Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,215   +0,035   (+0,68%) Dagrange 5,125 - 5,235 302.190   Gem. (3M) 261,1K

TomTom december 2023

1.040 Posts
Pagina: «« 1 ... 28 29 30 31 32 ... 52 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Spoorstudent 14 december 2023 10:20
    quote:

    marathon 11 schreef op 14 december 2023 09:52:

    [...]
    Pfff. Overdreven omlaag getrapt na de Q3 cijfers???
    Wat een wijze posts toch tegenwoordig en allemaal zo stellig alsof men de waarheid in pacht heeft.
    Ik begin er ook steeds meer van overtuigd te raken dat er posters met een verborgen agenda zijn.
    Ga weer lekker in de bergen wandellen. Leuker dan hier die onzin van sommigen te lezen. Fijne dag allemaal.
    Zo en toe komt er wat frustratie naar boven.
    En dan zijn de teksten beneden pijl.
    Ik heb geen verborgen agenda.
    Zie de koers liever op 15 dan op 5.
    Waarvan akte.
    Wandellen in de bergen kan ik niet (meer).
    Veel plezier.
  2. forum rang 6 JustRevisited 14 december 2023 10:34
    quote:

    Spoorstudent schreef op 14 december 2023 10:20:

    [...]
    Zo en toe komt er wat frustratie naar boven.
    En dan zijn de teksten beneden pijl.
    Ik heb geen verborgen agenda.
    Zie de koers liever op 15 dan op 5.
    Waarvan akte.
    Wandellen in de bergen kan ik niet (meer).
    Veel plezier.

    In de media lezen we regelmatig dat de taalbeheersing onder studenten hard achteruit holt.

    Geldt zeker ook voor spoorstudenten :)
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 14 december 2023 11:06
    Voor TomTom, een hoog aantal, Turbo's vandaag al over de toonbank.

    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Turbo Long BNP 5,1 3,94 1,63 1,65 0,02 1,650 +7,49% 8.000 10:42
    Trader Long Goldman Sachs 5,06 4,53 1,36 1,38 0,02 1,370 +13,22% 4.000 10:42
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 14 december 2023 11:58
    Heeft J.P. Morgan de commentaren hier gelezen, dat het onverantwoord is om nog verder short te gaan?

    Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
    8 Dec 2023 J.P. Morgan Asset Management 2.25%
    7 Dec 2023 J.P. Morgan Asset Management 2.15%
    6 Dec 2023 J.P. Morgan Asset Management 2.09%
    5 Dec 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.92%
    4 Dec 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.83%
    30 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.72%
    29 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.69%
    23 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.50%
    21 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.43%
    6 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.36%
    1 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.40%
    30 Oct 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.12%
    25 Oct 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.00%
  5. forum rang 6 hvasd2 14 december 2023 12:00
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 december 2023 11:58:

    Heeft J.P. Morgan de commentaren hier gelezen, dat het onverantwoord is om nog verder short te gaan?

    Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
    8 Dec 2023 J.P. Morgan Asset Management 2.25%
    7 Dec 2023 J.P. Morgan Asset Management 2.15%
    6 Dec 2023 J.P. Morgan Asset Management 2.09%
    5 Dec 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.92%
    4 Dec 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.83%
    30 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.72%
    29 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.69%
    23 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.50%
    21 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.43%
    6 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.36%
    1 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.40%
    30 Oct 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.12%
    25 Oct 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.00%
    Die lezen natuurlijk ook die spelfouten en dat zet ze natuurlijk te denken, denk ik?
  6. forum rang 6 JustRevisited 14 december 2023 12:49
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 december 2023 11:58:

    Heeft J.P. Morgan de commentaren hier gelezen, dat het onverantwoord is om nog verder short te gaan?

    Meldingsdatum Houdende partij Netto shortpositie
    8 Dec 2023 J.P. Morgan Asset Management 2.25%
    7 Dec 2023 J.P. Morgan Asset Management 2.15%
    6 Dec 2023 J.P. Morgan Asset Management 2.09%
    5 Dec 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.92%
    4 Dec 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.83%
    30 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.72%
    29 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.69%
    23 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.50%
    21 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.43%
    6 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.36%
    1 Nov 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.40%
    30 Oct 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.12%
    25 Oct 2023 J.P. Morgan Asset Management 1.00%
    Ze hebben twee maal de 6,00 euro grens getest. Met veel geweld tot de 6 en toen weer een piekje omhoog. De koers zit nu in een nauwe bandbreedte van 6,00 tot 6,50.

    Als de FED -- wat sommigen verwachtten - het optimisme zou gaan temperen en de beurzen zouden vandaag rood zijn, dan was er waarschijnlijk nog een laatste (3 maal is scheepsrecht) bodemtest gedaan. Het kwartje viel de andere kant op en de FED maakten de beurzen enthousiast.

    De vraag is of die bodemtest nu alsnog een keertje komt of dat we die achter ons laten. Ik denk 50/50.

    Voor echt opwaarts potentieel denk ik dat de CES begin januari een moment is om in de gaten te houden.
  7. forum rang 6 hvasd2 14 december 2023 13:08
    quote:

    JustRevisited schreef op 14 december 2023 12:49:

    [...]

    Ze hebben twee maal de 6,00 euro grens getest. Met veel geweld tot de 6 en toen weer een piekje omhoog. De koers zit nu in een nauwe bandbreedte van 6,00 tot 6,50.

    Als de FED -- wat sommigen verwachtten - het optimisme zou gaan temperen en de beurzen zouden vandaag rood zijn, dan was er waarschijnlijk nog een laatste (3 maal is scheepsrecht) bodemtest gedaan. Het kwartje viel de andere kant op en de FED maakten de beurzen enthousiast.

    De vraag is of die bodemtest nu alsnog een keertje komt of dat we die achter ons laten. Ik denk 50/50.

    Voor echt opwaarts potentieel denk ik dat de CES begin januari een moment is om in de gaten te houden.
    Gisteren nog de 6,09 aangetikt maar mijn lopende koop order op die koers werd niet opgepakt.
  8. forum rang 8 Wereldbelegger 14 december 2023 13:18
    quote:

    JustRevisited schreef op 14 december 2023 12:49:

    [...]

    Ze hebben twee maal de 6,00 euro grens getest. Met veel geweld tot de 6 en toen weer een piekje omhoog. De koers zit nu in een nauwe bandbreedte van 6,00 tot 6,50.

    Als de FED -- wat sommigen verwachtten - het optimisme zou gaan temperen en de beurzen zouden vandaag rood zijn, dan was er waarschijnlijk nog een laatste (3 maal is scheepsrecht) bodemtest gedaan. Het kwartje viel de andere kant op en de FED maakten de beurzen enthousiast.

    De vraag is of die bodemtest nu alsnog een keertje komt of dat we die achter ons laten. Ik denk 50/50.

    Voor echt opwaarts potentieel denk ik dat de CES begin januari een moment is om in de gaten te houden.
    He ja, laten we de 'good old' Ces weer eens bijhalen.
    Hoe vaak is dat evenement in de afgelopen jaren als gamechanger voor TT geduid.
    Van minimaal dagelijks een persberichten tot overnamenieuws.
  9. forum rang 6 JustRevisited 14 december 2023 13:32
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 december 2023 13:18:

    [...]

    He ja, laten we de 'good old' Ces weer eens bijhalen.
    Hoe vaak is dat evenement in de afgelopen jaren als gamechanger voor TT geduid.
    Van minimaal dagelijks een persberichten tot overnamenieuws.
    TT presenteert daar een aantal dingen zoals de nieuwe maps en vernieuwingen (met AI) in de Digital Cockpit
    www.tomtom.com/events/trade-show/ces-...

    Garantie tot de voordeur. Het kán een podium zijn waarop TT nieuwtjes, nieuwe klanten etc. bekendmaakt.
    Het kan ook niet.
  10. forum rang 8 Wereldbelegger 14 december 2023 16:44
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 december 2023 11:06:

    Voor TomTom, een hoog aantal, Turbo's vandaag al over de toonbank.

    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Turbo Long BNP 5,1 3,94 1,63 1,65 0,02 1,650 +7,49% 8.000 10:42
    Trader Long Goldman Sachs 5,06 4,53 1,36 1,38 0,02 1,370 +13,22% 4.000 10:42
    Deze aantallen komen niet vaak voor bij TT
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Turbo Long BNP 5,1 3,72 1,62 1,64 0,02 1,670 +8,79% 10.000 16:14
    Trader Long Goldman Sachs 5,06 4,53 1,34 1,36 0,02 1,360 +12,40% 8.000 16:24
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 14 december 2023 17:41
    Innovatief en spuuglelijk.

    Zweedse auto komt als bouwpakket

    Ondanks de technische innovaties zijn de personenauto van nu niet zuiniger dan die van pakweg vijftig jaar geleden: auto’s worden namelijk ook groter. Een Zweeds bedrijf wil dat tij keren met een mini-elektrische auto die als bouwpakket kan worden verscheept.

    De gemiddelde Europeaan gebruikt zijn auto het meest voor korte ritjes in de stad, waarbij er vaak niet meer dan één of twee personen in zitten, volgens Håkan Lutz, ceo van het Zweedse bedrijf Luvly. Daarom ontwierp hij een auto die geschikt is voor precies dat doel: de LUV, een afkorting voor light urban vehicle.

    Lichtgewicht
    De auto is klein – 2,7 meter lang en 1,53 meter breed – en licht: met een gewicht van vierhonderd kilogram weegt de auto ongeveer een kwart van de gemiddelde elektrische auto.

    Wel gaat hij minder ver en hard: op een volle accu heeft de auto een bereik van honderd kilometer en een maximumsnelheid van negentig kilometer per uur. De accu is daarentegen uitneembaar en thuis in het stopcontact binnen een uur opgeladen.

    Verzonden als bouwpakket
    Bijzonder aan deze auto is dat die wereldwijd als een bouwpakket wordt verzonden. Pas dichtbij de eindgebruiker wordt Luvly samengesteld in kleine fabrieken. Dat maakt de auto, inclusief productie, verscheping en distributie tot 80 procent energiezuiniger dan elektrische auto’s. En ook een stuk goedkoper: vanaf tienduizend euro is de auto verkrijgbaar.

    Lutz: ‘Gezien de interesse, zijn we ervan overtuigd dat de eerste LUVs in 2024 op de weg rijden.’

    www.deingenieur.nl/artikel/zweedse-au...
  12. forum rang 8 Wereldbelegger 14 december 2023 17:49
    General Motors wil geen Apple CarPlay of Android Auto omdat het onveilig isy of Android Auto omdat het onveilig is

    Degene die gaat over het infotainment bij Chevrolet, GMC, Buick en Cadillac is Tim Babbitt. Hij legt een Motortrend uit wat Apple CarPlay en Android Auto zo onveilig maakt. Volgens Babbitt raken bestuurders eerder afgeleid door CarPlay en Auto. Dat komt door dat ding dat je nu mogelijk in je hand hebt: een smartphone.

    Babbitt ziet dat Carplay en Auto problemen hebben bij het verbinden. Is er eenmaal verbinding, dan is die niet altijd even stabiel. Ook vindt ie dat de systemen lang moeten laden en traag reageren. Door deze problemen zijn bestuurders sneller geneigd om hun telefoon erbij te pakken. De automobilist richt zich dan niet meer op het verkeer. Hierdoor valt heel het idee van het scherm van je telefoon delen met het infotainment weg, vindt Babbitt.

    Wat gebruikt GM dan wel?
    In plaats van Apple CarPlay en Android Auto gebruikt General Motors het eigen ‘Ultifi’-systeem. Hier zitten Google-apps in verwerkt, zoals Maps voor de navigatie en Assistant voor de spraakherkenning. Handig, want mensen kennen het en je hoeft geen eigen systeem te ontwikkelen. Daarnaast kan het eigen infotainment geld opleveren door abonnementen.

    GM heeft sinds 1996 al een abonnementenservice genaamd OnStar. Hier kun je extra functies op het gebied van beveiliging, communicatie met hulpdiensten en navigatie kopen. De volgende stap is het delen van je bankgegevens met de auto. Zo kun je vanuit de auto benzine betalen of eten bestellen. General Motors verwacht tegen 2030 al 25 miljard dollar te hebben verdiend met abonnementen.

    topgear.nl/autonieuws/general-motors-...
1.040 Posts
Pagina: «« 1 ... 28 29 30 31 32 ... 52 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.