Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Flow Traders AEX:FLOW.NL, BMG3602E1084

  • 19,790 3 jun 2024 15:35
  • +0,010 (+0,05%) Dagrange 19,610 - 19,980
  • 75.317 Gem. (3M) 214,8K

Flowtraders 2024

2.690 Posts
Pagina: «« 1 ... 124 125 126 127 128 ... 135 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. putdeksel 21 mei 2024 17:49
    Dat is wat anders.... dat is voor de cryptovariant van IPO's en werkt een beetje zoals de greenshoe in de tradfi. Dus alleen voor nieuwe listings, niet voor BTC, ETH, etc.

    Maar ik ben met je eens dat de winst in Q1 hierdoor positief beinvloed zou kunnen zijn (alle coins gingen omhoog, dus omstandigheden goed). Alleen dit heeft niks met US/HK bitcoin or ethereum ETF's te maken.

    Ik denk dat we er nooit gaan achterkomen eerlijk gezegd.
  2. forum rang 6 'belegger'' 21 mei 2024 17:50
    quote:

    putdeksel schreef op 21 mei 2024 16:46:

    Wat devil80 suggereert is m.i. realistischer, alleen denk ik niet dat dit voor 70 miljoen USD is opgezet. Als je zoekt in de 13F filings, zoals via whalewisdom.com/filer/flow-traders-u-... kom je (athans ik) ETHE niet tegen. Ziet iemand daar wel het bedoelde product? Ik heb zelf ook GBTC gekocht op een discount om meer Bitcoin exposure te krijgen (niet niet zeker of de annual fees mijn voorsprong hebben opgegeten).
    Form 13F gaat over securities. Die $70 miljoen gaat om tokens.
  3. putdeksel 21 mei 2024 18:02
    Nee "belegger", devil80 heeft het over een discount van het ETHE fonds ("de security") t.o.v. het onderliggende, de spot ETH. Hij suggereert dat de discount 20% is, dus koop ETHE op ongeveer 80% van de NAV, zet dicht met ETH futures en wacht tot het fonds weer op NAV handelt.

    Je kunt hetzelfde doen met Prosus. Alleen hier is de gedachte dat de discount op korte termijn verdwijnt als die SEC approval komt.
  4. Investeerdertje 2020 21 mei 2024 18:34
    quote:

    putdeksel schreef op 21 mei 2024 18:02:

    Nee "belegger", devil80 heeft het over een discount van het ETHE fonds ("de security") t.o.v. het onderliggende, de spot ETH. Hij suggereert dat de discount 20% is, dus koop ETHE op ongeveer 80% van de NAV, zet dicht met ETH futures en wacht tot het fonds weer op NAV handelt.

    Je kunt hetzelfde doen met Prosus. Alleen hier is de gedachte dat de discount op korte termijn verdwijnt als die SEC approval komt.
    In vrijwel alle beleggingsfondsen zit een discount inderdaad die er niet uitloopt. Deels vanwege potentiële kosten voor het van de beurs halen, het risico op wanbestuur, de lopende kosten van het besturen van een onderneming. In geval van Prosus zou je kunnen zeggen waarom niet zelf een positie in Tencent nemen, hun grootste asset.

    Bij een fonds als Berkshire zit er overigens geen discount in. In een hype-markt als crypto kan de discount er wel degelijk uitlopen, als het positieve sentiment al te hysterische trekken krijgt. Wat we eerder gezien hebben.

    De kans dat de discount er uitloopt neemt ook toe omdat het een veilige, gereguleerde manier van blootstelling is aan het ‘zilver’ van de cryptomarkt. Met een recent schandaal als FTX en in deze cowboymarkt geen gekke gedachte. Helemaal niet voor institutionele beleggers die waarschijnlijk niet anders mogen vanuit hun mandaat.
  5. forum rang 6 am1993 21 mei 2024 18:36
    "Belegger" c.s. Ik lees jullie info, maar begrijp niets van crypto's en de constructies. Heb één keer van mijn leven, op advies van een vriend die veel in crypto's handelde, belegd in Verge. Wilde zelf gewoon de BC, maar hij meldde dat Verge een enorme flow zou nemen. Waarde van mijn belegging was € 3.000. BC was toen 0.6 en Verge 120K stuks. Met die 0.6 BC had ik nu op rozen gezeten en die Verge doen nu 25% van mijn investering. Tot overmaat van ramp had hij e.e.a. vastgezet in een wallet bij Cryptopia (NZ) die (geloof ik) in 2019 failliet ging. Ligt nu bij advocaten in NZ die alles afhandelen. Ik hou het dus maar gewoon bij o.a. aandeeltjes FLOW, Maar vind jullie discussie (ook al zijn jullie het blijkbaar niet - helemaal - met elkaar eens) wél heel interessant en leerzaam. Dank daarvoor. AM1993
  6. forum rang 6 'belegger'' 21 mei 2024 20:51
    quote:

    putdeksel schreef op 21 mei 2024 18:02:

    Nee "belegger", devil80 heeft het over een discount van het ETHE fonds ("de security") t.o.v. het onderliggende, de spot ETH. Hij suggereert dat de discount 20% is, dus koop ETHE op ongeveer 80% van de NAV, zet dicht met ETH futures en wacht tot het fonds weer op NAV handelt.

    Je kunt hetzelfde doen met Prosus. Alleen hier is de gedachte dat de discount op korte termijn verdwijnt als die SEC approval komt.
    De afname van de korting wordt (momenteel) inderdaad gekoppeld aan de verwachting van de SEC approval, daar ben je niet de enige in. Dat is ook wat ik overal lees.

    Je kan natuurlijk speculeren op de ontwikkeling van de korting, maar zo'n strategie verwacht ik eerder bij bijvoorbeeld een hedge fund dan bij een market maker. Daarbij werkt het oude fonds volgens mij met futures. Ik zie niet waarom Grayscale dan tokens zou leveren aan Flow Traders. Alles bij elkaar denk ik eerder aan de spin-off als rationale daarachter. Maar het is m.i. voor iedereen zoeken.

    In 2021 noteerde het fonds overigens tussen NAV en 10% korting met ook wel even een premie. In 2022 liep de korting op tot 60%. In 2023 liep dat terug tot 10%. In 2024 liep het eerst weer op tot 25% en nu weer terug tot 10%.
  7. forum rang 5 devil80 21 mei 2024 21:11
    quote:

    putdeksel schreef op 21 mei 2024 16:46:

    belegger, complimenten voor de creativiteit rondom bepaalde concepten, maar je gooit regelmatig twijfelachtige "informatie" op dit forum (vind ik). Zoals rondom het "lenen van coins (van klanten?!) met een Loan Option Model". Kun jij aangeven waar je vandaan hebt dat Ethereum geleend kan worden met een geschreven call (gaat het omlaag dan lever je ETH terug, gaat het omhoog dan lever je USD terug - wat een droomlening!!)? Volgens mij is hier helemaal geen markt in, dus je theorieen lijken me hypothetish en niet echt lijken op de werkelijkheid?

    Wat devil80 suggereert is m.i. realistischer, alleen denk ik niet dat dit voor 70 miljoen USD is opgezet. Als je zoekt in de 13F filings, zoals via whalewisdom.com/filer/flow-traders-u-... kom je (athans ik) ETHE niet tegen. Ziet iemand daar wel het bedoelde product? Ik heb zelf ook GBTC gekocht op een discount om meer Bitcoin exposure te krijgen (niet niet zeker of de annual fees mijn voorsprong hebben opgegeten).
    Inderdaad, maar gebeurde crypto handel niet in hun bermuda entiteit ?
  8. forum rang 5 devil80 21 mei 2024 21:15
    quote:

    devil80 schreef op 21 mei 2024 21:11:

    [...]

    Inderdaad, maar gebeurde crypto handel niet in hun bermuda entiteit ?
    Excuus voor het quoten van mijzelf, maar 13f.info/cusip/389638107/2024/1 ik zie dat ook de andere grote concurrenten van FT geen posities hebben, dus waarschijnlijk gebeurd dit via andere niet US entiteiten.
  9. forum rang 6 'belegger'' 21 mei 2024 22:02
    quote:

    am1993 schreef op 21 mei 2024 18:36:

    "Belegger" c.s. Ik lees jullie info, maar begrijp niets van crypto's en de constructies. Heb één keer van mijn leven, op advies van een vriend die veel in crypto's handelde, belegd in Verge. Wilde zelf gewoon de BC, maar hij meldde dat Verge een enorme flow zou nemen. Waarde van mijn belegging was € 3.000. BC was thoen 0.6 en Verge 120K stuks. Met die 0.6 BC had ik nu op rozen gezeten en die Verge doen nu 25% van mijn investering. Tot overmaat van ramp had hij e.e.a. vastgezet in een wallet bij Cryptopia (NZ) die (geloof ik) in 2019 failliet ging. Ligt nu bij advocaten in NZ die alles afhandelen. Ik hou het dus maar gewoon bij o.a. aandeeltjes FLOW, Maar vind jullie discussie (ook al zijn jullie het blijkbaar niet - helemaal - met elkaar eens) wél heel interessant en leerzaam. Dank daarvoor. AM1993
    Waar ik vooral naar op zoek ben is hoe bij crypto het verdienmodel voor market makers en in het bijzonder voor Flow Traders verschilt van andere asset classes. E zijn overeenkomsten, maar ik zie ook verschillen. Daarvoor kom je bij de wijze waarop de financiële producten (anders) zijn gestructureerd. De techniek achter crypto is voor mij ook geen doel.

    Bij de SEC-approval van ETH schijnt `staking` nu het hete hangijzer te zijn. Dat is iets technisch met crypto, maar wordt wel vergeleken met crypto lending. Een aantal partijen hebben vandaag aangegeven dat ze "staking" loslaten.

    Bij de $70 miljoen transactie tussen Grayscale en Flow Traders werd gesproken over een "transfer". Het is mij nog niet duidelijk of (ook) hier sprake is van borrowing en lending. Ik ben wel benieuwd hoe de ontwikkelingen van vandaag de positie van Flow Traders raakt en of ze misschien (extra) kunnen profiteren.
  10. forum rang 6 am1993 21 mei 2024 22:21
    quote:

    Beleggertje2024 schreef op 21 mei 2024 18:39:

    [...]
    Advocaten voor een vordering van 25% van 3000?
    Ja Putschrijvert. Dat zijn namelijk de curatoren die het faillissement afwikkelen. Ik moest me wel uitgebreid identificeren en loop het risico, dat er kosten in rekening worden gebracht. Maar het voordeel met wallets is, dat een aantal mensen zich blijkbaar bewust NIET wil identificeren, waardoor de curatoren hebben aangegeven, dat de kosten eerst op die wallets zullen worden verhaald. Dus mogelijk krijg ik het volle bedrag nog terug. Maar het duurt al een paar jaar, maar eind dit jaar zouden de eerste uitkeringen plaatsvinden. Afwachten maar. Gaat tenslotte maar over een heel klein bedrag.
  11. forum rang 6 'belegger'' 21 mei 2024 22:29
    quote:

    devil80 schreef op 21 mei 2024 21:15:

    [...]
    Excuus voor het quoten van mijzelf, maar 13f.info/cusip/389638107/2024/1 ik zie dat ook de andere grote concurrenten van FT geen posities hebben, dus waarschijnlijk gebeurd dit via andere niet US entiteiten.
    Dat zou volgens mij geen verschil moeten maken. Zie vraag 4 in deze Q&A.

    www.sec.gov/divisions/investment/13ffaq
  12. forum rang 6 am1993 21 mei 2024 22:40
    quote:

    'belegger'' schreef op 21 mei 2024 22:02:

    [...]
    Waar ik vooral naar op zoek ben is hoe bij crypto het verdienmodel voor market makers en in het bijzonder voor Flow Traders verschilt van andere asset classes. E zijn overeenkomsten, maar ik zie ook verschillen. Daarvoor kom je bij de wijze waarop de financiële producten (anders) zijn gestructureerd. De techniek achter crypto is voor mij ook geen doel.

    Bij de SEC-approval van ETH schijnt `staking` nu het hete hangijzer te zijn. Dat is iets technisch met crypto, maar wordt wel vergeleken met crypto lending. Een aantal partijen hebben vandaag aangegeven dat ze "staking" loslaten.

    Bij de $70 miljoen transactie tussen Grayscale en Flow Traders werd gesproken over een "transfer". Het is mij nog niet duidelijk of (ook) hier sprake is van borrowing en lending. Ik ben wel benieuwd hoe de ontwikkelingen van vandaag de positie van Flow Traders raakt en of ze misschien (extra) kunnen profiteren.
    Dank Belegger e.a. Ik juig de ontwikkelingen bij Flow, als marketmaker, m.b.t. de cryptowereld al heel lang toe, omdat "gewone" marges al langer naar beneden gaan en de concurrentie moordend is. In crypto's gaat namelijk veel geld om en het speculatieniveau ligt m.i. daarbij ook hoger, dus kunnen de uitslagen en (mede gelet op de hoogte van de bedragen) de marges ook wat hoger zijn.
    Dat was tot nu toe mijn beeld daarbij.
    Uit o.a. uw posts maak ik op, dat die visie maar heel beperkt is en er blijkbaar heel veel manieren zijn om met of via crypto's (als marketmaker) geld te verdienen.
    Ik hoop dus dat t.z.t. (ooit?) duidelijk zal worden hoe Flow dat doet en dat u, en degenen die ook over die kennis beschikken, niet te beroerd zullen zijn om dat dan haarfijn op dit forum uit te leggen.
    Ik leer graag bij. Bij voorbaat dank. AM1993
  13. forum rang 6 'belegger'' 22 mei 2024 00:17
    Het speculatieniveau bij crypto zal ongetwijfeld hoger liggen dan bij aandelen en obligaties. Maar dat is de brede markt, bijvoorbeeld de S&P 500 voor de VIX of waar je ook naar kijkt. We weten allemaal dat er onderliggend flinke verschillen zijn. Stel dat iemand bijvoorbeeld van meme aandelen overstapt naar crypto, dan is nog maar de vraag of zo'n portefeuille meer of minder volatiel wordt. De verschuiving naar crypto kun je ook zien als meebewegen met de markt, iets waarvan je zou verwachten dat het bij een market maker in het DNA zit. Ik zeg overigens niet dat bij crypto de beweeglijkheid (helemaal) niet van belang is voor Flow Traders. Zoals gezegd zie ik overeenkomsten met andere asset classes, maar ook enkele verschillen. Zelf ben ik ook zoekende en ik leer ook graag bij.
  14. forum rang 6 Tordan 22 mei 2024 08:40
    quote:

    am1993 schreef op 21 mei 2024 22:40:

    [...]
    Dank Belegger e.a. Ik juig de ontwikkelingen bij Flow, als marketmaker, m.b.t. de cryptowereld al heel lang toe, omdat "gewone" marges al langer naar beneden gaan en de concurrentie moordend is. In crypto's gaat namelijk veel geld om en het speculatieniveau ligt m.i. daarbij ook hoger, dus kunnen de uitslagen en (mede gelet op de hoogte van de bedragen) de marges ook wat hoger zijn.
    Dat was tot nu toe mijn beeld daarbij.
    Uit o.a. uw posts maak ik op, dat die visie maar heel beperkt is en er blijkbaar heel veel manieren zijn om met of via crypto's (als marketmaker) geld te verdienen.
    Ik hoop dus dat t.z.t. (ooit?) duidelijk zal worden hoe Flow dat doet en dat u, en degenen die ook over die kennis beschikken, niet te beroerd zullen zijn om dat dan haarfijn op dit forum uit te leggen.
    Ik leer graag bij. Bij voorbaat dank. AM1993
    Misschien een vraag voor de CEO op de IEX beleggersdag?
2.690 Posts
Pagina: «« 1 ... 124 125 126 127 128 ... 135 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Uitstekende cijfers Flow Traders

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links