Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel ADYEN NV AEX:ADYEN.NL, NL0012969182

  • 1.226,000 9 mei 2024 17:35
  • +11,000 (+0,91%) Dagrange 1.217,200 - 1.241,600
  • 54.210 Gem. (3M) 82,1K

Adyen 2024

778 Posts
Pagina: «« 1 ... 28 29 30 31 32 ... 39 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Bart Meerdink 27 april 2024 15:35
    quote:

    Woudloper schreef op 27 april 2024 14:54:

    Adyen is een zeer riskante beleggingen. Je betaalt nu nog steeds 52x de winst, terwijl de winst maar beperkt stijgt. En de verwachtingsindicatoren zijn ook niet geweldig. Wat denk je dat de koers dan gaat doen?
    Het gaat nu om groei, niet winst. Adyen heeft meer dan genoeg cash.

    Ik weet niet wat je met 'verwachtingsindicatoren' bedoelt, maar Adyen zelf wil tussen 21% en 29% groeien (omzet) de komende jaren, waarbij 2024 wel aan de onderkant van die range terecht gaat komen zeggen ze.

    Dat is een zeer hoge groeidoelstelling, maar nog wel plausibel. Met een dergelijke (winstgevende) groei mag de koers flink vooruitlopen op de resultaten.
  2. forum rang 4 White Arrow 27 april 2024 15:40
    quote:

    Bart Meerdink schreef op 27 april 2024 15:30:

    [...]
    Stripe is de bekendste. Braintree is in 2013 overgenomen door Paypal. Worldline en.wikipedia.org/wiki/Worldline_SA is veel kleiner.

    Dit builtin.com/articles/fintech-payments... is een willekeurige opsomming van "44 Top Payment Processing Companies 2024" waarschijnlijk een computer-gegenereerde pagina.

    Payment processing heeft duidelijk wel netwerk-effecten, niet alleen doordat de kosten weinig oplopen met het volume, maar ook door aanpalende diensten zoals fraude bestrijding (en vast nog veel meer).

    Daarom is groei nu zo belangrijk.
    Dank. Maak jij vergelijkingen met Stripe?
  3. forum rang 5 Bart Meerdink 27 april 2024 16:04
    quote:

    White Arrow schreef op 27 april 2024 15:40:

    [...]

    Dank. Maak jij vergelijkingen met Stripe?
    Adyen is maar een kleine positie van mij (ruim 1%, gisteren iets bijgekocht), dus daar kan ik niet te veel tijd in stoppen.

    Stripe heeft een annual letter, die over 2023 staat hier: stripe.com/nl/annual-updates/2023

    Qua transactie volume in 2023 zijn Stripe en Adyen vrijwel even groot. Maar Stripe is slechts 'cash flow positive', d.w.z. nog niet echt winstgevend zoals Adyen. Daarom hoeft Adyen geen geld op te halen en Stripe in het verleden steeds wel (venture capital). Ik neem aan dat een beursgang wel gepland is, om datzelfde veeleisende venture capital de gelegenheid te geven om te cashen.

    Adyen zelf zal Stripe denk ik wél heel goed in de gaten houden...
  4. forum rang 4 White Arrow 27 april 2024 16:13
    quote:

    Bart Meerdink schreef op 27 april 2024 16:04:

    [...]
    Adyen is maar een kleine positie van mij (ruim 1%, gisteren iets bijgekocht), dus daar kan ik niet te veel tijd in stoppen.

    Stripe heeft een annual letter, die over 2023 staat hier: stripe.com/nl/annual-updates/2023

    Qua transactie volume in 2023 zijn stripe vrijwel even groot. Maar Stripe is slechts 'cash flow positive', d.w.z. nog niet echt winstgevend zoals Adyen. Daarom hoeft Adyen geen geld op te halen en Stripe in het verleden steeds wel (venture capital). Ik neem aan dat een beursgang wel gepalnd is, om datzelfde veeleisende venture capital de gelegenheid te geven om te cashen.

    Adyen zelf zal Stripe denk ik wél heel goed in de gaten houden...
    Ah zo. Ik ben pas vrij recent ingestapt en verdiep me nog wat verder in het aandeel. In het verleden vond ik het te duur en te riskant, maar nu lijkt het toch wel een winnaar te worden en niet al te duur. Als ik de wpa groei van 2023 doortrek naar 2024, wat misschien nog te voorzichtig is, gezien de oplopende rente inkomsten en lagere investeringen in personeel, zitten we voor dit jaar op een k/w van 43 wat volgens mij niet onredelijk is, voor een bedrijf dat met meer dan 20% per jaar denkt te groeien de komende 3 jaar. Ik denk dat de koers vanaf hier, met ongeveer 20% per jaar zou mogen stijgen, zodat de k/w ongeveer constant blijft.

    Jaar wpa % groei
    2020 8,51
    2021 15,31 79,91
    2022 18,17 18,68
    2023 22,41 23,34
    2024 27,64 23,34?
  5. forum rang 10 DeZwarteRidder 27 april 2024 16:42
    quote:

    White Arrow schreef op 27 april 2024 16:13:

    [...]

    Ah zo. Ik ben pas vrij recent ingestapt en verdiep me nog wat verder in het aandeel. In het verleden vond ik het te duur en te riskant, maar nu lijkt het toch wel een winnaar te worden en niet al te duur. Als ik de wpa groei van 2023 doortrek naar 2024, wat misschien nog te voorzichtig is, gezien de oplopende rente inkomsten en lagere investeringen in personeel, zitten we voor dit jaar op een k/w van 43 wat volgens mij niet onredelijk is, voor een bedrijf dat met meer dan 20% per jaar denkt te groeien de komende 3 jaar. Ik denk dat de koers vanaf hier, met ongeveer 20% per jaar zou mogen stijgen, zodat de k/w ongeveer constant blijft.

    Jaar wpa % groei
    2020 8,51
    2021 15,31 79,91
    2022 18,17 18,68
    2023 22,41 23,34
    2024 27,64 23,34?
    Ik denk dat de k/w en de winstgroei gaan dalen en dat de koers hoogstens gelijk blijft.
  6. forum rang 4 White Arrow 27 april 2024 16:52
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 april 2024 16:42:

    [...]

    Ik denk dat de k/w en de winstgroei gaan dalen en dat de koers hoogstens gelijk blijft.
    Ieder zijn mening. Ik denk dat de k/w pas echt gaat dalen, als de groei van de wpa duidelijk gaat stagneren. Momenteel hebben beleggers niet zoveel keus, als ze in deze sector willen beleggen. Ik denk wel dat het aandeel volatiel zal blijven, vooral rond de cijfers. ;-)
  7. forum rang 9 Calimero 27 april 2024 19:10
    quote:

    d' Aandelen ' schreef op 25 april 2024 22:18:

    [...]

    Door wat ongemakken met mijn gezondheid ben ik een beetje ' uitgeteld ' of beter gezegd wat minder geconcentreerd dus even rustig aan maar.
    Vergeet ik bijna Daan ... voor als tellen wat moeilijker wordt .. dankzij gezondheid ... kun je ook gewoon Cycles tekenen ... All is STC ... mvg

    www.iex.nl/Forum/Upload/2024/15273685...
    www.iex.nl/Forum/Upload/2024/15275694...

    www.youtube.com/embed/HyrWd_gfQNQ?rel...
  8. forum rang 4 Daarom 28 april 2024 11:09
    Hallo forumleden,

    Ik heb een aantal keren kort in Adyen gezeten en… zonder succes. Afgelopen week ben ik weer (redelijk fors) ingestapt. Huidige koers is ongeveer mijn gak. Ik ben voornemens om de komende jaren Adyen in mijn porto te houden.
    Bedankt voor de waardevolle info op dit draadje!
  9. forum rang 4 @monkeytail 28 april 2024 13:12
    quote:

    Daarom schreef op 28 april 2024 11:09:

    Hallo forumleden,

    Ik heb een aantal keren kort in Adyen gezeten en… zonder succes. Afgelopen week ben ik weer (redelijk fors) ingestapt. Huidige koers is ongeveer mijn gak. Ik ben voornemens om de komende jaren Adyen in mijn porto te houden.
    Bedankt voor de waardevolle info op dit draadje!
    Ik heb ook een beetje gehandeld met dit bijzondere aandeel. Vooral omdat ik het bedrijf redelijk ben gaan begrijpen is mijn vertrouwen in het business concept gegroeid. Op te snel oplopende koersen verkocht, en gekocht op te snelle dalingen. Ik blijf er nu even in zitten, en bestudeer weer andere groeiende bedrijven die meer aandacht vergen. Succes allemaal met jullie handel en wandel.
  10. new kid on the block 29 april 2024 09:28
    quote:

    @monkeytail schreef op 27 april 2024 13:40:

    Klopt, dat zei Nico Inberg ook al volgens mij. Goldman Sachs ziet ook dat er nog veel potentie in het aandeel zit. Voorlopig in ieder geval, bij gelijke marktomstandigheden. De uitwerking van het beleid voor meer personele power zien we pas veel later, dat zal hopelijk goed uitwerken voor wat betreft verhoging van het aantal klanten en implementatie van de bedrijfsonderdelen.
    Nu laat ik mijn beleggingskeuzes liever niet afhangen van 'Nico'. Ik zie hem té vaak er faliekant naast zitten.
  11. new kid on the block 29 april 2024 11:50
    quote:

    havik of duif schreef op 29 april 2024 11:27:

    Is het jullie opgevallen dat Adyen altijd meegaat met de chip aandelen terwijl dit een totaal andere activiteit is.
    Ja, dat valt mij ook wel eens op.

    Ondertussen zakt de koers toch wel flink in op een dag dat veel aandelen 'groen' gekleurd zijn.
    Ik hoop dat DZR geen gelijk krijgt want mijn ervaring is dat hij de zaken vaak nog niet zo slecht ziet. Maar niemand is perfect en iedereen kan inschattingsfouten maken en ik hoop dan ook dat zijn uitspraken over Adyen dit keer daarvan een bevestiging zal zijn.
778 Posts
Pagina: «« 1 ... 28 29 30 31 32 ... 39 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Tijd om het aandeel Adyen op te vissen?

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links