Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Sociale werkwijze

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Jos Koets

In 1994 werd Jos Koets meteen in het diepe gegooid bij een assurantiekantoor. In z’n eerste werkweek vond zijn baas het nodig met vakantie te gaan. Daarna heeft hij in de praktijk het assurantievak geleerd. Koets kocht het bedrijf van z’n werkgever. Nu is hij eigenaar van het eenmansbedrijf Assurantiekantoor Groenoord in ...

Meer over Jos Koets

Recente artikelen van Jos Koets

  1. 10 mei Duur foutje hypotheekadviseur met grote gevolgen voor huisbezitter 9
  2. 26 apr Pas op met de startersvrijstelling 1
  3. 12 apr De gekte op de woningmarkt is terug 4

Reacties

3 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 juli 2013 14:32
    Hoe controleert de AFM dat? Mijn ervaring is dat een bank vrij veel ruimte heeft om 'extra' korting aan te bieden als ze een klant graag willen hebben. Zeker wanneer je bij een bank je volledige pakket aan rekeningen, verzekeringen en vermogensbeheer hebt lopen, kun je als klant nog steeds onderhandelen over de rente.

    Hoe kan de AFM ooit controleren of een aangeboden rente ook aangeboden wordt aan bestaande klanten, als er onder het mom van 'maatwerk' (of voor mijn part 'blauwe ogen') discretionaire vrijheid is om een renteopslag vast te stellen?

    Uiteraard geldt voor zo'n klant ook dat hij nooit zeker weet of de geboden 'maatwerkrente' ook na het verstrijken van de rentevastperiode even makkelijk gegeven wordt.
  2. [verwijderd] 14 juli 2013 12:33
    Ik ga er van uit dat een Adviseur voortdurend het belang van de klant op het oog heeft. Als de Adviseur werkelijk Ervaren en Deskundig is zal hij óók de klant wijzen op het te behalen voordeel uit dit voorbeeld èn de consequenties (dat de rente in de volgende periode hoger kan worden).

    Het Advies en het verstrekken van de Hypotheek moet je uit elkaar trekken.
    Ik vrees dat ook jij (J.K.) daar nog steeds moeite mee hebt.
    Ga maar met de klant mee als hij bij de bank gaat praten.
  3. [verwijderd] 23 juli 2013 13:22
    Is dit niet allemaal te voorkomen door de klant (na een eerste gesprek en overhandiging van de DVD) een overeenkomst te laten ondertekenen? Daarin staat o.a. dat de klant betaalt voor het advies, ongeacht waar de hypotheek wordt afgesloten. Ook ik ben al mee geweest met een klant naar de ABN-AMRO. Uiteindelijk was dat de beste keus. Dus daarvoor is getekend. Ons kantoor heeft netjes ons overeengekomen tarief ontvangen.
3 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links