Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
4,010   -0,050   (-1,23%) Dagrange 3,982 - 4,074 612.397   Gem. (3M) 767K

BAM Oktober 2024

930 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 47 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 HenkdeV 15 oktober 2024 07:28
    quote:

    Brinkhorst schreef op 15 oktober 2024 06:57:

    [...]

    Ach ja Bartbas, bij sommigen is het glas nu eenmaal halfvol en bij de andere halfleeg.
    Bam heeft het inderdaad uitstekend gedaan en altijd beter is de vijand van het goede.
    Brinkhorst
    14 oktober 2024 18:07
    Dicht bij huis gebleven vandaag. Heijmans is er jaloers op.
  2. forum rang 6 OnoMatopee 15 oktober 2024 08:28
    Dubbele mijlpaal voor HS2's Brackley-viaducten

    De twee gebouwen in de buurt van de stad Brackley maken gebruik van een innovatieve 'dubbele composiet'-structuur. Hierdoor kunnen beton en staal efficiënter worden gebruikt dan bij een traditionele aanpak, wat bijdraagt ??aan een vermindering van de CO2-uitstoot tijdens de bouw.

    (Persbericht HS2:) De ingenieurs van HS2 hebben een dubbele mijlpaal gevierd in de bouw van twee enorme viaducten die de hogesnelheidslijn uiteindelijk over een uiterwaard zullen leiden.

    Bij de werkzaamheden in de buurt van Brackley werd met succes een 2.695 ton wegende dekverschuiving voor het Westbury-viaduct voltooid, evenals de bouw van de landhoofden aan beide uiteinden van het nabijgelegen Turweston-viaduct.

    De twee viaducten liggen laag in het landschap ten oosten van de stad en overbruggen de uiterwaarden van de rivier de Great Ouse, die twee keer onder de nieuwe hogesnelheidslijn doorloopt op zijn route door Buckinghamshire en West Northants.

    Drie mijl uit elkaar en gebouwd met vergelijkbare ontwerpen, gebruiken de twee structuren een ongebruikelijke 'dubbele composiet'-aanpak, met lagen gewapend beton boven en onder de stalen balken, wat een superefficiënte box-beam creëert. Deze aanpak gebruikt minder koolstofintensief beton en staal dan een meer traditioneel ontwerp.

    Het dek van het Westbury-viaduct, dat 320 meter lang is, werd in drie fasen gemonteerd, variërend van 84 tot 135 meter, waarbij elke fase vanaf de noordelijke landhoofd werd geduwd voordat het volgende deel erachter werd bevestigd.

    Dit moeizame, zes maanden durende proces betekende dat het gewicht van het dek bij elke duw toenam, van 1.145 ton bij aanvang van de werkzaamheden in maart tot 2.695 ton toen het vorige week de zuidelijke landhoofd bereikte.

    Tijdens de aardverschuiving werden speciale kussentjes gebruikt die bedekt waren met Teflon (een materiaal dat normaal gesproken op het oppervlak van een antiaanbakpan zit) om de wrijving tussen het dek en de tijdelijke stalen lagers bovenop de betonnen pijlers te verminderen.

    Ingenieurs vierden deze week ook feest bij het nabijgelegen Turweston-viaduct met de voltooiing van de twee landhoofden, die beide uiteinden van de 80 m lange constructie zullen ondersteunen. De focus zal nu liggen op het monteren van de dekliggers, klaar voor de lancering van de 591 ton wegende constructie begin volgend jaar.

    Elizabeth Longinotti, Senior Project Manager bij HS2 Ltd, zei: 'Het was ongelooflijk om het enorme dek bij Westbury het afgelopen jaar te zien ontstaan ??en het zo zorgvuldig op zijn plaats te zien schuiven. Ik wil iedereen bedanken die heeft geholpen om dit te realiseren – en ik kijk ernaar uit om in de komende maanden soortgelijke vooruitgang te zien bij Turweston. De innovatieve dubbele composietstructuur die ze delen, heeft een enorm potentieel om koolstof in de bouw te verminderen door efficiëntere bruggen mogelijk te maken en ik hoop dat de lessen die we hebben geleerd in de toekomst succesvol kunnen worden toegepast op andere projecten in het Verenigd Koninkrijk.'

    Beide viaducten worden gebouwd door de hoofdaannemer van HS2 Ltd, EKFB – een team bestaande uit Eiffage, Kier, Ferrovial Construction en BAM Nuttall – waarbij de productie en installatie van de balken worden geleid door specialisten van Eiffage Metal.

    Nu het staalwerk in Westbury op zijn plaats staat, kunnen ingenieurs beginnen met de uitdagende klus om het dek 60 cm te laten zakken op de permanente lagers die het volledige gewicht van de constructie gaan dragen.

    Tijdens de twee maanden durende operatie wordt het staalwerk boven elke pijler voorzichtig 20 cm per pijler verlaagd, pijler voor pijler, totdat het hele 320 meter lange dek op zijn uiteindelijke plaats ligt.

    Tony Wehby, projectdirecteur van EKFB, zei: 'Als projectdirecteur voor het gebied Twyford tot Greatworth ben ik enorm trots op de toewijding en het harde werk van ons team om deze dubbele mijlpaal te bereiken. Het innovatieve 'dubbele composiet'-ontwerp toont niet alleen onze toewijding aan technische excellentie, maar benadrukt ook onze inspanningen om de koolstofuitstoot in de bouw te verminderen. Deze prestatie is een bewijs van de vaardigheid en het doorzettingsvermogen van iedereen die erbij betrokken is, en ik kijk ernaar uit om verdere vooruitgang te zien op het Turweston-viaduct.'

    De afgelopen maanden is er ook aanzienlijke vooruitgang geboekt bij de andere grote viaducten van HS2, waaronder de belangrijke structuren die de Delta Junction in Noord-Warwickshire gaan vormen en de viaducten die de spoorlijn naar Birmingham Curzon Street leiden.

    In totaal bouwt HS2 meer dan 500 overbruggingsconstructies, variërend van kleine verkeersbruggen tot het recordbrekende Colne Valley Viaduct, dat de langste spoorbrug in het Verenigd Koninkrijk werd toen het dek eerder dit jaar werd voltooid.
  3. forum rang 6 bartbas 15 oktober 2024 09:22
    quote:

    HenkdeV schreef op 15 oktober 2024 07:27:

    [...]

    Zeker Bartbas. BAM doet het goed.
    Maar Heijmans doet het nog wat beter tot nog toe.
    En er is iemand (jij niet) die daar wat moeite mee heeft:-)).
    De derde kwartaalcijfers zullen verder richting geven aan de koers van beide aandelen.
    En dan heb ik net iets meer vertrouwen in de cijfers van Heijmans.
    Maar misschien zit ik er wel naast, het blijft beleggen.
    Er zijn belangrijker dingen dan het verschil tussen de koersstijging van Bam en Heijmans. Maar toch wel interessant. Zoals je weet , geef ik Bam de meeste kans op een snellere stijging, omdat het bedrijf veel domme pech gehad heeft en niet genoeg gefocust was op continuïteit en marge en daardoor meer in te halen heeft dan Neijmsns.. Ik schat de risico’s bij Bam gezien het orderpakket wel wat groter in dan bij Heijmans. Een fout en het langzame herstel van vertrouwen bij Bam krijg weer een forse deuk. Ik heb meer belang bij Bam dan bij Heijmans. Verhouding in portefeuille is ongeveer 10 - 1. We gaan het zien.
  4. forum rang 8 HenkdeV 15 oktober 2024 10:00
    quote:

    bartbas schreef op 15 oktober 2024 09:22:

    [...]
    Er zijn belangrijker dingen dan het verschil tussen de koersstijging van Bam en Heijmans. Maar toch wel interessant. Zoals je weet , geef ik Bam de meeste kans op een snellere stijging, omdat het bedrijf veel domme pech gehad heeft en niet genoeg gefocust was op continuïteit en marge en daardoor meer in te halen heeft dan Neijmsns.. Ik schat de risico’s bij Bam gezien het orderpakket wel wat groter in dan bij Heijmans. Een fout en het langzame herstel van vertrouwen bij Bam krijg weer een forse deuk. Ik heb meer belang bij Bam dan bij Heijmans. Verhouding in portefeuille is ongeveer 10 - 1. We gaan het zien.
    Voor dit jaar hou ik het op H.
    Volgend jaar zie ik wel weer.
    Heb ongeveer gelijke porties in beide aandelen.
    Door de koersstijgingen vertegenwoordigen ze op dit moment royaal 50% van mijn portefeuille.
    Zie het nog even aan.
  5. Brinkhorst 15 oktober 2024 10:04
    quote:

    HenkdeV schreef op 15 oktober 2024 07:28:

    [...]

    Brinkhorst
    14 oktober 2024 18:07
    Dicht bij huis gebleven vandaag. Heijmans is er jaloers op.
    Wat wil je nou steeds aangeven met je rare manier van qouten waarbij je zelf niets schrijft? Beetje zonde van het forum al deze acties.
  6. forum rang 6 OnoMatopee 15 oktober 2024 12:37
    Tsjonge, misbruiken nog wel. Onder dat woord verstaat men tegenwoordig heel iets anders. Er wordt wel erg snel op de P getrapt. De halve wereld staat in brand en hier valt men over "quoten". Lekker sfeertje. Geniet gewoon van de bijna dagelijks hogere koersen om welke reden dan ook.
  7. forum rang 6 IQ 15 oktober 2024 12:53
    quote:

    OnoMatopee schreef op 15 oktober 2024 12:37:

    Tsjonge, misbruiken nog wel. Onder dat woord verstaat men tegenwoordig heel iets anders. Er wordt wel erg snel op de P getrapt. De halve wereld staat in brand en hier valt men over "quoten". Lekker sfeertje. Geniet gewoon van de bijna dagelijks hogere koersen om welke reden dan ook.
    zeker heel erg blij OM. Vind het niet nodig dat het Bam draadje gebruikt wordt om tekens weer optimisme over Bam af te zwakken ,zoals een poster hier doet, om een ander bouwbedrijf de hemel in te prijzen, ga lekker op de daarvoor bedoelde draadje posten, gebruik dit draadje uitsluiten om over Bam nieuws te posten.
  8. forum rang 6 OnoMatopee 15 oktober 2024 13:07
    quote:

    IQ schreef op 15 oktober 2024 12:53:

    [...]
    zeker heel erg blij OM. Vind het niet nodig dat het Bam draadje gebruikt wordt om tekens weer optimisme over Bam af te zwakken ,zoals een poster hier doet, om een ander bouwbedrijf de hemel in te prijzen, ga lekker op de daarvoor bedoelde draadje posten, gebruik dit draadje uitsluiten om over Bam nieuws te posten.
    De meeste wegen hebben zijwegen of afslagen rotondes viaducten etc.
    Niks mis mee om daar even gebruik van te maken, als je maar weer op de hoofdweg uitkomt.
    Persoonlijk ben ik echt blij met de stand van de BAM aandelen, dat heeft echter met reden jaren geduurd. Ik ben er nog niet. Je zult mij zelden of nooit Bam horen afkraken of ophemelen. Ik zal nooit zaken achterhouden als het minder gaat en probeer zo neutraal en transparant mogelijk te zijn met berichtgeving. Vergelijken met Heij moet kunnen het is een branchegenoot met bijna analoge geschiedenis en toekomst.
  9. Brinkhorst 15 oktober 2024 13:10
    quote:

    OnoMatopee schreef op 15 oktober 2024 12:37:

    Tsjonge, misbruiken nog wel. Onder dat woord verstaat men tegenwoordig heel iets anders. Er wordt wel erg snel op de P getrapt. De halve wereld staat in brand en hier valt men over "quoten". Lekker sfeertje. Geniet gewoon van de bijna dagelijks hogere koersen om welke reden dan ook.
    “De halve wereld staat in brand”
    Zo kan je alles kapot bagatelliseren.
    De wereld zou niet in brand gestaan hebben als men in het beginne fatsoenlijk met elkaar om was gegaan. Hetzelfde geldt voor de gedragingen op bijvoorbeeld een forum.
    Doe gewoon normaal.

    Van de koers kan men zéker genieten! Ben benieuwd wanneer deze €4,60 passeert. €5 is echt snel dichtbij gekomen.
  10. forum rang 8 HenkdeV 15 oktober 2024 15:21
    quote:

    IQ schreef op 15 oktober 2024 12:53:

    [...]
    zeker heel erg blij OM. Vind het niet nodig dat het Bam draadje gebruikt wordt om tekens weer optimisme over Bam af te zwakken ,zoals een poster hier doet, om een ander bouwbedrijf de hemel in te prijzen, ga lekker op de daarvoor bedoelde draadje posten, gebruik dit draadje uitsluiten om over Bam nieuws te posten.
    Bij mij is het meestal onderbouwd wanneer ik iets schrijf.
    En kijk nog even naar jouw commentaar (en dat van sommige anderen) op mijn postings voor de halfjaarcijfers. Toen deugde er zogenaamd ook niet veel van.
    Maar ik had gewoon aan alle kanten gelijk met mijn verkoop en latere terugkoop.
    Toch mooi 0,50 euro extra mee verdiend (2,5 jaar dividend zeg maar).
    En dat is 20% op de koers van 2,42 euro waar BAM het jaar mee begon.

    En voor de rest ben ik over beide aandelen (vooral voor de L.T.) positief.
    Maar niet met een gekleurde bril op.
    Met zo'n bril op zag iemand in 2019 BAM al naar de 10 euro gaan. In 2019 wel te verstaan.
    En ik denk niet dat hij veel bijgeleerd heeft sindsdien:-)).
  11. forum rang 8 HenkdeV 15 oktober 2024 15:23
    quote:

    OnoMatopee schreef op 15 oktober 2024 13:07:

    [...]De meeste wegen hebben zijwegen of afslagen rotondes viaducten etc.
    Niks mis mee om daar even gebruik van te maken, als je maar weer op de hoofdweg uitkomt.
    Persoonlijk ben ik echt blij met de stand van de BAM aandelen, dat heeft echter met reden jaren geduurd. Ik ben er nog niet. Je zult mij zelden of nooit Bam horen afkraken of ophemelen. Ik zal nooit zaken achterhouden als het minder gaat en probeer zo neutraal en transparant mogelijk te zijn met berichtgeving. Vergelijken met Heij moet kunnen het is een branchegenoot met bijna analoge geschiedenis en toekomst.
    Duimpje, helemaal mee eens.
  12. forum rang 4 Rob 15 oktober 2024 15:37
    Ik zie niet dat Henk negatief doet over BAM. Dat hij aangeeft dat H op dit moment beter presteerd en dat de verwachtingen kwa procentuele winst de komende jaren hoger zijn dan B is toch helemaal niet erg. Af en toe een uitstapje moet kunnen. Overigens heeft hij 50% B en 50% in H belegd, dus zou ook raar zijn om negatief over B te praten. Bij de halfjaarcijfers heb ik hier ook mijn bedenkingen geuit en verkocht en weer teruggekocht, niks negatief mee bedoeld. Ik denk dat we niet op alle slakken zout moeten leggen.
  13. forum rang 6 IQ 15 oktober 2024 15:40
    quote:

    HenkdeV schreef op 15 oktober 2024 15:21:

    [...]

    Bij mij is het meestal onderbouwd wanneer ik iets schrijf.
    En kijk nog even naar jouw commentaar (en dat van sommige anderen) op mijn postings voor de halfjaarcijfers. Toen deugde er zogenaamd ook niet veel van.
    Maar ik had gewoon aan alle kanten gelijk met mijn verkoop en latere terugkoop.
    Toch mooi 0,50 euro extra mee verdiend (2,5 jaar dividend zeg maar).
    En dat is 20% op de koers van 2,42 euro waar BAM het jaar mee begon.

    En voor de rest ben ik over beide aandelen (vooral voor de L.T.) positief.
    Maar niet met een gekleurde bril op.
    Met zo'n bril op zag iemand in 2019 BAM al naar de 10 euro gaan. In 2019 wel te verstaan.
    En ik denk niet dat hij veel bijgeleerd heeft sindsdien:-)).
    Die 10 euro komt er wel, maa weet alleen welk jaar.
  14. forum rang 8 HenkdeV 15 oktober 2024 15:41
    quote:

    Rob schreef op 15 oktober 2024 15:37:

    Ik zie niet dat Henk negatief doet over BAM. Dat hij aangeeft dat H op dit moment beter presteerd en dat de verwachtingen kwa procentuele winst de komende jaren hoger zijn dan B is toch helemaal niet erg. Af en toe een uitstapje moet kunnen. Overigens heeft hij 50% B en 50% in H belegd, dus zou ook raar zijn om negatief over B te praten. Bij de halfjaarcijfers heb ik hier ook mijn bedenkingen geuit en verkocht en weer teruggekocht, niks negatief mee bedoeld. Ik denk dat we niet op alle slakken zout moeten leggen.
    Nog een duimpje:-)).
  15. forum rang 8 HenkdeV 15 oktober 2024 15:44
    quote:

    HenkdeV schreef op 15 oktober 2024 15:21:

    [...]

    Bij mij is het meestal onderbouwd wanneer ik iets schrijf.
    En kijk nog even naar jouw commentaar (en dat van sommige anderen) op mijn postings voor de halfjaarcijfers. Toen deugde er zogenaamd ook niet veel van.
    Maar ik had gewoon aan alle kanten gelijk met mijn verkoop en latere terugkoop.
    Toch mooi 0,50 euro extra mee verdiend (2,5 jaar dividend zeg maar).
    En dat is 20% op de koers van 2,42 euro waar BAM het jaar mee begon.

    En voor de rest ben ik over beide aandelen (vooral voor de L.T.) positief.
    Maar niet met een gekleurde bril op.
    Met zo'n bril op zag iemand in 2019 BAM al naar de 10 euro gaan. In 2019 wel te verstaan.
    En ik denk niet dat hij veel bijgeleerd heeft sindsdien:-)).
    En ter aanvulling: gisteren is de naam Heijmans (op het BAM forum) voor het eerst opgevoerd door....Brinkhorst.
    Had iets met jaloezie te maken. Waarvan akte.

    Trouwens hoe hoger BAM voor de derde kwartaalcijfers staat, hoe beter.
930 Posts
Pagina: «« 1 ... 21 22 23 24 25 ... 47 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.