Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

Laatste koers (eur) Verschil Volume
5,200   +0,025   (+0,48%) Dagrange 5,105 - 5,230 75.159   Gem. (3M) 178,8K

Tom Tom december 2021

3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 175 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Dutchy Ron 11 december 2021 13:27
    ps: ik weet net zoveel over TT als over Wynn, LVS, SEDG, etc…. en crypto’s alleen heb ik een persoonlijke interesse in EV/AV en ben ik om die reden voornamelijk actief in het TT forum en positief over de strategische keuzes en het marktaandeel van TT. Niet over hun communicatiebeleid en het creëren van aandeelhouderswaaarde.

    Ik heb specifieke zoekopdrachten staan bij Google en allle nieuwe berichten die daaraan voldoen krijg ik automatisch in een speciale mailbox …. Die berichten scan, filter en deel ik.
  2. forum rang 6 Dutchy Ron 11 december 2021 13:42
    Dec 11, 2021 | 6:58 AM
    FRANKFURT (Reuters) – Volkswagen’s software unit Cariad and automotive supplier Bosch are nearing an agreement to cooperate on automotive software, Handelsblatt reported, citing company sources.

    Volkswagen plans to invest a triple-digit million euro amount as part of the deal, the paper added.

    Volkswagen has bundled all its software efforts into Cariad, hoping it can challenge Tesla and Alphabet in a field in which it has not traditionally been active.

    Cariad ranks high on Volkswagen’s transformation agenda, with CEO Herbert Diess taking on responsibility for the unit on the group’s management board this week as part of a reshuffle.

    Diess sees software as the key future battleground of the automotive industry, ranging from operating systems to enable autonomous driving to software services that can be installed over the air.

    Cariad, which gets 2.5 billion euros ($2.8 billion) in funds from Volkswagen each year, declined to comment. Bosch was not immediately available for comment.
  3. [verwijderd] 11 december 2021 13:49
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 11 december 2021 13:16:

    [...]

    Ik heb geen onderbouwde voorspelling.
    Op basis van de cijfers dit jaar en ik interpreteer de marktomstandigheden, die ik ook voor 2022 minder positief acht verwacht ik mindere Q4/FY cijfers en een zeer bedachtzaam/gematigde outlook voor 2022 en 2023.

    Mocht ik gelijk hebben dan voorzie ik dat 'de markt' daarop negatief reageert.
    Mijn optieconstructies zijn daarop ingericht en ik overweeg een kleine shortpositie er bij te nemen.
    Als een vorm van kapitaalbescherming voor de de Q4/FY cijfers.

    De koersontwikkeling in de rest van 2022 zal in mijn optiek niet veel beter zijn dan 2021.
    Maar ik laat me graag verrassen en neem dan mijn verlies op een shortpositie voor lief.

    Het is me onduidelijk waarom volgens jou de marktomstandigheden in 2022 minder zijn dan 2021. Maar stel dat ik dezelfde mening had, dan zou ik die putjes niet nu nemen maar vlak voor de jaarcijfers en outlook. Dus in februari. Anders loopt je tijdwaarde eruit en er is nu een positief momentum en de CES komt er nog aan. Kun je ze voor een lagere prijs of met hogere strike kopen.

    Zelf zou ik het sowieso niet doen, omdat ik denk dat het orderboek mensen positief zal verrassen, een deel vd markt denkt zelfs orderboek krimp ipv groei. CFO zegt al dat dat niet gaat gebeuren maar is nog niet overal geland vermoed ik.

  4. forum rang 6 Dutchy Ron 11 december 2021 13:49
    Volkswagen und der Zulieferer Bosch wollen künftig bei der Entwicklung von Software für Autos zusammenarbeiten. Es entstehen neue Geschäftsfelder.

    Die neue Zusammenarbeit zwischen Autohersteller und Zulieferer könnte noch in diesem Jahr beschlossen werden, hieß es in Unternehmenskreisen.

    Konzernchef Herbert Diess kündigte nach einer Aufsichtsratssitzung auf einer Pressekonferenz an, dass „wir kurz vor einem wichtigen Meilenstein stehen“. Volkswagen mache Fortschritte bei der Entwicklung eines eigenen Betriebssystems, das später auch Drittkunden zum Kauf angeboten werden könne.
    Wie später nach der Aufsichtsratssitzung verlautete, war die anstehende Kooperation mit Bosch bereits ein Thema auf dem Treffen der Volkswagen-Kontrolleure gewesen. Beide Unternehmen wollen künftig bei der Entwicklung von Software zusammenarbeiten. Die Verhandlungen dazu könnten noch in diesem Jahr abgeschlossen werden. Volkswagen will zum Komplettanbieter bei automobiler Software werden und zusätzliche Kompetenzen aufbauen

    amp2.handelsblatt.com/unternehmen/ind...
  5. forum rang 7 sniklaas 11 december 2021 13:53
    quote:

    *JustMe* schreef op 11 december 2021 12:26:

    [...]Ik zie
    Inderdaad jij ziet dingen die mogelijk ooit voor een deel toekomstmuziek kunnen worden als reeds in de pocket voor TOMTOM…

    Daarnaast fantaseer jij er grenzeloos op los Justin en beschrijft in (moet ik je nageven) mooie volzinnen dat de mobiliteit wereld aan de voeten ligt bij TOMTOM…

    Wat dat betreft ben je volledig de connectie met de realiteit verloren…

    Ik zal een recent voorbeeldje noemen van jouw fantasierijke uitspraken van vandaag, mobilye heeft zijn automotive omzet met 40% kunnen vergroten door moedertje INTEL, jij insinueert hiermee dat INTEL een leverancier is van microchips voor automotive, klinklare onzin…

    Wanneer je wat minder tijd zou besteden aan de kwantiteit en meer aan de kwaliteit en juistheid van de inhoud had je kunnen weten dat INTEL nog geen leverancier is van microchips voor automotive, op zijn vroegst Q1 2022 in bestaande fabrieken voor levering aan Ford en General Motors…
  6. forum rang 6 Dutchy Ron 11 december 2021 14:00
    The Stellantis CTO, hired this summer, is a former head of Alexa Automotive for Amazon. “Stellantis is becoming a very attractive company for people who want to demonstrate their skills in terms of software, and we are receiving a significant number of resumes,” Tavares said.

    CTO Stellantis afkomstig van Amazon Alexa ….Waar kwam ik Alexa afgelopen week nog meer tegen?
  7. forum rang 6 Dutchy Ron 11 december 2021 14:03
    Bosch setzt voll auf Software für Autos

    auto.oe24.at/thema/bosch-setzt-voll-a...

    Ze duiken allemaal op de software ….. auto’s worden computers op wielen

    Hartung sagte, automobile Softwareentwicklung sei eine Kernkompetenz von Bosch. Der Markt für Automobilsoftware sei milliardenschwer. Bosch rechne bis 2030 jährlich mit einem zweistelligem Wachstum. In der neuen Organisation soll der Mitteilung zufolge auch die im Februar gestartete Zusammenarbeit von Bosch und Microsoft fortgesetzt werden. Ziel der Kooperation sei eine durchgängige Softwareplattform für die Vernetzung von Auto und Cloud.
  8. forum rang 6 Dutchy Ron 11 december 2021 14:13
    quote:

    *JustMe* schreef op 11 december 2021 14:09:

    @dutchy

    Twee maanden geleden wilde CARIAD nog de Tier1 leveranciers ‘entmachten’ (ontmachten)

    app.handelsblatt.com/unternehmen/indu...
    Diess zit full time op Cariad en heeft in z’n vorige rol bij VW genoeg geduld gehad met Cariad. Het gaat hem niet snel genoeg ……. een (re)organisatie met 2.500 medewerkers is altijd lastig …. rollen, taken en verantwoordelijkheden komen anders te liggen, circa 50% werkt nog geen jaar bij Cariad en moet in COVID tijd worden ingewerkt. Die tijd heeft Diess niet. Voor de middellange termijn moeten er andere strategische keuzes worden gemaakt om de achterstand op Tesla niet verder op te laten lopen.
  9. [verwijderd] 11 december 2021 14:22
    quote:

    *JustMe* schreef op 11 december 2021 13:49:

    [...]

    Het is me onduidelijk waarom volgens jou de marktomstandigheden in 2022 minder zijn dan 2021. Maar stel dat ik dezelfde mening had, dan zou ik die putjes niet nu nemen maar vlak voor de jaarcijfers en outlook. Dus in februari. Anders loopt je tijdwaarde eruit en er is nu een positief momentum en de CES komt er nog aan. Kun je ze voor een lagere prijs of met hogere strike kopen.

    Zelf zou ik het sowieso niet doen, omdat ik denk dat het orderboek mensen positief zal verrassen, een deel vd markt denkt zelfs orderboek krimp ipv groei. CFO zegt al dat dat niet gaat gebeuren maar is nog niet overal geland vermoed ik.

    Velen in de markt geloven de lieden van TomTom niet meer. De enige zekerheid is dat ze zichzelf belonen zonder prestatiecriterea. Zelfs als er eindelijk weer eens omzetgroei gemeld kan/mag worden, dan heeft TT de specialiteit zo’n goed bericht nog voorbeurs te ontkrachten met een slecht bericht.

    Dit is een beleggerssite. Beleggen gaat om rendement. Zolang dat -70% bij tt blijft tegenover ruim 1300% bij concurrent Garmin is het verstandig je credits aan de realisten te geven en de positivo’s met een berg zout te nemen. De tt luchtkastelen zijn nog nooit uitgekomen.
  10. [verwijderd] 11 december 2021 14:30
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 11 december 2021 14:10:

    HG de nieuwe John “Hannibal” Smith :-)
    - Bosch wil asap uit HERE als investeerder
    - Bosch is integratiepartner van TT indigo geworden
    - Bosch heeft tomtom geintegreerd in haar boordcomputer
    - Bosch wordt software partner van VW Cariad

    Ik mag aannemen dat Bosch weet hoe de hazen lopen in Duitsland en daar haar partner keuze op afstemt en niet met TT werkt om in een handjevol Maserati’s te zitten maar in volume merken.
  11. forum rang 7 Wereldbelegger 11 december 2021 14:53
    Wereldbelegger schreef op 11 december 2021 13:16:

    [...]

    Ik heb geen onderbouwde voorspelling.
    Op basis van de cijfers dit jaar en ik interpreteer de marktomstandigheden, die ik ook voor 2022 minder positief acht verwacht ik mindere Q4/FY cijfers en een zeer bedachtzaam/gematigde outlook voor 2022 en 2023.

    Mocht ik gelijk hebben dan voorzie ik dat 'de markt' daarop negatief reageert.
    Mijn optieconstructies zijn daarop ingericht en ik overweeg een kleine shortpositie er bij te nemen.
    Als een vorm van kapitaalbescherming voor de de Q4/FY cijfers.

    De koersontwikkeling in de rest van 2022 zal in mijn optiek niet veel beter zijn dan 2021.
    Maar ik laat me graag verrassen en neem dan mijn verlies op een shortpositie voor lief.

    quote:

    *JustMe* schreef op 11 december 2021 13:49:

    [...]

    Het is me onduidelijk waarom volgens jou de marktomstandigheden in 2022 minder zijn dan 2021. Maar stel dat ik dezelfde mening had, dan zou ik die putjes niet nu nemen maar vlak voor de jaarcijfers en outlook. Dus in februari. Anders loopt je tijdwaarde eruit en er is nu een positief momentum en de CES komt er nog aan. Kun je ze voor een lagere prijs of met hogere strike kopen.

    Zelf zou ik het sowieso niet doen, omdat ik denk dat het orderboek mensen positief zal verrassen, een deel vd markt denkt zelfs orderboek krimp ipv groei. CFO zegt al dat dat niet gaat gebeuren maar is nog niet overal geland vermoed ik.

    Dank voor uw advies mbt 'putjes'. Maar ik heb al heel wat jaartjes ervaring met opties. ((-;
    Ik schrijf volgens mij niet dat ik het nu of binnenkort zal doen.
    En het is meer dan logisch dat ik wacht tot kort voor de cijfers.
    Daarnaast zijn Turbo Shorts ook een mogelijkheid.

    Maar vlak voor de CES van 5 jan tot 8 jan zijn er twee handelsdagen waarop ik mogelijk al ga voorsorteren op een CES non-event voor TT.
    Voor u is de CES het moment dat TT mogelijk deals bekend gaat maken.
    Voor mij wordt het niet meer dan een meet and greet met het managementteam en een paar developers.

    Ik deel niet uw mening wat betreft het orderboek.
    Dat de CFO aangeeft bij de Q3 cijfers dat geen sprake van krimp zal zijn, is mogelijk een aanwijzing maar zegt mij niet zoveel
    gezien de in mijn ogen(!) nog steeds slechte omstandigheden voor de auto-industrie.

    Tot nu toe zien slechts twee autoproducenten 2022 wat zonniger in dan de anderen.
    Ik vind dat geen hoopvol signaal.
    Ook een launch van een revolutionair platform zonder het noemen van klanten maakt mij niet enthousiast m.b.t. de koersontwikkeling op korte termijn.

    Maar nogmaals ik laat me graag verrassen.
    Hopelijk snel, dan hoef ik niet na te denken over een shortpositie.

  12. forum rang 7 Wereldbelegger 11 december 2021 14:56
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 11 december 2021 14:36:

    De tekorten beperken zich niet meer tot chips
    auto.economictimes.indiatimes.com/amp...
    Dank voor deze link
    Het onderbouwd een (klein) beetje mijn stelling dat er nog te weinig positieve signalen zijn over de autoproductie wereld wijd.
  13. forum rang 7 Wereldbelegger 11 december 2021 15:11
    Ook de geopolitieke spanningen zullen m.i. de auto-industrie raken.
    Ik verwacht een knoertharde concurrentie strijd die verder zal gaan dan alleen het oplossen van chiptekorten en supply chain problemen. Ook de werkgelegenheid in deze industrie kan een hot issue worden.

    In die zin is IndiGO een mooi product omdat het al 'op de plank ligt' voor elke auto-producent.
    Maar in een heftige concurrentiestrijd waarbij de politiek zich inmengt kan het zo maar zijn dat het blijft liggen op de plank.
  14. forum rang 4 GLMF 11 december 2021 15:22
    gewoon een post om mijn waardering uit te spreken voor Justme en Dutchy Ron voor de schat aan informatie die zij hier inbrengen en de duiding die ze hier aan proberen te geven (maar ook ruimte aan anderen laten om hier hun eigen mening over te vormen). Dit ondanks de vele persoonlijke 'aanvallen' van een 5-10 tal posters die niet verder komen dan was niks/wordt niks.
    Je zou toch denken dat alle TT beleggers, welke strategie ze ook hebben, deze informatie omarmen, maar het lijkt er op dat er velen zijn die proberen beide heren te ontmoedigen om nog informatie te plaatsen ???

    thx beiden en keep up the (good) work!
3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 63 64 65 66 67 ... 175 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.