Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,001   -0,012   (-1,18%) Dagrange 0,998 - 1,017 2.206.173   Gem. (3M) 1,4M

PostNL November 2022

923 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 47 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 12 november 2022 14:27
    quote:

    Medicus schreef op 12 november 2022 14:12:

    Ik lees een nieuwe organisatie per 1-12023?

    Weet iemand wat dit wordt? Als hier zichtbaar een scheiding tussen pakket en post wordt is het signaal duidelijk lijkt mij…
    Diverse leden van het top-management zijn of gaan vertrekken.
    Nieuw organisatiemodel om de tent op korte termijn over te doen nemen.
    Aandeelhouders die op een gemiddelde aankoopkoers zitten van ruim 3,50....
    even wachten nog.
    Het lijkt mij een glashelder verhaal.
  2. forum rang 4 boll 12 november 2022 15:44
    quote:

    Johanna schreef op 12 november 2022 14:27:

    [...]

    Diverse leden van het top-management zijn of gaan vertrekken.
    Nieuw organisatiemodel om de tent op korte termijn over te doen nemen.
    Aandeelhouders die op een gemiddelde aankoopkoers zitten van ruim 3,50....
    even wachten nog.
    Het lijkt mij een glashelder verhaal.
    En dat nieuwe organisatiemodel zorgt ervoor dat consumenten meer gaan uitgeven, zoiets?

    Wat wordt hier een hoop speculatieve onzin geplaatst, al 2 jaar lang hopen op een overname van een toko die de kosten niet onder controle heeft en waar de marges flinterdun zijn. Als overnemende partij vind je het fijn om eerst tig honderden miljoenen te investeren om er daarna achter te komen dat het businessmodel hetzelfde blijft, pakketjes bezorgen en postzegels verkopen.
  3. FozzieBearBull 12 november 2022 15:45
    quote:

    Wacko Winger schreef op 12 november 2022 09:32:

    Ik zit nu de podcast te luisteren, Niels Koert vergelijkt PNL ( lokaal marktleider en speler) met Deutsche post( wereldspeler en marktleider?) In mijn ogen een vergelijking die volledig mank gaat. Even snel de cijfers bekeken en zie volgens mij dat omzet daling volledig veroorzaakt wordt door post. Pakketten zelfs 1% groei. Met de krapte op de arbeidsmarkt denk ik dan al gauw maak van postbodes fietskoeriers en integreer( deels) post en pakketten. Postbodes met elektrische bakfietsen worden fietskoeriers.

    Weet iemand of PNL hier mee bezig is? Ik heb het nog nergens gezien of gelezen
    Hier in het buitenste-buitengebied zie ik volop PostNL bezorgers met electrische scooters en gekke electriche drie-wielers, die inderdaad op een klein formaat bakfiets lijken. Ik haalde er gister nog eentje in op een B-weg, die zeker 40 km per uur reed. Ik denk dat deze voor het post-vervoer worden gebruikt, en daar vallen ook de brievenbus-pakketten onder. De grotere pakketten worden nog vervoerd hier door grote bestelbussen die op BioGas/LNG of iets dergelijks rijden, staat reclame op de bus hoe schoon/groen deze bussen wel niet zijn.

    DPD/DHL etc allemaal nog met diesel-bussen, ik heb ze regelmatig hier op het erf allemaal. Volgens mij is PostNL qua vergroening de absolute nr. 1. Wat je daar ook van mag vinden.
  4. [verwijderd] 12 november 2022 15:57
    quote:

    boll schreef op 12 november 2022 15:44:

    [...]

    En dat nieuwe organisatiemodel zorgt ervoor dat consumenten meer gaan uitgeven, zoiets?

    Wat wordt hier een hoop speculatieve onzin geplaatst, al 2 jaar lang hopen op een overname van een toko die de kosten niet onder controle heeft en waar de marges flinterdun zijn. Als overnemende partij vind je het fijn om eerst tig honderden miljoenen te investeren om er daarna achter te komen dat het businessmodel hetzelfde blijft, pakketjes bezorgen en postzegels verkopen.
    De focus zal gaan liggen op aanzienlijk hogere marges en substantiële verlaging van
    kosten. Ook de aangekondigde investeringen zullen fors teruggedraaid gaan worden.
    Samenvattend: het perfecte rendements-plaatje is in de maak.
    Verhagen zal voorjaar 2023 afzien van een nieuwe termijn als CEO; is mijn stellige overtuiging.
    Het zal dan wel geen '5,75 op eigen kracht worden' maar 4 euros moet in 2023 haalbaar zijn,
    al dan niet d.m.v. de alhier veel beschreven overname.
  5. Boir 12 november 2022 17:10
    quote:

    Medicus schreef op 12 november 2022 14:12:

    Ik lees een nieuwe organisatie per 1-12023?

    Weet iemand wat dit wordt? Als hier zichtbaar een scheiding tussen pakket en post wordt is het signaal duidelijk lijkt mij…
    Ja ik weet wat t wordt. Nee...
    Het is een interne reorganisatie waarbij in de dagelijkse leiding van het bedrijf wat meer nadruk op pakjes komt te liggen, om dit te bereiken doen ze wat hocus pocus en vooral heel veel blabla, waarna alles anders is (en niks veranderd blijkt).
  6. Hanko 13 12 november 2022 17:53
    De koers steeg behoorlijk van" tante post " de afgelopen dagen, op basis van wat? De verwachting is een kleine recessie dat betekent minder pakketten en dat is nu al goed te merken volgens de vaste chauffeur hier in de buurt. Minder dan de helft van vorig jaar om deze tijd.
    Een samenwerking ( als gelijkwaardige partners) met de Belgen zou een optie zijn. Een overname van Post Nl dan gaat niet gebeuren gezien de postwet.
  7. [verwijderd] 12 november 2022 18:13
    Diverse leden van het top-management zijn of gaan vertrekken.
    Nieuw organisatiemodel om de tent op korte termijn over te doen nemen.
    Aandeelhouders die op een gemiddelde aankoopkoers zitten van ruim 3,50....
    even wachten nog.
    Het lijkt mij een glashelder verhaal.

    MIJ OOK
    Voorkennis dus
  8. Riquer 12 november 2022 18:20
    Allemaal analisten vorige week schreeuwde men 1 euro nu staan we op bijna op 2,00 euro
    Achteraf kijkt men een koe in zijn gat had ik maar op 5 euro verkocht
    Maar hadden komt als hebben is geweest
    Wie had gedacht dat we van 0,93 naar 5,00 zou stijgen
    Het is allemaal gissen beleggen doe je voor de lange termijn als je geloof hebt in een bedrijf investeer je
  9. forum rang 4 c room 12 november 2022 21:31
    quote:

    FozzieBearBull schreef op 12 november 2022 15:45:

    [...]

    Hier in het buitenste-buitengebied zie ik volop PostNL bezorgers met electrische scooters en gekke electriche drie-wielers, die inderdaad op een klein formaat bakfiets lijken. Ik haalde er gister nog eentje in op een B-weg, die zeker 40 km per uur reed. Ik denk dat deze voor het post-vervoer worden gebruikt, en daar vallen ook de brievenbus-pakketten onder. De grotere pakketten worden nog vervoerd hier door grote bestelbussen die op BioGas/LNG of iets dergelijks rijden, staat reclame op de bus hoe schoon/groen deze bussen wel niet zijn.

    DPD/DHL etc allemaal nog met diesel-bussen, ik heb ze regelmatig hier op het erf allemaal. Volgens mij is PostNL qua vergroening de absolute nr. 1. Wat je daar ook van mag vinden.
    De zelfstandigen van PNL rijden vrijwel allemaal op diesel.
  10. forum rang 6 Lector 12 november 2022 22:20
    quote:

    FozzieBearBull schreef op 12 november 2022 15:45:

    [...]

    Hier in het buitenste-buitengebied zie ik volop PostNL bezorgers met electrische scooters en gekke electriche drie-wielers, die inderdaad op een klein formaat bakfiets lijken. Ik haalde er gister nog eentje in op een B-weg, die zeker 40 km per uur reed. Ik denk dat deze voor het post-vervoer worden gebruikt, en daar vallen ook de brievenbus-pakketten onder. De grotere pakketten worden nog vervoerd hier door grote bestelbussen die op BioGas/LNG of iets dergelijks rijden, staat reclame op de bus hoe schoon/groen deze bussen wel niet zijn.

    DPD/DHL etc allemaal nog met diesel-bussen, ik heb ze regelmatig hier op het erf allemaal. Volgens mij is PostNL qua vergroening de absolute nr. 1. Wat je daar ook van mag vinden.
    Kortom, een groene bus maar een rode koers, tel uit je winst :-)
923 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 47 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.