Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,022   0,000   (0,00%) Dagrange 1,013 - 1,029 1.544.451   Gem. (3M) 1,6M

PostNL November 2024

1.888 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 95 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Krieghoff 6 november 2024 18:15
    quote:

    Alrob2 schreef op 6 november 2024 17:48:

    Stroomt nu nog steeds niet het bloed door de straten?
    Ik sta te popelen om mijn aantal aandelen te verdubbelen, maar hap nog niet toe. Wel vandaag een beetje bijgekocht, omdat de kans bestaat dat enig positief bericht de shorters aan zal zetten om hun positie te liquideren wat een freeze kan opleveren gelet op het zeer hoge shortpercentage.
    Heb jij het idee dat dit de plek is voor serieuze vragen?
  2. forum rang 6 pietje-2005 6 november 2024 18:23
    Na de drietraps-raket omlaag , in navolging van wat meer slechte dagen, nu wel weer' es tijd voor een tikkie omhoog ?
    Zal geen trippie-trappie worden nog, maar een beetje hangen, nu ?
    Bedoel natuurlijk niet iets suicidaals, al begint dat mogelijk met deze koers wel aanlokkelijk te worden, nu ? ;-)
    Succes
  3. forum rang 4 Schuinsmarcheerder 6 november 2024 19:12
    quote:

    prinszicht schreef op 6 november 2024 16:50:

    [...]

    Het is nog te vroeg voor de memoires. Ik heb er nog een paar en hoop dat ik nog iets leuks kan doen met het geld op enig moment.

    De waarde is evident maar het kost wat moeite en geld om dat goed te verbergen. Neem Parcels. Heb je bedrijfskunde gestudeerd dan weet je dat een hoog marktaandeel resulteert in cost leadership. Plus de mogelijkheid om middels prijs(differentiatie) marge te waarborgen. Dat is geen hogere wiskunde. Met grote klanten dek je de vaste kosten maar met het bataljon aan al die kleine webshops, pak je marge. En dat is meer dan een paar miljoen in een kwartaal. Het lukt niet en dan moet je vooral kijken naar de contracten met de grootste e-commerce spelers die simpelweg afhankelijk zijn voor fullfilment. Daar kun je als ceo elke dag wat aan doen. Ook als cfo.

    Het resultaat van afgelopen kwartaal op Parcels ondermijnt elke vorm van waardecreatie. En dan pronken met een wielerploeg, een tv campagne en wat nog meer voor groene initiatieven. Het gecombineerde salaris van beide toppers kunnen ze met 40.000 man in 1 kwartaal nog niet ophoesten. Denk daar maar eens heel lang over na. En dan begrijp ik best dat Pimmetje de veren uit de kast haalt om ze te stoppen in een donkere plek bij de ceo. Dat klinkt plat en ordinair maar als je dat weet te verkopen en de positie als ceo voor pimmetje weet te bemachtigen, ben je als huidig cfo maar wat blij en zeg je alles zonder dat nog gevoel van schaamte.
    Je slaat de spijker op z'n kop voor wat betreft je opmerkingen over marktaandeel, 'cost leadership', (prijs)differentiatie, prijs/marktcombinaties, en dergelijke.
    Je geeft aan dat we daar maar eens heel lang over na moeten denken ....... Dat is nu precies wat ik niet (meer) wil, want dan krijg ik ten aanzien van het hele MT en de RvC dezelfde neigingen als Herman Brusselmans heeft ten aanzien die genocideplegers in Isr....., ach, laat verder maar zitten ook .........

    Laten we maar proberen er de humor van in te blijven zien!

    www.youtube.com/shorts/n0fvtI_B9o4
  4. forum rang 6 prinszicht 6 november 2024 23:23
    quote:

    Schuinsmarcheerder schreef op 6 november 2024 19:12:

    [...]

    Je slaat de spijker op z'n kop voor wat betreft je opmerkingen over marktaandeel, 'cost leadership', (prijs)differentiatie, prijs/marktcombinaties, en dergelijke.
    Je geeft aan dat we daar maar eens heel lang over na moeten denken ....... Dat is nu precies wat ik niet (meer) wil, want dan krijg ik ten aanzien van het hele MT en de RvC dezelfde neigingen als Herman Brusselmans heeft ten aanzien die genocideplegers in Isr....., ach, laat verder maar zitten ook .........

    Laten we maar proberen er de humor van in te blijven zien!

    www.youtube.com/shorts/n0fvtI_B9o4
    Je kunt alleen jezelf voor de kop slaan. Een ander ook, maar ik geloof niet in dergelijke oplossingen.

    Je hebt hier roeptoeters met miljoenen en voor de wrijving prince carnaval. De laatste doet mij veel plezier. Want zonder wrijving, geen glans.

    De meeste lezen mee en geloven in een moment. Dat mag. Maar als je mijn betoog leest, gaat het niet om een moment. Neem onze vriend ome John de Mol (in schaapskleren). Laat ik het kort houden. Waar is de beste man? Hij kan morgen de koers eigenhandig 20 tot 30 procent hoger zetten. Das nog heel weinig. Staan we net boven de oude weerstand.

    En dan haal ik een aantal wetmatigheden aan t.a.v. iets simpels als bedrijfskunde. Eén dag heeft 24 uur. Een week 7 dagen. En een kwartaal 3 maanden. Pimmetje. Onze Pim. Heeft realtime inzicht in de inkomsten en uitgaven. Ziet bijvoorbeeld dat het contract met bol.com miljoenen kost ipv oplevert. Niet een maand of kwartaal maar jaren. Hij weet van de bittere noodzaak van bol om te overleven tov een Amazon. Weet ook dat bol delivery middels het partner programma tot 1 van de 3 strategische pijlers heeft ontwikkeld. Ofwel, alle merchandisers op het platform mogen voor een appel en een ei het pakketje leveren en 6 keer retourneren. Op basis van het totaal volume van bol want als zelfstandige eshop betalen ze 3 keer zoveel. Maar, Pim is niet bij machte om daar een gezonde deal te onderhandelen? Wat moet een bol zonder PostNL? En dan heb ik het over 55 procent marktaandeel. Ik gun bol een exclusief contract met DHL. Duurt 3 maanden.
  5. forum rang 6 prinszicht 6 november 2024 23:36
    www.supplychaindive.com/news/ups-amaz...

    Kijk en leer. Pimmetje. Je leest mee. En we helpen je graag. Waarbij de grap is dat zowel bol, Amazon en wie nog meer geen logistiek heeft in nl.

    Black Friday voor de deur. Dus Pim. Laat al je eigen mensen en die zelfstandigen een goede boterham verdienen. En dan nog steeds blijft er met 55 procent marktaandeel 200 miljoen over voor ons. Doen we de briefjes er gratis bij. Niet dat het iets hoeft te kosten. Maar uit de goedheid van ons hart.
  6. forum rang 6 prinszicht 6 november 2024 23:45
    quote:

    Schuinsmarcheerder schreef op 6 november 2024 19:12:

    [...]

    Je slaat de spijker op z'n kop voor wat betreft je opmerkingen over marktaandeel, 'cost leadership', (prijs)differentiatie, prijs/marktcombinaties, en dergelijke.
    Je geeft aan dat we daar maar eens heel lang over na moeten denken ....... Dat is nu precies wat ik niet (meer) wil, want dan krijg ik ten aanzien van het hele MT en de RvC dezelfde neigingen als Herman Brusselmans heeft ten aanzien die genocideplegers in Isr....., ach, laat verder maar zitten ook .........

    Laten we maar proberen er de humor van in te blijven zien!

    www.youtube.com/shorts/n0fvtI_B9o4
    Ps het grappige filmpje begrijp ik niet. Het heeft niet mijn voorkeur om enige associatie te maken met een ver maar naar verleden.
  7. Daan1 7 november 2024 07:28
    quote:

    prinszicht schreef op 6 november 2024 23:36:

    www.supplychaindive.com/news/ups-amaz...

    Kijk en leer. Pimmetje. Je leest mee. En we helpen je graag. Waarbij de grap is dat zowel bol, Amazon en wie nog meer geen logistiek heeft in nl.

    Black Friday voor de deur. Dus Pim. Laat al je eigen mensen en die zelfstandigen een goede boterham verdienen. En dan nog steeds blijft er met 55 procent marktaandeel 200 miljoen over voor ons. Doen we de briefjes er gratis bij. Niet dat het iets hoeft te kosten. Maar uit de goedheid van ons hart.
    Beste Prins, amazon zit al met eigen logistiek in Nederland. Je ziet hun busjes al vrij vaak.

    Amazon heeft zijn eerste distributiecentrum voor de Nederlandse markt geopend in Almelo. Dagelijks kunnen er maximaal 25.000 pakketten worden verwerkt. Eerder opende het bedrijf ook al een sorteercentrum in Rozenburg en een dc in Heerlen, die gebruikt wordt voor de Duitse markt.
  8. forum rang 4 Schuinsmarcheerder 7 november 2024 08:59
    quote:

    prinszicht schreef op 6 november 2024 23:23:

    [...]

    En dan haal ik een aantal wetmatigheden aan t.a.v. iets simpels als bedrijfskunde. Eén dag heeft 24 uur. Een week 7 dagen. En een kwartaal 3 maanden. Pimmetje. Onze Pim. Heeft realtime inzicht in de inkomsten en uitgaven. Ziet bijvoorbeeld dat het contract met bol.com miljoenen kost ipv oplevert. Niet een maand of kwartaal maar jaren. Hij weet van de bittere noodzaak van bol om te overleven tov een Amazon. Weet ook dat bol delivery middels het partner programma tot 1 van de 3 strategische pijlers heeft ontwikkeld. Ofwel, alle merchandisers op het platform mogen voor een appel en een ei het pakketje leveren en 6 keer retourneren. Op basis van het totaal volume van bol want als zelfstandige eshop betalen ze 3 keer zoveel. Maar, Pim is niet bij machte om daar een gezonde deal te onderhandelen? Wat moet een bol zonder PostNL? En dan heb ik het over 55 procent marktaandeel. Ik gun bol een exclusief contract met DHL. Duurt 3 maanden.
    Zo doet Ahold al jaren zaken. Ze zetten hun leveranciers het mes op de keel. Als jij op tweede kerstdag een feestelijke Allerhande-maaltijd op tafel zet met een lekker varkenshaasje, dan weet je dat het slachthuis daar geld op toe legt. De onderhandelingstactiek van Ahold is simpel: je levert voor halve prijs of we doen de komende 3 jaren geen zaken .........
  9. Daan1 7 november 2024 09:06
    Wauw.....

    PostNL is naar nu blijkt vorig jaar begonnen met een grote schoonmaak onder de verliesgevende activiteiten in de logistiek. Zo werden alle activiteiten van dochterbedrijf JP Haarlem Delivery, dat zich had toegelegd op de thuisbezorging en montage van meubels in de Benelux, eind vorig jaar beëindigd. Dat blijkt uit het recent gepubliceerde jaarverslag over 2023 van het post-en pakketbedrijf.
  10. forum rang 6 prinszicht 7 november 2024 09:40
    quote:

    Daan1 schreef op 7 november 2024 07:28:

    [...]

    Beste Prins, amazon zit al met eigen logistiek in Nederland. Je ziet hun busjes al vrij vaak.

    Amazon heeft zijn eerste distributiecentrum voor de Nederlandse markt geopend in Almelo. Dagelijks kunnen er maximaal 25.000 pakketten worden verwerkt. Eerder opende het bedrijf ook al een sorteercentrum in Rozenburg en een dc in Heerlen, die gebruikt wordt voor de Duitse markt.
    Zij hebben niet voldoende logistiek. Verre van. Gebruiken vooral DHL. En om te winnen in marktaandeel van bol, moeten ze scherpe prijzen hanteren. Dit resulteert in lage marge waar de bezorger niet van betaald kan worden. Dus het kost geld.

    Zie ook de positie van ups in de US. Die zeggen tegen Amazon, zoek het maar uit. En dat is een land met een paar 100 miljoen inwoners. In nl gelden heel andere getallen. Dus vanuit Almelo Limburg en Groningen en Zeeland bedienen, gaat in niet worden. Last mile is cruciaal. Gewoon als ceo en cfo je werk doen
  11. forum rang 6 prinszicht 7 november 2024 09:50
    quote:

    Daan1 schreef op 7 november 2024 09:06:

    Wauw.....

    PostNL is naar nu blijkt vorig jaar begonnen met een grote schoonmaak onder de verliesgevende activiteiten in de logistiek. Zo werden alle activiteiten van dochterbedrijf JP Haarlem Delivery, dat zich had toegelegd op de thuisbezorging en montage van meubels in de Benelux, eind vorig jaar beëindigd. Dat blijkt uit het recent gepubliceerde jaarverslag over 2023 van het post-en pakketbedrijf.
    Ik geloof dat Herna en consorten de oud eigenaren even daarvoor nog multimiljonair heeft gemaakt door de hut te kopen. Kan me vergissen.
1.888 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 95 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.