Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Aandachtige lezer schreef op 16 november 2023 00:32 :
[...]
Indië?
We spreken al sinds jaar en dag over Indonesië.
O ja, van de Vereenigde-Oostindonesische-Compagnie. Nou herinner ik het mij weer. ;-)
Niks is wat het lijkt schreef op 16 november 2023 09:20 :
[...]
Particuliertjes komen allemaal gelijktijdig op het idee om in de opening te verkopen? Vergeet dat maar. Typische actie van shorters: zwakke opening veroorzaken om dan juist particulieren mee te krijgen.
Vanuit de mandjeshandel en optiehandel wordt continue gekocht of verkocht, bij lege bied kan je bij AMG grote uitslagen krijgen.
Even een stapje terug na die forse stijging
En de expratie zal ongetwijfeld ook een rol spelen. Ik heb gisteren wat extra calls voor vrijdag geschreven op de aandelen die ik in de afgelopen week heb binnengekregen via assignments van geschreven puts. Die calls gaan misschien waardeloos aflopen. Begin volgende week ga ik eens kijken welk deel van de inmiddels binnengekregen aandelen ik weer ga omzetten in geschreven puts december. Tot dusver vind ik de premie wat magertjes als ik die afweeg tegen de kansen van een stevige rebound. Ik denk dat de aankoop door de AMG-bestuurders een gunstig signaal is.
Lithium prijzen nog steeds dalende. Mvg
Ruud132 schreef op 16 november 2023 11:15 :
Lithium prijzen nog steeds dalende.
Mvg
Het voordeel is wel dat er nu opeens een fors nieuw aanbod van EV's met concurrerende prijzen aan het ontstaan is, dat de toekomstige vraag flink zal stimuleren, gecombineerd met de aantrekkelijkheid van de aanstormende Solid State batterijen. Die factoren, lagere prijs en (flink) grotere actieradius met bijbehorende lagere laadstress, gaan gegarandeerd een flinke boost geven aan de transitie. Misschien gaat ook mijn Octavia diesel er wel eerder uit dan pas over 10-15 jaar als er 500.000 op de teller staat. Als mijn Eribaatje ook elektrisch te "sleuren" is. Alleen is het nog moeilijk in te schatten hoe snel dat zal gaan doorwerken in de marktomstandigheden voor AMG. Maar binnen 1-2 jaar zou de ergste pijn over moeten kunnen zijn en kan steeds meer geoogst gaan worden van de goed uitgevoerde strategie. Het enige waar ik een beetje bang voor ben is het risico van Natrium-disruptie. Maar die soep zal bij een snelle groei van de elektrificatie wel niet zo heet gegeten worden.
Xynix schreef op 16 november 2023 11:28 :
[...]
Het voordeel is wel dat er nu opeens een fors nieuw aanbod van EV's met concurrerende prijzen aan het ontstaan is, dat de toekomstige vraag flink zal stimuleren, gecombineerd met de aantrekkelijkheid van de aanstormende Solid State batterijen. Die factoren, lagere prijs en (flink) grotere actieradius met bijbehorende lagere laadstress, gaan gegarandeerd een flinke boost geven aan de transitie. Misschien gaat ook mijn Octavia diesel er wel eerder uit dan pas over 10-15 jaar als er 500.000 op de teller staat. Als mijn Eribaatje ook elektrisch te "sleuren" is.
Alleen is het nog moeilijk in te schatten hoe snel dat zal gaan doorwerken in de marktomstandigheden voor AMG. Maar binnen 1-2 jaar zou de ergste pijn over moeten kunnen zijn en kan steeds meer geoogst gaan worden van de goed uitgevoerde strategie.
Het enige waar ik een beetje bang voor ben is het risico van Natrium-disruptie. Maar die soep zal bij een snelle groei van de elektrificatie wel niet zo heet gegeten worden.
Natriumbatterijen hebben een veel lagere energiedichtheid dan lithiumbatterijen, dus dat zie ik in de automarkt nog niet veel disruptie brengen. LiVa baterijen zijn dan een betere vergelijkingsbasis voor industriele toepassingen, en daarbij denk ik dat ze voor piekbelasting een heel groot voordeel hebben op natrium batterijen. Ik vind het wel interessant dat er inderdaad enorm veel -low cost- EV automodellen aangekondigd worden. (Nu Renault -> Ampere Twingo weer). Die bedrijven rekenen ook alle cijfers goed door, en zien de achterstand op Tesla/ China alleen maar vergroten. In Belgie worden -in de toekomst- enkel EV bedrijfswagens nog fiscaal aftrekbaar. Dat zal in andere landen niet anders zijn. Maar goed voor de vraag naar Lithium. Vandaag zag ik nog wel volgend bericht voorbij komen, en dat is niet goed voor de subsidies: www.volkskrant.nl/buitenland/duitse-r...
Ruud132 schreef op 16 november 2023 11:15 :
Lithium prijzen nog steeds dalende.
Mvg
Ik volg AMG nog maar relatief kort. Is er iemand weet waarom onderstaande 2 sites een verschillend beeld geven? tradingeconomics.com/commodity/lithium www.grondstofprijs.com/lithium-prijs/ Vermoedelijk is dit een hele domme vraag. Maar een bemoedigende leraar vroeger zei altijd: "Er bestaan geen domme vragen". Het enige wat hij enigszins in de buurt vond komen was de vraag: "Als God alles kan, kan hij dan ook een steen maken die zo zwaar is dat hij hem zelf niet kan optillen?"
God is zo groot en majestueus, hij hoeft niet te tillen.
Renault gaat strijd aan met Tesla en China Achtergrond: Franse autofabrikant richt met Ampère een autonome, elektrische tak op. Het Franse Renault gooit het roer om en wil met een nieuw zusterbedrijf en nieuwe elektrische auto's de concurrentie aangaan met de Amerikanen en Chinezen. Om te beginnen met een elektrische Renault 5. Over een paar maanden is het zover. Dan komt de iconische en wereldberoemde Renault 5 - gebouwd vanaf de jaren 70 - weer op de markt. Maar dan wel in een moderne, volledig elektrische versie: met een virtuele copiloot, een autonomie van 400 kilometer en tegen een 'betaalbare' prijs vanaf 25.000 euro. Daarna laat Renault ook nog een compleet nieuwe kleine elektrische auto van de band rollen, de 'Legend'. Die wordt aangeboden voor minder dan 20.000 euro of minder dan 100 euro per maand. ,,Elektrische auto's moeten betaalbaar worden voor iedereen'', zei Renault-topman Luca de Meo gisteren. De prijzen moeten de komende twee jaar op hetzelfde niveau komen te liggen als die van benzineauto's. Om dat te bereiken, worden de productiekosten de komende vijf jaar met 40 procent teruggedrongen. De Meo presenteerde, staand naast een knalgele elektrische Renault 5, voor pers en investeerders Renaults nieuwe 'e-filiaal', Ampère. ,,Ampère wordt een autonoom bedrijf en het eerste dat in Europa uitsluitend elektrische auto's gaat bouwen met Europese software'', aldus het Franse concern in een verklaring. Het gaat om een ware boedelscheiding. Renault blijft de auto's maken die rijden op fossiele brandstoffen, Ampère maakt alleen elektrische auto's. Zo'n 10.000 werknemers van Renault worden overgeheveld. Ruim een derde van het personeel is ingenieur en gespecialiseerd in IT-technologie en software. Opgesplitst Het is voor het eerst dat een traditionele Europese autofabrikant zichzelf opsplitst, om de productie van elektrische auto's onder te brengen in een compleet nieuw bedrijf. Het Amerikaanse Ford deed het in 2022: toen ontstonden Ford Blue (traditioneel) en Ford Model e (elektrisch). Renault voorziet ook een beursgang van Ampère in de eerste helft van 2024, maar alleen 'als de omstandigheden goed zijn'. ,,Zo niet, dan financieren we het bedrijf met onze eigen middelen'', zei Renaults financieel directeur Thierry Piéton. De nieuwe auto's worden geen Renaults met een elektrische motor, zoals de in populariteit teruglopende Zoé, de Twingo en de Mégane waren. ,,De motor, de elektrische architectuur, de software: het is net als de overstap van een oude Nokia naar een nieuwe iPhone. Een compleet andere tak van sport'', zei topman De Meo tegen de krant Le Figaro. Volgens hem staat de EU op achterstand en is een bedrijfsculturele omslag nodig als autoproducenten de strijd niet willen verliezen met bijvoorbeeld het Amerikaanse Tesla en het Chinese BYD. ,,Twee weken geleden was ik in China. Daar praatte iedereen over Ampère! En hier zegt iedereen 'waarom doen jullie dit, wat voor zin heeft het?' Het is de hoogste tijd dat Europa wakker wordt.'' Tussen 2024 en 2031 gaat Ampère zeven nieuwe types produceren, met de Renault 5 als primeur in het eerste kwartaal van 2024. In 2025 moet het bedrijf 300.000 auto's verkopen, in 2031 moeten het er 1 miljoen zijn. Volgens de plannen moet de omzet in 2025 op 10 miljard euro liggen en in 2031 op 25 miljard.
AanDeelnemer schreef op 16 november 2023 12:41 :
Renault gaat strijd aan met Tesla en China
Achtergrond: Franse autofabrikant richt met Ampère een autonome, elektrische tak op.
Dank voor het bericht. Kunt u er ook de bron bij vermelden. In deze tijden van AI is het wel goed om te weten wie iets schrijft.
Zie onderstaand artikel. AMG's LIVA business biedt een oplossing voor dit piekverbruik. Dus als deze maatregel geïmplementeerd wordt (niet alleen in NL maar ook in andere Europese landen vzw dat niet al het geval is), is dat gunstig voor de vraag naar het LIVA systeem. Bron: DFT 16.11.2023 Bedrijven betalen meer voor stroom op piektijden, ’maar daluren goedkoper’ THEO BESTEMAN Aangepast: 4 min geleden2 uur geledenin FINANCIEEL AMSTERDAM - Bedrijven moeten meer gaan betalen voor gebruik van het hoogspanningsnet als er enorm veel verbruik is. Op de uren en dagen met minder gebruik kan de prijs omlaag kunnen. Door drukte op het net willen beheerders hogere tarieven tijdens piektijden. © ANP/HH Door drukte op het net willen beheerders hogere tarieven tijdens piektijden. Dat staat in het financiële voorstel dat Netbeheer Nederland, de vereniging van alle elektriciteit- en gasnetbeheerders,naar de toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft gestuurd voor een oordeel. Die variatie van prijzen zou allereerst gelden voor zakelijke klanten van netbeheerder TenneT, verantwoordelijk voor de hoogspanningsnetten. Dat vroeg eerder om de mogelijkheid prijzen te verhogen op drukke uren om overbelasting te voorkomen. De aanpassing moet „het gebruik van het net op rustige momenten stimuleren”, schrijft Netbeheer Nederland. „Deze prikkel moet helpen om de piekbelasting te verminderen.” Oververhit Door een sterke toename van de hoeveelheid stroom van zonne- en windparken en opwek van consumenten is het netwerk in Nederland oververhit. In oktober meldde minister Jetten (Klimaat en Energie) dat in alle regio’s nieuwe aansluitingen maar beperkt of helemaal niet mogelijk zijn. Ondernemers krijgen korting op hun rekening aangeboden als ze op piekuren even minder stroom aan het net aanbieden. Netbeheer Nederland maakt een uitzondering bij de tariefsverhoging voor regionale netbeheerders, „omdat zij hun verbruik zelf nauwelijks kunnen sturen.” Als waakhond ACM steun geeft, dan wordt dit voorstel opgenomen in tarieven van aanbieders. Het hogere tarief wordt dan doorberekend aan bedrijven. Die kunnen de prijsverhoging doorzetten naar consumenten. Aanpassing Mogelijk past de ACM dit tariefvoorstel nog aan. De toezichthouder denkt in maart volgend jaar een eerste besluit klaar te hebben.
Toch mooi dat de lithiumprijzen ook gisteren weer gestegen zijn. Dat is nu al weer een paar dagen achtereen.
Lamsrust schreef op 16 november 2023 13:26 :
[...]
Dank voor het bericht. Kunt u er ook de bron bij vermelden. In deze tijden van AI is het wel goed om te weten wie iets schrijft.
Komt uiteindelijk van Renault zelf: www.gelderlander.nl/auto/iconische-re...
Aandachtige lezer schreef op 16 november 2023 13:51 :
Toch mooi dat de lithiumprijzen ook gisteren weer gestegen zijn. Dat is nu al weer een paar dagen achtereen.
Als het waar zou zijn, dan zou dat inderdaad mooi zijn. Maar helaas...tradingeconomics.com/commodity/lithium www.metal.com/Lithium www.asianmetal.com/LithiumPrice/Lithi...
Lamsrust schreef op 16 november 2023 13:26 :
[...]
Dank voor het bericht. Kunt u er ook de bron bij vermelden. In deze tijden van AI is het wel goed om te weten wie iets schrijft.
AD/ De Stentor
Fox WIld schreef op 16 november 2023 14:24 :
[...]
Als het waar zou zijn, dan zou dat inderdaad mooi zijn. Maar helaas...
tradingeconomics.com/commodity/lithium www.metal.com/Lithium www.asianmetal.com/LithiumPrice/Lithi... Ik kijk op deze site en zie daar al enige dagen lang een stijging: www.grondstofprijs.com/lithium-prijs.
Aandachtige lezer schreef op 16 november 2023 14:56 :
[...]
Ik kijk op deze site en zie daar al enige dagen lang een stijging:
www.grondstofprijs.com/lithium-prijs. Niet meer doen.
Denk dat we rond 4 uur wel weer down gaan. Zou blij zijn als ik er naast zit..gaan het zien.
Feest is over aan de overkant, wacht wel want AMG gaat volgen.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)