Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Obligatie Rabobank Certificaat AEX:RABO.NL, XS1002121454

  • 109,240 17 mei 2024 17:35
  • +0,010 (+0,01%) Dagrange 109,010 - 109,330
  • 3.211.400 Gem. (3M) 7,3M

Forum Rabobank Certificaat geopend

9.958 Posts
Pagina: «« 1 ... 493 494 495 496 497 498 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 9 objectief 17 mei 2024 10:20
    quote:

    Branco P schreef op 17 mei 2024 10:17:

    [...]

    Vandaar dat groene beleggingen of groen sparen ook een must zijn voor iedereen die boven de vrijstelling komt (en vandaar ook dat het fiscale voordeel van groene beleggingen flink wordt afgebouwd door de overheid)

    Deze opvatting deel ik niet, want dat "groen"' levert een veel lager rendement op.
    Voor de rest ontbreekt me nu de tijd om e.e.a. te lezen.
  2. Mikebelegger 17 mei 2024 10:30
    quote:

    mrPink schreef op 16 mei 2024 23:09:

    [...]

    Wat een onzin.
    Het is wel degelijk een kadootje geweest waar vele van geprofiteerd hebben en ook gewoon heel blij mee zijn.
    Het was volkomen logisch dat na de tender de koers omhoog zou gaan.

    Wat iedereen had kunnen doen:
    - Aanbieden van je certificaten voor een prijs van 108.5.
    - Nog vóór het eindigen van de aanbied periode kon je ze alvast terugkopen voor 106,xx

    Dus gegarandeerd pak je 2%. Doe dat met een een ton en je pakt 2000 euro in 2 weken.
    Gratis geld, prima deal, prima kadootje.
    Mee eens en is ook precies wat ik gedaan heb, 200000 geleend voor ca 3 weken tegen 4%/jaar, bijgekocht op 106,xx. Er zijn er voor 100000 gekocht door de Rabo, wat ik over had weer verkocht zelf op 108,xx en de 200000 weer teruggestort.

    Puntje is : koers had natuurlijk ook weer kunnen dalen en had ik er nog even mee gezeten...maar alles kwam op zijn pootjes terecht :-))

    Nu weer L.T. in Rabocertificaten (voor mijn normaal investeringbedrag), prima rendement en uitbetaling per kwartaal
  3. mrPink 17 mei 2024 13:02
    quote:

    tradersonly schreef op 17 mei 2024 09:15:

    [...]

    Tja ach. Ik heb ze niet aangemeld en had in theorie die beslissing kunnen nemen. Voor mij zijn de certificaten een l.t belegging. Ik laat ze rustig tien jaar staan en herinvesteer de uitbetalingen. Die theoretische 2% was het voor mij risico niet waard en weegt niet op tegen de verdubbeling in waarde na een jaar of tien.
    Ik heb ze ook voor de LT maar heb wel meegedaan en zo 2000 euro extra gepakt in korte tijd.

    Er is een periode van meerdere dagen geweest dat je kon kopen voor 106.xx en meteen verkopen (aanbieden) voor 108,5.
    Er was bekend dat alles onder de ton wel opgekocht ging worden dus tot een ton wat mij betreft risicoloos.

    Wat voor risico zag jij hierin dan?
  4. mrPink 17 mei 2024 13:04
    quote:

    objectief schreef op 17 mei 2024 07:32:

    [...]

    Verklaar waarom dit logisch is? (het rendement is enkel fors lager dan voor het bod en met de rente is sindsdien weinig veranderd).
    1/8 van de certificaten is van de markt gehaald dus minder aanbod.
    Grote kans dat mensen ná de tender zouden willen gaan terugkopen dus vraag omhoog.

    Aanbod omlaag, vraag omhoog. Need I say more?
  5. mrPink 17 mei 2024 13:07
    quote:

    Stabiele factor schreef op 17 mei 2024 08:55:

    [...]

    Nog voor het eindigen van de aanbied kon je ze alvast terugkopen voor 106,xx???? Jij gaat er van uit dat iedereen de financiën heeft om tijdelijk even (jouw voorbeeld volgend) een ton extra op te hoesten?
    Ik ga er vanuit dat je een belegger bent en dus een redelijk portefuille hebt met een dito VBR.
    Bij deGiro (en vast ook bij andere brokers) kost het aanschaffen van RABO certificaten maar heel weinig VBR en kan je dus makkelijk even met je kas positie in de min gaan een paar dagen.

    De kosten bij deGiro waren uiteindelijk maar 3 euro dus ook al met een paar 1000 euro aan certificaten interessant om te doen.
  6. Stabiele factor 17 mei 2024 13:16
    quote:

    mrPink schreef op 17 mei 2024 13:07:

    [...]

    Ik ga er vanuit dat je een belegger bent en dus een redelijk portefuille hebt met een dito VBR.
    Bij deGiro (en vast ook bij andere brokers) kost het aanschaffen van RABO certificaten maar heel weinig VBR en kan je dus makkelijk even met je kas positie in de min gaan een paar dagen.

    De kosten bij deGiro waren uiteindelijk maar 3 euro dus ook al met een paar 1000 euro aan certificaten interessant om te doen.
    Ik heb pak 'm beet 35% van m'n vermogen erin zitten. Ben van de generatie dat het nog Rabocertificaten waren. Ander geld was niet of niet lastig vrij te maken. denk dat ik niet voldoe aan jouw plaatje wat je van me hebt (en da's prima). Als de vraag nog wat oploopt dan stap ik denk ik voor een deel uit, met dus een verkoopprijs van boven die 108,50.
  7. forum rang 9 objectief 17 mei 2024 14:13
    quote:

    mrPink schreef op 17 mei 2024 13:04:

    [...]

    1/8 van de certificaten is van de markt gehaald dus minder aanbod.
    Grote kans dat mensen ná de tender zouden willen gaan terugkopen dus vraag omhoog.

    Aanbod omlaag, vraag omhoog. Need I say more?
    Nee, je postings zijn zo extreem. Dar ga ik geen tijd in stoppen.
  8. mrPink 17 mei 2024 16:24
    quote:

    mrPink schreef op 17 mei 2024 13:04:

    [...]

    1/8 van de certificaten is van de markt gehaald dus minder aanbod.
    Grote kans dat mensen ná de tender zouden willen gaan terugkopen dus vraag omhoog.

    Aanbod omlaag, vraag omhoog. Need I say more?
    En de outlook op renteverlagingen natuurlijk wat al in de lucht hing.

    Maar dat mag ik natuurlijk ook niet zeggen want ja, extreem!
  9. Jos1956 17 mei 2024 16:43
    quote:

    Stabiele factor schreef op 17 mei 2024 13:16:

    [...]

    Ik heb pak 'm beet 35% van m'n vermogen erin zitten. Ben van de generatie dat het nog Rabocertificaten waren. Ander geld was niet of niet lastig vrij te maken. denk dat ik niet voldoe aan jouw plaatje wat je van me hebt (en da's prima). Als de vraag nog wat oploopt dan stap ik denk ik voor een deel uit, met dus een verkoopprijs van boven die 108,50.
    Hallo Stabiele factor, ben ik weer. Ik heb ze ook nog steeds. Onrustig hier op het forum. Men lijkt er toch niet gerust op te zijn. Ik zie niet goed waar dat gebaseerd is.
    Mag ik vragen waarom jij overweegt om te verkopen?
  10. buurtje 17 mei 2024 17:10
    quote:

    mrPink schreef op 17 mei 2024 13:04:

    [...]

    1/8 van de certificaten is van de markt gehaald dus minder aanbod.
    Grote kans dat mensen ná de tender zouden willen gaan terugkopen dus vraag omhoog.

    Aanbod omlaag, vraag omhoog. Need I say more?
    Het aloude principe van vraag en aanbod die de prijs bepalen. Economieles nummer 1.

    Wat mij intrigeert is dat deze inhaalvraag tot een hogere koers leidt dan 108,5. Veel van de vraag zal waarschijnlijk uit de groep van de tender verkopers komen. Ik schaar mijzelf daar ook onder. Ik had verwacht dat de top op rond 108.5 zou liggen maar niets is minder waar. Maar wat als deze stroom opdroogt? Gaan we dan weer terug naar een ''normale'' koersvorming van voor de tender?

    Dalende rente opvoeren als reden van deze stijging:. Ja, maar dat was in april ook al wel bekend. Ik kijk dus maar weer eens naar de staatsleningen en zie deze nog steeds op nivo's staan van pak hem beet een maand geleden. Rabo staat gewoon nu 5-6% hoger dan een maand terug.
    Wat als de extra vraag wegvalt? Normale koersvorming, dus terug naar 104-105?

    Op de LT gaan we echt wel weer naar een stevige 110+ Zeker als de FED en ECB daadwerkelijk gaan starten met de rente omlaag te brengen. Op KT zie ik dus risico's mbt de koers.

    Voor de zittenblijvers: mooi blijven zitten en kwartaalcoupen pakken.
    Voor de speculanten: redelijke kans op een paar extra procent rendement. Als het te echter lang duurt gaat dat verloren aan coupon gemis. Is het je dat waard?
  11. forum rang 8 Branco P 17 mei 2024 18:58
    quote:

    mrPink schreef op 17 mei 2024 13:04:

    [...]

    1/8 van de certificaten is van de markt gehaald dus minder aanbod.
    Grote kans dat mensen ná de tender zouden willen gaan terugkopen dus vraag omhoog.

    Aanbod omlaag, vraag omhoog. Need I say more?
    En tevens werd duidelijk dat Rabo er kennelijk goed voor staat, dus een lager debiteurenrisico = een lager risicoprofiel = een iets lagere rendementseis = een iets hogere koers.
  12. forum rang 8 Branco P 17 mei 2024 19:12
    quote:

    Stabiele factor schreef op 17 mei 2024 13:16:

    [...]

    Ik heb pak 'm beet 35% van m'n vermogen erin zitten. Ben van de generatie dat het nog Rabocertificaten waren. Ander geld was niet of niet lastig vrij te maken. denk dat ik niet voldoe aan jouw plaatje wat je van me hebt (en da's prima). Als de vraag nog wat oploopt dan stap ik denk ik voor een deel uit, met dus een verkoopprijs van boven die 108,50.
    35% van je vermogen in Rabocertificaten lijkt mij sowieso onverstandig. 5% tot max. 10% zou ik nog kunnen begrijpen, qua risicospreiding.
  13. forum rang 8 Branco P 17 mei 2024 19:20
    quote:

    objectief schreef op 17 mei 2024 10:20:

    [...]

    Deze opvatting deel ik niet, want dat "groen"' levert een veel lager rendement op.
    Voor de rest ontbreekt me nu de tijd om e.e.a. te lezen.
    Mijn groene woningvastgoed-fondsjes leveren beduidend meer rendement (na belasting) op dan andere woningvastgoed-fondsjes. Iets meer dan het dubbele zelfs! Vooral nu, met de nieuwe Box-3 systematiek. Dat is ook de reden dat de overheid de groenvoordeeltjes nu grotendeels afschaft.

    Groensparen bij de Rabobank levert mij 2,7% rente op (na belasting). Ook dat vind je nagenoeg nergens (een enkele exoot daargelaten wellicht).

    Het is me ondertussen wel een klein beetje duidelijk geworden dat je veel ondoordachte dingen roept, no offence, maar weet, dat dit niet onopgemerkt blijft.
  14. Piet van den Vijver 17 mei 2024 19:31
    quote:

    Jos1956 schreef op 17 mei 2024 16:43:

    [...]

    Hallo Stabiele factor, ben ik weer. Ik heb ze ook nog steeds. Onrustig hier op het forum. Men lijkt er toch niet gerust op te zijn. Ik zie niet goed waar dat gebaseerd is.
    Mag ik vragen waarom jij overweegt om te verkopen?
    Het is altijd onrustig hier terwijl de certificaten al decennialang rustig hun waarde bewijzen en de rente laten binnenstromen.
  15. forum rang 9 objectief 17 mei 2024 20:51
    quote:

    Branco P schreef op 17 mei 2024 19:20:

    [...]

    Het is me ondertussen wel een klein beetje duidelijk geworden dat je veel ondoordachte dingen roept, no offence, maar weet, dat dit niet onopgemerkt blijft.
    Schijnbaar verwacht je dat ik jou adviseer met het recht op schadevergoeding als het niet uitkomt.
    Dan kom je van een koude kermis thuis.
  16. forum rang 9 objectief 17 mei 2024 21:09
    De keuze tussen de certificaten en aandelen laat ik afhangen van o.a. 2 factoren: risico en rendement.

    Qua risico wijken de certificaten niet veel af van belegging in de AEX; weliswaar is het risico op aandelen normaliter iets groter dan op deze certificaten, maar de certificaten zijn gekoppeld aan 1 bankbedrijf en de AEX aan 25 verschillende bedrijven.

    Qua rendement is de AEX ca. 16/17% gestegen (excl.dividend) en de Rabo cert. ca.6% (excl.uitkering). De laatste had dan nog de wind mee door het bod.


    irjven.a
9.958 Posts
Pagina: «« 1 ... 493 494 495 496 497 498 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium drie voorbeelden van IEX Premium: de exclusieve content op de site, de app op een smartphone en IEX Magazine.

Benieuwd naar onze analyses en kooptips?

Word nu abonnee van IEX en krijg onbeperkt toegang tot onze (koop)tips en succesvolle modelportefeuilles. Nu 3 maanden voor slechts €19,95! Profiteer van 58% korting!

Word abonnee

Rabobank Certificaat Nieuws

  1. 16 apr Rabobank doet bod op eigen certificaten

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links