Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 14,490 16 mei 2024 17:35
  • +0,015 (+0,10%) Dagrange 14,400 - 14,850
  • 1.661.818 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2024

16.101 Posts
Pagina: «« 1 ... 198 199 200 201 202 ... 806 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 30 januari 2024 10:15
    quote:

    Eagle1959 schreef op 30 januari 2024 10:07:

    [...]
    Liquiditeits issues bij Deliveroo betekent dat JET de juiste koers vaart, winst maken op orders en kasstroom positief zijn. Grubhub verkoop is daardoor op korte termijn niet noodzakelijk, wel zo fijn. Geld verbranden om marktaandeel te krijgen is niet meer te financieren en daar heeft JET eerder op geanticipeerd. M.a.w. marges zouden hoger kunnen worden bij JET doordat de concurrentie niet meer kan stunten op prijs.
    IK vat jouw post samen: Master strateeg Jitse Groen heeft de juiste beslissingen genomen waardoor JET de concurrenten te slim af is en JET flink gaat profiteren!!
  2. Twinmaster 30 januari 2024 10:16
    quote:

    Keep-it-simple schreef op 30 januari 2024 10:07:

    [...]

    Koers naar beneden ?
    IPO in 2016 op 23 euro.
    Nu 14,36, geen dividend en nog steeds rode cijfers met inflatie meegerekend een aandeel met zware verliezen in de meeste porto's.
    Dus hoort niet thuis in een gezonde porto.
    Tis hoe je het bekijkt, heb al 40% winst. Maar ik reageer op je gedrag, niet op de status van JET of de definitie van een gezonde porto.
  3. InvestoPedia 30 januari 2024 10:22
    quote:

    Groc schreef op 30 januari 2024 10:16:

    [...]

    Tis hoe je het bekijkt, heb al 40% winst. Maar ik reageer op je gedrag, niet op de status van JET of de definitie van een gezonde porto.
    Tja, het is inderdaad nu de vraag hoeveel geduld je hebt. Veel mensen zit maar te zeiken op dit bedrijf, maar ondertussen zijn ze wel èèn van de sterkste in de sector. Aandeel gaat rustig over die 30 euro heen dit jaar in mijn ogen. Er hoeft maar nieuws over GRUB, feecaps of verdere outlook verhoging te komen en het aandeel gaat vliegen.
  4. [verwijderd] 30 januari 2024 10:23
    quote:

    Groc schreef op 30 januari 2024 10:16:

    [...]

    Tis hoe je het bekijkt, heb al 40% winst. Maar ik reageer op je gedrag, niet op de status van JET of de definitie van een gezonde porto.
    Man man....als je een overall_look hebt dan weet je gewoon dat de meeste JET beleggers met hun gak zwaar in de min staan.
    Het JET bedrijf kan na 23 jaar nog steeds geen nettowinst draaien.
    Maaltijdbezorgers zijn niet de business om veel van te verwachten......en blijkt.
    Hoe moeilijk kan het zijn om een bedrijf naar waarde te beoordelen.
  5. forum rang 6 kassa! 30 januari 2024 10:23
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 30 januari 2024 09:35:

    Mensen die nu huilen omdat de koers lager staat van JET zijn geen serieuze investors zoals ik!! JET staat lager doordat DHER en Deliveroo in brand staan!! Maar dat DHER en Deliveroo in brand staan is juist goed nieuws voor JET!! Als je het hiermee eens bent dan kan je deze post een abtje gegeven!!
    Ik ben het er niet mee eens, moet ik dan op "Niet oke" drukken.
  6. Twinmaster 30 januari 2024 10:33
    quote:

    Keep-it-simple schreef op 30 januari 2024 10:23:

    [...]

    Man man....als je een overall_look hebt dan weet je gewoon dat de meeste JET beleggers met hun gak zwaar in de min staan.
    Het JET bedrijf kan na 23 jaar nog steeds geen nettowinst draaien.
    Maaltijdbezorgers zijn niet de business om veel van te verwachten......en blijkt.
    Hoe moeilijk kan het zijn om een bedrijf naar waarde te beoordelen.
    Ik weet wat ik doe en laat ik nu net goed zijn in rekenen en bedrijfseconomie/kunde. Vind TA op zijn tijd leuk om te doen. Zoals Investopedia benoemt zijn er vele triggers en daar is het even op wachten. Ik ben pas sinds Q4 23 ingestapt na de cijfers van Q3, omdat ik een trend omkeer in het bedrijf zie. Volg het al jaren. En ik handel af en toe wat bij, zowel short als long met turbo's.
    En het is vervelend voor de personen die zwaar in de min staan, maar dan leren ze het lesje van verlies nemen. Ik stoot ook vaker mijn kop, maar op tijd eruit is gewoon heel belangrijk, net zoals winst nemen. En ik zie nog voldoende winst potentieel.

    Ik zit er dan ook voor de middellange termijn in, en dat het een moeilijke markt is, dat ben ik met je eens. Maar dat het zeker wel winstgevend te maken is en dat JET ondergewaardeerd is, is ook een feit. Percentage short en negatief sentiment (terecht door afgelopen jaren) maken de situatie zoals hij nu is.

    De triggers gaan komen, alleen de vraag wanneer.
    Ik wens je veel succes en zou het leuk vinden als JET wel (irt de koers) gaat draaien je dan ook laat zien.
  7. Synthe65 30 januari 2024 10:38
    Ik ben het niet vaak met PIK eens, maar hij heeft wel gelijk hier. JET wordt omlaag gezogen omdat DHER 10% lager staat. Dit, omdat ze door hun verkoop in Deliveroo aangeven, er gewoon RUK voorstaan. Dit was al bekend in Azie en zet nu door. JET heeft gewoon de betere keuzes gemaakt afgelopen maanden door de winstgevendheid te verbeteren ipv groei. En iedereen die zegt dat het niet winstgevend kan zijn is gewoon niet wijs. Als alles op de rit staat is het zelfs heel winstgevend, kijk naar Nederland, Duitsland en UK/Ireland.
    Jet gaat morgen gewoon weer herstellen, zelfs met grote cijfers als DH iets terugwint van de 10% lagere koers nu. Dit is een prima instapmoment. Vanmorgen 14.80 verkocht, half uur later op 14.29 er weer vol in. Alleen al het feit dat JET hoger opende bij een lagere AEX zegt meer dan genoeg. Tevens omdat we niet ook op -10% staan zoals normaal gesproken zou zijn als DHER op -10% staat.
  8. InvestoPedia 30 januari 2024 10:46
    Op 14,3 ook weer vol ingestapt. Voor wie goed is in analyses kijk naar de afgelopen twee weken en specifiek naar het volume en steun niveaus. Goud om hier op te handelen. Er lijken nog steeds wat partijen op het aandeel te duwen, maar tevergeefs sinds een aantal weken. Zelfs hele grote plukken worden netjes opgevangen. Heel wat dagen loont de day trade omdat er een vast patroon te zien is.
  9. forum rang 6 valeo 325 30 januari 2024 10:52
    quote:

    Henkie 1960 schreef op 30 januari 2024 10:46:

    Waarom die Pedro altijd zo blij is,als de concurrenten in het rood staan begrijp ik niet.Pedro begrijpt dus ook niet dat die beter in het groen kunnen staan.
    Klopt heb je helemaal gelijk in
    en je kunt je eigen beter vergelijken met het beste jongentje van de klas
    Als met de slechtste jongentje van de klas .Daar wordt jezelf niet veel beter van
  10. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 30 januari 2024 10:53
    quote:

    Synthe65 schreef op 30 januari 2024 10:38:

    Ik ben het niet vaak met PIK eens, maar hij heeft wel gelijk hier. JET wordt omlaag gezogen omdat DHER 10% lager staat. Dit, omdat ze door hun verkoop in Deliveroo aangeven, er gewoon RUK voorstaan. Dit was al bekend in Azie en zet nu door. JET heeft gewoon de betere keuzes gemaakt afgelopen maanden door de winstgevendheid te verbeteren ipv groei. En iedereen die zegt dat het niet winstgevend kan zijn is gewoon niet wijs. Als alles op de rit staat is het zelfs heel winstgevend, kijk naar Nederland, Duitsland en UK/Ireland.
    Jet gaat morgen gewoon weer herstellen, zelfs met grote cijfers als DH iets terugwint van de 10% lagere koers nu. Dit is een prima instapmoment. Vanmorgen 14.80 verkocht, half uur later op 14.29 er weer vol in. Alleen al het feit dat JET hoger opende bij een lagere AEX zegt meer dan genoeg. Tevens omdat we niet ook op -10% staan zoals normaal gesproken zou zijn als DHER op -10% staat.
    "Hoger openen dan de index, dat zegt genoeg", vol vertrouwen hebben in de toko en dan toch besluiten de boel te verkopen, niet in de opening, maar enkele seconden erna? Heel knap. En vooral heel opmerkelijk.

    Welke partij gaat trouwens de lelijke eendjes op willen kopen? Ik zie dat Doordash nog niet doen

    JET in een klap overnemen zie ik wel gebeuren. Maar dan denk ik dat ze inderdaad eerst proberen de koers een beetje lager te krijgen, voor zover dat zou lukken.

    Tegen een koers van EUR 20 ofzo. Daar zijn heel veel mensen helemaal niet blij mee als dat zou gebeuren denk ik.
  11. forum rang 4 RobS 30 januari 2024 10:53
    Regio Land Omzet (in miljoenen euro)
    Azië Turkije 1.056
    Azië Vietnam 805
    Azië Pakistan 785
    Azië India 658
    Azië Indonesië 573
    Noord-Afrika en het Midden-Oosten Egypte 422
    Noord-Afrika en het Midden-Oosten Saoedi-Arabië 396
    Noord-Afrika en het Midden-Oosten Jordanië 228
    Europa Duitsland 1.469
    Europa Polen 339
    Europa Frankrijk 326
    Europa Spanje 292
    Latijns-Amerika Mexico 316
    Latijns-Amerika Brazilië 249
    Uit deze cijfers blijkt dat Azië het grootste afzetgebied is voor Delivery Hero, met een omzet van 4,3 miljard euro in het tweede kwartaal van 2023. Turkije is het grootste land in deze regio, gevolgd door Vietnam en Pakistan. Noord-Afrika en het Midden-Oosten is de tweede grootste regio, met een omzet van 1,6 miljard euro. Egypte en Saoedi-Arabië zijn de grootste landen in deze regio. Europa is de derde grootste regio, met een omzet van 2,3 miljard euro. Duitsland is het grootste land in deze regio, gevolgd door Polen en Frankrijk. Latijns-Amerika is de kleinste regio, met een omzet van 565 miljoen euro. Mexico en Brazilië zijn de grootste landen in deze regio.

    Het is opmerkelijk dat Delivery Hero in het tweede kwartaal van 2023 een omzetgroei van 16,2% heeft gerealiseerd. De onderneming verwacht dat deze groei in de komende jaren zal aanhouden
  12. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 30 januari 2024 10:54
    quote:

    Synthe65 schreef op 30 januari 2024 10:38:

    Ik ben het niet vaak met PIK eens, maar hij heeft wel gelijk hier. JET wordt omlaag gezogen omdat DHER 10% lager staat. Dit, omdat ze door hun verkoop in Deliveroo aangeven, er gewoon RUK voorstaan. Dit was al bekend in Azie en zet nu door. JET heeft gewoon de betere keuzes gemaakt afgelopen maanden door de winstgevendheid te verbeteren ipv groei. En iedereen die zegt dat het niet winstgevend kan zijn is gewoon niet wijs. Als alles op de rit staat is het zelfs heel winstgevend, kijk naar Nederland, Duitsland en UK/Ireland.
    Jet gaat morgen gewoon weer herstellen, zelfs met grote cijfers als DH iets terugwint van de 10% lagere koers nu. Dit is een prima instapmoment. Vanmorgen 14.80 verkocht, half uur later op 14.29 er weer vol in. Alleen al het feit dat JET hoger opende bij een lagere AEX zegt meer dan genoeg. Tevens omdat we niet ook op -10% staan zoals normaal gesproken zou zijn als DHER op -10% staat.
    Je bedoelt dat ik wederom gelijk heb!! IK ben het wel met je eens dat JET gaat herstellen morgen!! Maar vergeet ook niet dat dit het kampioensjaar voor JET is!!
  13. Twinmaster 30 januari 2024 10:54
    Voor de daghandelaren, ik heb helaas vanmiddag geen tijd. Houdt de koers begin van de middag in de gaten, kans is groot dat hij dan weer gaat stijgen. Laatste dagen zo rond 1400 uur. Verwacht dat hij tot 13.00 nog wat lager gaat / stabiel blijft en dan weer up. Veel s6. Lees net bericht van InvestoP, precies wat jij omschrijft.

    S6 allen
  14. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 30 januari 2024 10:54
    quote:

    RobS schreef op 30 januari 2024 10:53:

    Regio Land Omzet (in miljoenen euro)
    Azië Turkije 1.056
    Azië Vietnam 805
    Azië Pakistan 785
    Azië India 658
    Azië Indonesië 573
    Noord-Afrika en het Midden-Oosten Egypte 422
    Noord-Afrika en het Midden-Oosten Saoedi-Arabië 396
    Noord-Afrika en het Midden-Oosten Jordanië 228
    Europa Duitsland 1.469
    Europa Polen 339
    Europa Frankrijk 326
    Europa Spanje 292
    Latijns-Amerika Mexico 316
    Latijns-Amerika Brazilië 249
    Uit deze cijfers blijkt dat Azië het grootste afzetgebied is voor Delivery Hero, met een omzet van 4,3 miljard euro in het tweede kwartaal van 2023. Turkije is het grootste land in deze regio, gevolgd door Vietnam en Pakistan. Noord-Afrika en het Midden-Oosten is de tweede grootste regio, met een omzet van 1,6 miljard euro. Egypte en Saoedi-Arabië zijn de grootste landen in deze regio. Europa is de derde grootste regio, met een omzet van 2,3 miljard euro. Duitsland is het grootste land in deze regio, gevolgd door Polen en Frankrijk. Latijns-Amerika is de kleinste regio, met een omzet van 565 miljoen euro. Mexico en Brazilië zijn de grootste landen in deze regio.

    Het is opmerkelijk dat Delivery Hero in het tweede kwartaal van 2023 een omzetgroei van 16,2% heeft gerealiseerd. De onderneming verwacht dat deze groei in de komende jaren zal aanhouden
    HAHA ge-wel-dig wat een landen zijn dit zeg!!
    Azië Turkije 1.056
    Azië Vietnam 805
    Azië Pakistan 785
    Azië India 658
    Azië Indonesië 573
    Noord-Afrika en het Midden-Oosten Egypte 422
    Noord-Afrika en het Midden-Oosten Saoedi-Arabië 396
    Noord-Afrika en het Midden-Oosten Jordanië 228
  15. forum rang 7 DeLa(s)Vega(s) 30 januari 2024 10:58
    quote:

    InvestoPedia schreef op 30 januari 2024 10:46:

    Op 14,3 ook weer vol ingestapt. Voor wie goed is in analyses kijk naar de afgelopen twee weken en specifiek naar het volume en steun niveaus. Goud om hier op te handelen. Er lijken nog steeds wat partijen op het aandeel te duwen, maar tevergeefs sinds een aantal weken. Zelfs hele grote plukken worden netjes opgevangen. Heel wat dagen loont de day trade omdat er een vast patroon te zien is.
    Nu ben ik wel benieuwd of je je vaste SL een dup lager al hebt ingesteld?
16.101 Posts
Pagina: «« 1 ... 198 199 200 201 202 ... 806 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links