Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

Laatste koers (eur) Verschil Volume
3,768   +0,010   (+0,27%) Dagrange 3,748 - 3,794 406.925   Gem. (3M) 847,1K

BAM september 2024

526 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 27 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 OnoMatopee 12 september 2024 10:35
    Ontwikkelplan voor bruisend Innovatie Kwartier Den Bosch goedgekeurd
    De gemeenteraad van Den Bosch heeft ingestemd met het ontwikkelplan voor het Innovatie Kwartier Den Bosch (IKDB). Ontwikkelcombinatie AM/Coebax, gemeente Den Bosch en de Bossche Investerings Maatschappij (BIM) kunnen nu de volgende stap zetten in de verdere ontwikkeling van het gebied, dat zich richt op innovatie in data, ict en onderwijs en als levendig gebied gaat bijdragen aan de groei van de binnenstad van ’s-Hertogenbosch.

    Data-innovaties gericht op maatschappelijke thema’s
    Het IKDB is een unieke plek waar nieuwe data-innovaties ontstaan en verder groeien. Deze innovaties richten zich op maatschappelijke thema’s zoals gezondheid, techniek, voedsel en veiligheid.

    Bruisende plek
    Het Innovatie Kwartier Den Bosch ligt in het hart van de brede binnenstad, een dynamische omgeving gekenmerkt door ontwikkeling en transformatie. Het centraal gelegen Innovatie Kwartier is één van vijf toonaangevende projecten die Den Bosch de komende jaren een nieuw gezicht geven. Een belangrijk kenmerk van het IKDB is het ‘ecosysteem’ van studenten, bedrijven en onderwijsinstellingen. Het is een bruisende plek met functies en voorzieningen die ontmoeting stimuleren en samenwerking versterken.

    Werken, wonen, leren en leven
    Het IKDB is een open gebied, met een sterke connectie met de binnenstad, waar mensen samenwerken en elkaar ontmoeten. Van het 100.000 m² grote gebied is de helft bestemd voor kantoren, flexibele werkplekken en gedeelde voorzieningen. De andere helft voor wonen, horeca en kleinschalige detailhandel. Het gebied is goed bereikbaar en zeer toegankelijk mede door de mobiliteitshub bij het station.

    Toegankelijke huurwoningen
    Het woningaanbod in het IKDB bestaat uitsluitend uit huurwoningen. Hierbij wordt gestreefd naar minimaal 30% sociale huur, 40% middeldure huur en maximaal 30% vrijesector huur.

    Partners
    De verdere ontwikkeling van het IKDB betreft een publiek-private samenwerking tussen de gemeente en de partners AM/Coebax en BIM.
  2. forum rang 6 bartbas 12 september 2024 13:12
    quote:

    OnoMatopee schreef op 12 september 2024 10:03:

    bartbas schreef op 11 september 2024 23:25:

    [...]

    Beleggen is risico nemen. En die risico’s vertalen zich regelmatig voor vooral de kleine belegger. Ook ik denk dat er binnen de wettelijke mogelijkheden regelmatig koersen beïnvloed worden door wat ik noem de jongens met diepe zakken. Dat lijkt mij nu echter niet het geval bij Bam.[...]

    Dat lijkt mij wel.

    www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2024/28/in-ee...
    Mijn referentiekader is wat ik in mijn eigen woonregio zie. Daar verloopt het behoorlijk moeizaam wanneer het gaat om de wat duurdere huizen. Dat is wel het segment waar de winst vandaan moet komen voor bouwend Nederland wat de woningbouw betreft.
    Mijn faillissementopmerking is gebaseerd op wat een goede kennis, die bij de sectie bedrijfsfaillissementen werkzaam is in het zuiden van het land mij vertelde.
    Dat is info van enkele maanden geleden. Ik las vandaag dat het aantal faillissementen ten opzichte van vorig jaar trouwens in totaal wat gedaald is. Onder de faillissementsaanvragen zitten veel horeca ondernemers.
  3. forum rang 6 bartbas 12 september 2024 13:26
    quote:

    bartbas schreef op 12 september 2024 13:24:

    Het verbaast me dat Heijmans al de hele dag rood kleurt.Het aandeel is de afgelopen weken met de heersende trend mee gedaald zonder negatief nieuws en dan zou je nu weer enig herstel verwachten.
    Springt trouwen zojuist naar groen.
  4. forum rang 8 HenkdeV 12 september 2024 15:14
    quote:

    bartbas schreef op 12 september 2024 09:56:

    [...]

    Ik vergat nog de hypotheekrente. Die is in vergelijking met enkele jaren geleden historisch laag, maar de laatste tijd flink gestegen. Nu een periode van daling verwacht wordt, zullen een aantal aspirant kopers nu nog onvoldoende geld kunnen lenen of wachten op een verdere verlaging van de rente.
    En wat dacht je van de instabiele politieke situatie.
    Pieter af door de zijdeur.
  5. viermeiden 12 september 2024 15:26
    (ABM FN-Dow Jones) BAM Infra heeft van Network Rail, de beheerder van het Britse spoorwegnetwerk, een opdracht gekregen voor de volgende fase van het zogenoemde Transpennine Route Upgrade West Alliance, ofwel het TRUWest-project, in het noorden van Engeland. Dit maakte BAM donderdag bekend.

    Het betreft de modernisering van het spoortraject tussen Huddersfield en Leeds.
    De projectsom voor BAM bedraagt omgerekend circa 950 miljoen euro.
    Na een uitvoeringsperiode van 3,5 jaar zal BAM de werkzaamheden in 2028 voltooien.

    Bron: www.debeurs.nl/nieuws/803953/BAM-aan-...
  6. forum rang 6 OnoMatopee 12 september 2024 16:24
    BAM appointed to deliver the next phase of the Transpennine Route Upgrade

    BAM has been appointed by Network Rail to deliver the next phase of the Transpennine Route Upgrade West project, securing £800 million of work as part of the £2 billion TRUWest Alliance contract award.

    The next phase of the TRUWest project will be delivered over three and a half years, completing in 2028. It will cover a range of multi-disciplinary railway upgrades between Huddersfield and Leeds, transforming journeys and bringing more frequent, reliable and greener travel to the North.
    BAM appointed to deliver the next phase of the Transpennine Route Upgrade

    Working collaboratively the TRUWest Alliance, made up of BAM, Arup, Amey, and Network Rail will deliver upgrades to six stations, significant earthworks, improving facilities and accessibility, as well as constructing nine new bridges and a multi-span viaduct, allowing tracks to be re-aligned, electrified, or increased in number to enable faster, more frequent electric trains.

    Signalling work across 28 miles of route will increase reliability and reduce delays, while an increase in tracks from two to four between Huddersfield and Ravensthorpe will reduce journey times and congestion.

    The installation of overhead line equipment (OLE) will support the reduction of the UK’s carbon footprint and improve air quality, and new tracks and drainage will increase line speeds and enhance service reliability.

    Nissar Mohammed, Rail Director at BAM, said: ‘BAM’s appointment to the next phase of the TRUWest project builds on over seven years of successful collaboration with our alliance partners, delivering more reliable, more accessible and greener travel across the North of England. Together with Network Rail and our alliance partners, we’ll continue to deliver engineering that will transform rail journeys and bring us one step closer to a net zero future for the UK.’

    BAM appointed to deliver the next phase of the Transpennine Route Upgrade

    Peter Sollitt, TRU West Alliance Managing Director, said: ‘This is a major achievement and testament to the hard work and commitment from all members of the West Alliance. We recognise the significance of the largest single contract by value that Network Rail has awarded and take that responsibility very seriously. I would like to thank all those involved in getting us to this point and look forward to celebrating our continued success as a key part of the TRU programme.’

    BAM’s appointment to the next phase of TRUWest, builds on the success of the TRUWest Alliance over the last seven years. The recent completion of work along the route between Manchester Victoria and Stalybridge, now allows for electric rather than diesel powered trains to travel along the line, resulting in faster, greener and more reliable journeys for travellers across the North of England.

    TRUWest is part of the major, multi-billion-pound Transpennine Route Upgrade programme, transforming journeys to passengers travelling across the Pennines between Manchester, Huddersfield, Leeds and York. This high-performing, reliable railway covers 70-miles of Transpennine railway and serves 23 stations, 29 level crossings, 6 miles of tunnels and 3 miles of viaduct.

    For more information on this major project and key milestones, please visit Home - Transpennine Route Upgrade.
  7. Napi 12 september 2024 19:55
    quote:

    OnoMatopee schreef op 12 september 2024 08:20:

    Persbericht
    Koninklijke BAM Groep nv


    * * *

    # Samenstelling raad van commissarissen

    **Bunnik, 12 september 2024 – De raad van commissarissen van Koninklijke BAM
    Groep nv heeft het voornemen Jane Hanson CBE voor te dragen voor benoeming
    tot lid van de raad van commissarissen tijdens een buitengewone algemene
    vergadering van aandeelhouders op 6 november 2024 voor een periode die zal
    eindigen op de algemene vergadering van aandeelhouders in 2028. Deze
    voordracht houdt verband met de vacature die zal ontstaan door het terugtreden
    van Gosse Boon uit de raad van commissarissen, vanwege het einde van zijn
    tweede vierjarige benoemingstermijn op de algemene vergadering van
    aandeelhouders in mei 2025. De centrale ondernemingsraad van BAM steunt de
    voordracht. **



    Jane Hanson is registeraccountant met meer dan twintig jaar ervaring als
    toezichthoudend (‘non-executive’) bestuurder in private, beursgenoteerde,
    publieke sector- en liefdadigheidsorganisaties, waaronder voorzitterschappen
    van audit- en risicocommissies. Haar bestuurlijke carrière omvat uitgebreide
    ervaring op het gebied van strategische ontwikkeling, enterprise risk
    management, corporate governance en interne controle. Daarnaast heeft zij
    ruime ervaring met het ontwikkelen en monitoren van de risicobeheersstructuren
    met betrekking tot opdrachtgevers en gedragingen van medewerkers en het
    begeleiden van omvangrijk en complexe IT- en transformatieprogramma's.



    Momenteel is Jane Hanson non-executive director van HM Treasury
    (verantwoordelijk voor het financiële en economische beleid van de Britse
    overheid), non-executive director en voorzitter van de auditcommissie van
    Welsh Water (en voorzitter van de Board per 1 januari 2025), voorzitter van de
    auditcommissie bij de Britse luchtvaartautoriteit Civil Aviation Authority en
    lid van de audit- en risicocommissie van John Lewis Partnership.



    Henk Rottinghuis, voorzitter van de raad van commissarissen: 'Ik ben verheugd
    dat we Jane Hanson kunnen voordragen als lid van onze raad. Ze is een Fellow
    van het Institute of Chartered Accountants met meer dan dertig jaar ervaring
    in financiële dienstverlening. Ze brengt een schat aan zakelijke en
    leiderschapservaring in, zowel op het gebied van algemeen management als
    financieel bestuur. Om de verantwoordelijkheden van Gosse Boon als voorzitter
    van de auditcommissie soepel over te dragen aan mevrouw Hanson, zal de raad
    van commissarissen tijdelijk bestaan uit zeven leden. We kijken uit naar de
    samenwerking met haar na benoeming door de algemene vergadering.’
    Prima versterking, bekend met de Engelse economie.
  8. forum rang 6 bartbas 12 september 2024 19:57
    quote:

    HenkdeV schreef op 12 september 2024 15:14:

    [...]

    En wat dacht je van de instabiele politieke situatie.
    Pieter af door de zijdeur.
    Is inderdaad een punt dat ons de hele zittingsperiode parten kan blijven spelen. En als ze er mee ophouden, zou er best een aardige puinhoop achter kunnen blijven. Wanneer de huidige economische dip dieper wordt is het goed dat de rijkskas goed gevuld is om op een Keniaanse manier te acteren. Maar ik verwacht dat het bodemvissen wordt.
    Bezuinigingen op het asielbeleid kunnen wel een dempend effect hebben. Economische teruggang zal ook de behoefte aan internationale werknemers flink kunnen verminderen. Ik zie steeds meer mensen uit het oosten zonderen dak boven het hoofd. Dat is een groeiend probleem.
  9. zaza 12 september 2024 23:27
    Ook de minister van Landbouw van de BBB wordt geconfronteerd met de harde werkelijkheid, dat zonder inkrimping van de veestapel er geen huizen of infrastructuur meer gebouwd kan worden en dat Europa niet zal meewerken aan een uitzondering voor Nederland. Meteen wordt de schuld gelegd bij de vorige regeringen en kan de BBB niet anders doen. Boeren weer boos, rechtszaken etc. Kortom boeren weer blij gemaakt met dode mus. Ik kan alleen maar hopen dat dit niet leidt tot nog meer tijdrekken en dat er eindelijk weer gebouwd kan gaan worden.
  10. forum rang 8 HenkdeV 13 september 2024 08:28
    quote:

    zaza schreef op 12 september 2024 23:27:

    Ook de minister van Landbouw van de BBB wordt geconfronteerd met de harde werkelijkheid, dat zonder inkrimping van de veestapel er geen huizen of infrastructuur meer gebouwd kan worden en dat Europa niet zal meewerken aan een uitzondering voor Nederland. Meteen wordt de schuld gelegd bij de vorige regeringen en kan de BBB niet anders doen. Boeren weer boos, rechtszaken etc. Kortom boeren weer blij gemaakt met dode mus. Ik kan alleen maar hopen dat dit niet leidt tot nog meer tijdrekken en dat er eindelijk weer gebouwd kan gaan worden.
    Veel beloven en weinig geven, doet de kiezer niet in vrede leven.
526 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 27 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.