Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel UNILEVER PLC AEX:UNA.NL, GB00B10RZP78

Laatste koers (eur) Verschil Volume
55,040   -0,340   (-0,61%) Dagrange 54,560 - 55,220 1.903.470   Gem. (3M) 1,2M

Unilever

2 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 november 2017 09:31
    Dat Unilever in staat is om met een groeiend gamma aan topmerken zijn omzet in de Emerging Markets te laten groeien lijkt zeer realistisch. Maar wat met de vertragende omzet in Europa en de VS. Zolang het bedrijf de groeivertraging in zijn grootste markten niet kan keren zal er weinig animo in het aandeel komen. Het bedrijf noteert aan een koers/winst van 23. Dat is conform de markt momenteel, maar relatief hoog voor een aandeel als Unilever. Het dividend van 2,6% is ook niet uitmuntend. Er zijn betere koopjes op de markt die lekkerder smaken dan Unilever.
    www.beurskrant.com/2017/11/04/kan-uni...
  2. forum rang 6 rene66 4 november 2017 12:10
    Een groot probleem voor Unilever wereldwijd gaat E-commerce worden (in combinatie met gewone retail). Op een bepaald moment gaan de Amazon's en Alibaba's van deze wereld in belangrijke mate bepalen welke merken belangrijk gaan worden. Het enige dat Unilever daar tegen kan doen is meer marketing (reclame) en als ze slim zijn het spel meespelen met deze giganten. Dat kost wel een stuk marge, maar dat zijn ze anders ook deels kwijt. Des te vroeger wordt ingespeeld op E-commerce des te verstandiger is het. Doet Unilever dat niet, maar hun concurrenten wel dan is het snel einde expansie in China en India en de rest van Azië.

    In de grootste Emerging markets zoals China en India gaan Alibaba en JD.com (en alle bedrijven waar ze lokaal belangen in hebben, eigenlijk in heel Azië) de spelregels bepalen. Genoemde bedrijven zijn eerder dan Amazon begonnen met gewone retail (dus gewone winkels) in combinatie met E-commerce. Dat onderschatten kan levensgevaarlijk zijn voor Unilever. Daar op inspelen kan heel veel geld opleveren.
2 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.