Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Spyker N.V.« Terug naar discussie overzicht

Petje op of petje af.

38 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 21 oktober 2009 16:31
    PREVIEW: Spyker publiceert vrijdag trading update


    AMSTERDAM (Dow Jones)--Spyker zal vrijdag voorbeurs een trading update over het derde kwartaal publiceren. Er zijn geen analisten die het fonds volgen. Tijdens de halfjaarcijfers meldde Spyker in die periode 23 auto's te hebben verkocht en daarnaast een nettoverlies van EUR8,7 miljoen te hebben geleden. Onlangs stelde bestuursvoorzitter Victor Muller tegenover Dow Jones Nieuwsdienst te verwachten dat de nieuwe sportwagen C8 Aileron het bedrijf winstgevend zal maken als de markt weer aantrekt. Spyker publiceert de trading update vrijdag om 07.30 uur. Woensdag omstreeks 12.30 uur noteert het aandeel 0,8% hoger op EUR1,81. (EHI)



    Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com

  2. [verwijderd] 22 oktober 2009 14:37
    quote:

    Edwardo01 schreef:

    Het zal niets worden hoor,anders had Muller wel gewacht met zijn persberichtje.
    Als ik ze niet kwijt ben aan 2.40,zal het houden worden.
    Met verlies doe ik ze zeker niet weg!
    Met je laaste zin ga je er van uit dat het nog wel goed komt met spyker.
    Is het morgen niet dan wel later dit jaar.
    En ga er maar vanuit dat op het moment dat bekend word gemaakt dat de financiering rond is de koers stukken hoger zal staan.
    De laatste jaren is dat steeds het geval geweest.
    Volgens kenner AX is het aantal geproduceerde auto's in q3 hoger t.o.v q3'08.
    Hij schat 12 tegen 8 stuks q3'08.
    Een stijging van 50%,maar nogmaals,het gaat hier om.......................hoe groot is het orderboek voor de Aileron.
    Dat is de toekomst en dit product is goed ontvangen.

    xxx

  3. [verwijderd] 22 oktober 2009 19:47
    quote:

    + schreef:

    Ze gaan niet ten onder.......................lees deze url maar eens.

    www.telegraaf.nl/autotelegraaf/513652...,1

    xxx
    Kijk,heb al lang die aandeeltjes van Spyker en wacht al lang op wat positief nieuws.Heb al slechtere tijden meegemaakt met Spyker.Ik lees alle argumenten hier wel,maar ik blijf me toch afvragen waarom Snoras geld blijft pompen in die keet mochten er echt geen betere vooruitzichten zijn.Kan iemand hier iets zinnings op antwoorden ?
  4. [verwijderd] 20 november 2009 09:21
    Spyker verplaatst productie naar VK, schrapt banen
    20-11-2009 09:18:00
    AMSTERDAM (Dow Jones)--Spyker Cars nv verplaatst zijn productie van sportauto's van Zeewolde naar het Britse Coventry, waarmee het concern efficientievoordeel en kostenbesparingen beoogt te behalen.

    Door de verplaatsing zullen 45 van de 135 banen bij Spyker in Nederland worden geschrapt. Het bedrijf gaat in samenwerking met de vakbonden de ontslagen werknemers helpen een nieuwe baan te vinden.

    De onderneming vertrekt naar Coventry om nauwer samen te werken met CPP, een bedrijf waar Spyker sinds 2000 zaken mee doet.

    "In deze uitdagende tijden moet een klein bedrijf als Spyker manieren vinden om kosten te besparen en de efficientie te verbeteren", zegt chief executive officer Victor Muller.

    De verplaatsing dichter naar leveranciers en andere partners zal resulteren in "substantiele besparingen en tastbare efficientieverbeteringen", aldus Muller.

    De verplaatsing van de productie heeft geen invloed op de doelstelling van Spyker om de productie van de C8 Aileron voor het einde van het jaar op te schroeven, aldus een woordvoerder tegenover Dow Jones Nieuwsdienst.
  5. greenspanalan 20 november 2009 09:34
    En dan gaat de koers omhoog...

    Onlangs heeft Frans Liebregts afscheid genomen omdat hij de productie zo goed op orde had dat ze het ook wel zonder hem afkonden...

    En nu verplaatsen ze de productie naar de UK?

    De Aileron zou nu vol in productie zijn, maar hoe kan dat als ze de productie nog moeten verplaatsen?

    Dit bedrijf is zo'n grap. Een bling bling kitcar met een Audi motor (of een Corvette of een BMW, wat was het ook al weer?) Muller die een vergaan Nederlands merk (wat geloof ik in zijn historie een handvol wagens heeft geproduceerd, wat dat betreft is het een goede keuze)heeft geadopteerd en daar probeert goede sier mee te maken door te bogen op een stuk historie wat er niet is.

    Muller denkt nu dat hij zich mag meten met Ferrari en is van mening dat hij op de cover van Forbes hoort. Wat een clown. Wanneer worden we nu eindelijk eens verlost van deze klucht?
  6. greenspanalan 20 november 2009 10:20
    "Of the 135 Spyker employees in the Netherlands, approximately 45 jobs will be directly affected. A full social plan will be prepared in consultation with the trade unions, and Spyker will work with the trade unions to assist the employees concerned in finding a new job."

    Dat zijn dus reorganisatiekosten voor 45 man. Verder is mijn mening over uitbesteden dat het meestal duurder is dan zelf doen, zij moeten namelijk een winstmarge draaien. Hele grote schaalvoordelen zie ik niet in deze constructie, daarvoor zijn de aantallen gewoon veel te laag. Voordeel is uiteraard wel dat je kosten variabel worden. De hamvraag is natuurlijk onder welke condities deze deal is gesloten!

    Overigens stellen ze dat het geen enkele impact heeft op de ramp up voor productie, dat is natuurlijk complete nonsens.
  7. AX lover 20 november 2009 11:13
    @greenspanalan, in Nederland bouwden ze geen auto's, nu gaan ze in Engeland geen auto's bouwen. Zoveel verschil is er toch niet?

    Verder:
    "De verplaatsing van de productie heeft geen invloed op de doelstelling van Spyker om de productie van de C8 Aileron voor het einde van het jaar op te schroeven, aldus een woordvoerder tegenover Dow Jones Nieuwsdienst."

    De Aileron is nog NIET in productie! Er zijn alleen een stuk of 5/6 pre-productie testmodellen gebouwd. De Aileron zal pas voor klanten gebouwd worden als de 'tools' binnen zijn. Je maakt mij niet wijs dat die eerst naar Zeewolde gaan en daarna weer naar Engeland (waar ze besteld zijn). Die 'tools' zullen ongetwijfeld pas in januari/februari bij CPP in Coventry aankomen. En dan gaan ze eens kijken hoe het werkt. En dan gaan ze in maart misschien eens auto's bouwen.

    Voordelen voor Spyker aan deze move?
    - 45 man personeel eruit (= 33%!)
    - Langere(?) betalingstermijn, lekker CPP uitknijpen
    - Ze hebben in Zeewolde ruimte over om onverkochte auto's op te slaan...
  8. AX lover 20 november 2009 13:15
    Op korte termijn levert deze move Spyker overigens ook wat financiele speelruimte op. Personeel hoeft immers niet meer betaald te worden, CPP mag de boel opzetten (en betalen). Productie wordt opgestart etc etc...

    Maar Spyker zal ongetwijfeld een leuke betalingstermijn hebben afgesproken (60 dagen?). Zeg dat CPP in januari begint met bouwen, dan hoeven ze pas in maart de rekening te betalen. In de tussentijd kunnen ze mooi rente betalen aan Snoras en leningen aflossen...
  9. greenspanalan 20 november 2009 13:27
    Het wordt allemaal veel te simpel voorgesteld (zoals gewoonlijk). Je kunt niet zomaar even je productie ergens anders neerleggen. Hoe ga je om met engineering changes, hoe ga je om met stuklijsten, hoe ga je om met inkoop, hoe ga je om met je IT systemen, werkinstructies voor assemblage, aansturen van machines, vastleggen van de configuraties voor onderhoud enz enz enz. Bovendien moet de kennis worden overgedragen aan de UK, heb je daar nog zin in als je ontslagen gaat worden? Dit levert geen geld op, dit kost klauwen met geld. En ik durf te voorspellen dat het een jaar gaat kosten voordat ze het goed op de rit hebben, tot die tijd zal het mondjesmaat leveren worden. Maar ja, daar verandert eigenlijk niets. Verder zullen ze dus de C8 niet blijven produceren, want je gaat niet nog even die lijn opbouwen in de UK. Het is maar goed dat ze er nog 45 in de schuur hebben staan!
  10. AX lover 20 november 2009 14:12
    quote:

    greenspanalan schreef:

    Het wordt allemaal veel te simpel voorgesteld (zoals gewoonlijk). Je kunt niet zomaar even je productie ergens anders neerleggen. Hoe ga je om met engineering changes, hoe ga je om met stuklijsten, hoe ga je om met inkoop, hoe ga je om met je IT systemen, werkinstructies voor assemblage, aansturen van machines, vastleggen van de configuraties voor onderhoud enz enz enz. Bovendien moet de kennis worden overgedragen aan de UK, heb je daar nog zin in als je ontslagen gaat worden? Dit levert geen geld op, dit kost klauwen met geld. En ik durf te voorspellen dat het een jaar gaat kosten voordat ze het goed op de rit hebben, tot die tijd zal het mondjesmaat leveren worden. Maar ja, daar verandert eigenlijk niets. Verder zullen ze dus de C8 niet blijven produceren, want je gaat niet nog even die lijn opbouwen in de UK. Het is maar goed dat ze er nog 45 in de schuur hebben staan!
    Het 'voordeel' in dit geval is wel dat de productie van de C8 Aileron nog niet is begonnen. Die start pas in januari(?) bij CPP. Dat is wel een half jaar later dan ze eerder zeiden!
  11. greenspanalan 20 november 2009 15:32
    www.motorcarmarket.com/index.php?opti...

    Interview van augustus dit jaar:"Victor: Everything is cyclical in manufacturing, this is a trend that I think we are seeing (he motions widely with his arm up and down). Right now we are seeing companies look to the outside to get manufacturing accomplished. But when you are tied to companies outside of your control, you are subjected to their unions and other demand that can impact your production. We will see this change and manufacturing will be brought in house again to help maintain control."

    Juist ja...

    en dan nog dit

    "Victor: We would like to take more of the body construction in house. That is our goal for the future."

    Drie maanden geleden en nu opeens 180 graden de andere kant op. Lekkere visionair die man.

38 Posts
Pagina: «« 1 2 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.