Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,200   +0,025   (+0,48%) Dagrange 5,105 - 5,230 75.159   Gem. (3M) 178,8K

TomTom november 2022

1.437 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 72 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 win some... 10 november 2022 18:21
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 10 november 2022 17:26:

    [...]

    FCF kijkers en CMD vorsers zijn geen losers maar serieuze beleggers die geduld genoeg hebben om achter de worst aan te lopen die telkenmale wordt verhangen. Waarbij rendement maken op hun investering niet het belangrijkste beleggingsdoel is. Eerder is dromen over fortuin maken met TTaandelen het grootste ideaal.
    And even beyond....

    HG: 'Five years from now we'll be active in areas we haven't yet dreamed of'
  2. Koos99 10 november 2022 19:49
    @Justin, je hebt meerdere keren gewezen op de presentatie van Saucier, op het laatst wordt er een afgedekte auto getoond met de tekst "Global OEM (to be announced) - Full-stack navigation'. Je hebt meerdere keren aangegeven dat deze global OEM pas vanaf 2024 omzet gaat genereren, en daaerdoor ook tot na 2025 groei zal opleveren. Waar baseer je dat op, als ik de presentatie van Saucier beluister dan kan ik dat er niet uit afleiden.
    Waarom is dit niet bv Stellantis die vlak na de CMD bekend is gemaakt?
  3. forum rang 6 win some... 10 november 2022 20:10
    quote:

    leonardus65 schreef op 10 november 2022 19:24:

    [...]

    Na 7 jaar uiteindelijk nooit uitgekomen. Ik ben wel nieuwsgierig waarmee HG uiteindelijk dacht het verschil te maken.
    Ze hebben bij de CMD natuurlijk wel aangekondigd dat ze Kazachstan aan de map gaan toevoegen....

    HG heeft 7 jaar geleden vast niet over deze 'area' nagedacht. Maar nu komt dit toch naar voren. Ook handig als je de Bejing-Parijs rally gaat rijden. Hoeft ie geen Google Maps te gebruiken.
  4. [verwijderd] 10 november 2022 20:51
    quote:

    Koos99 schreef op 10 november 2022 19:49:

    @Justin, je hebt meerdere keren gewezen op de presentatie van Saucier, op het laatst wordt er een afgedekte auto getoond met de tekst "Global OEM (to be announced) - Full-stack navigation'. Je hebt meerdere keren aangegeven dat deze global OEM pas vanaf 2024 omzet gaat genereren, en daaerdoor ook tot na 2025 groei zal opleveren. Waar baseer je dat op, als ik de presentatie van Saucier beluister dan kan ik dat er niet uit afleiden.
    Waarom is dit niet bv Stellantis die vlak na de CMD bekend is gemaakt?
    Uit de Q&A. Klik de full video aan

    www.tomtom.com/events/conference/capi...

    1 uur 1 minuut

    - map collaborative in nature.
    - Door opener.
    - Conversations with customers on strategic level, partnership in ecosystem.
    - Talking with few global customers and new players.

    1 uur 5 minuut

    - Market segments groei

    START Q&A

    1 uur 11 min

    - Q&A over orderboek.
    - Eind 2024 grote OEM SOP (start of production)
    - Google wint geen nieuwe contracten; businessmodel ‘take it or leave it’ en geen lange horizon product roadmap

    1:15:30

    - Enterprise sales, targeting
    - Directe sales met eigen mensen én indirect model
    - Per verticale markt een sales plan
    - De marketing/sales kant van Consumer is nu Enterprise? Corinne V “head of marketing”

    1:21:00

    - Gesprekken met big tech.
    - Dit gaat onze eigen operatie versimpelen.
    - Wij zien dit als begin van steeds krachtigere map.
    - Voorsprong 2-3 jaar genomen mocht een ander (HERE) dit ook willen
    - Startups kunnen geen (HD) map maken; te kapitaal intensief, zonder bronnen en signalen kan je niet starte (chicken en egg). Nemen competitie altijd serieus maar zien dat super slimme en creatieve mensen hier op stuk zijn gelopen. Toch business voor traditionele vendors

    1:24:28

    - Als een concurrent onze base map wil gebruiken juichen we ook dat toe. Je mag met ons concurreren op ons platform
    - HG: big tech enterprise klanten zeggen: jullie bieden iets waar we niet om durfden te vragen

    1:37:00

    - Wat is nu open/gratis en wat niet? => de road graph (geen straatnamen, verkeersrichting, etc).
    - Dit zorgt voor een entree bij grote klanten
    - Concurrentie (HERE of Google) kan deze openheid nu niet bieden
    - Een van de potentiele partners ook interesse ivm metaverse devices
    - Ook indoor maps komen in beeld oa tbv delivery
  5. forum rang 7 sniklaas 10 november 2022 21:14
    quote:

    Biofoed schreef op 10 november 2022 18:20:

    [...]
    Besturen is vooruit kijken en anticiperen op veranderingen en daarbij je gezond verstand gebruiken, heb inmiddels ruim 60 jaar aan ervaringen opgebouwd die worden toegepast in mijn huidige doen en laten in zowel prive als zakelijke situaties...

    Op 14 oktober 2021 forse omzetstijgingen in het vooruitzicht stellen die zonder enige verklaring na amper 3 maanden omslaan naar krimp dan toon je als bestuurder aan niet te weten waar je mee bezig bent en vormt een risico voor de stakeholders.

    Geloofwaardigheid en vertrouwen is het kostbaarste bezit dat de mens achter de bestuurder heeft en kun je maar een keer verliezen.
  6. forum rang 6 Dutchy Ron 10 november 2022 23:46
    www.timeslive.co.za/amp/motoring/news...

    Betting on strong demand in Asian markets for smaller electric cars, MIH Consortium plans to build its first car, which it calls Project X, in 2023 and start mass production the next year, though no customers have been confirmed, the company said.

    “The more cars we make the more they will earn.”

    MIH Consortium, which includes car chipmaker NXP and navigation and digital mapping company TomTom, among other members, said it plans to build a demo car for a six-seater in 2024, followed by a nine-seater.

    www.timeslive.co.za/amp/motoring/news...
  7. forum rang 7 sniklaas 11 november 2022 00:40
     Carlos Tavares, de topman van het grote Stellantis-autoconcern dat onder meer Opel, Peugeot, Fiat en Jeep voert, vreest dat nieuwe auto’s onbetaalbaar worden voor het grote publiek. Dat is voor een groot deel de schuld van ‘idioot strenge regels’ vanuit de Europese Unie, waarschuwt hij. ‘Persoonlijke mobiliteit dreigt een luxe te worden en dat mag niet gebeuren. Als ik nu autokoper was, zou ik in opstand komen.’

    www.ad.nl/auto/europese-unie-maakt-au...
  8. forum rang 6 Dutchy Ron 11 november 2022 07:54
    MIH is eyeing not only Taiwan, but also India, Thailand, Indonesia and Japan as prospective markets for the three-seater.

    Cheng said many MIH partners are willing to initially take risks and bear development costs because they are optimistic about EV sales taking off.

    “The more cars we make the more they will earn.”

    MIH Consortium, which includes car chipmaker NXP and navigation and digital mapping company TomTom, among other members, said it plans to build a demo car for a six-seater in 2024, followed by a nine-seater.

    Kosten gaan voor de baten, benieuwd of ze marktaandeel van MapMyIndia kunnen afpakken
  9. JIBA 11 november 2022 08:00
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 10 november 2022 23:46:

    www.timeslive.co.za/amp/motoring/news...

    Betting on strong demand in Asian markets for smaller electric cars, MIH Consortium plans to build its first car, which it calls Project X, in 2023 and start mass production the next year, though no customers have been confirmed, the company said.

    “The more cars we make the more they will earn.”

    MIH Consortium, which includes car chipmaker NXP and navigation and digital mapping company TomTom, among other members, said it plans to build a demo car for a six-seater in 2024, followed by a nine-seater.

    www.timeslive.co.za/amp/motoring/news...
    Paar dagen geleden gepost, vast gemist ;-)
  10. forum rang 6 Dutchy Ron 11 november 2022 08:09
    We already know the Volvo EX90 packs a unique suite of sensors to scan the surroundings, including a Luminar LiDAR unique on a production vehicle. All these sensors feed a powerful computer that runs on the Nvidia Drive AI platforms Xavier and Orin. Both are state-of-the-art hardware AI platforms, able to process an insane amount of data, enabling the EX90’s Ride Pilot to offer self-driving features pending regulatory approval.

    While Nvidia takes care of the autonomous driving functions and safety, Qualcomm’s Snapdragon Cockpit Platform powers all the human-machine interaction and the car’s underlying functions. These include the infotainment system, all the core functions inside the vehicle, and the battery management system.

    Android Automotive offers a range of native Google and third-party apps, like Maps for navigation and Google Assistant for hands-free control of many functions.

    Met Nvidia en Snapdragon van Qualcomm kan het maar zo zijn dat Google Maps alleen gebruikt wordt voor navigatie en de UI. Maw onder de ‘motorkap’ ander HD Maps voor L3. Volvo is ‘wendbaar’ denk ik, maw dat ze met de huidige configuratie eenvoudig alsnog voor TT of ander alternatief kunnen kiezen.
  11. viermeiden 11 november 2022 08:09
    Zelfde nieuws in een ander jasje:

    iot-automotive.news/tomtom-partners-w...

    Citaat:
    Jack Cheng, CEO of MIH Consortium said, “With TomTom’s collaborative ethos and expertise in creating and maintaining globally scalable maps optimized for user-friendly EV navigation, automated driving and smart mobility solutions, it is clear that they will be an invaluable partner to the MIH Consortium and the Open EV Alliance.”
  12. forum rang 7 Wereldbelegger 11 november 2022 08:20
    Op 7 november beten de analisten Marc Hesselink van ING en Emmanuel Carlier van Kempen de spits af met heroverweging van koersdoel en advies NA de hier nog steeds veelbezongen CMD. Overigens een CMD waarvan de VEB bepaald niet warm van werd. En niet vergeten dat beide heren ook de Stellantis ‘megadeal’, een door TT in dank afgenomen contractverlenging na 2024, ook mee hebben gewogen in hun opinie.

    Marc Hesselink van ING blijft bij zijn koersdoel van € 8,00 en advies Buy
    Emmanuel Carlier van Kempen blijft bij zijn koersdoel van € 6,00 en advies Sell

    De derde analist die ook gekeken heeft na al het moois wat tijdens CMD werd gepresenteerd en de
    Stellantis ‘megadeal’ op zijn merites heeft beoordeeld, heeft ook zijn koersdoel en advies niet aangepast.

    Andrew Hayman van Independent Minds blijft bij zijn koersdoel van €9,25 en advies Buy

    Independent Minds Analyst Date Target Price Recommendation
    Andrew Hayman 8-nov-22 € 9.25 Buy
    Andrew Hayman 14-Oct-22 € 9.25 Buy
    Andrew Hayman 14-apr-22 € 11.50 Buy
    Andrew Hayman 7-feb-22 € 11.50 Buy
    Andrew Hayman 4-feb-22 € 11.50 Buy
    Andrew Hayman 15-Oct-21 € 11.50 Buy
    Andrew Hayman 14-Oct-21 € 11.50 Buy

    Ik herhaal het nog maar eens:
    Opvallend dat betaalde ‘vooruitkijkers’ die in opdracht werken van banken en voor kun klanten een minder rooskleurige toekomst zien voor TT m.b.t. de koersontwikkeling dan de enkele (over)enthousiaste positief op TT zijnde medebeleggers op dit forum.
  13. forum rang 6 Dutchy Ron 11 november 2022 08:23
    TOKYO - Nissan Motor Co on Wednesday reported a 45% jump in second-quarter profit and sharply hiked its full-year outlook, helped by cost-cutting, higher-margin sales and a weaker yen.

    The upbeat earnings come amid uncertainty over how the Japanese automaker and its partner and top shareholder Renault SA will reshape their alliance.

    A day earlier, Renault announced an overhaul of its businesses, agreeing to establish an equally held joint venture with China's Geely for gasoline engines and hybrid technology and announcing plans to spin off its electric vehicles unit next year.

    The French automaker is seeking to convince Nissan to invest in its new electric unit.

    Talks with Renault were ongoing and were "open and constructive," Chief Executive Makoto Uchida told a briefing.

    Renault owns 43% of Nissan while Nissan has a 15% non-voting stake in Renault. People with knowledge of the talks have said Renault's stake could be reduced to 15%.

    Nissan is also widely expected to take a stake in Renault's EV venture, code-named "Ampere", alongside other investors, though the French automaker will keep a majority stake.

    That said, their discussions have taken longer than initially expected due to Nissan's concerns about how its intellectual property rights can be protected as Renault forges new ties with Geely, sources have told Reuters.

    Dat komt door Google en Geely (China)
  14. forum rang 6 Dutchy Ron 11 november 2022 08:28
    Ford Motor Company and Hyundai Group both sell the second-greatest number of electric vehicles in the United States. Hyundai made that claim last month at its Georgia EV plant dedication, and then Ford said the same thing the next day at its third-quarter earnings call for financial analysts.

    www.autoweek.com/news/green-cars/a418...

    Laat TT Ford maar naar binnen harken
  15. forum rang 7 sniklaas 11 november 2022 08:42
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 11 november 2022 08:20:

    Ik herhaal het nog maar eens:
    Opvallend dat betaalde ‘vooruitkijkers’ die in opdracht werken van banken en voor kun klanten een minder rooskleurige toekomst zien voor TT m.b.t. de koersontwikkeling dan de enkele (over)enthousiaste positief op TT zijnde medebeleggers op dit forum.
    klopt @WB, deze vooruitdenkers kunnen ook rekenen en zien dat automotive een prima take rate pakt in EU maar zien ook vanuit de backlog de lage omzet van gemiddeld €300 mio p/j vanaf 2023/24 tot 2030.

    Daarbovenop krimpt consu-enterprise, de US$ valutaopsmuk hakt er momenteel hard in en aan de CMD groeibelofte zitten nog geen handvaten waarnaartoe gevuurd gaat worden en de kosten blijvend onverminderd te hoog dus verlieslatend de komende 12-36 mnd…
1.437 Posts
Pagina: «« 1 ... 32 33 34 35 36 ... 72 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.