Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

LBI International« Terug naar discussie overzicht

cijfers 29-04

15 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 boll 29 april 2010 08:28
    LBi International verkleint verlies in KW1 2010
    29-04-2010 08:01:00
    Door Harm Luttikhedde

    Van DOW JONES NIEUWSDIENST

    AMSTERDAM (Dow Jones)--LBi International ab heeft in het eerste kwartaal van 2010 het verlies weten te verkleinen tot EUR0,4 miljoen, vooral door betere resultaten in de VS en Groot-Brittannie.

    In dezelfde periode een jaar eerder werd nog een verlies geleden van EUR2,5 miljoen, zo meldt het internetbedrijf donderdag. Per aandeel bedroeg het verlies EUR0,01 tegen EUR0,04 een jaar eerder.

    De voor eenmalige posten aangepaste winst voor rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie van goodwill, de aangepaste EBITDA, kwam uit op EUR4,5 miljoen tegenover EUR3,8 miljoen vorig jaar. De aangepaste winstmarge steeg naar 12,4% van 10,9%.

    De omzet steeg in het eerste kwartaal met 6,1% tot EUR36,5 miljoen. De autonome groei bedroeg 4,7%.

    De fusie met Obtineo ligt op schema, stelt LBi. Het bedrijf trok het eerste kwartaal al EUR2,5 miljoen uit om kostenbesparingen en synergien te realiseren.

    Met betrekking tot de Europese markt, die wat afwachtender is, verwacht LBi dit jaar geleidelijk betere resultaten te boeken.

    Het aandeel sloot woensdag op EUR1,54.

    Door Harm Luttikhedde; Dow Jones Nieuwsdienst +31-20-571-52-01; harm.luttikhedde@dowjones.com
  2. [verwijderd] 29 april 2010 14:09
    quote:

    analyse _A3CD schreef:

    Wat vinden we ervan? Geef jij nu eens een gefundeerde mening, gebaseerd op feiten!!
    Zou ik wel willen maar kan dat niet. Hoop van de kennis van wat serieuzer (lbi)beleggers te kunnen profiteren. (Het zogeheten free rider-gedrag.) Bij innoconcepts raakte ik zodoende ruim op tijd gewaarschuwd door mensen als Louispasciado (of zo), van wie ik mij meen te herinneringen dat hij Lbi ook op de watchlist heeft staan.

    Hééél soms duik ik zelf de boeken in, maar erg veel steek ik daar niet van op. Ik kan meer met de 'wijsheid van de massa', zoals die onder andere in de koers tot uitdrukking komt.

    Als ik op basis van dat laatste een waarde-oordeel moest geven dan zou ik de cijfers bestempelen als "weinig tot de verbeelding sprekend, maar nu ook weer geen regelrechte ramp".

    Samenvattend: nog even afwachten en kijken wat de markt doet. Lbi is met Logica één van de weinige in Amsterdam genoteerde technologiebedrijven die nog boven het 200-daags noteert. Ligt er dus relatief sterk bij.

    Meer kan ik er niet van maken. Nu jij!

    Met lentegroet,

    R.A.
  3. [verwijderd] 29 april 2010 19:38
    quote:

    analyse _A3CD schreef:

    Wat vinden we ervan? Geef jij nu eens een gefundeerde mening, gebaseerd op feiten!!
    Omzet groei van 6,1 % en organische groei 4,7%.
    Dit vertaald zich in een marge van 12,4% t.o.v 10,9%
    in 1e kw 2009. We hebben het dan over het aangepaste
    resultaat ,waarin de herstructureringskosten ad 2,5 mln
    in 1e kw 2010 en 3,8 mln in 1e kw.2009 niet zijn meegenomen.
    Het netto resultaat bedraagt verlies van 0,4 mln t.o.v.
    1e kw 2009 verlies van 2,5 mln.
    Het gaat de goeie kant weer op hoewel nog niet spectuculair. Omzet 1,9 mln gegroeid.
    De centraal en zuid europese markt is moeilijk en met
    de recente berichten kan dit mogelijk verder verslechteren.
    We zijn er nog niet hetgeen duidelijk blijkt uit de
    kwartaal cijfers van 2008 welke beduidend beter zijn
    qua omzet en resultaat.(gemiddeld omzet 40 mln per
    kwartaal).LBI is positief omtrent de toekomst en ziet
    de fusie met Obtineo als flinke stap vooruit.
    Dit komt juli 2010 rond dus 2e kw 2010 nog cijfers
    van LBI. Dit kwartaal zal als er geen bijzondere posten
    zijn flink winstgevend kunnen zijn.(netto circa 3 mln.)
    Het oude LBI zou zonder bijzondere posten en met wat groei zal wel van 0,25 winst per aandeel kunnen maken in 2010.
    Belangrijk hoe worden de cijfers 2e hlfjr als de fusie rond is. Dit is nog flink vraagteken daar er dan ook veel meer aandelen zijn. 2010 is dan ook overgangsjaar en duidelijk zal worden of er ook nog bijzondere kosten komen aangaande het samenvoegen van
    de organisaties en hoe effectief de fusie zal uitwerken.
    De balans geeft solvabiliteit van 56% maar er is nog
    wel een flink aan bedrag goodwill op de balans en we
    hebben in 2008 gezien wat er kan gebeuren als de
    resultaten tegenvallen en er impairment volgt ( 68,9 mln). Het is nu afwachten hoe de fusie uitpakt en er
    werkelijk een verbetering in de sales komt maar dit
    is duidelijk eerst afwachten. Het jaar 2011 zal duidelijkheid moeten geven en dat geeft nog wel poosje
    onzekerheid. Het is moeilijk een oordeel te geven hoewel
    de direktie duidelijk positief maar dat zijn ze altijd
    bij fusie. De tijd zal het leren
  4. [verwijderd] 7 mei 2010 16:32
    @ boll, ordina eruit gedaan op 4. Na het nieuws van weer een opgestapte bestuurder werd het me toch te heet onder de voeten.

    Maar nu wil ik ze wel weer hebben. Om de verkeerde redenen trouwens, wat van Ordina kan ik er veel meer op de pof kopen dan van Lbi en Ict. Zal misschien met de verhandelbaarheid te maken hebben.
15 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.