Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Alfen N.V. AEX:ALFEN.NL, NL0012817175

  • 42,110 20 mei 2024 17:35
  • +1,120 (+2,73%) Dagrange 41,040 - 42,420
  • 342.633 Gem. (3M) 256,6K

Alfen 2024

3.110 Posts
Pagina: «« 1 ... 135 136 137 138 139 ... 156 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Maximus 10 mei 2024 17:03
    De weg blijft omlaag. Er is niets bij Alfen om het sentiment te keren. Bij uitblijven van richting gevend nieuws t.a.v. de performance. Blijft de weg omlaag open. Ga voorlopig maar uit van een verdere daling. Q1 cijfers is het eerste moment dat er weer richting komt. Persoonlijk verwacht ik alleen tegenvallers met weliswaar goede vooruitzichten. Alleen dit management zal niet in staat blijken eventuele goede vooruitzichten goed voor se bühne te krijgen. De geloofwaardigheid heeft al een knauw gekregen. Persoonlijk verwacht ik door de gebrekkige communicatie capaciteiten op 21 mei een flinke klap naar beneden.
  2. forum rang 9 Calimero 10 mei 2024 17:43
    quote:

    Nakennis schreef op 10 mei 2024 17:02:

    Wat een dag weer guys. Aex blijft maar stijgen .. 910 + ! Al weken en weken en dit scharminkel blijft maar dalen. Om te gillen zeg.,
    @Robin200 ... Toch 0,15 gestegen in 7 dagen .... gelukkig is het een Langetermijn-belegging voor jou ... :)

    www.iex.nl/Forum/Upload/2024/15282974...

    Muziekje erbij ?? mvg

    www.youtube.com/embed/kjusvde8FVI?rel...
  3. forum rang 9 Calimero 10 mei 2024 21:40
    quote:

    Calimero schreef op 10 mei 2024 21:19:

    [...]
    Misschien dat Alfen tegenovergesteld beweegt van de AEX ???
    Even kijken ... High Alfen ... 14 feb 2024 ...

    www.iex.nl/Forum/Upload/2024/15282974...

    AEX vanaf Low 14 feb 2024 ... zie bijlage ... hmmm .... wel een leuk lijntje .... :)

    Prettig weekend

    www.youtube.com/embed/fXnQp8EJEvE?rel...

    n.b. @Robin200 .... van 841 naar 911 = 70 punten ... always count .. etc... :)
  4. DirkieXP 11 mei 2024 07:38
    Alfen totale netto shortpositie op 6 Mei 2024: 9.22%. Verandering: -0.02%
    Alfen totale netto shortpositie op 7 Mei 2024: 9.38%. Verandering: +0.16%
    Alfen totale netto shortpositie op 8 Mei 2024: 9.77%. Verandering: +0.39%
    Alfen totale netto shortpositie op 9 Mei 2024: 9.77%. Verandering: 0.00%
    Alfen totale netto shortpositie op 10 Mei 2024: 9.76%. Verandering: -0.01%
  5. forum rang 5 Mailbox 11 mei 2024 12:14
    Mooi dat je het bijhoudt, maar het maakt geen reet uit. Alles wat short zit kan niet meer verkocht worden. Als er nu 0% short in Alfen zou zitten en ze zouden maandag als gekken gaan dumpen dan zou het veel beroerder zijn dan met deze positie. Bovendien, als de resultaten binnenkort goed zijn er is een nieuwe cfo dan blijven ze voorlopig echt wel even rustig en krijgt de koers een flinke ruimte naar boven. En als blijkt dat het struktureel goed gaat en de prognoses beter zijn dan verwacht dan gaan ze langzaamaan hun biezen wel pakken en een ander doelwit opzoeken.
  6. Wijnisfijn 11 mei 2024 14:12
    quote:

    Mailbox schreef op 11 mei 2024 12:14:

    Mooi dat je het bijhoudt, maar het maakt geen reet uit. Alles wat short zit kan niet meer verkocht worden. Als er nu 0% short in Alfen zou zitten en ze zouden maandag als gekken gaan dumpen dan zou het veel beroerder zijn dan met deze positie. Bovendien, als de resultaten binnenkort goed zijn er is een nieuwe cfo dan blijven ze voorlopig echt wel even rustig en krijgt de koers een flinke ruimte naar boven. En als blijkt dat het struktureel goed gaat en de prognoses beter zijn dan verwacht dan gaan ze langzaamaan hun biezen wel pakken en een ander doelwit opzoeken.
    Klopt.

    En wanneer de cijfers tegen vallen dan loopt het percentage vrolijk weer op naar 11, 12 of 13 procent...... We heffen het glas, deden een plas en alles blijft zoals het was :-)
  7. forum rang 5 Mailbox 11 mei 2024 14:32
    quote:

    Wijnisfijn schreef op 11 mei 2024 14:12:

    [...]

    Klopt.

    En wanneer de cijfers tegen vallen dan loopt het percentage vrolijk weer op naar 11, 12 of 13 procent...... We heffen het glas, deden een plas en alles blijft zoals het was :-)
    Ja, dat is ook zo. Maar als je de stukken hebt en je verwacht slechte cijfers dan moet je verkopen. Persoonlijk reken ik op een positieve verrassing.
  8. Maximus 11 mei 2024 15:10
    quote:

    Mailbox schreef op 11 mei 2024 12:14:

    Mooi dat je het bijhoudt, maar het maakt geen reet uit. Alles wat short zit kan niet meer verkocht worden. Als er nu 0% short in Alfen zou zitten en ze zouden maandag als gekken gaan dumpen dan zou het veel beroerder zijn dan met deze positie. Bovendien, als de resultaten binnenkort goed zijn er is een nieuwe cfo dan blijven ze voorlopig echt wel even rustig en krijgt de koers een flinke ruimte naar boven. En als blijkt dat het struktureel goed gaat en de prognoses beter zijn dan verwacht dan gaan ze langzaamaan hun biezen wel pakken en een ander doelwit opzoeken.
    Zolang er nog consumeten zijn die kopen bij "goedkope brokers" een het uitlenen van hun stukken toestaan. Kan dit blijven doorgaan
  9. Maximus 11 mei 2024 15:21
    quote:

    Mailbox schreef op 11 mei 2024 14:32:

    [...]

    Ja, dat is ook zo. Maar als je de stukken hebt en je verwacht slechte cijfers dan moet je verkopen. Persoonlijk reken ik op een positieve verrassing.
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jij ziet als positieve verrassing.
    Dat pacto verhaal kan niet meer positief verrassen. We weten dat het 5 miljoen kost, omzet impact in Q1 is nog de enige verrasssing welke ze later dit jaar willen inhalen.
    Ik verwacht een Q1 negatieve omzet verrassing in smartgirds a 10-14 miljoen die dan in Q3 en Q4 extra naar binnen moet komen.

    Maar wat zie je dan als mogelijk positieve verassingen?
  10. forum rang 5 Mailbox 11 mei 2024 15:59
    Nogmaals, ik ga hier niet discussiëren met iemand die alleen maar graag negativiteit wil verspreiden en geen brood ziet in Alfen. Zoals ik al eerder zei, koop dan put-opties of turbo’s short. Daar kun je je voordeel mee doen als de cijfers tegenvallen. Maar ik hoor alleen maar negatief commentaar en dat mag natuurlijk. Blijkbaar hoop je op slechte cijfers, en dat mag ook. Maar je verhaaltjes hier zullen daar niet toe bijdragen, ook al niet omdat je de miljoenen waarmee je schermt totaal niet kunt onderbouwen. Je roept maar wat. En om daarover in discussie te gaan is me veel te vermoeiend. Bovendien is mijn positieve verwachting over de cijfers en de outlook voor een deel een gevoel. Succes.
  11. DirkieXP 11 mei 2024 16:49
    quote:

    Mailbox schreef op 11 mei 2024 12:14:

    Mooi dat je het bijhoudt, maar het maakt geen reet uit. Alles wat short zit kan niet meer verkocht worden. Als er nu 0% short in Alfen zou zitten en ze zouden maandag als gekken gaan dumpen dan zou het veel beroerder zijn dan met deze positie. Bovendien, als de resultaten binnenkort goed zijn er is een nieuwe cfo dan blijven ze voorlopig echt wel even rustig en krijgt de koers een flinke ruimte naar boven. En als blijkt dat het struktureel goed gaat en de prognoses beter zijn dan verwacht dan gaan ze langzaamaan hun biezen wel pakken en een ander doelwit opzoeken.
    Dat snap ik. Echter is dit de enige vorm van 'nieuws' rond dit aandeel. Dus dan deel ik dit maar in plaats van de 400 denigrerende posts van geenkennis per dag.
  12. axie 11 mei 2024 19:16
    Het wordt echt spannend met Alfen.

    Op lange termijn is dit aandeel wel een pareltje. De onzekerheid zit hem op korte termijn. Mijn overwegingen voor de korte termijn:
    1. Met 9.7% Short zijn er dus meer dan 10 partijen die het aandeel naar beneden willen schoppen.
    2. Op korte termijn lijken ze ook extra liquiditeit nodig te hebben. Mijn persoonlijke verwachting is dat er een kleine emissie plaats gaat vinden (<10% van de aandelen) en dat de shorters daar enorm misbruik van gaan maken. 10% is immers heel weinig, maar ze maken gebruik van het negatieve sentiment.
    3. Groei met hun storage en transformatoren gaat volgens mij heel hard en kan nog wel eens positief verrassen.
    4. Ook dat ze vasthouden aan hun forecast voor dit jaar is positief te noemen.

    Wat gaat er winnen 1 met 2 of toch 3,4? Dat is de grote vraag.
  13. Maximus 11 mei 2024 22:32
    quote:

    axie schreef op 11 mei 2024 19:16:

    Het wordt echt spannend met Alfen.

    Op lange termijn is dit aandeel wel een pareltje. De onzekerheid zit hem op korte termijn. Mijn overwegingen voor de korte termijn:
    1. Met 9.7% Short zijn er dus meer dan 10 partijen die het aandeel naar beneden willen schoppen.
    2. Op korte termijn lijken ze ook extra liquiditeit nodig te hebben. Mijn persoonlijke verwachting is dat er een kleine emissie plaats gaat vinden (<10% van de aandelen) en dat de shorters daar enorm misbruik van gaan maken. 10% is immers heel weinig, maar ze maken gebruik van het negatieve sentiment.
    3. Groei met hun storage en transformatoren gaat volgens mij heel hard en kan nog wel eens positief verrassen.
    4. Ook dat ze vasthouden aan hun forecast voor dit jaar is positief te noemen.

    Wat gaat er winnen 1 met 2 of toch 3,4? Dat is de grote vraag.
    Alfen is een bedrijf waar veel potentie in zit en kan een parel zijn. Ik denk dat je het redelijk bij het rechte eind hebt.

    2. Een emissie kost tijd zeker als er geen cfo is. Ik vrees dat we daar Q1 niets over horen. Dan blijft dit boven de markt hangen. Niet ideaal. Persoonlijk mag van mij dit nieuws bij de q1 cijfers komen. Het feit dat dit toch een belangrijk onderwerp was tijdens de laatste Ava zou je hier wel eens gelijk ik kunnen hebben. (Wat ik apart vond is dat veel shorter hun positie gesloten hebben, maar een paar zijn juist nu aan het opbouwen. Het zou wel eens de verklaring kunnen zijn dat die via via bij vriendenjes in de begeleidende banken meer weten)

    3. Ik verwacht het meeste uit de storage, maar het viel me op dat ze tussen q3 en q4 niet gegroeid waren. Als ze weer op 55 miljoen blijven hangen is dat geen goed nieuws.
    Smartgrid kan met de misgelopen Pacto omzet niet positief verrassen

    4. Dat viel me niet tegen. Ik lees hier iets anders uit. Ik denk dat andere segmenten dan smartgrid dit voor dit jaar goed zullen maken. Het kan best zo zijn dat EV echt weer beter gaat lopen.

    We gaan het zien. Mij maakt het niet uit als het aandeel maar beweegt hoe meer hoe beter
  14. forum rang 4 Lor3032 12 mei 2024 13:15
    Alfen heeft bij de laatste cijfers aangegeven geen kapitaal extra nodig te hebben. Zelfs de analisten rapporten gingen er deels over. Maar hier longer forum denken sommige er anders over …. Er hangt dus op dat gebied niets boven de markt. Waar de markt zich op richt is de backlog en de aantrekkende laadpalen, dat gaf Alfen ook aan te verwachten medio 2024.
3.110 Posts
Pagina: «« 1 ... 135 136 137 138 139 ... 156 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Markt omarmt update Alfen over vochtprobleem

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links