Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,010   -0,225   (-1,58%) Dagrange 13,970 - 14,360 1.594.127   Gem. (3M) 1,5M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 2291 2292 2293 2294 2295 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Bilderberg007 8 augustus 2022 08:54
    Voor de cijferliefhebbers. JET cijfers waren voor mij op het eerste gezicht niet echt top. Als je ze uitsplitst (zie PDF) krijg ik wel een ander beeld. Zowel Doordash als Deliveroo hebben recent aangegeven dat de gemiddelde bestelsom per order bijna gelijk blijft of lager is geworden door de hoge inflatie (Deliveroo zegt hierbij zelfs dat het zakt omdat het tijdens corona tijdelijk hoger was) maar het aantal bestellingen nog wel groeit. Bij JET zie je een andere beweging, in alle markten is t.o.v. H1-21 de gemiddelde waarde gestegen maar aantal bestellingen gedaald. Voor Noord Amerika is dat mede door valuta-effecten maar denk (hoop) ook door het uitrollen van de JET "playbook" waar de CEO het vaker over gehad heeft. Parameters aanpassen om te optimaliseren zoals minder (verlieslatende) kleine bestellingen te hebben etc. Ofwel ze zijn flink begonnen met winstgevendheid i.p.v. groei. Met de aangekondigde gestegen tarieven en Amazon deal erg benieuwd hoe het komende half jaar gaat. Ben vooral benieuwd hoe het met Deliveroo gaat (woensdag cijfers). Een bezorger die nergens de dominante partij is waar ze flink geld verdienen en een flinke concurrent van JET in 7 markten (Australië, België, Frankrijk, Italië, Ierland, Nederland, VK). Geld raakt ook op en erg de vraag of er een partij is die hier interesse in heeft gezien de verliezen die gemaakt worden. Al met al boeiende sector om te volgen.
  2. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 8 augustus 2022 08:57
    quote:

    Bilderberg007 schreef op 8 augustus 2022 08:54:

    Voor de cijferliefhebbers. JET cijfers waren voor mij op het eerste gezicht niet echt top. Als je ze uitsplitst (zie PDF) krijg ik wel een ander beeld. Zowel Doordash als Deliveroo hebben recent aangegeven dat de gemiddelde bestelsom per order bijna gelijk blijft of lager is geworden door de hoge inflatie (Deliveroo zegt hierbij zelfs dat het zakt omdat het tijdens corona tijdelijk hoger was) maar het aantal bestellingen nog wel groeit. Bij JET zie je een andere beweging, in alle markten is t.o.v. H1-21 de gemiddelde waarde gestegen maar aantal bestellingen gedaald. Voor Noord Amerika is dat mede door valuta-effecten maar denk (hoop) ook door het uitrollen van de JET "playbook" waar de CEO het vaker over gehad heeft. Parameters aanpassen om te optimaliseren zoals minder (verlieslatende) kleine bestellingen te hebben etc. Ofwel ze zijn flink begonnen met winstgevendheid i.p.v. groei. Met de aangekondigde gestegen tarieven en Amazon deal erg benieuwd hoe het komende half jaar gaat. Ben vooral benieuwd hoe het met Deliveroo gaat (woensdag cijfers). Een bezorger die nergens de dominante partij is waar ze flink geld verdienen en een flinke concurrent van JET in 7 markten (Australië, België, Frankrijk, Italië, Ierland, Nederland, VK). Geld raakt ook op en erg de vraag of er een partij is die hier interesse in heeft gezien de verliezen die gemaakt worden. Al met al boeiende sector om te volgen.
    ABtje verdiend!! IK denk dat dat ook komt omdat de concurrenten met korting vouchers werken!! Uiteindelijk is dat geen houdbare business!!
  3. Bilderberg007 8 augustus 2022 08:58
    @ Ron Kerstens; jazeker. H2-22 mogelijk nog te vroeg maar schat in H1-23. Maar belangrijker dan boekhoudkundige netto winst (zoals bij verkoop van IFOOD) vind ik de netto kasstroom exclusief éénmalige items (zoals winst op IFOOD) en de mogelijkheid om de convertibles "in the money" te krijgen
  4. Quantmania 8 augustus 2022 09:27
    Mocht u denken om het aandeel JET te kopen? Hierbij enkele feitjes over JET:

    JET is 30 september 2016 naar de beurs gegaan. De introductieprijs was destijds € 23,00. JET heeft nog nooit winst gemaakt. Er is nog geld om de komende 1.5 jaar te overleven. Voor die tijd zullen er assets verkocht moeten worden, zal er een herfinanciering plaats moeten vinden of zal er een aandelenemissie gedaan worden om te kunnen overleven. Momenteel noteert het aandeel JET ruim 21% onder de introductieprijs.
  5. forum rang 6 Eagle1959 8 augustus 2022 09:40
    Breed up op de AEX, Nasdaq future positief en JET negatief. Heb wat bijgekocht want duidelijk is dat we komende 1 1/2 jaar liquiditeiten hebben, 2 mooie verkoopbare assets die bij sector herstel veel waard worden, we alweer 10% lager staan tov top vorige week, alle afgegeven koersdoelen veel hoger zijn en we vorige week met hoge volumes hoger werden gezet. Verwacht dat we vandaag de 19,- kunnen aantikken. Heb ruime dekking om geschreven calls te schrijven (best aantrekkelijk nu) maar wacht nog even.
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 2291 2292 2293 2294 2295 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.