Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015002AG2

Laatste koers (eur) Verschil Volume
1,250   -0,334   (-21,09%) Dagrange 1,250 - 1,550 4.901.923   Gem. (3M) 1,2M

Ebusco 2023, It giet oan.

8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 198 199 200 201 202 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 10 voda 2 augustus 2023 07:56
    Weer opdracht uit München voor Ebusco

    Geen financiële details.

    (ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft opnieuw een contract binnengehaald bij Stadtwerke München. Dit maakte de fabrikant woensdag voorbeurs bekend.

    Het betreft de levering van 28 Ebusco 3.0 18-meter bussen voor Münchner Verkehrsgesellschaft.

    Sinds 2017 rijden er al bussen van Ebusco in München.

    Financiële details gaf Ebusco woensdag niet.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  2. Jan Louis 2 augustus 2023 09:20
    Goedemorgen, vorige week heb ik een dag mogen meerijden in een 3.0 bij Qbuzz, in de omgeving van Emmen. Misschien een aanrader voor mensen die twijfelen aan dit fantastische product. De chauffeur was dik tevreden en vertelde dat er in de omgeving ca. 70 bussen na alle tevredenheid rondrijden.
  3. forum rang 4 Jokeltje 2 augustus 2023 09:37
    quote:

    voda schreef op 2 augustus 2023 07:56:

    Weer opdracht uit München voor Ebusco

    Geen financiële details.

    (ABM FN-Dow Jones) Ebusco heeft opnieuw een contract binnengehaald bij Stadtwerke München. Dit maakte de fabrikant woensdag voorbeurs bekend.

    Het betreft de levering van 28 Ebusco 3.0 18-meter bussen voor Münchner Verkehrsgesellschaft.

    Sinds 2017 rijden er al bussen van Ebusco in München.

    Financiële details gaf Ebusco woensdag niet.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
    Een vervolgorder is een teken van vertrouwen in een goed product. Een vervolgorder van 28 bussen is een stapje in de goede richting maar Ebusco zal wel dringend haar productie en omzet drastisch en op korte termijn moeten verhogen om de doelstellingen te halen en haar financiële kwetsbaarheid te verminderen. Hopelijk komt daar op 9 augustus voldoende concreet en positief nieuws over. Voorlopig afwachten dus.
  4. peebee 2 augustus 2023 09:48
    Met horten en stoten gaat het met de beurskoers. Niet zo verwonderlijk, volgens mij bestaat de bijna de gehele omzet van H1 uit de vertraagde bussen voor Berlijn. Gelukkig is bij concullega’s te lezen dat zij ook problemen hebben met uitlevering van bussen. Dat betekent niet dat er geen werk ( aan gedaan) kan worden. De te grote broek van Ebusco is nu wel in de koers verwerkt, denk ik. Dus wat dat betreft zouden we de bodem gehad moeten hebben.

    Het vertrouwen dient weer opgebouwd te worden, ben benieuwd naar de antwoorden van vragen bij de H1 cijfers, wat gaat er goed en volgens schema. Vragen over de 3-partij, planning Rouen, wanneer volgende batch bussen naar Berlijn, productie Rouen. Dan moet Ebusco met waarheidsgetrouwe antwoorden komen die ondersteuning bieden.aan de koers.

    Hoe je het ook wendt of keert: de markt van elektrische bussen zal de komende jaren nog verder groeien, als Ebusco kan laten zien dat het betere bussen maakt met afgesproken planning komt de hap van het marktaandeel wel goed.
  5. forum rang 6 Ruval 2 augustus 2023 10:36
    Ik heb vandaag weer een kleine bijdrage geleverd en wat stukken bijgekocht. Gelet op de koersen afgelopen week ben ik toch wat positiever gestemd over cijfers volgende week. Meer details moeten inzicht geven in opschaling productie en marge vooruitzichten. De tenders lopen door (veel te kleine volumes nog) maar kennelijk is het product goed en zijn klanten tevreden. Dat is de basis voor verdere groei in een groeiende markt. En de nieuwe markten Australië en VS zullen toch inmiddels ook wel een keer tot commercieel resultaat komen?
  6. forum rang 5 Instapmoment 2 augustus 2023 14:49
    Ik ben er nog niet gerust op. Als ik mij niet vergis werd er vorig jaar een omzet behaald van 110 miljoen euro, waarvan 75 miljoen in 2H22. Als ze dan nu weer terugvallen naar EUR 41 miljoen in 1H23, met een groter EBITDA verlies dan vorig jaar, geeft dat toch te denken aangezien er toen al werd geroepen dat de supply chain issues enigszins achter ons lagen.

    Die outlook van 550-600 bussen lijkt dan ook mijlenver uit beeld, als er vorig jaar al 225 werden geleverd en de omzet nu zelfs daalt.
  7. forum rang 4 tmaster 2 augustus 2023 15:36
    quote:

    Instapmoment schreef op 2 augustus 2023 14:49:

    Ik ben er nog niet gerust op. Als ik mij niet vergis werd er vorig jaar een omzet behaald van 110 miljoen euro, waarvan 75 miljoen in 2H22. Als ze dan nu weer terugvallen naar EUR 41 miljoen in 1H23, met een groter EBITDA verlies dan vorig jaar, geeft dat toch te denken aangezien er toen al werd geroepen dat de supply chain issues enigszins achter ons lagen.

    Die outlook van 550-600 bussen lijkt dan ook mijlenver uit beeld, als er vorig jaar al 225 werden geleverd en de omzet nu zelfs daalt.
    Er zal sowieo nog 63miljoen omzet dit jaar bijkomen van bussen die vorig jaar ten dele zijn uitgeleverd. Bussen die 'half' af zijn tellen ook voor de helft mee in omzet. In het eind verslag van 2022 werd gesproken over een omzet van 63 miljoen voor bussen die weliswaar in 2022 besteld waren maar pas in 2023 echt geleverd worden.

    even stukje copy past van de 'buren'
    Ebusco geeft aan dat zo zogenaamd €63 miljoen in contract assets heeft zitten per einde 2022. Dit zijn bussen die in voorraad staan. Deze bussen zijn nagenoeg gereed, maar de uitlevering moet nog plaatsvinden in de eerste helft van 2023. Dit gehele bedrag moet dus nog binnenkomen in 2023.
  8. forum rang 5 K. Wiebes 2 augustus 2023 16:01
    ..."Sinds 2017 rijden er al bussen van Ebusco in München."...

    Wat mij betreft hebben ze lang genoeg in hun uppie geploeterd. Ze zijn nu (weer) éven met de
    billen bloot gegaan v.w.b. de eventueel wat al te hoog gespannen verwachtingen. Zich voor 'n
    leuk prijsje laten inlijven heeft mijn voorkeur.

    Daar zal onze Peter wellicht wat schoorvoetend mee akkoord gaan; en als grootste aandeel-
    houder is dat mogelijks ook 'n probleempje, maar onder druk wordt alles vloeibaar. Een part-
    nership met een of meer grote speler(s) zou overigens een alternatief kunnen zijn.

    Continu de inkomsten - voor zover die er zijn - in R&D stoppen in een poging de grote jongens
    (met véél diepere zakken) voor te blijven is onbegonnen werk en op termijn funest voor de
    winst, de aandeelhouders en ook dan uiteindelijk, voor de beursnotering.

    www.govtech.com/fs/washingtons-link-t...
    Het wordt intussen niét kóeler in de wereld; hopelijk op de 9e wat meer nieuws over de stand
    van zaken, qua koelsysteem.

    ..."In conversations with Ebusco, the manufacturer said they would be open to a performance
    contract to ensure that Ebusco delivers a battery that will work in both hot and cold climates
    the area experiences, according to DeRock"...

    En dáár moeten ze nog maar 'ns goed over nadenken. Garanties geven op bussen die staan
    over te koken is 'n stap richting faillissement.

    Anderzijds, wanneer het zou lukken adequate bussen te leveren voor de VS-markt, met zijn
    mega-afstanden; dat zou natuurlijk formidabel zijn. Maar ook hier ben ik bang, dat ze wat
    té "Calimero" zijn om dat in goede banen te leiden.
    Naast zich laten overnemen zou een partnership met een VS-speler ook hier dan eventueel
    uitkomst kunnen bieden.
  9. forum rang 5 Instapmoment 2 augustus 2023 16:09
    quote:

    tmaster schreef op 2 augustus 2023 15:36:

    [...]

    Er zal sowieo nog 63miljoen omzet dit jaar bijkomen van bussen die vorig jaar ten dele zijn uitgeleverd. Bussen die 'half' af zijn tellen ook voor de helft mee in omzet. In het eind verslag van 2022 werd gesproken over een omzet van 63 miljoen voor bussen die weliswaar in 2022 besteld waren maar pas in 2023 echt geleverd worden.

    even stukje copy past van de 'buren'
    Ebusco geeft aan dat zo zogenaamd €63 miljoen in contract assets heeft zitten per einde 2022. Dit zijn bussen die in voorraad staan. Deze bussen zijn nagenoeg gereed, maar de uitlevering moet nog plaatsvinden in de eerste helft van 2023. Dit gehele bedrag moet dus nog binnenkomen in 2023.
    Dat is wel opvallend, aangezien Ebusco vorige week zelf heeft gecommuniceerd dat de omzet zal uitkomen op totaal EUR 41 miljoen voor de eerste zes maanden.
  10. ash_az 2 augustus 2023 16:18
    quote:

    tmaster schreef op 2 augustus 2023 15:36:

    [...]

    Er zal sowieo nog 63miljoen omzet dit jaar bijkomen van bussen die vorig jaar ten dele zijn uitgeleverd. Bussen die 'half' af zijn tellen ook voor de helft mee in omzet. In het eind verslag van 2022 werd gesproken over een omzet van 63 miljoen voor bussen die weliswaar in 2022 besteld waren maar pas in 2023 echt geleverd worden.

    even stukje copy past van de 'buren'
    Ebusco geeft aan dat zo zogenaamd €63 miljoen in contract assets heeft zitten per einde 2022. Dit zijn bussen die in voorraad staan. Deze bussen zijn nagenoeg gereed, maar de uitlevering moet nog plaatsvinden in de eerste helft van 2023. Dit gehele bedrag moet dus nog binnenkomen in 2023.
    De post van EUR 63M wordt in het persbericht van 29 maart 2023 in 1 adem genoemd met cash & cash equivalents. Zal dit dus niet een soort debiteuren saldo zijn. De debiteur betaald pas bij levering van de bus (denk ik).

    Verder geef je al aan 'Bussen die 'half' af zijn tellen ook voor de helft mee in omzet.'. De contract assets zijn 99% afgeronde bussen en dus al voor 99% in de omzet meegenomen als jet het zo bekijkt...
8.140 Posts
Pagina: «« 1 ... 198 199 200 201 202 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.