Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,200   +0,025   (+0,48%) Dagrange 5,105 - 5,230 75.159   Gem. (3M) 178,8K

Oktober, HG show us the money!

603 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 31 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 tatje 14 oktober 2024 10:07
    Ik heb mijn eigen AI ?

    Q3 2024 van Tom tom.

    Positief
    - E van 36,8 naar 41.7 yoy
    - gross margin van 83% naar 87% yoy
    - opex zonder D en A en reorganisatiekosten voor 5e kwartaal op rij 117
    - Ebit van - 8,7 naar- 4,1 yoy
    - FCF van 12 naar 15 yoy
    - resultaat beter als consensus

    Negatief.
    - A van 82,5 naar 78,1
    redenen
    minder auto s van de band
    minder E auto s
    uitstel SOP bij nieuwe klanten

    Neutraal
    - C als verwacht

    Ik blijf erbij , E wordt op ten duur groter dan A

    Tegen degenen die iets niet snappen.

    had je vroeger beter moeten opletten.
  2. visje 15 oktober 2024 07:35
    TomTom and Environics Analytics work together to enhance data-driven decision-making
    TomTom is excited to announce the expansion of its partnership with Environics Analytics, a Canadian market research and consulting firm. In addition to leveraging TomTom’s maps and addressing data within their suite of marketing tools, Environics Analytics will now also leverage TomTom’s Geocoding API in its increasingly cloud-based solution, supporting customers’ marketing analyses.
  3. bert190 15 oktober 2024 08:54
    quote:

    visje schreef op 15 oktober 2024 07:35:

    TomTom and Environics Analytics work together to enhance data-driven decision-making
    TomTom is excited to announce the expansion of its partnership with Environics Analytics, a Canadian market research and consulting firm. In addition to leveraging TomTom’s maps and addressing data within their suite of marketing tools, Environics Analytics will now also leverage TomTom’s Geocoding API in its increasingly cloud-based solution, supporting customers’ marketing analyses.
    Een van die vele kleintjes......
  4. forum rang 6 tatje 15 oktober 2024 09:31
    Ongelijk speelveld door voorgesprekken met analisten
    Een aantal AEX-bedrijven houdt in aanloop naar een cijferpublicatie voorgesprekken met analisten. Van de helft van de AEX-fondsen is niet bekend of en wanneer ze dat doen. Maar volgens experts, waaronder de VEB, zorgt dat voor een ongelijk speelveld. Een selectief publiek wordt geïnformeerd en anderen blijven onwetend. Dat mag en kan niet. De ESMA waarschuwt voor het risico op marktmisbruik. Als taxaties worden aangepast, is dat een teken dat er extra informatie wordt gedeeld bij pre-close calls. (FD)

    Jammer , maar ik zit niet in de selectie.

    Gewoon een voorbeeld van het spel !

    2 beursdagen omhoog !

    Benieuwd wat het spel vandaag laat zien, kan alle kanten op.

    Ik ga mijn 4,80 - 5,20 met soms ff een uitschieter nog niet veranderen.
  5. forum rang 6 JustRevisited 15 oktober 2024 09:36
    Q3 was niet richtinggevend.

    - Enterprise zag er goed uit
    (was verwacht)


    - Automotive zag er slecht uit
    (was verwacht)

    - Consumer is irrelevant
    (was bekend)

    - Cashflow was beter dan verwacht
    (maar bleek te komen door sneller innen facturen)

    - Deal activiteit is goed bij monde van Goddijn met veel kansen de komende 6-18 maanden qua offerte aanvragen, etc. Met name aanvragen rondom automoom rijden (HD maps) voor generatie auto's 2026/27.
    (dit is fijn en een goed teken qua continuïteit als je volop in offerte trajecten zit voor toekomstige producten. Maar er kwam ook een disclaimer bij dat door de economische situatie beslissingen langer duren en deals mogelijk niet dit jaar gesloten worden, met dus mogelijk impact op orderboek 2024)

    - TomTom heeft veel goede contacten / klandizie opgedaan in China. TT mag niet leveren in China, maar wel Chinese bedrijven helpen met hun export voor USA en Europe
    (maar Goddijn repte over volkomen onduidelijkheid vanwege het handelsconflict. De USA gaat waarschijnlijk volledig dicht voor Chinese auto's, met een 100% importheffing en blokkade op software technologie. In Europa is misschien 'some business' mogelijk. TT weet nog niet welke impact dit op hen heeft)

    - Ook grote bedrijven hebben interesse in Orbis maps - aan alle technische vereisten is voldaan
    (maar volgens Goddijn betekent het voor zo'n klant een grote transitie, met inzet van veel IT-mensen om van de ene map naar de andere over te stappen en is TomTom afhankelijk van hún timing en IT-planning wanneer ze met tomtom in zee willen. Als er andere prioriteiten zijn, die niks te maken hebben met hoe goed of nuttig de tomtom maps zijn, dan gaan die voor)

    Op zich vind ik die laatste comment over IT-planning wel soort van geruststellend. Enerzijds zal het niet snel gaan met het binnenhalen van die grote Orbis klanten ipv kleintjes. Aan de andere kant klinkt het alsof er wel contact met hen is (anders weet je niet dat IT planning aan klantzijde een issue is) en dat het niet een vraag is van 'of' maar 'wanneer'. TomTom lijkt nog lange tijd vooruit te kunnen met Orbis maps. Maar het zal geleidelijk gaan.
  6. forum rang 6 tatje 15 oktober 2024 09:52
    Opex zonder D en A en reorganisatie al 5 kwartalen 117 per kwartaal. 4 maal 117 is per jaar 468

    Nu zegt de consensus 2024 506 - D en A 35 is 471

    Nu zegt de consensus 2025 518 - D en A 31 is 487

    Nu zegt de consensus 2026 538 - D en A 30 is 508

    Ik zeg een nieuwe reorganisatie en weten de analisten dit !

    Een nieuwe loonronde kan ook !
  7. forum rang 6 JustRevisited 15 oktober 2024 12:29
    quote:

    hvasd2 schreef op 15 oktober 2024 11:21:

    Voor een second best en alternatief voor Google zal er altijd een stuk van de taart zijn. De vraag is denk ik, wie is de second best of zal het gaan worden. TT of Here?
    Goddijn gaf aan dat de huidige offerte aanvragen veelal gaan over producten die niet op de bestuurder gericht zijn maar op de auto zelf, de software in de auto, de veiligheidssystemen, etc. En dat dit TomTom een edge geeft ten opzichte van Google Maps, dat primair een kaart is voor consumenten en die ze proberen geschikt te maken voor communicatie met de auto. Voor Google zijn er ook minder incentives voor die categorie, Google is en blijft een advertentiemachine en advertenties zijn gericht op consumenten, je kunt een stuk software in een auto geen advertenties vertonen.
  8. forum rang 6 hvasd2 15 oktober 2024 12:40
    Net zozeer als dat je consumenten geen software kan vertonen ;-)
    We hebben het dus over meerdere markten binnen het kaarten verhaal en wellicht kunnen er nog nieuwe markten met de TT kaarten worden aangeboord. Het gaat alleen zo langzaam en er is ook geen dividend bij TT. Ik denk van beide worden beleggers nu nog niet blij.
603 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 31 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.