Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,980   +0,010   (+0,07%) Dagrange 14,770 - 15,200 167.564   Gem. (3M) 198,9K

AMG 2024

8.582 Posts
Pagina: «« 1 ... 217 218 219 220 221 ... 430 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 christo1 14 juni 2024 05:33
    quote:

    Lamsrust schreef op 13 juni 2024 22:11:

    Negatief momentum hier.
    Wel oppassen dat de beurskoers de facto niets zegt over de balanspositie van AMG, Deze blijft nog altijd solide met een Net Senior Debt/EBITDA van plm 1 per ultimo 2024, waarbij alle uitbreidingsprojecten dan volledig betaald zijn (exclusief de Braziliaanse chemical plant). Daarnaast is zelfs op de huidige prijsniveau's de operationele cast flow positief, indien er geen geld meer wordt uitgegeven aan strategische projecten.
    HS heeft USD 100 mln extra geleend een tijdje geleden. Ben benieuwd welke concurrenten die wel in de problemen zitten c.q. resource projecten die anderen niet meer kunnen betalen AMG gaat oppikken.
    Overigens is problematiek Umicore niet vergelijkbaar, omdat die naar het lijkt op de verkeerde batterij technologie hebben ingezet, terwijl AMG louter de basisproducten produceert die voor alle technologieën gebruikt kunnen worden, waarbij het Li laboratorium in Duitsland verder R&D verricht naar solid state.

    Het is wachten op het turning point, maar zo hard als het nu daalt gaat het dan omhoog leert het verleden meermaals.
    Ik ga akkoord voor een groot stuk, ik had ook reeds geschreven dat Umicore een specifiek probleem heeft, maar Umicore maakt ook gewag van algemene vertraging in de verkoop van EV voertuigen en dan komt AMG wel in beeld

    Trouwens onze Volvo EX30 is de duurdere versie met NMC batterij die rijbereik heeft theoretisch van 400-500 km, maar in de praktijk hebben we vastgesteld dat dit maar een goede 300 km is in werkelijkheidfit vinden we nog acceptabel, de goedkopere versie van de EX30 bevat de LFP batterij die een stuk minder ver reikt en gelukkig hebben we deze versie niet gekozen want dan gingen we niet tevreden zijn met een werkelijk rijbereik van 200 km wat weinig is, ik denk dat veel klanten zich zullen beklagen als ze de versie nemen met LFP technologie maar iedereen kijkt eerst naar hun portemonnee en staan er niet bij stil van het rijbereik.

    Het verschil tussen de NMC batterij en de LFP batterij liep bij de Volvo EX 30 al op tot enkele duizenden euro's.

    Er zal toch een alternatief moeten worden gevonden voor het rijbereik van die LFP batterij om de kritische massa te overtuigen om een EV te kopen anders gaan er na aankoop velen ontchoogeld zijn en misschien voor een volgende wagen opteren voor een hybride of benzine.

    Trouwens Tesla zit met een groot probleem hun model 3 wordt niet in Europa geproduceerd maar in China, dus gaan ze die extra invoerheffingen moeten betalen zls ze nog willen verkopen in Europa enkel model Y wordt in Europa geproduceerd en is vrijgesteld.

    Dus Tesla zal moeten kiezen nieuwe modellen zullen hoogstwaarschijnlijk ook in Europa geproduceerd worden en niet alleen nog in China voor de Europese markt anders verliest Tesla gegarandeerd marktaandeel aan Europese autofabrikanten, trouwens Volvo(eigenaar chinese geely) bouwt vanaf 2025 hun EX30 in Gent waar die nu uitsluitend in China wordt geproduceerd om die invoertarieven te vermijden en dat is de bedoeling van Europa lokaal produceren voor de lokale markt.

    Mvg.
  2. venelmptstraat 14 juni 2024 07:39
    Prijzen E-autos zullen niet stijgen vanwege China. In Duitsland onlangs een C4e gekocht voor 15 mille.. 34dkm 2 jaar oud. Men stapt hier over op diesels. Wil men e auto's alsnog kwijt raken zullen de prijzen dalen. De E transitie zet echt wel door. H2 discussie komt van vd auto lobby die alleen maar twijfel probeert te zaaien.
  3. forum rang 6 christo1 14 juni 2024 08:02
    Kan niet veel van TA maar als ik de grafiek van de afgelopen 5 jaar erbij haal zie ik dat er bijna geen steun is in de zone 14-17 euro, er is een sterke steun in de zone 12-14 euro, voor wat het waard is halen we de laage steunzone voor de resultaten of juist na de resultaten vraag ik me af.

    Mvg
  4. forum rang 6 christo1 14 juni 2024 09:12
    quote:

    Musketier schreef op 14 juni 2024 08:31:

    gewoon 12 low aanhouden christo, en dan alles op rood inzetten ;-)
    Neen, neen..........

    Mijn aankooporder tussen 13,9 - 14 euro als je het wil weten je kan de markt nooit timen maar ik neem het risico dat AMG daar naar toe kan gaan om de grote steunzone te testen 12-14 euro.

    Content?

    Mvg.
  5. forum rang 5 Money Never Sleeps 14 juni 2024 09:30
    quote:

    Lamsrust schreef op 13 juni 2024 22:11:

    Negatief momentum hier.
    Wel oppassen dat de beurskoers de facto niets zegt over de balanspositie van AMG, Deze blijft nog altijd solide met een Net Senior Debt/EBITDA van plm 1 per ultimo 2024, waarbij alle uitbreidingsprojecten dan volledig betaald zijn (exclusief de Braziliaanse chemical plant). Daarnaast is zelfs op de huidige prijsniveau's de operationele cast flow positief, indien er geen geld meer wordt uitgegeven aan strategische projecten.
    HS heeft USD 100 mln extra geleend een tijdje geleden. Ben benieuwd welke concurrenten die wel in de problemen zitten c.q. resource projecten die anderen niet meer kunnen betalen AMG gaat oppikken.
    Overigens is problematiek Umicore niet vergelijkbaar, omdat die naar het lijkt op de verkeerde batterij technologie hebben ingezet, terwijl AMG louter de basisproducten produceert die voor alle technologieën gebruikt kunnen worden, waarbij het Li laboratorium in Duitsland verder R&D verricht naar solid state.

    Het is wachten op het turning point, maar zo hard als het nu daalt gaat het dan omhoog leert het verleden meermaals.
    Eindelijk een normale post. Ik zou het niet beter kunnen verwoorden. chapeau
  6. forum rang 4 Aandachtige lezer 14 juni 2024 10:00
    Er komt voorlopig geen overname.
    De vraag voor gewone beleggers is of je nu al kan instappen of dat er misschien nog beleggers zijn die hoe dan ook van grote hoeveelheden stukken af willen en de prijs nog wat kan zakken, en voor anderen of het nu nog zin heeft om voor een stop loss strategie te kiezen om de opgelopen verliezen nog enigszins te beperken of om juist te blijven zitten om te kunnen profiteren van de correctie die ongetwijfeld komt. Die laatste zal krachtiger zijn als ook de lithiumprijzen weer omhoog gaan, maar is daar niet van afhankelijk.
  7. forum rang 6 Lamsrust 14 juni 2024 10:02
    quote:

    christo1 schreef op 14 juni 2024 05:33:

    [...]

    Ik ga akkoord voor een groot stuk, ik had ook reeds geschreven dat Umicore een specifiek probleem heeft, maar Umicore maakt ook gewag van algemene vertraging in de verkoop van EV voertuigen en dan komt AMG wel in beeld

    Trouwens onze Volvo EX30 is de duurdere versie met NMC batterij die rijbereik heeft theoretisch van 400-500 km, maar in de praktijk hebben we vastgesteld dat dit maar een goede 300 km is in werkelijkheidfit vinden we nog acceptabel, de goedkopere versie van de EX30 bevat de LFP batterij die een stuk minder ver reikt en gelukkig hebben we deze versie niet gekozen want dan gingen we niet tevreden zijn met een werkelijk rijbereik van 200 km wat weinig is, ik denk dat veel klanten zich zullen beklagen als ze de versie nemen met LFP technologie maar iedereen kijkt eerst naar hun portemonnee en staan er niet bij stil van het rijbereik.

    Het verschil tussen de NMC batterij en de LFP batterij liep bij de Volvo EX 30 al op tot enkele duizenden euro's.

    Er zal toch een alternatief moeten worden gevonden voor het rijbereik van die LFP batterij om de kritische massa te overtuigen om een EV te kopen anders gaan er na aankoop velen ontchoogeld zijn en misschien voor een volgende wagen opteren voor een hybride of benzine.

    Trouwens Tesla zit met een groot probleem hun model 3 wordt niet in Europa geproduceerd maar in China, dus gaan ze die extra invoerheffingen moeten betalen zls ze nog willen verkopen in Europa enkel model Y wordt in Europa geproduceerd en is vrijgesteld.

    Dus Tesla zal moeten kiezen nieuwe modellen zullen hoogstwaarschijnlijk ook in Europa geproduceerd worden en niet alleen nog in China voor de Europese markt anders verliest Tesla gegarandeerd marktaandeel aan Europese autofabrikanten, trouwens Volvo(eigenaar chinese geely) bouwt vanaf 2025 hun EX30 in Gent waar die nu uitsluitend in China wordt geproduceerd om die invoertarieven te vermijden en dat is de bedoeling van Europa lokaal produceren voor de lokale markt.

    Mvg.
    Uiteraard heeft tijdelijke dip in EV vraag ook impact op AMG, maar de trend is sterk opwaarts en daar gaat het om. Transities gaan nooit in een rechte lijn omhoog, maar starten veelal “hobbelig”. Daarnaast ontwikkelt de batterijtechnologie zich ook. Ik las dat CATL al LFP batterijen heeft ontwikkeld met een range van 700km+. Daarnaast zal in de toekomst de technologie van het opladen ook verbeteren, i.e. niet meer een paar uur aan een laadpaal, maar in een paar minuten bij een laadstation. Zoals we nu gaan tanken, gaan we dan laden. Maar dan zijn we denk ik wel 10 jaar verder.
  8. forum rang 4 Schuinsmarcheerder 14 juni 2024 10:09
    quote:

    Musketier schreef op 14 juni 2024 09:21:

    [...]

    ik denk dat het niemand ene fluit interesseert wat jij allemaal van plan bent, maar laat dat je niet weerhouden er 27x per dag over te posten
    Tsjoe Muskie, je klinkt aardig gefrustreerd .......... Ik vind de 'posts' van Christo inhoudelijk van grotere waarde dan die roze-brillen-onzin van jou. Maar laat ook jij je vooral niet weerhouden 28x per dag te reageren op voor jou volkomen oninteressante berichtjes ........
8.582 Posts
Pagina: «« 1 ... 217 218 219 220 221 ... 430 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.