Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ABN AMRO BANK N.V. AEX:ABN.NL, NL0011540547

  • 16,040 9 mei 2024 17:37
  • +0,125 (+0,79%) Dagrange 15,930 - 16,060
  • 1.933.358 Gem. (3M) 3,7M

ABN amro shortroom

26 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Leefloon 28 april 2024 12:33
    quote:

    MIDAS schreef op 27 april 2024 21:20:

    Iedere maand kansen voor hoog rendement via abn amro shorts.

    Schrijf calls C16 voor 17mei en ontvang 0.22eur
    Koop puts P14.5 voor 17mei en betaal 0.22eur.
    In een bijdrage over (een kans op) een "hoog rendement" ontbreekt het (aanvangs-) rendement...

    Bij deze eenvoudige opdrachten ontbreekt waarom voor deze (en het bijbehorende rendement) is gekozen.
  2. forum rang 6 MIDAS 28 april 2024 13:43
    quote:

    Leefloon schreef op 28 april 2024 12:33:

    [...]
    In een bijdrage over (een kans op) een "hoog rendement" ontbreekt het (aanvangs-) rendement...

    Bij deze eenvoudige opdrachten ontbreekt waarom voor deze (en het bijbehorende rendement) is gekozen.
    Op de beurs zijn geen zekerheden maar enkel kansen op.
    Wat bedoel je met aanvangsrendement?short gaan is geen obligatie met vast rendement.
    Het aandeel abn amro staat vrij hoog en de staatsverkopen zullen een verdere stijging zo goed als onmogelijk maken daarom zal shorten kansen geven op hoog rendement.
    Hoog rendement staat gelijk aan meer dan 15% voor het jaar 2024 vanaf vandaag.
    Dit met een inzet via derivaten iedere maand weer.
    Cijfers en rendement kunnen eerlijk gevolgd worden zonder enige discussie omdat de inzet geweten is.
    Graag respectvol reageren en geen vijandigheid op shorters daarom dit apart draadje.
  3. Mr Zorin 29 april 2024 03:48
    quote:

    MIDAS schreef op 28 april 2024 13:43:

    [...]
    Op de beurs zijn geen zekerheden maar enkel kansen op.
    Wat bedoel je met aanvangsrendement?short gaan is geen obligatie met vast rendement.
    Het aandeel abn amro staat vrij hoog en de staatsverkopen zullen een verdere stijging zo goed als onmogelijk maken daarom zal shorten kansen geven op hoog rendement.
    Hoog rendement staat gelijk aan meer dan 15% voor het jaar 2024 vanaf vandaag.
    Dit met een inzet via derivaten iedere maand weer.
    Cijfers en rendement kunnen eerlijk gevolgd worden zonder enige discussie omdat de inzet geweten is.
    Graag respectvol reageren en geen vijandigheid op shorters daarom dit apart draadje.
    Die staatverkopen van ABN door NLFI gaan zeer druppelsgewijs. Als grotere partijen oa in de US denken dat ze moeten instappen, walsen ze zo over de koers heen hoor. en heb je op een goede dag zo een koersstijging van 12% aan je broek..

    I don't want to rain on your shortparade. Maar Ik snap werkelijk nog steeds niet, beste Koning Midas waarom je in een aandeel zoals ABN wilt shorten, een aandeel dat als een raket de laatste 6 maanden 40% is gestegen, een aandeel waar de winsten (€ 3 wpa) tegen de plinten aan klotsen, een aandeel dat het dividend continue verhoogt naar nu max netto € 1.51, een aandeel dat nota bene nu as we speak een eigen aandelen inkoop heeft lopen.. Een aandeel met een verdienmodel in de lift de gestegen rente, en die blijft voorlopig hoog. Mocht ClG de rente met 0.25% verlagen, nouja geen man overboord, dan verlaagt ABN toch ook de spaarrente met een kwartje naar 1.25%.. Voorlopig nog genoeg rentespek 4% op de botten om er jaren dik van te profiteren..

    Een aandeel waarvan de CEO Swaak op de 15 mei 2024 ABN Amro: 1e Kwartaalcijfers 2024 hoogstwaarschijnlijk gaat aankondigen dat er een extra eigen aandeleninkoop van 800 miljoen komt.. Swaak wil graag de verkopende overheid ter wille zijn met deze aandeleninkoop. Is ook logisch. Een aandeel dat over een maand of 3 in augustus alweer ex-dividend gaat met € 0,61 interimdividend..

    Short jij maar lekker verder beste grote boze abn wolf, je blaast hier tegen het stenen huisje aan dat ABN heet. Die gaat niet omvallen.. Herinner je het sprookje maar van de grote boze shortwolf en de drie spaarbankbiggetjes, waarvan biggetje genaamd ABN in het stenen huisje woonde.. . Now your classics and learn..

    Serieus, snap niet dat je dan niet wat zwakkere broeders uitkiest om short te gaan.. Kijk naar T2, zakte maar zo 25% op slechte Q-cijfers, of laagvlieger KLM., Er zijn er genoeg als short candidate, misschien nu Tesla wel, die continu haar prijzen moet verlagen om de chinese concurrentie het hoofd te bieden.. Maar zou nu zéker niet achter de financials aangaan, en al helemaal niet achter ABN.. Ga je de shortvingers heel lelijk aan branden, kan ik je nu al op een briefje geven..
  4. forum rang 6 MIDAS 29 april 2024 04:20
    quote:

    Mr Zorin schreef op 29 april 2024 03:48:

    [...]

    Die staatverkopen van ABN door NLFI gaan zeer druppelsgewijs. Als grotere partijen oa in de US denken dat ze moeten instappen, walsen ze zo over de koers heen hoor. en heb je op een goede dag zo een koersstijging van 12% aan je broek..

    I don't want to rain on your shortparade. Maar Ik snap werkelijk nog steeds niet, beste Koning Midas waarom je in een aandeel zoals ABN wilt shorten, een aandeel dat als een raket de laatste 6 maanden 40% is gestegen, een aandeel waar de winsten (€ 3 wpa) tegen de plinten aan klotsen, een aandeel dat het dividend continue verhoogt naar nu max netto € 1.51, een aandeel dat nota bene nu as we speak een eigen aandelen inkoop heeft lopen.. Een aandeel met een verdienmodel in de lift de gestegen rente, en die blijft voorlopig hoog. Mocht ClG de rente met 0.25% verlagen, nouja geen man overboord, dan verlaagt ABN toch ook de spaarrente met een kwartje naar 1.25%.. Voorlopig nog genoeg rentespek 4% op de botten om er jaren dik van te profiteren..

    Een aandeel waarvan de CEO Swaak op de 15 mei 2024 ABN Amro: 1e Kwartaalcijfers 2024 hoogstwaarschijnlijk gaat aankondigen dat er een extra eigen aandeleninkoop van 800 miljoen komt.. Swaak wil graag de verkopende overheid ter wille zijn met deze aandeleninkoop. Is ook logisch. Een aandeel dat over een maand of 3 in augustus alweer ex-dividend gaat met € 0,61 interimdividend..

    Short jij maar lekker verder beste grote boze abn wolf, je blaast hier tegen het stenen huisje aan dat ABN heet. Die gaat niet omvallen.. Herinner je het sprookje maar van de grote boze shortwolf en de drie spaarbankbiggetjes, waarvan biggetje genaamd ABN in het stenen huisje woonde.. . Now your classics and learn..

    Serieus, snap niet dat je dan niet wat zwakkere broeders uitkiest om short te gaan.. Kijk naar T2, zakte maar zo 25% op slechte Q-cijfers, of laagvlieger KLM., Er zijn er genoeg als short candidate, misschien nu Tesla wel, die continu haar prijzen moet verlagen om de chinese concurrentie het hoofd te bieden.. Maar zou nu zéker niet achter de financials aangaan, en al helemaal niet achter ABN.. Ga je de shortvingers heel lelijk aan branden, kan ik je nu al op een briefje geven..
    Tussen vandaag en eind 2024 weten we hoe shortbestendig abn amro is.
    Cijfers count zorin.
  5. forum rang 6 MIDAS 29 april 2024 16:50
    quote:

    ChrisOfWallstreet schreef op 29 april 2024 16:13:

    Vraagje aan een expert: hoelang kan je of men een short aanhouden?

    [...]
    Dat hangt ervan af welk soort short je inzet.
    Met geschreven calls rol ik door wanneer er bijna niets meer in het vat zit,
    Put opties(aankoop) daar wordt deels winst op genomen bij een -3% of roder dagje.
    Ik laat je het weten op dit speciale short draadje waar we hopelijk wat meer respect krijgen voor behaalde resultaten,
    Succes Chris
  6. forum rang 4 ChrisOfWallstreet 29 april 2024 17:07
    Vanaf 13,90 of lager ga ik pas gefaseerd inkopen bij ABN

    quote:

    MIDAS schreef op 29 april 2024 16:50:

    [...]
    Dat hangt ervan af welk soort short je inzet.
    Met geschreven calls rol ik door wanneer er bijna niets meer in het vat zit,
    Put opties(aankoop) daar wordt deels winst op genomen bij een -3% of roder dagje.
    Ik laat je het weten op dit speciale short draadje waar we hopelijk wat meer respect krijgen voor behaalde resultaten,
    Succes Chris
  7. forum rang 6 MIDAS 29 april 2024 18:31
    quote:

    Mr Zorin schreef op 29 april 2024 03:48:

    [...]

    Er zijn er genoeg als short candidate, misschien nu Tesla wel, die continu haar prijzen moet verlagen om de chinese concurrentie het hoofd te bieden.. Maar zou nu zéker niet achter de financials aangaan, en al helemaal niet achter ABN.. Ga je de shortvingers heel lelijk aan branden, kan ik je nu al op een briefje geven..
    ABN amro -1%
    Tesla +17%!!! je zou maar short zitten op deze american dream haha
    Say no more
  8. forum rang 8 Leefloon 29 april 2024 19:16
    quote:

    ChrisOfWallstreet schreef op 29 april 2024 16:13:

    Vraagje aan een expert: hoelang kan je of men een short aanhouden?
    Op de beurs, zolang als je aan al je verplichtingen kunt voldoen. Uiteindelijk rente en/of afdekking (margin). Zelfs bij longposities met "short" in de commerciële productnaam, in dat geval in de vorm van rente van voor jou geleend geld.
  9. forum rang 4 robrdam 30 april 2024 08:28
    quote:

    ChrisOfWallstreet schreef op 29 april 2024 22:09:

    www.msn.com/en-us/money/markets/stock...

    Mark 3 may on your calendar

    [...]
    Het is al zo'n drukke week, we kunnen er op vrijdag echt geen crash meer bij hebben. Doe die crash maar volgende week. /s

    Overigens de link niet gevolgd, is alleen maar click bait.
  10. forum rang 6 MIDAS 30 april 2024 08:35
    quote:

    robrdam schreef op 30 april 2024 08:28:

    [...]

    Het is al zo'n drukke week, we kunnen er op vrijdag echt geen crash meer bij hebben. Doe die crash maar volgende week. /s

    Overigens de link niet gevolgd, is alleen maar click bait.
    Morgen geen Euronext en een crash dat is onmogelijk te voorspellen deze komt opeens uit het niets.
    Dat abn amro gaat dalen daar ben ik wel van overtuigd daarom ook short posities per maand via premies.
    Zit jij ook short?
  11. forum rang 4 robrdam 30 april 2024 08:50
    quote:

    MIDAS schreef op 30 april 2024 08:35:

    [...]
    Morgen geen Euronext en een crash dat is onmogelijk te voorspellen deze komt opeens uit het niets.
    Dat abn amro gaat dalen daar ben ik wel van overtuigd daarom ook short posities per maand via premies.
    Zit jij ook short?
    Beste O'tje

    Ik raad je aan "The psychology of money" van Morgan Housel te lezen. Eén van de vele pareltjes in het boek is dat ieder een eigen spel speelt op de beurs. Het is dus zinloos om te gaan benchmarken (of een wedstrijdje te doen) met iemand anders, omdat die ander een totaal ander doel en tijdshorizon heeft.

    Conform mijn doel en tijdshorizon zit ik long in ABN-Amro.

    En dat maakt dat ik ongevoelig ben voor de clickbait die door chrisofwallstreet werd gedeeld, want zoals jij ook al opmerkt is een crash niet te voorspellen.
  12. forum rang 6 MIDAS 30 april 2024 09:44
    quote:

    robrdam schreef op 30 april 2024 08:50:

    [...]

    Beste O'tje

    Ik raad je aan "The psychology of money" van Morgan Housel te lezen. Eén van de vele pareltjes in het boek is dat ieder een eigen spel speelt op de beurs. Het is dus zinloos om te gaan benchmarken (of een wedstrijdje te doen) met iemand anders, omdat die ander een totaal ander doel en tijdshorizon heeft.

    Conform mijn doel en tijdshorizon zit ik long in ABN-Amro.

    En dat maakt dat ik ongevoelig ben voor de clickbait die door chrisofwallstreet werd gedeeld, want zoals jij ook al opmerkt is een crash niet te voorspellen.
    Op deze koers long blijven zitten is puur voor het dividend wat niet verkeerd is.
    Maar koerswinst met de staatsverkopen dat zit er niet meer in.
    De druppelverkopen blijven nog lang doorgaan en daarom rendement via geschreven calls en aankoop puts voor de rest van dit jaar.
26 Posts
Pagina: 1 2 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Waarom de nieuwe doelstellingen van ABN Amro een vleugje ambitie missen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links