Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Het Tom Tom Januari 2022 draadje :-)
Volgen
*JustMe* schreef op 11 januari 2022 11:29 :
[...]
TT heeft in de jaren tot aan de covid uitbraak de consumer omzet zien dalen en business to business omzet zien stijgen. Het track record van tomtom als business to business bedrijf is dus niet slecht. Met uitzondering van 2020/2021. Die chiptekorten lossen zich op in de loop van dit jaar.
Hoe kon Mobileye wel groeien? De Tier1 leveranciers aan autofabrikanten (de Continentals e.d.) hebben niet scherp genoeg opgelet toen chiptekorten gingen ontstaan en kochten te weinig in vanwege het ‘just in time’ delivery principe om kosten te besparen. Daar ondervinden autofabrikanten en TomTom nadelen van.
Er zijn partijen die dit beter voor elkaar hebben. Bijvoorbeeld Tesla dat rechtstreeks inkoopt. En ook Mobileye heeft haar eigen inkooptraject bij STMicroelectronics. Daarnaast zijn dat geavanceerdere chips dan degenen waar tekorten aan ontstonden.
Maar goed, de omzet Automotive is nu zo laag dat daar nu alleen maar upside in zit. We zitten dik onder 2019 qua omzet terwijl het marktaandeel wel groter is dan in 2019. Daar moet een hefboom effect in zitten. Ik denk dat we nu bij automotive op 50% zitten van het omzetniveau dat het op dit moment had kunnen zijn.
Als je BtC en BtB als volledig gescheiden markten ziet, is hier wel iets voor te zeggen. Maar is dit het geval? Voorheen verkocht TT PND's met locatietechnologie rechtstreeks aan consumenten. Nu verkopen ze locatietechnologie via OEM's aan diezelfde consumenten. De krimp in de BtC omzet is echter niet gepaard gegaan met evenveel groei in de BtB omzet. Tot op zekere hoogte zijn de PND omzet en de Automotive omzet als communicerende vaten te zien. Wanneer mensen een auto kopen met navigatie, schaffen ze geen PND meer aan. Daarbij is er natuurlijk flink veel omzet weggelekt door de komst van gratis Google Maps. Op deze manier bekeken zijn de resultaten van TT dus wat minder hoopvol. Mobileye kan best wel chips beschikbaar hebben gehad voor hun ADAS systemen. Maar voor hun omzet zijn ze net als TT afhankelijk van de verkoop van auto's bij OEM's. Als de OEM's minder auto's verkopen, verkoopt Mobileye minder ADAS-systemen en TT minder maps. In dat opzicht is de omzetgroei bij Mobileye versus de omzetkrimp bij TT wel opvallend.
*JustMe* schreef op 11 januari 2022 11:45 :
[...]
Plan A slaagt gewoon. Deals voor HD maps die het marktaandeel bestendigen, ADAS in de lift, nieuwe cockpit software met eerste launching customer (bekendmaking: begin dit jaar, op de weg eind dit jaar). Belangrijke deal met Volkswagen gescoord. Bosch partner. Dat het “zelfstandig niet van de grond komt” is in elk geval niet wat we zien en horen vanuit TT.
Ik zou graag wat minder voorzichtig zijn. Marktaandeel HD zegt momenteel niet zoveel, laten we kijken naar ADAS. Daar begint vanaf nu namelijk het volume in te lopen. Dan moet TomTom beginnen met te delen welk gedeelte van de automotive omzet afkomstig is van ADAS. En is dit re-accuring omzet, van bijvoorbeeld die 5 miljoen probes waar ze het vorige week over hadden. Of is dat nog uit de opstartfase, en krijgt TomTom voor dit moment nog voornamelijk data ipv euro's. Denk bijvoorbeeld aan de sensordata van Denso. Indigo is een mooi product, we wachten met smart op aankondiging van de eerste klant! Er is een belangrijke deal met Cariad gescoord. Volkwagen ligt ook in bed met Mobileye; www.aftermarketnews.com/top-automaker... First global application of “swarm data” for ADAS: Volkswagen Group is the first original equipment manufacturer (OEM) to apply Mobileye’s mapping data to enhance the comfort and safety of ADAS features globally. Mobileye Roadbook™ is a crowd-sourced, cloud-generated database of highly precise, high-definition maps. Dit soort berichten wil ik eigenlijk van TomTom lezen, en niet van Mobileye.... TomTom zit ook in Bosch' computer, echt, wanneer volgt dit persbericht nou? Duurt lang.... Ben heel benieuwd wat de teneur wordt op 4 feb. Begrijp me niet verkeerd, er zit nog een hoop in het vat als je het mij vraagt omtrent TomTom. Alleen is de berichtgeving dusdanig opgesteld dat het momenteel niet mogelijk is er een analyse mee te maken. Zie ook eerdere post hierboven. Daar hebben we echt wat meer cijfers voor nodig. Komt misschien nog, misschien al op 4 feb.
@Pwijsneus. Ik lees bij jou dat tomtom data “in plaats van euros” krijgt. Ik parkeer dat even naar de categorie onbewezen claims. Waar eerder sprake van is, is dat tomtom nu zes jaar in investeringsmodus zit rondom autonoom rijden en dat er pas amper Toyota’s met het TeamMate ADAS de weg op zijn en dat Toyota dit uitbreidt naar meerdere modellen. Idem geldt voor Hyundai dat ADAS in alle modellen stopt vanaf 2022. En TT heeft wel meer klanten dan die twee. De groei bij tomtom van 500.000 naar 5 miljoen ADAS maps in drie jaar is leuk. Maar interessanter wordt van 5 miljoen naar 50 miljoen.
Lees trouwens ook dat binnen Stellantis zowel Chrysler en Alfa Romeo 100% elektrisch moeten zijn (voor al hun modellen) per 2027 en Stellantis als geheel 70% EV in Europa en 40% EV in de USA moet doen. Dat zijn echt hoge percentages. Meer dan tweederde EV in Europa door de marktleider in Europa. Voor Volkswagen de nummer 2 in Europa zal het niet anders zijn.
*JustMe* schreef op 11 januari 2022 12:08 :
@Pwijsneus. Ik lees bij jou dat tomtom data “in plaats van euros” krijgt. Ik parkeer dat even naar de categorie onbewezen claims.
Waar eerder sprake van is, is dat tomtom nu zes jaar in investeringsmodus zit rondom autonoom rijden en dat er pas amper Toyota’s met het TeamMate ADAS de weg op zijn en dat Toyota dit uitbreidt naar meerdere modellen. Idem geldt voor Hyundai dat ADAS in alle modellen stopt vanaf 2022. En TT heeft wel meer klanten dan die twee.
De groei bij tomtom van 500.000 naar 5 miljoen ADAS maps in drie jaar is leuk. Maar interessanter wordt van 5 miljoen naar 50 miljoen.
Vandaar dat het zo enorm belangrijk is dat TomTom haar aandeelhouders informeert, welke omzet afkomstig is van ADAS/HD activiteiten. Dat weten we nu niet, dus tast iedereen in het duister.
Ford And Rivian Won't Like Amazon's New EV Deal Amazon has also been working hand in hand with Stellantis to develop a next-gen digital cabin named the STLA SmartCockpit. The online retail giant will now also be buying a horde of Stellantis EVs to further boost its delivery network. It seems like Amazon only knows how to go big.carbuzz.com/news/ford-and-rivian-wont... Het is totaal onduidelijk welke rol TT speelt in het nieuwe infotainment van Stellantis……. Het hele internet staat vol met berichten dat Amazon de nieuwe infotainment gaat ontwikkelen met/voor Stellantis. Nog steeds is niet uitgesloten dat Stellantis kiest voor Indigo, vanwege de integratiemogelijkheden met Amazon…….. hopelijk spoedig meer duidelijkheid en laat TT de 1e IndiGO klant maar bekend maken.
Het is moeilijk bescheiden te blijven, maar TT lukt het. Andere start ups schreeuwen het van de daken en zijn tussen de 1 en 50 miljard waard. Aurora op zijn vroegst 2027 winst, op zijn vroegst, houden dus een flinke slag om de arm.www.theverge.com/2021/7/15/22578959/a... Geen dividend en geen winst cijfers bij TT alleen een manipuleerbare backlog. waarom is TT niet meer waard op de beurs. Ter verdediging zegt Harold : Het is nu nog erg moeilijk om ons marktpotentieel concreet te vertalen naar cashflow en marktaandeel, maar dat is wel wat analisten en aandeelhouders willen horen. managementscope.nl/magazine/artikel/1... Je geeft een backlog . Begin IFRS omzet - orders deals + herwaardering reeds bestaande deals + of - eind Waarom geef je de orders 2021 niet en ook niet de herwaardering reeds bestaande deals. Omdat je momenteel geen hogere koers wil. Je zult wel tm de Q4 2021 en FY 2021 cijfers stilte handhaven. Daarna hangt het van jullie strategie af. De auto verkopen zijn in 2020 en 2021 tegenvallend. Maar de R en D maakt misschien wel een versnelling door, wereldwijd. Het onverwachte wordt verwacht, maar wanneer dat moet je aan Harold vragen :-) Kijk ik denk dat taco heel geschikt is als CFO. Was hoofd IR dus Harold, wist wat die binnen haalde. Kundig, maar volgzaam. ja Taco, de kans van je leven :-) Taco de opvolger van Marina. CFO Marina Wyatt weg bij TomTom 11-5-2015 TomTom maakte op 11 mei 2015 bekend dat financieel topvrouw Wyatt in juli 2015 vertrekt bij het bedrijf. Ik denk dat Harold de poot stijf hield. We verkopen niet aan die duitse oems en we gaan niet opsplitsen. Dus het oogsten kon nog wel eens jaren gaan duren. Marina trok haar conclusie en vertrok. Harold blij, want Marina was gebekt en Harold zocht een volger voor zijn mening. De rest is geschiedenis. Gewoon mijn mening en geen advies. Dit was mijn bijdrage, meer mag niet van Beperkte dijkbewaking. Kan wel meer, maar dan moet ik meer aliassen nemen en dat doe ik niet, mag niet van Henk !
Dutchy Ron schreef op 11 januari 2022 12:17 :
Ford And Rivian Won't Like Amazon's New EV Deal
Amazon has also been working hand in hand with Stellantis to develop a next-gen digital cabin named the STLA SmartCockpit. The online retail giant will now also be buying a horde of Stellantis EVs to further boost its delivery network. It seems like Amazon only knows how to go big.
carbuzz.com/news/ford-and-rivian-wont... Het is totaal onduidelijk welke rol TT speelt in het nieuwe infotainment van Stellantis……. Het hele internet staat vol met berichten dat Amazon de nieuwe infotainment gaat ontwikkelen met/voor Stellantis. Nog steeds is niet uitgesloten dat Stellantis kiest voor Indigo, vanwege de integratiemogelijkheden met Amazon…….. hopelijk spoedig meer duidelijkheid en laat TT de 1e IndiGO klant maar bekend maken.
Sowieso (bare minimum) is tomtom leverancier van maps, traffic, navigatie software. Maar het gaat denk ik verder. tomtom heeft nu twee berichten uitgedaan over Indigo waar Amazon in zit. Eerst Amazon stem assistent en daarna Amazon music. Indigo is een set aan design tools waarmee je de ontwikkeltijd van een infotainment systeem sterk kan reduceren. Ontwerptijd kan naar 3 maanden en lanceertijd naar een jaar. Meerdere Tier1’s (leveranciers aan auto industrie) en OEM’s (de fabrikanten zelf) waren betrokken bij de ontwikkeling van Indigo. Aangezien Stellantis die Cockpit al in 2023 wil lanceren lijkt het me logisch dat Stellantis en Amazon die tools van TomTom gebruiken. We hebben Amazon ook al gezien in de samenwerking met TomTom en Bosch. Tot slot kán TomTom ook niet bieden aan Stellantis wat Amazon biedt. Amazon gaat Stellantis helpen met hun transitie naar software bedrijf en gaat duizenden medewerkers meenemen op die tour naar meer software matig (agile) werken. TomTom heeft haar technische mensen nodig voor haar eigen productontwikkeling. Ze is geen consultancy firma. Wel heeft TT engineers bij klanten werken voor hulp bij concrete implementatie van tomtom producten. Dat is wat anders dan een hele transitie begeleiden. === IR TomTom: With IndiGO, we have adopted a hybrid business model. We charge a fee for the software license, but also use it as a conduit to market our core products and services, such as maps, traffic, and navigation software. IndiGO has been in development for a couple of years, and has seen several validation iterations with OEMs, Tier-1s, and end-users. Through these iterations, the product proposition has been shaped into what it is today, reflecting the demands and priorities of relevant parties. In essence, IndiGO is a large collection of production-ready services, applications and modules, from which an OEM can build almost an entire IVI system – just by specifying which components should be included. The off-the-shelf configuration accounts for about 80% of the development of a complete IVI system, with customization options easily available. Moreover, IndiGO offers individual cloud providers, such as Azure, the ability to integrate their individual IoT solutions, such as MCVP from Microsoft. With that said, in working with IndiGO, there is no specific benefit in choosing one cloud provider over another for OEMs. (kan dus ook Amazon zijn) All of IndiGO’s components controlled by TomTom are designed with privacy at heart. With end-user approval, TomTom only collects de-identified location data to improve its map and traffic services. Third-party applications that integrate with IndiGO might adopt a similar approach, in the same way that applications on a smartphone might collect data themselves. Their specific privacy policies lie outside of TomTom’s domain, though it should be highlighted that OEMs and end-users retain flexibility in choosing which applications from which partners they want to integrate or run. Furthermore, for the OEM, that flexibility extends to the app stores it wants to offer in its vehicles. We have three partners developing app stores on IndiGO. All of them have hundreds of applications available, with OEMs having the freedom to choose which app stores and applications they want to display in the in-car catalogue. For the partners that offer these app stores, integrating with IndiGO allows them to broaden their reach in an easy manner, while significantly reducing time-to-market. To conclude, IndiGO is the world’s first and only open digital cockpit software platform for carmakers. It is designed with users’ privacy in mind, allows for great flexibility, and enables a uniquely safe and intuitive user experience that keeps getting better over time. During the announcement, we mentioned that we have a first customer, but have not yet disclosed who that is. We expect you to be able to find IndiGO on the roads by late next year. I hope this helps. If you have any further questions, feel free to reach out.
twitter.com/cariad_tech/status/148062... TomTom lijkt mijn kritiek serieus te gaan nemen….
*JustMe* schreef op 11 januari 2022 12:30 :
[...]
IR TomTom:
With IndiGO, we have adopted a hybrid business model. We charge a fee for the software license, but also use it as a conduit to market our core products and services, such as maps, traffic, and navigation software.
IndiGO has been in development for a couple of years, and has seen several validation iterations with OEMs, Tier-1s, and end-users. Through these iterations, the product proposition has been shaped into what it is today, reflecting the demands and priorities of relevant parties.
TomTom geeft in haar mail dus aan dat maps, traffic en software hun ‘kernproducten’ zijn. En dat ze voor Indigo geld vragen (een licentie fee), en dat het daarnaast ook helpt is als vehikel om meer te verkopen van de kernproducten. Stel dat een klant haast heeft, dan brengt Indigo hen snelheid (en goed ontwerp) bij het ontwikkelen van cockpit en verkoop van maps, traffic en software gaat er in één keer in mee. Het ecosysteem eromheen (Microsoft, Amazon, Bosch en anderen) helpt ook mee.
tatje schreef op 11 januari 2022 12:22 :
Het is moeilijk bescheiden te blijven, maar TT lukt het.
Kan wel meer, maar dan moet ik meer aliassen nemen en dat doe ik niet, mag niet van Henk !
Nou tatje, Iedere keer heb je het over meer aliassen. Om duidelijkheid te verkrijgen vraag ik je om ze even op te noemen. Daar hebben we allemaal recht op. Ik ben zeer nieuwsgierig. p.s. in ieder geval 6
*JustMe* schreef op 11 januari 2022 12:30 :
[...]
Sowieso (bare minimum) is tomtom leverancier van maps, traffic, navigatie software. Maar het gaat denk ik verder.
tomtom heeft nu twee berichten uitgedaan over Indigo waar Amazon in zit. Eerst Amazon stem assistent en daarna Amazon music.
Indigo is een set aan design tools waarmee je de ontwikkeltijd van een infotainment systeem sterk kan reduceren. Ontwerptijd kan naar 3 maanden en lanceertijd naar een jaar. Meerdere Tier1’s (leveranciers aan auto industrie) en OEM’s (de fabrikanten zelf) waren betrokken bij de ontwikkeling van Indigo.
Aangezien Stellantis die Cockpit al in 2023 wil lanceren lijkt het me logisch dat Stellantis en Amazon die tools van TomTom gebruiken. We hebben Amazon ook al gezien in de samenwerking met TomTom en Bosch.
Maar hoe uniek zijn die tools van TT voor de cockpit dan? In 2018 presenteerde Faurecia op de CES al een cockpit waarbij Amazon technologie werd gebruikt. newsroom.accenture.com/news/accenture... Als ik dit artikel lees zie ik niet direct waarom Indigo nu zo onmisbaar gaat worden.
Laat ik nu aan het werk zijn op het nieuwe kantoor van Faurecia in Hannover. Met uitzicht op de modellen van die vermelde cockpit types. Wat een toeval.
win some... schreef op 11 januari 2022 13:19 :
[...]
Maar hoe uniek zijn die tools van TT voor de cockpit dan? In 2018 presenteerde Faurecia op de CES al een cockpit waarbij Amazon technologie werd gebruikt.
newsroom.accenture.com/news/accenture... Als ik dit artikel lees zie ik niet direct waarom Indigo nu zo onmisbaar gaat worden.
Faurecia focust zich ook op hardware Faurecia has simplified how people interact with the vehicle, from the touchscreen central display, individual rear seat entertainment system or personal control pad integrated into the armrest. En heeft daarnaast een appstore die ook onderdeel is van Indigo. In Indigo kun je kiezen voor de HARMAN appstore of de Faurecia appstore. Door die move is denk ik een soort afspraak gemaakt tussen tomtom en leveranciers dat tomtom de navigatie en software doet en die Tier1’s de hardware en hun appstore kunnen aanbieden.
pwijsneus schreef op 11 januari 2022 12:17 :
[...]
Vandaar dat het zo enorm belangrijk is dat TomTom haar aandeelhouders informeert, welke omzet afkomstig is van ADAS/HD activiteiten. Dat weten we nu niet, dus tast iedereen in het duister.
Ik kan me heel goed een scenario voorstellen - zoals we zo vaak zien - dat bij de Q4 cijfers + outlook in de ochtend de koers een tik omlaag krijgt om vervolgens in de middag de stijgen op de toelichting erbij. Er zullen denk ik genoeg vragen gesteld worden over aandeel HD vs ADAS maps, pricing van die maps maar ook het verdienpotentieel van Indigo.
*JustMe* schreef op 11 januari 2022 13:49 :
[...]
Ik kan me heel goed een scenario voorstellen - zoals we zo vaak zien - dat bij de Q4 cijfers + outlook in de ochtend de koers een tik omlaag krijgt om vervolgens in de middag de stijgen op de toelichting erbij. Er zullen denk ik
genoeg vragen gesteld worden over aandeel HD vs ADAS maps, pricing van die maps maar ook het verdienpotentieel van Indigo .
Antwoord HG: I can't comment on that....
*JustMe* schreef op 11 januari 2022 13:27 :
[...]
Faurecia focust zich ook op hardware
Faurecia has simplified how people interact with the vehicle, from the touchscreen central display, individual rear seat entertainment system or personal control pad integrated into the armrest. En heeft daarnaast een appstore die ook onderdeel is van Indigo. In Indigo kun je kiezen voor de HARMAN appstore of de Faurecia appstore.
Door die move is denk ik een soort afspraak gemaakt tussen tomtom en leveranciers dat tomtom de navigatie en software doet en die Tier1’s de hardware en hun appstore kunnen aanbieden.
Waarom zouden die Tier1's de software aan TT overlaten? Die hebben zelf ook jaren lang geinvesteerd in software voor infotainment. TT's kernprodukt blijft m.i. navigatie. Indigo is een extra service daaromheen, die het kernprodukt makkelijker te implementeren maakt en daarmee aantrekkelijker. En Indigo op zich zal ook nog wel wat extra serviceomzet met zich mee zal brengen. Maar ik zie het niet als een geheel nieuw kernprodukt dat gaat concurreren met de Tier1's op dit gebied.
*JustMe* schreef op 11 januari 2022 13:49 :
[...]
Ik kan me heel goed een scenario voorstellen - zoals we zo vaak zien - dat bij de Q4 cijfers + outlook in de ochtend de koers een tik omlaag krijgt om vervolgens in de middag de stijgen op de toelichting erbij. Er zullen denk ik genoeg vragen gesteld worden over aandeel HD vs ADAS maps, pricing van die maps maar ook het verdienpotentieel van Indigo.
Krijgen we daar ook antwoord op denk je? Waarom laten ze dit zo vaag? Hoe moeten analisten van dit beursgenoteerde bedrijf een analyse maken als dit soort fundamentele data niet gedeeld wordt. Er is ook nog geen enkele klant voor Indigo, dus is dat verdienpotentieel van dit cash positieve maar op papier verliesgevende bedrijf er wel? TomTom maakt het potentiele investeerders ook niet makkelijk om enthousiast te worden voor het aandeel. Ze zouden zichzelf een enorm plezier dan die vragen pro-actief te beantwoorden, toch? Of willen de founders het exit-scenario openhouden, waarbij ze altijd nog op eigen titel miljarden kunnen cashen door na de buyout de assets te slijten voor de fair value? Unlocking value kan op velerlei manieren, en bij TomTom is dit nimmer via de beurs tot uiting gekomen. Als je jarenlang honderden, zo niet miljarden hebt geinvesteerd in die ADAS kaartenbak. Nu met een persbericht komt dat TomTom deals heeft gesloten met autobouwers. Er al 5 miljoen probes op de weg rijden waarvan onmogelijk uit de cijfers te halen is of dit uberhaupt 1 cent heeft opgeleverd. Hoe vaag wil je het hebben? Het zou helpen als dit duidelijk gemaakt wordt, dan kun je echt gaan rekenen. En kun je ook staven of alle pie-in-the-sky berekeningen van vele euro's FCF komende jaren ook maar enigszins hout snijden.
Gewoon wachten is het andere devies. Het schijnt te mogen, dus......
*JustMe* schreef op 11 januari 2022 13:49 :
Ik kan me heel goed een scenario voorstellen - zoals we zo vaak zien - dat bij de Q4 cijfers + outlook in de ochtend de koers een tik omlaag krijgt om vervolgens in de middag de stijgen op de toelichting erbij. Er zullen denk ik genoeg vragen gesteld worden over aandeel HD vs ADAS maps, pricing van die maps maar ook het verdienpotentieel van Indigo.
Met een dergelijk scenario kan ik heel goed leven. Het zou bovendien ook uitstekend zijn voor MIJN verdienpotentieel. Vandaag helemaal niets gedaan, toch wel enig rendement behaald, soms is wachten inderdaad het beste.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)