Beurscodes, betekenis en hulp bij zoeken Europa AEX Euronext Amsterdam BRU Euronext Brussels PSE Euronext Paris LIS Euronext Lissabon CHX CBOE Europe, grote(re) EU aandelen NAV Investment Funds (NAV) Noord-Amerika NYS New York Stock Exchange OTC CBOE BZX Exchange (US) TSE Toronto Stock Exchange Kunt u een instrument niet vinden? Zoek dan via de zogenaamde ISIN code. Elk instrument, aandeel etc. heeft een unieke code. Kies vervolgens - wanneer er meerdere resultaten zijn - de notering op de beurs van uw keuze. Waar vind ik die ISIN code? Google de naam van het instrument, aandeel etc. met de toevoeging 'ISIN'. Als zoeken op ISIN code geen resultaten oplevert hebben wij het instrument of aandeel niet in onze koersendatabase.
Met IEX wordt u een betere belegger en verhoogt u het rendement op uw beleggingen Vanaf 13,95 per maand leest u dagelijks onze professionele aandelenanalyses en kooptips. Krijg toegang tot vele voordelen Onbeperkt toegang tot onze Premium-content Ons magazine IEX Expert (digitaal of papier) Toegang tot onze 3 modelportefeuilles Profiteer van de IEX producten 3 Modelportefeuilles Dividendkalender Aandelenselector Word abonnee Al abonnee? Log in Het rendement van IEX
ArtikelReacties (17)Gerelateerde instrumenten Formule 1-indicator Corné van Zeijl op maandag 16 februari 2009 Views: 15.891 Categorie: Column Na Baan, Getronics, Tiscali en Spyker mag ook ING aansluiten in dit illustere rijtje van Formule 1-sponsoren die uit geldnood moeten stoppen. Erg sexy en leuk voor het bedrijf, maar het kost alleen maar geld en de reclameopbrengsten zijn minimaal. In 2006 schreef ik er al over dat het onzin was. De toenmalige CFO Cees Maas, kwam met argumenten aan die al uit elkaar vielen, voordat ze het papier bereikten. Credit Suisse en RBS zijn ook ter ziele gegaan. Toevallig of niet, ook zij waren F1-sponsor. Tien jaar geleden waren het vooral technologie-bedrijven, in de afgelopen jaren het juist veel financials. Het lijkt erop dat de Formule 1 werkt als een kanarie in de mijn. Kijk, ik ben geen F1-fan. Maar als het reclamegeld wel besteed is, klaag ik niet. Ik ben alleen bang dat veel managers de racerij veel en veel te sexy vinden. Philips en Randstad? Emoties spelen vaak een grotere rol spelen dan cijfermatige argumentatie. Dan gaat het fout. Bij olie- of autobedrijven kan ik me er nog iets voorstellen, maar de rest? Toevallig zag ik de volgende foto. De schrik sloeg mij om het hart toen ik groot Philips zag staan en ja, ook Randstad (met een vergrootglas net zichtbaar direct naast de coureur). De koers van Randstad was op de dag dat ze het F1 sponsorship aanging 50,65 euro… Hoogste tijd om dit te gaan gebruiken als beleggingsindicator naast bekende als nieuwe, buitenissige hoofdkantoren, dure overnames, overmatige salarissen en CEO’s die worden afgeleid door goede doelen, politiek en trophy wives. Corné van Zeijl is senior portfolio manager bij SNS Asset Management, waar hij verantwoordelijk is voor de Nederlandse aandelenportefeuilles. Van Zeijl schrijft zijn columns op persoonlijke titel. Professioneel houdt hij posities aan in de meeste grote Nederlandse beursfondsen. Een overzicht van de over- en onderwegingen vindt u hier. De informatie in zijn columns is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen. Uw reactie is welkom op vanzeijl@iex.nl.