Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD PSE:URW.FR, FR0013326246

  • 80,660 31 mei 2024 17:35
  • +0,900 (+1,13%) Dagrange 79,900 - 80,840
  • 782.997 Gem. (3M) 358,7K

Mijn FIRE-beleggingen (waaronder en n.a.v. URW ;-))

6.440 Posts
Pagina: «« 1 ... 317 318 319 320 321 322 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 AVM (Altijd Verkeerde Moment) 20 mei 2024 22:05
    Weer een Kassaaa!!!-moment voor O:
    Realty Income (NYSE:O) declares $0.2625/share monthly dividend, 2.1% increase from prior dividend of $0.2570.
    seekingalpha.com/news/4108122-realty-...

    Niet zo schokkend nieuws weliswaar, omdat we natuurlijk al gewend aan de meerdere verhogingen per jaar van O, maar meestal betreft het een piepkleine verhoging van ca +0.2% of $0.0005. Deze keer is de verhoging echter 10 keer zo hoog (ca +2.1% en +$0.0055). Dus dat valt dan wel op.

    Edit: ik let niet zo op, het is voor O redelijk normaal om 1x per jaar een dergelijke "grote(re)" verhoging door te voeren en dan elk kwartaal daarna zo'n hele kleine.
  2. forum rang 5 AVM (Altijd Verkeerde Moment) 23 mei 2024 23:17
    !!!Assak en Kassa!!!-momenten!

    3M (NYSE:MMM): vorige week (14 mei) reeds aangekondigde dividend cut
    Declares $0.70/share quarterly dividend,
    Forward yield 2.8%
    Payable June 12; for shareholders of record May 24; ex-div May 23.
    seekingalpha.com/news/4106126-3m-comp...

    De niet gehoopte, maar wel gevreesde (en door de markt ingeprijsde) dividendcut, is vorige week dan toch aangekondigd: een korting van maar liefst -54% (van $1.51 naar $0.70). Zoals wel vaker reageerde de markt tegengesteld met een koersstijging (van +5%), die er deze week overigens weer even hard vanaf is gegaan. Hopelijk gaat het na deze cut weer de goede kant op met zowel dividend als koers. Gelukkig heb ik er niet veel van... (slechts 25 stuks)

    ZIM Integrated Shipping Services (NYSE:ZIM):
    Declares $0.23/share dividend.
    Payable June 11; for shareholders of record June 4; ex-div June 4.
    seekingalpha.com/news/4108674-zim-int...

    Naast de tegenvaller heb ik gelukkig ook een meevaller: ZIM die plots (eerder dan ik had verwacht) het dividend weer hervat! Het laatste dividend in april 2023 was nog een joekel van maar liefst $6.40, om daarna volledig te worden gestopt om in een diepe winterslaap te vallen. Ik had verwacht dat het wel een jaar of twee zou duren voordat de containervrachtvervoer cyclus weer ten gunste voor ZIM zou keren. Tot mijn verrassing wordt na slechts iets meer dan 1 jaar alweer een voorzichtig begin gemaakt met $0.23/kw.

    Hoewel de koers t.o.v. het dieptepunt van ca $6.60 in november 2023 alweer bijna is verdrievoudigd (ca $19.40 nu), denk ik dat er nog heel veel (cyclische) koerspotentie in zit. Zo hoog als het hoogtepunt van $88 in maart 2022 zal het niet meer worden (met de containergekte toen alles volgens mij in het Suez kanaal vast zat, net op het moment dat de wereld weer uit de lockdowns aan het kruipen was). Maar als het dividend nog wat verder wordt verhoogd, dan denk ik dat er zeker nog een mooie koersspurt kan volgen.

    Wat er ook gebeurt: de ZIM meevaller maakte mijn MMM tegenvaller vandaag in ieder geval meer dan goed! ;-)
  3. Joost_K 28 mei 2024 16:08
    Ik moet zeggen dat het bijscheppen van NL verzekeraars (voor zover je van scheppen kunt spreken in mijn budget) me eigenlijk geen windeieren legt. Bijna 20% extra cashflow in een jaar erbij. Dat gaat nog maar om honderdjes, maar het is wel mooie groei.

    En het blijven nog steeds 'leg ze op de plank en wacht rustig af'-aandelen waarbij ik eigenlijk prima slaap.
  4. forum rang 4 LTOke 28 mei 2024 19:21
    Atlantica Sustainable gaat van de beurs

    www.globenewswire.com/news-release/20...

    Als het goed is, blijft dit jaar wel het dividend in stand.

    Atlantica expects to continue paying its current quarterly dividend of $0.445 per share through to the closing of the transaction

    En met de transactiepijs van $ 22 per aandeel kom ik dan net in de zwarte cijfers uit.
    Gezien het koersverloop van de afgelopen 2 jaar vind ik die $ 22 echt wel een koopje voor de nieuwe eigenaar.

    Een jaar de tijd om op zoek te gaan naar een alternatief.
  5. J.Me 28 mei 2024 21:22
    quote:

    LTOke schreef op 28 mei 2024 19:21:

    Atlantica Sustainable gaat van de beurs
    Wat ik mij afvraag: hebben wij hier als aandeelhouders niet ook iets over te zeggen? Heb ik een stemming gemist? Ik heb ze in januari 2023 voor $23,75 p.a. gekocht. Ik heb nu drie keer dividend ontvangen (telkens $0.445 p.a.). Als ik gedwongen wordt om te leveren voor $22, dan heb ik gewoon geen enkel rendement gemaakt.
  6. forum rang 4 LTOke 29 mei 2024 08:54
    Zeker heeft de aandeelhouder het laatste woord

    The Transaction is subject to, among other conditions, approval by Atlantica's shareholders of the Scheme,

    Maar er zal zeer waarschijnlijk een meerderheid voor zijn

    AQN and its subsidiary Liberty (AY Holdings) B.V., which holds approximately 42.2% of the shares of Atlantica, have agreed, subject to the terms of the Support Agreement, to cause such shares to be voted in favour of a transaction
  7. forum rang 5 AVM (Altijd Verkeerde Moment) 29 mei 2024 11:52
    Potverdikkeme!

    "The purchase price represents an 18.9% premium to Atlantica's (AY) closing share price on April 22, the last trading day prior to the emergence of market rumors regarding a potential acquisition, but a 6% discount to Friday's $23.42 closing price"

    Hoe kan AQN hier nu zomaar mee akkoord gaan? Zitten die figuren zo heel erg in geldnood of hadden ze geen enkel vertrouwen in de langere termijn vooruitzichten van AY?

    Het is maar dat ik dankzij optiepremies en dividenden er nog net in zwarte cijfers uitkom, maar mijn GAK is ca $23.70 dus qua verkoopkoers lever ik er op in. Bovendien had ik ook nog een iets te hoog geschreven P22.50 17JAN25 staan die ik niet meer kwijt kan en dus voor $50 (100*(22.50-22.00)) verlies gaat zorgen... (al had ik die al een aantal keer doorgerold en per saldo $2.55 premie voor ontvangen, dus je zou ook kunnen zeggen dat ik er netto $2.05 premiewinst aan overhoud, maar toch...)

    Om de verkoop door te laten gaan, moet minimaal 75% vóór verkoop stemmen. Naast de 42.2% van AQN moet dus nog minimaal 32.8% van de overige 57.8% aandeelhouders vóór stemmen (of: minimaal 57% = 32.8/57.8 van die groep moet vóór stemmen). Dat betekent dat het feestje niet doorgaat als 44% (of meer) van die groep tégen gaat stemmen. Ik zal in ieder geval tegen stemmen... (dat is dan toch alvast ca 0.0005% van het benodigde aantal tegenstemmers! ;-p)
  8. forum rang 5 QueSera 30 mei 2024 11:12
    Yes, ik heb ze ook. Sta op 0 qua GAK, dus heb alleen het dividendrendement. Heb nog 2 puts geschreven voor dec 24 van 17.50. Die zouden nu dus theoretisch zonder waarde moeten zijn maar hebben toch nog een premie van 0,25 per stuk. De koers van AY is de laatste weken flink opgelopen. Ik wist niet waarom, maar kennelijk waren er al een tijdje die overname geruchten aan het rondzingen. Als het niet doorgaat heb je dus kans dat de koers weer inklapt. Ik houd ze ook nog even. Het bod is zuinigjes. Wellicht komt er nog iets bovenop.
  9. forum rang 5 QueSera 30 mei 2024 11:18
    quote:

    Joost_K schreef op 28 mei 2024 16:08:

    Ik moet zeggen dat het bijscheppen van NL verzekeraars (voor zover je van scheppen kunt spreken in mijn budget) me eigenlijk geen windeieren legt. Bijna 20% extra cashflow in een jaar erbij. Dat gaat nog maar om honderdjes, maar het is wel mooie groei.

    En het blijven nog steeds 'leg ze op de plank en wacht rustig af'-aandelen waarbij ik eigenlijk prima slaap.
    Yes. Lekker he. Laat maar binnen stromen die dividenden. :-).

    Maandag Van Lansschot, dinsdag NN en morgen ASR.
  10. forum rang 5 QueSera 1 juni 2024 00:20
    ir.eqt.com/newsroom/news-releases/new...

    Hee jongens, even over Equitrans. Ik was niet zo bezig met mijn porto de laatste tijd, maar nu zie ik deze aankondiging, al daterend van maart. Equitrans midstream gaat fuseren met Equitrans corp. Het wordt dus een gecombineerde onderneming van de gasproducent en de pijpenboer, zoals ik het begrijp. Het wordt een aandelenruil. EQTR aandeelhouders krijgen 0,35 aandelen EQT. Het moet plaatsvinden in Q4.

    Ik meen dat hier meer mensen EQTR hebben. Het is enorm in koers gestegen dankzij het afronden van het MVP. Het dividendrendement staat nu nog maar op een magere 4%. Ik weet, niet sinds dat kunstje met T heb ik niet meer zo veel zin in dit soort toestanden. Hoe denken jullie erover? Ik denk aan verkopen en investeren in een alternatief met een hoger dividendrendement. Zijn er nog ideeën? Ik heb verder alleen nog AM in die categorie (en een CEF met midstreamers die ik niet meer mag uitbreiden GRRRRR).
  11. forum rang 5 AVM (Altijd Verkeerde Moment) 1 juni 2024 16:34
    @HRZN:
    Hier zit ik niet in, maar kende ik ook nog niet. Op zich zit ik al in voldoende BDC's, waarvan sommige met iets lagere yield (MAIN, CSWC, ARCC en OBDC), eentje vergelijkbaar (PSEC) en eentje met een flink hogere (TPVG), maar met een hoge kans op misschien een dividend cut binnenkort. Ik houd het daarom bij de 5 die ik al heb.

    Algemene opmerking die ik over HRZN heb is dat ze wel geld lenen aan een beetje meer risky "development stage" bedrijven (technology, life science, healthcare information and services, cleantech and sustainability industries). HRZN is daarom mogelijk ietsje meer gevoelig voor tegenvallers dan BDC's die aan MKB lenen wat je misschien kan aflezen aan de iets verslechterde credit risk score. Veder geldt dat er ook na de koersdalingen er nog steeds een premie van +20% op de NAV in de koers is verwerkt. Je zou dat kunnen zien als vertrouwen van de aandeelhouders (goede BDC's handelen vaak met een - soms forse - premie op de NAV), of misschien dat HRZN ook nu nog steeds niet echt een koopje is...
    Zie ook: seekingalpha.com/article/4694467-hori...

    @ETRN:
    Ja die heb ik ook!
    Dank voor de heads-up, want ik zie dat EQT (de overnemende moedermaatschappij) een dividendyield heeft van slechts ca 1.5%. Misschien moet ik ook maar gewoon mijn winst nemen (GAK ETRN ca $7.90, huidige koers ca $14.30). Qua cashflow ga ik er niet op achteruit, sterker nog: i.p.v. 4.2% USD dividend, ontvang ik dan 4.83% USD rente. Het enige is dat ik de upside van de koers ga missen als EQT verder gaat stijgen. Maar het is de vraag hoeveel meer stijging er nog in het vat zit. En ik moet tegen de tijd van de uitruil ook rekenen op den cashflow verlaging van ca 4.2% naar ca 1.5% dividend. Dus dan moet de koers elk jaar minimaal met 2.7% stijgen om de cashflowdaling te compenseren en pas het meerdere boven de 2.7% stijging loop ik dan mis.

    Dit alles overziende denk ik dat ik een paar call opties (en misschien een paar gewone verkooporder) ga schrijven om van mijn 900 ETRN af te raken... Als ik niet alle stukken op die manier kwijt kan voor Q4, dan verkoop ik het restant alsnog met de hand.
  12. forum rang 5 QueSera 1 juni 2024 20:36
    @AVM. Ja. Toen ik het schreef had ik die 1,5% dividendrendement nog niet op mijn netvlies. Dat zag ik vanochtend, toen ik rustig ging kijken naar wat ik zou krijgen (EQT). Ik zit eigenlijk ook niet te wachten op dat volatile van een productiemaatschappij. Ik was juist gecharmeerd van de rustige business van de leiding boeren. De koers van EQTR is nu zowat exact gelijk (tot op een paar cent eronder) aan de beloofde ruilverhouding in termen van EQT. Ik heb dus ook besloten om mijn winst te nemen en mijn positie (600 stuks, GAK 7,88) volledig te sluiten. Ik ga maandag in the money calls schrijven.

    Welke midstreamers heb jij momenteel nog meer? Ik heb alleen verder AM en zoek eigenlijk nog naar een alternatief voor EQTN in de leidingboerensector.
  13. forum rang 5 AVM (Altijd Verkeerde Moment) 1 juni 2024 21:13
    Dit zijn mijn posities in aandelen die (grotendeels) midstream zijn (soms ietsje meer dan alleen midstream):

    Ranking Positie Ticker-symbol Dividend% Div-patroon
    1 Antero Midstream Corp NYSE:AM 6,1% Q-2-5-8-11 US midstream energy infrastructure and water handling company (pipelines and compressor stations in West Virginia and Ohio)
    2 Enbridge Inc NYSE:ENB 7,3% Q-3-6-9-12 Canadian energy infrastructure company with a network of crude oil, liquids and natural gas pipelines, regulated natural gas distribution utilities and renewable power generation.
    3 Equitrans Midstream Corporation NYSE:ETRN 4,2% Q-2-5-8-11 US midstraem natural gas gathering, transmission and storage, and water services assets in the Appalachian Basin.
    4 Keyera Corp. TSE:KEY 5,5% Q-3-6-9-12 Canadian energy infrastructure business (raw gas gathering pipelines and processing plants, underground NGL storage caverns, above ground storage tanks, rail and truck terminals etc.)
    5 Kinder Morgan Inc NYSE:KMI 5,8% Q-2-5-8-11 US energy infrastructure company in North America. The company operates through Natural Gas Pipelines, Products Pipelines, Terminals, and CO2 segments.
    6 Kinetik Holdings Inc. NYSE:KNTK 7,3% Q-2-5-8-11 US pure play gas gathering, processing, and transmission in the Permian Basin of West Texas (merger of Altus and Eagleclaw Midstream since 22-2-2022)
    7 ONEOK Inc NYSE:OKE 4,9% Q-2-5-8-11 US midstream company for gathering, processing, storage, and transportation of natural gas in the United States
    8 Pembina Pipeline Corp TSE:PPL 5,5% Q-3-6-9-12 Canadian energy transportation and midstream service provider: hydrocarbon liquids and natural gas pipelines, gas gathering/processing and a growing export terminals business.
  14. forum rang 5 QueSera 2 juni 2024 13:05
    Dank je wel. Ik ga het lijstje bestuderen.
    Ik zie dat je afscheid hebt genomen van alle LLC (ik begon er niet eens aan). Nu zijn er alleen nog maar corps op je lijstje. Ik had een CEF die ik die LLC tax hoofdpijn liet oplossen. Helaas mag ik er niet meer in investeren. Ik ben er nog steeds pissig over. Verder heb ik dus nog jouw nr. 1 Antero Midstream. Ben ik erg tevreden over. Doet wat die moet doen.
6.440 Posts
Pagina: «« 1 ... 317 318 319 320 321 322 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Unibail-Rodamco-Westfield ziet meer beweging in transactiemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links