Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,290   -0,080   (-0,56%) Dagrange 14,100 - 14,470 196.302   Gem. (3M) 203,4K

AMG 2024

8.693 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 435 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Kruimeldief 27 februari 2024 12:35
    quote:

    objectief schreef op 27 februari 2024 11:32:

    [...]

    Dat ga ik niet doen, ik heb ze al langer op 35. Laat ze eerst maar eens stijgen naar > 25 tot er meer duidelijkheid is.
    Precies. Zit op 30, ook al lang. Komende kwartaalcijfers worden niet goed, gezien ook de noodzakelijke tijdelijke sluiting waarna pas over geruime tijd enig voordeel kan komen. Eerst meer duidelijkheid inderdaad en dan pas bijkopen.
  2. forum rang 4 Xynix 27 februari 2024 13:11
    Het huidige stijgingstempo van 4%/dag zou zich misschien nog kunnen versterken als de FOMO toeslaat onder de vele mensen die volgens mij AMG als zeer kansrijk zien, maar lamgeslagen door het shortersgeweld aan de kant zijn gaan staan c.q. als koopgegadigden geduldig hebben gewacht op bodemvorming. Bij Shell rond 10 ging het destijds razendsnel en vrijwel in één rechte lijn omhoog, net als bij Postnl van onder de 1 naar 3 en hoger (met dank aan Corona en ondanks het gestuntel van Herna Verhagen).

    De stijging kan nog worden ondersteund door het laatste restje shorters die eieren voor hun geld kiezen en hun pijlen gaan richten op een zwakker fonds met minder opwaartse potentie. Zij weten immers ook niet precies wanneer de markt vooruit wil gaan lopen op het voorzienbare sterke herstel van AMG op de middellange termijn. De beurs wacht meestal niet tot het moment dat het al gebeurd is.
  3. forum rang 7 am1993 27 februari 2024 13:17
    quote:

    Kruimeldief schreef op 27 februari 2024 12:35:

    [...]
    Precies. Zit op 30, ook al lang. Komende kwartaalcijfers worden niet goed, gezien ook de noodzakelijke tijdelijke sluiting waarna pas over geruime tijd enig voordeel kan komen. Eerst meer duidelijkheid inderdaad en dan pas bijkopen.
    Mee eens. Stijging en omzetten lijken op short covering. De prijzen van calls en puts zijn nog bizar hoog. Heb de geschreven puts december 2024 nog en hou ze rustig vast. Enorme premie. Ik wacht de ontwikkelingen eens rustig af.
  4. 0GOAL 27 februari 2024 13:17
    Solidstate batterijen, nadelig voor AMG ?
    Solid-state batterijen zijn een veelbelovende technologie die enkele belangrijke voordelen biedt ten opzichte van de traditionele lithium-ion-batterijen. Laten we eens kijken naar de verschillen en voordelen:

    Solid-state-batterijen:
    Werking: In tegenstelling tot lithium-ion-batterijen bevatten solid-state-batterijen geen vloeibare elementen. Ze maken gebruik van vaste materialen, zoals keramiek en sulfiden, om ionen te transporteren.
    Veiligheid: Omdat er geen vloeibare geleider is, is er geen brand- of explosiegevaar bij schade of kortsluiting.
    Energieopslag: Solid-state-batterijen bieden een geschatte opslagtoename van 40% in vergelijking met lithium-ion-batterijen. Dit betekent dat een elektrische auto met een solid-state accupakket een grotere actieradius kan hebben.
    Oplaadsnelheid: Het laden en ontladen gaat tot wel zes keer zo snel als bij lithium-ion-batterijen. Een elektrische auto kan binnen een kwartier tot een half uur volledig worden opgeladen.
    Lithium-ion-batterijen:
    Werking: Deze batterijen bevatten een vloeibare elektrolyt (lithiumzout opgelost in een oplosmiddel) tussen de elektroden.
    Nadelen: Lithium-ion-batterijen hebben enkele nadelen, zoals langzaam opladen, brandgevaar en beperkte energieopslag.
    Kortom, solid-state-batterijen hebben het potentieel om elektrische auto’s veiliger, efficiënter en met een grotere actieradius te maken. Hoewel er nog uitdagingen zijn bij het goed werkend krijgen van deze batterijen, blijft de ontwikkeling doorgaan in de richting van deze veelbelovende technologie.
  5. forum rang 6 Lamsrust 27 februari 2024 13:57
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 27 februari 2024 10:27:

    [...]
    Juich maar niet te vroeg, want AMG kan dezelfde problemen krijgen.
    Eens. Daarom heb ik hier ook wel eens betoogd dat de beurskoers naast de prijsvorming van lithium en vanadium ook geremd wordt door de executierisico's verbonden aan het in gebruik nemen van (i) Ohio II, (ii) SP+ en (iii) de lithiumhydroxide faciliteit, waarbij de executierisico's verbonden aan de laatste fabriek de grootste zijn omdat AMG nog nooit eerder een dergelijke fabriek in gebruik heeft genomen. Voor 2024 zijn de voornaamste targets derhalve niet zozeer de hoogte van de EBITDA, maar of de beide grote capex projecten succesvol worden afgerond, i.e. dat de fabrieken volgens plan draaien. Voordeel van de lage prijsomgeving nu is dat AMG veel meer tijd kan nemen om dit zo goed mogelijk te laten verlopen, omdat de gemiste EBITDA beperkt is.

    Uit hetzelfde artikel:

    Billionaire Minerals Resources boss Chris Ellison has claimed partner Albemarle spent “well north” of $US1.5 billion ($2.3 billion) against its originally budgeted $US1.2 billion to build the first two 25,000-tonne-a-year production trains at Kemerton.
    (...)
    It is 18 months since Albemarle started the ramp-up and qualification process at Kemerton. T
    (...)
    The Tianqi-IGO plant at Kwinana near Perth is operating at a fraction of its 24,000-tonne-a-year nameplate capacity, producing just 617 tonnes in the December quarter. Both Albemarle and Tianqi have built and operated lithium hydroxide plants in China with none of the apparent problems and cost blowouts experienced in WA.


    Albemarle heeft dus plm. USD 600 mln uitgegeven voor 20,000Mton capaciteit. Dan zou AMG met plm. USD 200 mln het zeer goedkoop doen. Albemarle is dus al 1.5 jaar bezig om de lithiumhydroxidefaciliteit aan de praat te krijgen, dus als AMG dat met kerst 2024 op de rails heeft mogen we tevreden zijn.
  6. forum rang 6 4finance 27 februari 2024 13:58
    quote:

    Lamsrust schreef op 27 februari 2024 13:57:

    [...]

    Eens. Daarom heb ik hier ook wel eens betoogd dat de beurskoers naast de prijsvorming van lithium en vanadium ook geremd wordt door de executierisico's verbonden aan het in gebruik nemen van (i) Ohio II, (ii) SP+ en (iii) de lithiumhydroxide faciliteit, waarbij de executierisico's verbonden aan de laatste fabriek de grootste zijn omdat AMG nog nooit eerder een dergelijke fabriek in gebruik heeft genomen. Voor 2024 zijn de voornaamste targets derhalve niet zozeer de hoogte van de EBITDA, maar of de beide grote capex projecten succesvol worden afgerond, i.e. dat de fabrieken volgens plan draaien. Voordeel van de lage prijsomgeving nu is dat AMG veel meer tijd kan nemen om dit zo goed mogelijk te laten verlopen, omdat de gemiste EBITDA beperkt is.

    Uit hetzelfde artikel:

    Billionaire Minerals Resources boss Chris Ellison has claimed partner Albemarle spent “well north” of $US1.5 billion ($2.3 billion) against its originally budgeted $US1.2 billion to build the first two 25,000-tonne-a-year production trains at Kemerton.
    (...)
    It is 18 months since Albemarle started the ramp-up and qualification process at Kemerton. T
    (...)
    The Tianqi-IGO plant at Kwinana near Perth is operating at a fraction of its 24,000-tonne-a-year nameplate capacity, producing just 617 tonnes in the December quarter. Both Albemarle and Tianqi have built and operated lithium hydroxide plants in China with none of the apparent problems and cost blowouts experienced in WA.


    Albemarle heeft dus plm. USD 600 mln uitgegeven voor 20,000Mton capaciteit. Dan zou AMG met plm. USD 200 mln het zeer goedkoop doen. Albemarle is dus al 1.5 jaar bezig om de lithiumhydroxidefaciliteit aan de praat te krijgen, dus als AMG dat met kerst 2024 op de rails heeft mogen we tevreden zijn.
    Mooie info.
  7. Mr sponge 27 februari 2024 17:14
    quote:

    Lamsrust schreef op 27 februari 2024 13:57:

    [...]

    Eens. Daarom heb ik hier ook wel eens betoogd dat de beurskoers naast de prijsvorming van lithium en vanadium ook geremd wordt door de executierisico's verbonden aan het in gebruik nemen van (i) Ohio II, (ii) SP+ en (iii) de lithiumhydroxide faciliteit, waarbij de executierisico's verbonden aan de laatste fabriek de grootste zijn omdat AMG nog nooit eerder een dergelijke fabriek in gebruik heeft genomen. Voor 2024 zijn de voornaamste targets derhalve niet zozeer de hoogte van de EBITDA, maar of de beide grote capex projecten succesvol worden afgerond, i.e. dat de fabrieken volgens plan draaien. Voordeel van de lage prijsomgeving nu is dat AMG veel meer tijd kan nemen om dit zo goed mogelijk te laten verlopen, omdat de gemiste EBITDA beperkt is.

    Uit hetzelfde artikel:

    Billionaire Minerals Resources boss Chris Ellison has claimed partner Albemarle spent “well north” of $US1.5 billion ($2.3 billion) against its originally budgeted $US1.2 billion to build the first two 25,000-tonne-a-year production trains at Kemerton.
    (...)
    It is 18 months since Albemarle started the ramp-up and qualification process at Kemerton. T
    (...)
    The Tianqi-IGO plant at Kwinana near Perth is operating at a fraction of its 24,000-tonne-a-year nameplate capacity, producing just 617 tonnes in the December quarter. Both Albemarle and Tianqi have built and operated lithium hydroxide plants in China with none of the apparent problems and cost blowouts experienced in WA.


    Albemarle heeft dus plm. USD 600 mln uitgegeven voor 20,000Mton capaciteit. Dan zou AMG met plm. USD 200 mln het zeer goedkoop doen. Albemarle is dus al 1.5 jaar bezig om de lithiumhydroxidefaciliteit aan de praat te krijgen, dus als AMG dat met kerst 2024 op de rails heeft mogen we tevreden zijn.
    Klinkt voor mij toch wel als een appels en peren vergelijking. Met 1/3 van het budget ga je niet ongeveer hetzelfde realiseren. Al zou ik daar als AMG aandeelhouder wel blij van worden natuurlijk.... En een cost overrun van +200% zou echt wel rampzalig zijn. Al zou er in dat geval al lang wat aanwijzing moeten zijn dat het helemaal niet volgens planning gaat...
  8. wilcool 27 februari 2024 19:25
    The US dollar continued to fall, and metal prices rose. Lithium carbonate increased by 3.39%, while European shipping futures fell by 4.88% ?SMM Daily Report?
    In the US dollar continued to fall and metal prices rose, with lithium carbonate increasing by 3.39% and European shipping futures falling by 4.88%. The decline of the US dollar led to a rise in metal futures, with Shanghai zinc, aluminum, and lead prices increasing. Additionally, black metal products and LME metals saw an increase in prices. European shipping futures continued to fall, and there are concerns about the supply of ferro-nickel raw materials for stainless steel. The overall resumption of work in the lithium carbonate market has been slow after the Chinese New Year, with market demand expected to gradually warm up in the second quarter. The US dollar index continued to fall, with expectations for a rate cut by the Federal Reserve in March decreasing. US and Brent oil prices rose, with the focus on OPEC's production policies for the next quarter in early March. The recent geopolitical tensions and new sanctions on Russia have also impacted the oil market.
    timeFeb 27, 2024 21:31Industry
  9. forum rang 7 am1993 27 februari 2024 19:55
    The overall resumption of work in the lithium carbonate market has been slow after the Chinese New Year, with market demand expected to gradually warm up in the second quarter.

    Dus eerst dat 2e kwartaal maar eens afwachten. AMG trekt trouwens lekker door met hoge omzetten. benieuwd wat daar achter zit. ooit gaan we het horen. Mijn geschreven puts december 17 2024 beginnen eindelijk (iets) te reageren. Verschil nu circa € 7 met de strike, ofwel zowat ruim 30%. Alsof AMG nog zowat € 5 kan zakken. Vreemd. Maar ja, ik ben geen handelaar:).
  10. forum rang 6 Lamsrust 27 februari 2024 21:24
    quote:

    Mr sponge schreef op 27 februari 2024 17:14:

    [...]

    Klinkt voor mij toch wel als een appels en peren vergelijking. Met 1/3 van het budget ga je niet ongeveer hetzelfde realiseren. Al zou ik daar als AMG aandeelhouder wel blij van worden natuurlijk.... En een cost overrun van +200% zou echt wel rampzalig zijn. Al zou er in dat geval al lang wat aanwijzing moeten zijn dat het helemaal niet volgens planning gaat...
    Ik wil het ook niet 1 op 1 vergelijken, want ik zeg immers dan “zou” AMG het zeer goedkoop doen. Hiermee druk ik twijfel uit of de faciliteiten dan wel vergelijkbaar zijn. Maar AMG zou het wel eens een stuk efficiënter kunnen doen, immers het Duitse lithium team is niet zo heel groot. Dat is een soort familiebedrijfje waar Albemarle een grote multinational is.
8.693 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 435 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.