Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Rusland

68.482 Posts
Pagina: «« 1 ... 3420 3421 3422 3423 3424 3425 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Beur 29 september 2024 09:51
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 29 september 2024 09:06:

    [...]
    Bij oorlog denken we aan bombardementen op de Rotterdamse havens, Schiphol en Veldhoven. Aan tanks die op diverse plekken ons land binnenrollen, en misschien bij Kornwerderzand of de Grebbeberg nog even tegen gehouden worden.

    Die oorlog is er niet, en zal er niet komen. Wel rotzooien Russische schepen bij onze communicatie- en energiekabels, verstoren Russische hackers onze digitale infrastructuur en verkiezingen, en luisteren Russen van dichtbij een internationaal gebouw in Den Haag af. Om nog maar te zwijgen van de gifmoorden in de UK.
    Dat is ook een vorm van oorlog. Waarom benoemt onze regering of de NATO die vorm van agressie niet zo?
    "Omdat we niet escaleren willen". Idiote logica. Zolang wij dat zeggen escaleert Putin erop los.

    Kijk, ik hou van het Russische volkslied en de oorspronkelijke Russische cultuur. Ik werd er hier verrot voor gescholden en zelfs geschorst. Kennelijk kan kritiek van een KL-officier bd op Putin en zijn kliek bij iex niet samengaan met dat 'houden van'. Ik heb verdomme nog latere generaals en commodores in mijn wiskundeklasje op de KMA gehad!

    De 'influencers' hier eisen dat je hen op dezelfde toon nakakelt. Ze kunnen me wat. Ik heb 2m Russen achter me op de plank, en vind het Russische volkslied het mooiste wat er is. Basta.

    Intussen mijn complimenten voor Succes. Jij bemoeit je niet met deze fitties, maar geeft meerdere malen per dag nieuws en goede links over de Oekraïne oorlog. In de klimaatdraad zullen we regelmatig botsen, maar in deze draad heb ik je stilzwijgend al vaak AB-tjes gegeven.
    Beste man : het wil maar niet tot je doordringen dat het bij een serieus ernstige situatie - zoals nu in het geval van een rampzalige oorlog - het nogal ongepast is om opmerkingen te maken over de mogelijk goede eigenschappen en prestaties van de in dit geval onmiskenbare agressor. Het komt een beetje over als: Hitler vermoordde weliswaar 6 miljoen Joden maar had een goede smaak voor wat betreft muziek. Djzengis Khan hield ook van kunsten en wetenschappen maar was een uiterst bloeddorstig en machtbelust man.

    Ook de meeste seriemoordenaars zullen ongetwijfeld goede (menselijke) kanten hebben - lief zijn voor hun moeder, wellicht altijd klaar staan voor hun buren of van hun hondje houden - maar dat is in een situatie van leven of dood nu niet relevant om te (blijven) belichten.
    Het is ook not done omdat het de verantwoordelijkheid ondermijnt voor wat veruit de meeste mensen als misdaden tegen de menselijkheid zullen ervaren.
  2. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 29 september 2024 11:26
    quote:

    Beur schreef op 29 september 2024 09:51:

    [...]Beste man : het wil maar niet tot je doordringen dat het bij een serieus ernstige situatie - zoals nu in het geval van een rampzalige oorlog - het nogal ongepast is om opmerkingen te maken over de mogelijk goede eigenschappen en prestaties van de in dit geval onmiskenbare agressor. Het komt een beetje over als: Hitler vermoordde weliswaar 6 miljoen Joden maar had een goede smaak voor wat betreft muziek. Djzengis Khan hield ook van kunsten en wetenschappen maar was een uiterst bloeddorstig en machtbelust man.

    Ook de meeste seriemoordenaars zullen ongetwijfeld goede (menselijke) kanten hebben - lief zijn voor hun moeder, wellicht altijd klaar staan voor hun buren of van hun hondje houden - maar dat is in een situatie van leven of dood nu niet relevant om te (blijven) belichten.
    Het is ook not done omdat het de verantwoordelijkheid ondermijnt voor wat veruit de meeste mensen als misdaden tegen de menselijkheid zullen ervaren.
    Beste man, het wil maar niet tot jou doordringen dat ik Putin en zijn kliek net als jij de agressor vind, maar dat ik niet elke gewone Rus, Russin of Russisch kind daarmee gelijk schakel.

    Wat jij zegt komt neer op: omdat Hitler een klootzak was, mag je Beethoven niet mooi vinden, Heisenberg niet bewonderen en Beckenbauer geen goede voetballer vinden.
    Je kunt me wat.
  3. forum rang 6 marique 29 september 2024 11:32
    quote:

    Fred 62 schreef op 29 september 2024 08:39:

    En dat blijft zo totdat het hele Rode plein vol staat met protesterende Russen.
    December 2011 stond het Rode Plein vol met protesterende Russen. Totdat zij weggeschoten en -geknuppeld werden door de staatspolitie. Ik vrees dat veel van die protestanten het niet meer kunnen navertellen en voor zover ze het nog wel kunnen dat in zeer kleine kring doen.
    Lafaards? Vast wel. Zou u doorgaan met protesteren tot de dood erop volgt?

    Het is daar niet zoals in ons land waar XR met zachte hand door de politie van het wegdek wordt gedragen.
  4. forum rang 7 Beur 29 september 2024 11:41
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 29 september 2024 11:26:

    [...]
    Beste man, het wil maar niet tot jou doordringen dat ik Putin en zijn kliek net als jij de agressor vind, maar dat ik niet elke gewone Rus, Russin of Russisch kind daarmee gelijk schakel.

    Wat jij zegt komt neer op: omdat Hitler een klootzak was, mag je Beethoven niet mooi vinden, Heisenberg niet bewonderen en Beckenbauer geen goede voetballer vinden.
    Je kunt me wat.
    Ik weet dat jij niet veel op hebt met Putin en zijn kliek maar Oekraïne is op dit moment in oorlog met Rusland en daarom is het herhaaldelijk benadrukken dat je zoveel mooie dingen ziet in de Russische cultuur ziet ongepast relativerend.
    Bewaar dit voor momenten dat de oorlog voorbij is en de landen hopelijk in vrede naast elkaar kunnen leven.
  5. forum rang 7 Fred 62 29 september 2024 12:30
    quote:

    marique schreef op 29 september 2024 11:32:

    [...]
    December 2011 stond het Rode Plein vol met protesterende Russen. Totdat zij weggeschoten en -geknuppeld werden door de staatspolitie. Ik vrees dat veel van die protestanten het niet meer kunnen navertellen en voor zover ze het nog wel kunnen dat in zeer kleine kring doen.
    Lafaards? Vast wel. Zou u doorgaan met protesteren tot de dood erop volgt?

    Het is daar niet zoals in ons land waar XR met zachte hand door de politie van het wegdek wordt gedragen.
    Yep ongeveer 60000.

    Dat is duidelijk te weinig gebleken.

    En ja.
  6. forum rang 6 marique 29 september 2024 13:45
    quote:

    Fred 62 schreef op 29 september 2024 12:30:

    [...]

    Yep ongeveer 60000.

    Dat is duidelijk te weinig gebleken.

    En ja.
    Alleen al in Moskou. In veel andere steden waren er ook duizenden.

    Over te weinig gesproken... wij hebben in West Europa te weinig (of liever gezegd helemaal geen) persoonlijke ervaring met onderdrukkende regimes. Daardoor is het makkelijk de bevolking van een onderdrukkend regiem te verwijten dat het niet in opstand komt.
  7. forum rang 7 Fred 62 29 september 2024 13:57
    quote:

    marique schreef op 29 september 2024 13:45:

    [...]
    Alleen al in Moskou. In veel andere steden waren er ook duizenden.

    Over te weinig gesproken... wij hebben in West Europa te weinig (of liever gezegd helemaal geen) persoonlijke ervaring met onderdrukkende regimes. Daardoor is het makkelijk de bevolking van een onderdrukkend regiem te verwijten dat het niet in opstand komt.
    Stel dat Putin van zijn troon valt.
    Waar denk jij dat het Russische volk op gaat stemmen?

    Op de volgende onderdrukkende KGBer want dat zit in de mentaliteit.

    Dat heeft het verleden bewezen.
  8. forum rang 10 DeZwarteRidder 29 september 2024 14:06
    quote:

    Fred 62 schreef op 29 september 2024 13:57:

    [...]

    Stel dat Putin van zijn troon valt.
    Waar denk jij dat het Russische volk op gaat stemmen?

    Op de volgende onderdrukkende KGBer want dat zit in de mentaliteit.

    Dat heeft het verleden bewezen.
    Als Poetin wegvalt, ontstaat er grote chaos (machtsstrijd) in Rusland en kan Oekraïne de oorlog zelfs nog winnen.
  9. forum rang 5 Mdv 29 september 2024 14:37
    Missile Arsenal in Russia's Volgograd Region Targeted in Ukrainian Drone Attack

    The depot reportedly housed missiles, ammunition, and explosives, resulting in significant damage and potential shortages for Russian forces.

    Witnesses on Russian social media reported hearing loud explosions, then saw a large fire in the area, suggesting a significant impact on the storage site.

    Meanwhile, the NASA fire monitoring system has recorded three fire points near the ammunition arsenal in Kotluban, as noted by ASTRA. It remains unclear whether the arsenal itself is ablaze.

    www.kyivpost.com/post/39757
  10. forum rang 10 luchtschip 29 september 2024 14:43
    quote:

    Fred 62 schreef op 29 september 2024 13:57:

    [...]

    Stel dat Putin van zijn troon valt.
    Waar denk jij dat het Russische volk op gaat stemmen?

    Op de volgende onderdrukkende KGBer want dat zit in de mentaliteit.

    Dat heeft het verleden bewezen.
    Stemmen in Rusland is een farce

    De heersende kliek rond Putin, de Siloviki, wijzen een opvolger aan en bij een verkiezing wordt deze altijd door het volk gekozen vanwege de corrupte manipulatie van de stemmen

    nl.wikipedia.org/wiki/Silovik

    Stalin had al eens gezegd : niet de stemmer bepaalt maar de teller van de stemmen bepaalt wie er wint.

    Uitleg Siloviki :

    Er is een groep ( machtskliek ). de Siloviki, die alle machtsfuncties in handen heeft.
    Zij zijn hoofd van het leger, van de binnenlandse ordetroepen, de inlichtingendienste, de politie etc.

    Allen komen voort uit de KGB ( nu opgesplitst in 3 takken, militair binnenlands en buitenlandse inlichtingen en veiligheidsdiensten )
    Putin heeft wel geregeld dat de Nationale Garde direct onder zijn bevel staat, mochten de Siloviki hem willen afzetten

    Er zijn ook wel andere krachten ( machten ) maar momenteel kunnen die niet tegen de Siloviki op.

    Door de oorlog en sancties drogen belangrijke geldstromen op en dat leidt tot onenigheid binnen de machtsverhoudingen
    Door de oorlog en sancties zijn de machtsgroepen als leger, orde troepen en politie achteruitgegaan in mankracht en materiaal
    Door de oorlog worden verdere provincies minder voorzien van financiele steun en bestaat er de mogelijkheid dat provincies in opstand komen met risico van afscheiding.

    Het is voor Putin en zijn kliek nu al een hele klus om de eenheid te bewaren en het volk te onderdrukken

    Mocht Putin overlijden of afgezet worden dan is het de vraag of de Siloviki nog eensgezind zijn of dat er een paar een machtsgreep doen en welke van de machtsgroepen ( leger, ordetroepen, geheime diensten, politie, Nationale Garde ) steun aan hen geeft

    Het is onmogelijk in de toekomst te kijken met zoveel spanningen en militaire en financiele achteruitgang van de machtsgroepen en de verslechterende staat van de Russische economie,
    waarbij het land onmetelijk groot is en er diverse etnische groepen zijn die steeds meer ontevreden worden.

    Het gaat wel om iets : de macht over een groot land als Rusland met belangrijke geldstromen waarvan een groot deel jouw zakken binnenkomt.
    Op zo'n positie azen veel mensen ( denk aan Kadyrov, de leider van Tsjetstjenie, die veeleisende voorwaarden aan Putin gesteld heeft, denk aan de groep rond Igor Girkin ( die momenteel gevangen is genomen door Putin ) en zo zijn er nog wel een paar groepen met honger naar macht )
  11. forum rang 7 Beur 29 september 2024 18:57
    Hoe staat het eigenlijk met het Russisch offensief in Oost-Oekraïne?
    Ik hoor daar al een tijdje niet veel meer over. Status quo zo'n beetje?
    Ook over de Oekraïnse inval in Rusland hoor je niet zo gek veel meer. Putin had verordonneerd dat de Oekraïners voor 1 october weer uit Rusland moesten zijn verjaagd. Dat wordt kort dag voor Putin/de Russen.
  12. forum rang 7 Fender bass 29 september 2024 19:18
    quote:

    Beur schreef op 29 september 2024 18:57:

    Hoe staat het eigenlijk met het Russisch offensief in Oost-Oekraïne?
    Ik hoor daar al een tijdje niet veel meer over. Status quo zo'n beetje?
    Ook over de Oekraïnse inval in Rusland hoor je niet zo gek veel meer. Putin had verordonneerd dat de Oekraïners voor 1 october weer uit Rusland moesten zijn verjaagd. Dat wordt kort dag voor Putin/de Russen.
    Deadlines en rode lijnen betekenen niets daar.
  13. forum rang 6 marique 29 september 2024 19:38
    quote:

    Fred 62 schreef op 29 september 2024 13:57:

    [...]

    Stel dat Putin van zijn troon valt.
    Waar denk jij dat het Russische volk op gaat stemmen?
    Op de volgende onderdrukkende KGBer want dat zit in de mentaliteit.
    Dat heeft het verleden bewezen.
    Het volk stemt helemaal niet. Voor de vorm worden wat mensen ingehuurd om iets te doen wat op stemmen lijkt. De laatste keer dat het nog een beetje op een echte stemming leek werd de boel zodanig gefraudeerd dat het volk er tegen protesteerde. Dat was dus in 2011. Sindsdien wordt er niet meer reguleer gestemd.

    Overigens, als Putin omvalt duikt een ander op uit zijn boevenkring. Die bestaat uit een grote groep steenrijke Russen die hun riante positie graag willen voortzetten. Je denkt toch niet dat Putin alleenheerser is? Hij is geen koning maar vooruitgeschoven pion.
  14. forum rang 8 josti5 29 september 2024 20:44
    quote:

    Beur schreef op 29 september 2024 18:57:

    Hoe staat het eigenlijk met het Russisch offensief in Oost-Oekraïne?
    Ik hoor daar al een tijdje niet veel meer over. Status quo zo'n beetje?
    Ook over de Oekraïnse inval in Rusland hoor je niet zo gek veel meer. Putin had verordonneerd dat de Oekraïners voor 1 october weer uit Rusland moesten zijn verjaagd. Dat wordt kort dag voor Putin/de Russen.
    —————-
    Beur toch…
    Military Summary houdt je 2x per dag uitstekend op de hoogte, met een perfecte mix van bronnen: pro Oekraine, neutraal en pro Rusland, waarbij het criterium om te plaatsen vrijwel altijd lokaal bewijs is.

    Jouw vragen zijn voor mij toch wel weer een triest voorbeeld van hoe slecht men in het Westen over de feitelijke gang van zaken is geinformeerd.
  15. forum rang 7 Beur 29 september 2024 21:39
    quote:

    josti5 schreef op 29 september 2024 20:44:

    [...]
    —————-
    Beur toch…
    Military Summary houdt je 2x per dag uitstekend op de hoogte, met een perfecte mix van bronnen: pro Oekraine, neutraal en pro Rusland, waarbij het criterium om te plaatsen vrijwel altijd lokaal bewijs is.

    Jouw vragen zijn voor mij toch wel weer een triest voorbeeld van hoe slecht men in het Westen over de feitelijke gang van zaken is geinformeerd.
    Ik volg allerlei - inderdaad Westerse - verslaggeving over de oorlog in Oekraïne op de voet maar moet ik begrijpen uit deze reactie dat volgens jou ons hier in hetzelfde Westen onvoldoende of verkeerde informatie over de feitelijke militaire situatie wordt verstrekt en dat deze in werkelijkheid minder rooskleurig is voor Oekraïne?
    Het valt mij gewoon op dat je in de niet specifiek militaire media niet zo veel meer hoort over het Russisch offensief, vandaar mijn initiële vraag.
    Welke organisatie steekt er trouwens achter Military Summary, ik kan daar via google niet meteen achter komen?
  16. forum rang 8 josti5 29 september 2024 21:51
    quote:

    Beur schreef op 29 september 2024 21:39:

    [...]Ik volg allerlei - inderdaad Westerse - verslaggeving over de oorlog in Oekraïne op de voet maar moet ik begrijpen uit deze reactie dat volgens jou ons hier in hetzelfde Westen slechte of verkeerde informatie over de militaire situatie wordt verstrekt?
    Welke organisatie steekt er achter Military Summary, ik kan daar via google niet meteen achter komen?
    —————-
    Bekijk gewoon eens een tiental afleveringen, en vorm dan je eigen oordeel, al dan niet vergeleken met je huidige bronnen.
  17. JanGerrits 29 september 2024 22:55
    quote:

    josti5 schreef op 29 september 2024 21:51:

    [...]
    —————-
    Bekijk gewoon eens een tiental afleveringen, en vorm dan je eigen oordeel, al dan niet vergeleken met je huidige bronnen.
    Erg objectief en neutraal. Bij mij gaan er direct allerlei alarmsignalen af als dat er expliciet bij staat. Mooie webwinkel hebben ze trouwens: my-store-e8a369.creator-spring.com/li...
  18. Equilibrium01 29 september 2024 22:58
    quote:

    Beur schreef op 29 september 2024 21:39:

    [...]Ik volg allerlei - inderdaad Westerse - verslaggeving over de oorlog in Oekraïne op de voet maar moet ik begrijpen uit deze reactie dat volgens jou ons hier in hetzelfde Westen onvoldoende of verkeerde informatie over de feitelijke militaire situatie wordt verstrekt en dat deze in werkelijkheid minder rooskleurig is voor Oekraïne?
    Het valt mij gewoon op dat je in de niet specifiek militaire media niet zo veel meer hoort over het Russisch offensief, vandaar mijn initiële vraag.
    Welke organisatie steekt er trouwens achter Military Summary, ik kan daar via google niet meteen achter komen?
    Google zou je toch wel degelijk tot het juiste resultaat moeten leiden.
    Hij is van Wit-Rusland, dus niet echt neutraal of hij was waarschijnlijk al opgepakt. Zichtbaar aan de titels van de videos en waar een Russische vlag ergens heisen tot blindelingse inkleuring van het gebied leidt.
    Maar goed als je daar doorkijkt geeft het de blik van de andere kant wat weer, alsook de typische comments.
  19. forum rang 7 Fender bass 29 september 2024 23:01
    quote:

    JanGerrits schreef op 29 september 2024 22:55:

    [...]

    Erg objectief en neutraal. Bij mij gaan er direct allerlei alarmsignalen af als dat er expliciet bij staat. Mooie webwinkel hebben ze trouwens: my-store-e8a369.creator-spring.com/li...
    Ja, niet te geloven hè? Die had ik een jaar geleden ook al eens gepost. Josti5 blijft er mee wegkomen hier.

    PVV stemmer uit overtuiging, heel eng type. Maar gelukkig steeds opnieuw geconfronteerd met z'n obscure foute bronnen.
68.482 Posts
Pagina: «« 1 ... 3420 3421 3422 3423 3424 3425 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.