Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Belastingzaken« Terug naar discussie overzicht

Ingehouden Dividendbelasting

4 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 1 februari 2008 17:07
    Kan iemand mij nader uitleggen hoe het zit met verrekenbare en teugvorderbare ingehouden dividendbelasting?

Ingehouden dividendbelasting hier in Amsterdam genoteerde fondsen van 15% is verrekenbaar in box I. Dat snap ik.

Maar hoe dat met fondsen die wel in de ECG genoteerd zijn, maar niet in Amsterdam? Is dat ook verrekenbaar en vordert het min. van financiëen dat bij de andere eurolanden terug en of dient dat de individuele burger dat te doen ?

En hoe met die buiten de ECG, bv VS en Canada?
    Hoe met landen waarmee Nederland belastingverdragen heeft gesloten ?

En kun je als particulier de terugvorderbare ingehouden dividendbelasting terugkrijgen ?

De ECG bestaat al meer dan 50 jaar, met art. 1 in verdrag van Rome etc., maar de vrijheid van verkeer in kapitaal is wat dividendbelasting betreft voor mij een doolhof !
  2. [verwijderd] 7 februari 2008 11:30
    Toelichting op de site van de belastingdienst voor buitenlandse dividendbelasting gelezen.
    Het komt er dus op neer, dat met ieder opgenoemd land waarmee belastingverdragen zijn gesloten, individueel als paticuliere belegger een aanvraag in te dienen aan betreffende buitenlands Ministerie om in aanmerking te komen voor onthouding van in te houden dividendbelasting.
    Dat geldt ook nog tevens voor in de ECG aangesloten landen. En dat na meer dan 50 jaar van het bestaan van de ECG. Hoe was de leus ook alweer.
4 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.