales in de komende veertig jaar te vervangen door kerncentrales, door het aantal kerncentrales fors uit te breiden en door de bouw van grootschalige opslag voor zonne- en windenergie.

    Natuurlijk moet er dan wel wat gebeuren aan de infrastructuur want de vraag naar elektriciteit en het daarvoor benodigde transport- en regel vermogen zal verveelvoudigen.

    We moete in ieder geval iets doen aan de gestelde deadlines voor terugdringing van de CO2 uitstoot, die worden momenteel als argument tegen kernenergie gebruikt als zou het te lang duren. Die deadlines staan oplossingen in de weg.

    Over de nuttige eigenschappen van CO2 laat ik me niet uit, ook niet over het effect van CO2 op klimaten. Dat zijn gepasseerde stations.

    Veel interessanter is de vraag wat we moeten doen om ons aan te passen aan de gevolgen van klimaatverandering.
    Past het bouwen van woningen op het laagste punt van Nederland daar in? Waarom protesteren links groene partijen daar niet tegen? Zijn zij nog zo overtuigd van hun ideeën dat ze de wereld gaan redden? Moeten we eilanden voor onze kust gaan aanleggen en daar gaan wonen? Worden we straks liever klimaatvluchteling?
  14. forum rang 6 Cash collector 2 mei 2024 09:33
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 2 mei 2024 07:42:

    [...]
    ...
    Mij gaat het om mensen die om zeer goede redenen niet willen/kunnen kopen, dus huren moeten of willen, maar in de sociale sector geen enkele kans maken of 10 jaar op de wachtlijst moeten staan. Dat gaat niet alleen om jongeren, ook om 60- of 65-plussers die hun te groot geworden (huur)woning best willen vrijmaken voor gezinnen als ze elders iets kleiners en geschikters kunnen vinden (ik ben zelf een voorbeeld).

    Maar door falend woonbeleid van vele opeenvolgende kabinetten en ook vele gemeenten zijn voor ouderen veel te weinig geschikte woningen/appartementen met een nog enigszins betaalbare 'vrije' huur gebouwd. Ik bedoel kale huren tot max 1200 pm.
    Die paar zg, 'huisjesmelkers' die nog huurwoningen in die categorie aanboden worden nu door die kortzichtige en populistische huurwet van min. de Jonge gedwongen hun woningen (zodra ze vrijkomen) te verkopen. Leuk voor starters die het betalen kunnen, maar op de totale koopmarkt zijn deze woningen peanuts, en zet het geen zoden aan de dijk. Voor huurders is het een ramp.
    ...
    Gemeenten proberen woningbouw om politieke redenen te sturen, bijvoorbeeld door ontwikkelaars te verplichten een steeds hoger percentage sociale huur te bouwen waar stemvee (gesubsidieerd) in kan wonen. Aan die sociale huurwoningen wordt niets verdiend maar ze zijn tot op zekere hoogte wel nodig.

    Een resultaat van politieke beïnvloeding van woningbouw is dat de geliberaliseerde huur en koopwoningen in nieuwbouwprojecten schaarser en duurder worden. Projecten worden vervolgens moeizaam verkocht of komen niet van de grond omdat de kopers of ontwikkelaars afhaken. Misschien is het voor de investeerders ook een kwestie van wennen aan lagere marges en rendementen maar die schiet zo niet op.

    Als De Jonge niet met die wet zou komen zou het probleem met woekerende huurbaasjes snel groter worden. Er wordt immers te weinig gebouwd en de vraag stijgt. Ook huurbaasjes zullen moeten wennen aan lagere rendementen. De shake out van huurbaasjes die hun woningbezit met leenconstructies hebben opgetuigd en die straks geen rendement meer maken vind ik geen probleem, die leenconstructies werken immers huurverhogend.
    Zonder voldoende nieuwbouw voor doorstroom en starters zal de wet van De Jonge falen, hij zit gelukkig niet stil. Het zal nog een tijdje voor heel veel mensen niet leuk zijn.

    Dat het (oude) woonbeleid nu faalt is natuurlijk ook veroorzaakt door de enorme toevloed van immigranten en vluchtelingen en daar moet echt wat aan gebeuren, geef de sleutels van Nederland vooral niet aan Timmermans. Weet jij op welke demografische ontwikkelingen dat oude beleid gebaseerd is?
  15. forum rang 10 DeZwarteRidder 2 mei 2024 09:44
    „De huurmarkt is tegenwoordig nog krapper dan de koopmarkt. De huren zijn ook zo hoog opgelopen dat kopen vaak beter is”, zegt manager Martin Hagedoorn van adviesketen De Hypotheekshop. Volgens huurplatform Pararius krimpt het huuraanbod snel. Vergeleken met de laatste drie maanden van 2023 is bijna een kwart minder huurwoningen beschikbaar.
  16. forum rang 4 Willempie3 2 mei 2024 10:57
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 2 mei 2024 09:44:

    „De huurmarkt is tegenwoordig nog krapper dan de koopmarkt. De huren zijn ook zo hoog opgelopen dat kopen vaak beter is”, zegt manager Martin Hagedoorn van adviesketen De Hypotheekshop. Volgens huurplatform Pararius krimpt het huuraanbod snel. Vergeleken met de laatste drie maanden van 2023 is bijna een kwart minder huurwoningen beschikbaar.
    Ook hier is het weer overheidsbeleid. Je moet flink meer belasting betalen op het bezit van extra huizen. 8 procent overdrachtsbelasting in plaats van 2 procent. Meer vermogensbelasting omdat schulden in box 3 nu minder aftrekbaar zijn.
    Dus als verhuurder heb je meer kosten en moet je de huur dus verhogen.
  17. forum rang 8 GakGak 2 mei 2024 11:46
    Als je geweldige winsten hebt gemaakt op je beleggingen in de periode Rutte en op de waarde van je huis
    (zoals een enkele lezer hier maar blijft benadrukken) en je kind of kinderen kunnen onmogelijk een woning huren,
    laat staan een huis kopen....

    Nou, dan kun je toch fijn volhouden dat alleen een eigen woning voor eigen gebruik prima overheidsbeleid is.
    Ook al heb je een aardig bedrag op de plank liggen, waarom zou je eigen nageslacht daarbij helpen ?
    Dat is toch veel te sociaal en als je het toch doet dan moet het blijkbaar via (overdrachts)belastingen en heffingen
    zwaar afgestraft worden.

    Gewoon stug volhouden dus, alleen een woning voor eigen gebruik !?
  18. forum rang 7 ffff 2 mei 2024 13:21
    Tja,

    AL jullie postings in deze draad over de "ongewenste vreemdelingen" , op zoek naar een beter bestaan, maar in de praktijk toch gewoon op zoek naar de vetste uitkering, de ruimhartigste begeleiding bi het zoeken van woonruimte en opvang van de anderstalige kinderen.......

    Wat bij mij toch zo gruwelijk speelt is hoe ikzelf door de Amerikaanse douane in Miami eruit gepikt werd en binnen 24 uur op eigen kosten weer naar Europa terug moest.

    Let wel: Ik was toen al een hardwerkende arts, het is op de kop af 47 jaar geleden gebeurd. Maar natuurlijk maakte dat een geweldige indruk op mij over " Het vrije Westen"
    Uiteraard niets meer en niets minder dan met de beste bedoelingen naar de USA. Alleen telde dat totaal niet. Precies 24 uur vastgehouden met zelfs een schat van een persoonlijke vrouwelijke bewaakster en dan..: Niet zeuren en zaniken: Back to Europe !

    In afgelopen tientallen jaren natuurlijk al die reportages en al die discussie op TV en in de media. Maar de Amerikaanse aanpak van bijna een halve eeuw gelden is IEDEREEN in Europa blijkbaar vergeten: Gewoon terug naar je moeder als je zomaar binnen komt vliegen in Miami.......

    Voor mij mogen ze keihard optreden tegen al die ongevraagde vreemdelingen. Al was het maar omdat ik hetzelf ook ervaren heeft hoe Amerikanen een kleine halve eeuw geleden hun " ongevraagde gasten, ook al zijn ze arts en met de beste bedoelingen" , behandelden......

    Peter
6.872 Posts
Pagina: «« 1 ... 325 326 327 328 329 ... 344 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 913,39 +0,30%
EUR/USD 1,0880 +0,58%
FTSE 100 8.445,80 +0,21%
Germany40^ 18.873,30 +0,84%
Gold spot 2.385,42 +1,16%
NY-Nasdaq Composite 16.511,18 +0,75%

Stijgers

INPOST
+6,22%
NX FIL...
+6,15%
JDE PE...
+4,86%
WDP
+4,26%
ASMI
+2,87%

Dalers

ABN AM...
-6,11%
AMG Cr...
-3,25%
Air Fr...
-3,06%
Fugro
-2,30%
Pharming
-2,07%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links