Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,022   0,000   (0,00%) Dagrange 1,013 - 1,029 1.544.451   Gem. (3M) 1,6M

PostNL November 2024

1.888 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 95 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 prinszicht 7 november 2024 22:16
    quote:

    win some... schreef op 7 november 2024 20:15:

    [...]

    Nadat in de Nationale Postdialoog de overname van Sandd is bekokstoofd waarbij 130 mio aan aandeelhouderswaarde is vernietigd werd Herna commissaris bij ING. Jan Nooitgedagt werd voorzitter van eerst de adviescommissie NLinvest en later de RvC van NLinvest. Voor wat, hoort wat.

    Zal mij ook niets verbazen als Herna straks nog commissaris bij DSM-Firmenich wordt. Er moet toch een reden zijn waarom Postnl heeft besloten een deel van de rekening voor die wielerploeg over te nemen.
    Ja. Het geeft je te denken. 2023 doen we briefjes voor niets terwijl ze de vrinden van de vvd om een wederdienst kunnen vragen. Voor Sandd. Geforceerd en juridisch niet gegrond. En we wachten op een onbekend en nieuw kabinet om te vragen voor subsidie. Bliksemafleider.

    En zoals gezegd. We sponsoren bol en een wielerploeg wat we simpelweg niet kunnen betalen. Tis wachten op de sympathieke kerstcampagne. Daar werken de 40.000 collega’s hard voor. Maar de RVC ziet geen probleem met toezicht op de financiële huishouding. Heerlijk. Geld weggeven van een ander in de hoop er zelf iets voor terug te krijgen.
  2. Klammetosti 8 november 2024 06:10
    quote:

    win some... schreef op 7 november 2024 20:15:

    [...]

    Zal mij ook niets verbazen als Herna straks nog commissaris bij DSM-Firmenich wordt. Er moet toch een reden zijn waarom Postnl heeft besloten een deel van de rekening voor die wielerploeg over te nemen.
    Zo gruwelijk veel verlies maken door de posttak wat ze allang zagen aankomen, maar alsnog miljoenen aan sponsorgeld uitgeven. Wat een beleid.
  3. forum rang 6 prinszicht 8 november 2024 08:58
    quote:

    upsidedown schreef op 8 november 2024 08:42:

    www.home.saxo/nl-nl/content/articles/...
    ---------
    Is men inmiddels niet wat te negatief geworden mbt postnl?


    3 miljoen winst op Parcels in q3. Bijna 8 procent volume groei. En dan geen pepernoot verdienen. 1 euro is weinig maar als je verstoppertje speelt en om subsidie vraagt, reageert de markt een beetje of heel erg chagrijnig.

    Daarbij reageert men op de benoeming van pimmetje. Dat is een aanname. Maar schoon schip is het niet. Beide op staande voet hoort niet volgens mij. Maar een promotie is een teken van zwakte.
  4. forum rang 6 Alrob2 8 november 2024 09:00
    quote:

    upsidedown schreef op 8 november 2024 08:42:

    www.home.saxo/nl-nl/content/articles/...
    ---------
    Is men inmiddels niet wat te negatief geworden mbt postnl?
    De koers is een reflectie van wat verwacht wordt. En dat beeld verandert voorlopig niet. De aanstaande bestuurswijziging heeft geen positieve uitwerking gehad. Alles blijft bij het oude, huidige, beleid; dus resultaten blijven teruglopen.
  5. Premiejager 8 november 2024 10:52
    quote:

    Jeliazkov schreef op 8 november 2024 10:14:

    Ondertussen zijn de Belgen een PostNL-tje aan het ondernemen: van 10 naar 2 is ook 20% van wat het was....
    Daarom.

    Het op dit forum bejubelde Deutsche Post tikte deze week ook de laagste koers sinds november '22 aan.

    Bpost nu trouwens ruimt 15 procent onder het verlaagde koersdoel van Barclays, PostNl nog nipt erboven. Dus zo bezien is de Nederlandse post aan het outperformen ;-)
  6. forum rang 4 Pitmans 8 november 2024 10:56
    quote:

    prinszicht schreef op 7 november 2024 11:51:

    [...]Ik ben blij dat je tot deze eigen conclusies bent gekomen. Kijk voor jezelf even hoe het gaat met ups. En ook FedEx.

    Jij mag denken dat amazon als e-commerce platform graag in de business stapt van heel veel personeel en geen marge. Dat het een keuze is. Je kunt ook denken dat een ups en of FedEx zegt, zoek het maar uit.

    En een bol neemt in eerste instantie een vergelijkbare positie in. Jaren groeien over de rug van logistiek en je marge verdienen op het onderdeel zonder overhead; advertising. Het verschil is dat ze geen logistiek hebben. Ofwel, al onze pakketmensen leveren geld in, en wij ook, voor de winst van bol. Anders kom je niet op 3 miljoen winst in q3 op Parcels. Daar zit een contract tussen wat 10-tallen miljoenen kost.

    En dan is de oplossing simpel. Het mes op tafel. Niet bedelen om subsidie. Maar de boel plat richting bol. Jammer dan. Geen Black Friday succes. Eurootje er bij en ook voor retour.
    Opnieuw zijn jouw conclusies precies omgekeerd aan wat er geschreven is. Ik ga dan ook geen energie steken in verdere discussie.

    Verdiep je eens wat beter in het verdienmodel van e-commerce. Bol heeft zeker belang bij lage verzendtarieven, maar hun echte verdiensten halen ze van de commissies op verkopen via hun site. Dat is met gemak 15% van de omzet van een verkoper en die betaalt dan ook nog verzendkosten met gratis retourmogelijkheid en liefst ook nog warehousing en fulfillment.
    En met een DC dat compleet geïntegreerd is met de blauwe blokkendoos van Bol in Waalwijk, denk ik niet dat postnl heel snel doei zal (of zelfs kán) zeggen.
1.888 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 95 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.