Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,515   -0,055   (-0,99%) Dagrange 5,405 - 5,610 116.782   Gem. (3M) 197,3K

TomTom juni

819 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 41 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 21 juni 2022 17:05
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 21 juni 2022 17:01:

    [...]

    AB voor de link.

    Marc Hesselink, analist ING wordt geciteerd.
    Er wel enig optimisme over de heilige graal voor kaartenmakers: de zelfrijdende auto.

    Maar de teneur van het hele artikel is niet echt positief.
    Zeker niet wanneer er naar (de oorzaak voor) de huidige koers wordt gekeken.

    Maar de omschakeling naar het verschaffen van deze dienstverlening aan bedrijven duurt ondertussen al jaren, maar voor beleggers is er nog weinig zonnigs aan: de groei van het bedrijfsonderdeel locatietechnologie is bij lange na niet genoeg om de omzet op peil te houden. De omzet was in 2019 nog ruim €700 mln, maar bedroeg afgelopen jaar nog maar €506 mln. Aandeelhouders lijken hun vertrouwen daarom te verliezen: de koers is in de afgelopen vijf jaar gedaald van €12 in januari 2017 naar €7 medio juni dit jaar. Zelfs in de periode na de coronapandemie, waarin zo'n beetje ieder aandeel hard steeg, kwam het aandeel TomTom niet echt van zijn plaats.

    Concurrentie, corona en chiptekort
    Analisten zien twee oorzaken voor de geringe groei: de scherpe concurrentie en tegenvallende ontwikkelingen in de autosector. TomTom moet in de Noord-Amerikaanse en Europese markt opboksen tegen Google, Mapbox en het eveneens Nederlandse HERE.

    Ook de coronapandemie raakte de omzet in de afgelopen twee jaar hard. Door een tekort aan chips rollen er namelijk minder auto's van de band, en daarmee kan TomTom ook in minder auto's zijn kaartsoftware voor de ingebouwde navigatiesystemen kwijt.
    “Gelukkig”. Weer een negatief belichte post van jou!
    Begon me zorgen te maken!:-))
  2. harrysnel 21 juni 2022 17:32
    quote:

    SimonCA schreef op 21 juni 2022 13:16:

    Qt group launches novel HMI software framework to develop next-generation digital cockpits.

    Partnership between Qt and Bosch enables carmakers to cost-effectively develop solution-ready next-generation digital cockpits

    The Qt Company, the leading global provider of software technology, today announces a collaboration with Bosch, one of the leading automotive suppliers, who will be deploying Qt's unified cross-platform HMI design and development framework to provide automakers with the tools to create a solution-ready digital cockpit. The solution offers a turnkey approach for automotive original equipment manufacturers (OEMs) seeking to develop their human-machine interfaces (HMIs).

    www.marketscreener.com/quote/stock/QT...
    Op de Qt website een blog over IndiGo:

    Scaling Digital Cockpit Development

    This talk discusses scaling the digital cockpit development and how TomTom IndiGo empowers carmakers to differentiate where it matters most to them.

    resources.qt.io/videos/outrun-scaling...
  3. forum rang 7 Wereldbelegger 21 juni 2022 17:35
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 21 juni 2022 17:01:
    [...]

    AB voor de link.

    Marc Hesselink, analist ING wordt geciteerd.
    Er wel enig optimisme over de heilige graal voor kaartenmakers: de zelfrijdende auto.

    Maar de teneur van het hele artikel is niet echt positief.
    Zeker niet wanneer er naar (de oorzaak voor) de huidige koers wordt gekeken.

    Maar de omschakeling naar het verschaffen van deze dienstverlening aan bedrijven duurt ondertussen al jaren, maar voor beleggers is er nog weinig zonnigs aan: de groei van het bedrijfsonderdeel locatietechnologie is bij lange na niet genoeg om de omzet op peil te houden. De omzet was in 2019 nog ruim €700 mln, maar bedroeg afgelopen jaar nog maar €506 mln. Aandeelhouders lijken hun vertrouwen daarom te verliezen: de koers is in de afgelopen vijf jaar gedaald van €12 in januari 2017 naar €7 medio juni dit jaar. Zelfs in de periode na de coronapandemie, waarin zo'n beetje ieder aandeel hard steeg, kwam het aandeel TomTom niet echt van zijn plaats.

    Concurrentie, corona en chiptekort
    Analisten zien twee oorzaken voor de geringe groei: de scherpe concurrentie en tegenvallende ontwikkelingen in de autosector. TomTom moet in de Noord-Amerikaanse en Europese markt opboksen tegen Google, Mapbox en het eveneens Nederlandse HERE.

    Ook de coronapandemie raakte de omzet in de afgelopen twee jaar hard. Door een tekort aan chips rollen er namelijk minder auto's van de band, en daarmee kan TomTom ook in minder auto's zijn kaartsoftware voor de ingebouwde navigatiesystemen kwijt.

    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 21 juni 2022 17:05:

    [...]

    “Gelukkig”. Weer een negatief belichte post van jou!
    Begon me zorgen te maken!:-))
    Geheel niet nodig.
    Ik hoef geen oogkleppen op als belegger in TT.
    Ik kijk liever naar de realiteit waarin TT zich bevindt dan jaren omhoog kijken of er er een bluesky koers op de borden verschijnt.

    Weet u nog uw voorspelling van € 17,50 voor 2020?
    Vals getoeter
    Weet u nog uw voorspelling van € 12,50 voor maart 2021?
    Vals getoeter
    Weet u nog uw lofzang NA de introductie van IndiGO
    Vals getoeter
    Tegenwoordig bent u al blij als de koers een paar centen boven de € 7,00 staat.
    Met een beetje pech blijkt dat ook vals getoeter te zijn
  4. forum rang 4 dachthetniet 21 juni 2022 18:01
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 21 juni 2022 16:24:

    [...]
    Zo dat ben je ook weer kwijt. Dat lucht op. Ik ben geen top poster. Daar heb ik de kennis noch kunde voor in huis. Ik respecteer Boem/Martin wel voor z'n inhoudelijke en standvastige posts.
    Tja dat van jou omschrijf ik liever als braaksel. Nul komma nul inhoudelijke bijdrage .Het mag best wel negatief zijn hoor. Maar dit is niks helemaal niks.. Dus dat zegt iets over jou zelf. zoiets als: "Je bent niks, helemaal niks
    Sorry moderator dat kan/mag ik niet schrijven. ik neem die woorden terug.
    Ik begrijp je wel. Het is al jaren niks. En de ‘inhoudelijke’ posters zitten er al jaren naast. Je bent boos en vnl op jezelf. Je ben ws weer in de mooie ‘inhoudelijke’ praatjes getrapt. En dat ‘sorry moderator blabla verhaal’ kan je wel weglaten. Dat is nl nogal infantiel gedrag.
  5. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 21 juni 2022 18:28
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 21 juni 2022 17:35:

    quote:

    Wereldbelegger schreef op 21 juni 2022 17:01:
    [...]

    AB voor de link.

    Marc Hesselink, analist ING wordt geciteerd.
    Er wel enig optimisme over de heilige graal voor kaartenmakers: de zelfrijdende auto.

    Maar de teneur van het hele artikel is niet echt positief.
    Zeker niet wanneer er naar (de oorzaak voor) de huidige koers wordt gekeken.

    Maar de omschakeling naar het verschaffen van deze dienstverlening aan bedrijven duurt ondertussen al jaren, maar voor beleggers is er nog weinig zonnigs aan: de groei van het bedrijfsonderdeel locatietechnologie is bij lange na niet genoeg om de omzet op peil te houden. De omzet was in 2019 nog ruim €700 mln, maar bedroeg afgelopen jaar nog maar €506 mln. Aandeelhouders lijken hun vertrouwen daarom te verliezen: de koers is in de afgelopen vijf jaar gedaald van €12 in januari 2017 naar €7 medio juni dit jaar. Zelfs in de periode na de coronapandemie, waarin zo'n beetje ieder aandeel hard steeg, kwam het aandeel TomTom niet echt van zijn plaats.

    Concurrentie, corona en chiptekort
    Analisten zien twee oorzaken voor de geringe groei: de scherpe concurrentie en tegenvallende ontwikkelingen in de autosector. TomTom moet in de Noord-Amerikaanse en Europese markt opboksen tegen Google, Mapbox en het eveneens Nederlandse HERE.

    Ook de coronapandemie raakte de omzet in de afgelopen twee jaar hard. Door een tekort aan chips rollen er namelijk minder auto's van de band, en daarmee kan TomTom ook in minder auto's zijn kaartsoftware voor de ingebouwde navigatiesystemen kwijt.

    [...]

    Geheel niet nodig.
    Ik hoef geen oogkleppen op als belegger in TT.
    Ik kijk liever naar de realiteit waarin TT zich bevindt dan jaren omhoog kijken of er er een bluesky koers op de borden verschijnt.

    Weet u nog uw voorspelling van € 17,50 voor 2020?
    Vals getoeter
    Weet u nog uw voorspelling van € 12,50 voor maart 2021?
    Vals getoeter
    Weet u nog uw lofzang NA de introductie van IndiGO
    Vals getoeter
    Tegenwoordig bent u al blij als de koers een paar centen boven de € 7,00 staat.
    Met een beetje pech blijkt dat ook vals getoeter te zijn
    Wie het laatst toetert toetert het hardst?
    Helaas door corona is het vanaf 2020 anders gelopen en heeft Poetin er een negatief schepje bovenop gedaan!!

    Maar blijf vooral alles negatief belichten en posten, daar wordt je immers voor betaald!
  6. forum rang 6 tatje 21 juni 2022 22:18
    Tesla (+9,4%) was dinsdag de gangmaker in New York.

    Harold Goddijn op de laatste AVA.

    Harold Goddijn
    China is niet echt onze markt, dat is voor de Chinezen. Dat land is zo ingericht dat we daar geen
    geld mogen verdienen. Maar in Scandinavië, en Tesla is natuurlijk ook een belangrijke klant van
    ons, die zie je groeien en we groeien daar ook in mee.

    Tot morgen, wel blijven ademen :-)
  7. SimonCA 22 juni 2022 04:45
    quote:

    harrysnel schreef op 21 juni 2022 17:32:

    [...]

    Op de Qt website een blog over IndiGo:

    Scaling Digital Cockpit Development

    This talk discusses scaling the digital cockpit development and how TomTom IndiGo empowers carmakers to differentiate where it matters most to them.

    resources.qt.io/videos/outrun-scaling...
    Accelerating automotive UX innovation with Rightware Kanzi One and TomTom IndiGO.

    At Rightware, we spent the last several years reworking our Kanzi toolchain to solve the HMI development challenges specific to Android. The release of Kanzi One introduced the automotive industry’s first all-in-one HMI tool, providing uniquely deep integration with Android and streamlining the process of bringing high-quality 3D graphics into the user interface. At the same time, TomTom identified a market need for an open digital cockpit platform that is scalable, modular, and customizable, while also simplifying the delivery of third-party services into the Android Automotive environment and met this need with TomTom IndiGO.

    Based on our shared goals of accelerating HMI design and development and enabling innovation, creativity, and design for future-looking automotive use cases, TomTom chose Rightware as its HMI/UI tool launch partner.

    Kanzi One delivers an automotive-centric graphics engine and visual authoring platform—respectively Kanzi Engine and Kanzi Studio—empowering OEMs to build future-looking, holistic 2D and 3D UIs on top of the IndiGO foundational tools for automotive HMI creation and customization.

    With full Android compatibility, Kanzi One is uniquely positioned to provide powerful graphics and creative visualization for any Android functionality, without compromise. Deep integration with Android empowers HMI developers to build highly customized user interfaces on top of IndiGO’s off-the-shelf advanced functionality for Android Automotive.

    rightware.com/blog/accelerating-autom...
  8. forum rang 7 Wereldbelegger 22 juni 2022 09:18
    quote:

    Odessadream schreef op 22 juni 2022 08:48:

    Na gisteren van zeer licht herstel nu weer verder down (dead cat bounching)
    Als het lichte herstel gisteren daadwerkelijk een 'dead cat bounching' is geweest, gaat de koers volgens de theorie een lager punt opzoeken.

    The standard usage of the term refers to a short rise in the price of a stock that has suffered a fall. In other instances, the term is used exclusively to refer to securities or stocks that are considered to be of low value. First, the securities have poor past performance. Second, the decline is "correct" in that the underlying business is weak (e.g. declining sales or shaky financials). Along with this, it is doubtful that the security will recover with better conditions (overall market or economy).
  9. forum rang 7 Wereldbelegger 22 juni 2022 09:23
    Vive tu vida positivamente schreef op 22 juni 2022 09:00:
    [...]

    Je hebt het er druk mee he?!
    Bij BAM en Post.nl precies hetzelfde bericht plaatsen!
    Het is duidelijk waar je voorkeur ligt!

    quote:

    dachthetniet schreef op 22 juni 2022 09:17:

    [...] heb je moeite met feiten?
    De vraag stellen is hem beantwoorden.
    Moeite met feiten en op Trumpiaanse wijze beschuldigingen uiten richting medebeleggers die feiten posten.
  10. Biofoed 22 juni 2022 09:55
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 22 juni 2022 09:23:

    Vive tu vida positivamente schreef op 22 juni 2022 09:00:
    [...]

    Je hebt het er druk mee he?!
    Bij BAM en Post.nl precies hetzelfde bericht plaatsen!
    Het is duidelijk waar je voorkeur ligt!

    [...]

    De vraag stellen is hem beantwoorden.
    Moeite met feiten en op Trumpiaanse wijze beschuldigingen uiten richting medebeleggers die feiten posten.
    Hele logische reactie van Vive tu vida positivamente, op deze post.
    Over de hele breedte gaat de beurs naar beneden en om dan bij een paar fondsen deze opmerking te plaatsen is net zoiets als de schuld van deze daling bijvoorbeeld bij het bestuur van HG zoeken als de hele markt door externe factoren onder druk staat.

    Het kan ook zijn dat Odessadream heel blij is dat de stijging niet heeft doorgezet en daarom uit puur enthousiasme deze post heeft geplaatst, want dadelijk gaan we de 8+ zomaar wel zien (quote van Odessadream van gister..)
819 Posts
Pagina: «« 1 ... 27 28 29 30 31 ... 41 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.