Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Endemol« Terug naar discussie overzicht

persbericht

70 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 24 april 2007 16:38
    quote:

    NADO schreef:

    Ik verwacht minstens een koers van rond de 27 euro
    Minstens 10 % hoger dan de huidige koers
    fortis is iets minder behouden dan petercam

    Ook analist Mariska Douwens van Fortis vindt de trading update "weinig verrassend", maar de trage start in Frankrijk kan 'negatief uitpakken', stelt Douwens. Zij werkt met het advies hold en een koersdoel van EUR24.

    De Fortis-analist verwacht een bod op het entertainmentbedrijf van 'hoog in de EUR20', zeker als een strategische koper een oogje op het bedrijf heeft laten vallen.

    vg bouw
  2. [verwijderd] 25 april 2007 17:30
    de Telegraaf vandaag:

    Solide kwartaal Endemol dankzij ’Deal or No Deal’

    HILVERSUM – Endemol is tevreden over de gang van zaken in de eerste drie maanden van dit jaar. Volgens de televisieproducent worden met kaskrakers zoals ’Deal or No Deal’ met name goede resultaten behaald in Groot-Brittannië, Italië en Spanje.
    Daarentegen vallen de cijfers in Duitsland en Frankrijk enigszins tegen. Niettemin spreekt Endemol-topman Elias Rodriguez-Vina van een ’solide kwartaal’, zonder daarbij overigens concrete financiële resultaten te vermelden. Pas bij de publicatie van de halfjaarcijfers op donderdag 26 juli geeft het concern een kijkje in de boeken.
    Wel wil Endemol alvast kwijt dat het spelprogramma ’Deal or No Deal’ de kijkcijfers in onder meer Groot-Brittannië, Italië en de Verenigde Staten verder heeft zien stijgen in het afgelopen kwartaal. Ook profiteert de onderneming van de terugkeer van realityshow ’Big Brother’ op de buis in Argentinië, Duitsland en Italië. Daarnaast brengt het concern meer dramaseries op televisie, waaronder ’Julia’s Tango’ op het Nederlandse NET 5. Tevens verdient Endemol meer geld met belspellen ondanks de ophef in ons land over vermeende misleiding van kijkers.
    Voor heel 2007 blijft Endemol uitgaan van een autonome omzetgroei van 5 tot 7%. Inclusief de overname van Endemol Frankrijk zal de omzet van het Endemol-concern dit jaar met ruim 20% stijgen. Verder wordt uitgegaan van een zogenoemde ebitda-marge van 16,5 à 18,5%.
    Naar verwachting verkoopt het Spaanse telecomconcern Telefónica binnen enkele weken zijn resterende 75%-belang in Endemol.
    Cyrte, de gezamenlijke investeringsmaatschappij van John de Mol en pensioenfonds PGGM, is van plan samen met het Italiaanse televisiebedrijf Mediaset en de Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs een bod uit te brengen op de aandelen Endemol van Telefónica. De Britse durfkapitalist Apax en voormalig Endemolbestuurder Tom Barnicoat azen er eveneens op. Ook LVMH-topman Bernard Arnault, directeur Stéphane Courbit van Endemol Frankrijk en de Franse investeringsmaatschappij PAI zijn in de race voor een overname van Endemol.
  3. forum rang 10 voda 25 april 2007 18:16
    RTRS-Televisa bevestigt belangstelling voor Endemol
    AMSTERDAM (ANP) - De Mexicaanse televisieproducent Televisa
    heeft belangstelling voor Endemol als ''mogelijke belegging''.
    Dat heeft Televisa woensdag bevestigt tegenover persbureau
    Reuters.

    ,,We kijken naar verschillende investeringsmogelijkheden en
    Endemol zou een goede mogelijkheid kunnen zijn'', aldus topman
    Emilio Azcárraga.

    De naam van de Mexicaanse onderneming circuleerde al langer
    als één van de gegadigden voor Endemol, naast John de Mol's
    investeringsmaatschappij Cyrte en de topman van het Franse
    luxewarenconcern Louis Vuitton Moët Hennessy, Bernard Arnault.

    Verwacht wordt dat de nieuwe eigenaar van Endemol begin mei
    bekend is. Het mediaconcern staat sinds 2005 weer op de beurs
    genoteerd. Eigenaar Telefónica hoopte hiermee belangstellenden
    voor het bedrijf vinden, aangezien het niet meer in de strategie
    van de Spaanse onderneming past.

    ((ANP Redactie Economie, email economie(at)anp.nl, +31 20
    504 5999))
  4. [verwijderd] 25 april 2007 20:30

    "Verwacht wordt dat de nieuwe eigenaar van Endemol begin mei bekend is". ANP mededeling van wanner Voda?

    Dat gaat dan erg snel. Wel zo rustig, want ik zit er zwaar in en dan wil je resultaat. Daar staat tegenover zo'n eindbiedingsstrijd tussen de overgebleven 2 of 3 zou beter zijn.

    Misschien gebeurt dat ook. Telefonica houdt de procedure wat ondoorzichtig. Ik heb het idee, dat niemand hier weet hoe het nu moet gaan lopen in deze laatste fase. Ik dus ook niet.

    Wel zie ik het allemaal vol vertrouwen aan.

    Groet, Jonas
  5. [verwijderd] 14 mei 2007 14:01
    RTRS-Wie is...De Mol?
    Z i e ook: Telefónica verkoopt Endemol

    HILVERSUM (ANP) - Met het terugkopen maandag van
    tv-productiebedrijf Endemol heeft mediaondernemer John de Mol
    (Den Haag, 24 april 1955) opnieuw via een grote deal zijn
    toekomst een andere wending gegeven. Deals maken zit de
    miljardair namelijk in het bloed.

    In zijn jeugd wil De Mol profvoetballer worden, maar wanneer
    hij doorkrijgt dat dat niet gaat lukken verkiest hij een baantje
    in het bedrijf van zijn vader, die directeur is van Radio
    Noordzee. Op 23-jarige leeftijd wordt hij
    freelance-televisieproducent en na enkele jaren krijgt hij
    succes met de Showbizzquiz van Ron Brandsteder. Later volgt
    Medisch Centrum West, een TROS-soap die Nederland elke week aan
    de buis gekluisterd houdt.

    Zijn bedrijf John de Mol Producties start in 1979 en is de
    eerste jaren financieel gezien geen succes. Een deal met Sky
    Channel biedt soelaas. Zus Linda de Mol presenteert daar enige
    tijd The DJ Cat Show, een Engelstalig muziekprogramma dat ze
    presenteert met een pluchen kat.

    De opkomst van commerciële televisie in Nederland (1989) is
    een zegen voor De Mol. Voor de diverse zenders maakt hij vele
    commerciële producties. Joop van den Ende doet hetzelfde met
    zijn bedrijf (Joop van den Ende TV Producties). Beide
    concurrenten sluiten in 1994 een overeenkomst. Het
    productiebedrijf Endemol is geboren. Deze firma schopt het tot
    een van de meest toonaangevende tv-bedrijven van Europa.

    De grote klapper maakt Endemol in 1999. Dan komt het bedrijf
    op tv-zender Veronica met het realityprogramma Big Brother. In
    Nederland wordt het een hit, en met de ondernemersgeest van De
    Mol krijgt de show overal ter wereld eigen edities. Die worden
    ook succesvol, waarmee vooral De Mol het realitygenre op de
    kaart zet. De deuren van Engelse en Amerikaanse tv-zenders gaan
    vervolgens voor hem open.

    Dit lokt potentiële kopers van Endemol uit om een bod op de
    firma te doen. Het Spaanse telecombedrijf Telefónica trekt in
    2000 uiteindelijk aan het langste eind. Dan, op het hoogtepunt
    van de internethype, betalen de Spanjaarden 5,5 miljard voor
    Endemol. Eerst Van den Ende en later De Mol trekken zich terug
    uit de onderneming.

    John de Mol begint een privébedrijf onder de naam Talpa
    Capital waarin De Mol zijn vermogen onderbrengt. Talpa is Latijn
    voor 'mol'. Met het investeringsvehikel investeert De Mol in
    zowel beursgenoteerde als niet-beursgenoteerde bedrijven in de
    telecom-, media- en technologiesector. Begin vorig jaar neemt de
    zakenbank NIBC een minderheidsbelang in de
    investeringsmaatschappij en wordt het bedrijf omgedoopt in Cyrte
    Investments.

    De vermogende ondernemer is geen type om achter de geraniums
    te gaan zitten. Als tv-producent is hij steeds afhankelijk van
    tv-zenders die al dan niet bereid zijn zijn shows uit te zenden.
    Daarom besluit hij zelf een familiebrede amusementszender te
    beginnen. Als hij in de jaren '90 zijn sportzender Sport7 ziet
    mislukken blijft dit altijd nog een wens van hem om een goed
    lopend tv-station te bezitten.

    Zijn nieuwe station noemt hij Talpa, nadat hij het
    aanvankelijk Tien had willen noemen. Dat mag niet van de
    rechter, omdat SBS die naam bezit. Talpa gaat in augustus 2005
    van start met als belangrijkste troef de uitzendrechten van de
    samenvattingen van de eredivisie. De start is hoopgevend, maar
    in de maanden die volgen blijkt het publiek de zender slechts
    voor een paar programma's op te zoeken. Ook het omdopen van de
    zender in Tien (december 2006) kan het tij niet echt keren. De
    zender kampt met een poenerig imago en slaagt er niet in echt
    vernieuwende programma's te maken waardoor de kijkers Tien niet
    opzoeken. Velen hebben Tien op een ongunstige plaats op hun
    afstandsbediening staan.

    Aanvankelijk zegt de Tien-leiding te werken aan het opzetten
    van een tweede zender. Eind 2006 en begin 2007 wordt echter
    duidelijk dat De Mol met diverse partners spreekt om zijn zender
    bij een andere zendergroep onder te brengen.

    Wat betreft de toekomst van Tien zijn nog geen definitieve
    berichten naar buiten gekomen, maar De Mol is inmiddels weer
    terug bij wat hij liefste doet: het maken van tv-programma's.
    Hij kan zich weer uitleven bij Endemol en zich daar richten op
    het maken van (nieuwe) kijkcijferkanonnen als Big Brother en het
    Amerikaanse programma Extreme Make-Over Home Edition.

    ((Martijn Kamans, email economie(at)anp.nl, +31 20 504
    5999))
  6. [verwijderd] 23 juli 2007 14:04
    Endemol wil Aat Schouwenaar benoemen tot CEO


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Mediabedrijf Endemol nv wil Aat Schouwenaar (60) benoemen tot chief executive officer. Hiermee volgt Schouwenaar Elias Rodriguez-Vina Cancio op. Dit maakt Endemol maandag bekend naar aanleiding van de buitengewone aandeelhoudersvergadering.

    Schouwenaar heeft momenteel toezichthoudende posities bij Brunel International, Casino, Asito Dienstengroep en Stage Entertainment. Hij is tevens voorzitter van raad van commissarissen bij Talpa Media.

    De aankomende voorzitter van bestuur heeft aangegeven zijn oude positie bij Endemol voor een beperkte periode te accepteren.

    Met de benoeming van Schouwenaar bestaat de raad van bestuur uit drie leden, waaronder Peter Bazalgette, chief creative officer en Jan Peter Kerstens, chief financial officer.



    - Door Elvan Bayraktaroglu; Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5890270; elvan.bayraktaroglu@dowjones.com



70 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.