Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,502   -0,016   (-0,35%) Dagrange 4,482 - 4,582 60.732   Gem. (3M) 324,4K

Interview CEO Goddijn in Barcelona - Morgan Stanley

13 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 november 2013 10:00

    Meest positieve in de highlights:

    - "We hebben TomTom in lange tijd niet zo actief gehoord over nieuwe producten. Na een fase van consolidatie en schuldaflossing." Zoals ik ook hier zei: www.iex.nl/Forum/Topic/1301565/1/Nieu...
    - Plus dat ze zeggen "zeer sterke aantrekking" te zien binnen Automotive. Bij bestaande klanten neemt de vraag naar services toe.

    Komtie:

    We just interviewed TomTom’s CEO Harold Goddijn at our 2013 TMT Conference.
    Here are our key takeaways:


    Company confident on product pipeline into 2014:
    Management highlighted that 2014 would see several new product launches outside the historical PND market (which continues to decline). CEO Goddijn mentioned the possibility for further launches in running and swimming, following the Runner and Multi-Sport products this year.
    After a phase of consolidation and debt paydown, the talk around new product was as active as we have heard for a while.

    Management also highlighted strong traction in the Automotive market – 25-30% market share is higher than we have been used to hearing, and management anticipates stronger uptake of TomTom services among key partners Toyota, BMW, Fiat and Renault in 2014.

    Next phase of strategic mapping developments remains a key focus:
    TomTom signed a strategic deal with Apple in June 2012, Google has its own product and Microsoft’s ties with Nokia for mapping are stronger than ever since the recent licensing deal on HERE. We agree that location based services will become more important on mobile commerce, marketing, and the like. However, when we asked about the possibility of further large Licensing deals, the talk was more around traffic. While a potentially interesting future growth area, this suggests to us that the prospect for new large licensing deals around the core mapping product – which typically carries a higher royalty – are limited.

    Same comment as at results on the US business.
    At 17% market share the US hardware business is subscale. Management highlighted that the US overall is profitable, though we believe this relies on licensing deals with BMW and Apple. There could be further developments here depending on traction for newer fitness products.
  2. [verwijderd] 21 november 2013 10:02
    Bedankt Justin, klinkt positief!

    Behalve uiteraard de mapping licensing:

    "While a potentially interesting future growth area, this suggests to us that the prospect for new large licensing deals around the core mapping product – which typically carries a higher royalty – are limited."
  3. forum rang 7 Beperktedijkbewaking 22 november 2013 04:15
    quote:

    *Justin* schreef op 21 november 2013 10:00:

    ....
    However, when we asked about the possibility of further large Licensing deals, the talk was more around traffic. While a potentially interesting future growth area, this suggests to us that the prospect for new large licensing deals around the core mapping product – which typically carries a higher royalty – are limited.
    ...
    I said so! Traffic!
    Op de basis van hun maps, natuurlijk. Waarom is HG dan weer zo subdued?
  4. [verwijderd] 22 november 2013 13:48
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 22 november 2013 04:15:

    [...]

    I said so! Traffic!
    Op de basis van hun maps, natuurlijk. Waarom is HG dan weer zo subdued?

    Het interview is voor het grootste gedeelte de subjectieve kijk van de journalist op Tom2.
    Geen woord over een eveentuele connectie Samsung-Here wanneer hij het heeft over licensing.
    Wel heel opvallend ook in zijn ogen is de wijze waarop tom2 naar consumer kijkt. Het lijkt erop dat de nieuwe producten aanslaan en tom2 grote verwachtingen heeft om in het fitnss-segment een substantieel marktaandeel te kunnen verwerven.

    De uitspraken van de anders zo voorzichtige HG mbt automotive stemmen mij zeer tevreden.

    Tot besluit kom ik bij jou terug. Ik ben blij dat HG zijn TRAFFIC centraal stelt als hij het heeft over de toekomst van tom2.
    Ik denk ook dat dit het onderschrijdende is wat tom2 te bieden heeft.

    Daarnaast blijft natuurlijk overeind dat maps/navigation onontbeerlijk zijn om goede uitnutting te plegen bij location-based advertising.
    Tot op heden is daarvan niets terug te vinden in de financiele rapportages. Ik hoop erop dat de "strategische deal" mat apple daar op termijn een verandering inbrengt op die manier dat we daarvan op termijn wel de financiele rdsultaten van zien.

    Op dat moment zal mn TRAFFIC in automotive een groeistuip kunnen opleveren in omzet en daaraan gekoppeld dubbelle winsten.
  5. [verwijderd] 9 december 2013 16:33
    @benerweer

    Waar je wel gelijk in hebt: zodra TomTom ook topline (op omzetniveau) gaat groeien zal dat zeer waarschijnlijk ook duurzame en meerjarige groei zijn. Omdat de groeiende business units allemaal nog meerjarige groei voor de boeg hebben (is de verwachting) alleen deze moeten nog even sneller en groter groeien dan de krimp binnen Consumer. Die krimp in Consumer wordt echter komend jaar al flink verzacht door fitness, dus ik denk dat je dan al op dat punt bent.
13 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.