Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Van Binck naar Saxo?

8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 190 191 192 193 194 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. pukka 22 november 2021 09:51
    quote:

    Melick schreef op 22 november 2021 09:16:

    Deze maand zijn de service kosten bij dubbel afgeschreven. Een ticket ingezet, en had snel antwoord. Helaas wacht ik nu al een aantal dagen op de correctie. Daar zijn ze daar dus helemaal niet snel mee.

    Meer mensen dit overkomen?
    Ja hier ook ondanks dat ik over de min e500 commissie zat. Super irritant weer. Ze gaven aan dat er een onderzoek gaande was. Ik heb aangegeven dat ze beter eerst kunnen onderzoeken voordat ze zomaar geld inhouden….
  2. Zeus 22 november 2021 10:06
    quote:

    Melick schreef op 22 november 2021 09:16:

    Deze maand zijn de service kosten bij dubbel afgeschreven. Een ticket ingezet, en had snel antwoord. Helaas wacht ik nu al een aantal dagen op de correctie. Daar zijn ze daar dus helemaal niet snel mee.

    Meer mensen dit overkomen?
    Goed dat je dit meldt. Bij mij ook 2 keer ingehouden zie ik nu. Wat een waardeloze tent is dit toch.
  3. Zeus 22 november 2021 10:07
    quote:

    pukka schreef op 22 november 2021 09:51:

    [...]

    Ja hier ook ondanks dat ik over de min e500 commissie zat. Super irritant weer. Ze gaven aan dat er een onderzoek gaande was. Ik heb aangegeven dat ze beter eerst kunnen onderzoeken voordat ze zomaar geld inhouden….
    Hoe kun je zien hoeveel commissie je betaald hebt? Of houd je dat handmatig bij?
  4. forum rang 6 hirshi 22 november 2021 10:18
    Huidige leden van VEB kunnen kosteloos overstappen wanneer zij willen vertrekken als klant bij Saxo Bank. In dat geval vergoedt de broker eventuele overboekingskosten, dan wel de transactiekosten die gemoeid zijn bij het liquideren van de portefeuille.

    www.veb.net/artikel/08410/geldende-af...
  5. Stapelaar 22 november 2021 10:36
    quote:

    its all in the game schreef op 22 november 2021 07:24:

    Ik heb meerdere rekeningen binnen 1 account bij Binck en eerst werd zaterdag al zonder vooraankondiging zomaar een rekening gesloten, opgeheven en verwijderd. Daarna kreeg ik nog dit mailtje van Binck:

    Hierbij informeren wij u over het volgende. Bij BinckBank bent u gewend dat de margin per rekening wordt berekend. Bij Saxo Bank worden rekeningen met margin gegroepeerd en over het totaal wordt de bestedingsruimte berekend. Deze wijziging heeft in uw geval (en bij een beperkte groep andere klanten) impact op de wijze waarop uw rekeningen worden weergegeven.

    Wij zijn niet geheel tevreden met deze weergave en bekijken de mogelijkheden voor een verbetering na de overgang naar het platform van Saxo Bank.
    Wij kunnen ons voorstellen dat u hier vragen over heeft. Neem in dat geval graag contact met ons op, dan kunnen wij bovenstaande nader toelichten.

    Ja natuurlijk heb ik hier vragen over, ik vraag me al tijden af: WAAROM??
    Is niet zo ingewikkeld: Saxo stelt de bank centraal en niet de klant. De klant heeft meer dan één rekening omdat hij/zij geen risico's wil vermengen. Saxo denkt: ik kan me in een extreme situatie verhalen op al die rekeningen dus gooi ik de risico's maar meteen op één hoop.
  6. GrafZerk 22 november 2021 11:07
    Voor degenen die in kleinere fondsen in US opties handelen. (Objectief mag deze post overslaan)

    Op mijn vraag over het gedekt schrijven van calls terwijl aandeel door Saxo in risicoklasse 6 zit.
    Ik ben netjes teruggebeld door een medewerker die voorheen bij Binck zat.
    Dus geen 2 weken wachttijd, maar 2 dagen plus weekend. Het wordt al korter...

    Aan mijn punt is helaas dus niks aan te doen. Ik heb de suggestie ingediend om in dit soort gevallen gedekt schrijven toe te laten en bij verkoop onderpand voor je de optie sluit een berekening te laten plaatsvinden of dat wel kan.
    Ik hoop dat ze er iets mee doen, want ik wordt nu beperkt door degenen die het risico ongedekt nemen/namen blijkbaar en het schip ingaan. (no offense)
    Ik snap hun redenering over spread en margin gedeeltelijk wel, maar ik had de info graag eerder gehad en niet bij bevestigen orderticket en vind voor gedekt schrijven dat er iets gedaan moet worden.
    Gevraagd voor een duidelijke foutmelding want de medewerker dacht in het eerste geval dat ik een sluitingsverkoop wilde doen zonder onderliggende stukken. Ik hoopte al dat ik het verkeerd zag maar helaas.
    En een duidelijke omschrijving van die risicoklassen met vermelding wat er in dat geval wel en niet mogelijk is met handel.
    Geen garantie dat ze er iets mee doen maar goed.
    Duidelijk dat ik voor deze lijnen helaas een andere broker moet gaan zoeken.

    Ook gelijk maar de 5 cijferige pincode geopperd voor de app. ipv SMS.
    Ook het haperen vorige week bij ingeven van SMS code aangekaart. Wordt nagekeken of daar meer meldingen van zijn.

    Die risico klassen zijn dynamisch dus kunnen bijgesteld worden, maar het is ook onduidelijk wanneer dit gebeurt.

    Wat betreft margins op opties: Ik wist dit niet maar bij het poppetje zit een kopje overzichten en daaronder een Optie expiratieoverzicht waar de bandbreedtes staan voor margin.
    Misschien voor de meesten hier gesneden koek, maar ik vond het handig om te weten.
    In mijn voorbeeldbijlage PLUG optie 45 26 nov koers 44,55 op dit moment. (deze moet ik maar es doorrollen :) )

  7. frahaed 22 november 2021 11:34
    Het wordt steeds gekker. Ik heb (nog) geen rekening bij Saxo. Zaterdagavond kreeg ik een e-mail van Saxobank dat ik mijn telefoonnummer had gewijzigd. Als dit niet klopte moest ik direct contact opnemen met het telefoonnummer 020-3332131. Omdat ik van niets wist heb ik dit meteen geprobeerd met als resultaat een antwoordapparaat dat ze niet bereikbaar waren. Vanmorgen weer geprobeerd. Na een nederlandse boodschap vervolgens een onverstaanbaar slecht Engels sprekende man aan de lijn. Uiteindelijk begreep ik dat het erg druk was en dat ik niet geholpen kon worden. Daarna het nummer 020-2255900 gebeld. Hier kreeg ik nummer 9 in de wachtrij. Omdat het niet opschoot later opnieuw gebeld en toen 12e en vervolgens 20e in de wachtrij. Hoe dit op te lossen? Gezien deze chaos zie ik erg op tegen de komende overgang naar Saxo.
  8. Turfbaas 22 november 2021 11:37
    Iemand enig idee:
    Geef order op: OV puts Ordina 3,30 voor 0,05. Nu krijg ik wel een bevestiging dat de order geplaatst is maar het orderboek (althans de pagina van Saxo met daarop de series) vermeldt nog steeds 0,01 om 0,06. Die 0,06 had volgens mij vervangen moeten worden door mijn order. Normaliter verandert dat meteen met het opgeven van de order.
  9. Zeus 22 november 2021 11:46
    quote:

    van Puffelen schreef op 22 november 2021 10:48:

    [...]
    Zeus, met TraderGo: Rekening >>> overzichten >>> rekeningoverzicht(op open klikken) en voilà.
    Succes!
    Ja die ken ik wel. Maar dat zijn alle geldboekingen, zeg maar de transacties (hier zag ik bijv. dat er 2 keer sevice fee was afgeschreven). Maar de commissie apart, die zie je hier toch niet helaas.
  10. WM77 22 november 2021 11:48
    quote:

    Turfbaas schreef op 22 november 2021 11:37:

    Iemand enig idee:
    Geef order op: OV puts Ordina 3,30 voor 0,05. Nu krijg ik wel een bevestiging dat de order geplaatst is maar het orderboek (althans de pagina van Saxo met daarop de series) vermeldt nog steeds 0,01 om 0,06. Die 0,06 had volgens mij vervangen moeten worden door mijn order. Normaliter verandert dat meteen met het opgeven van de order.
    Geen idee, maar ik heb de order ook geprobeerd en bij mij gebeurt hetzelfde.
  11. forum rang 6 graham20 22 november 2021 11:48
    quote:

    frahaed schreef op 22 november 2021 11:34:

    Het wordt steeds gekker. Ik heb (nog) geen rekening bij Saxo. Zaterdagavond kreeg ik een e-mail van Saxobank dat ik mijn telefoonnummer had gewijzigd. Als dit niet klopte moest ik direct contact opnemen met het telefoonnummer 020-3332131. Omdat ik van niets wist heb ik dit meteen geprobeerd met als resultaat een antwoordapparaat dat ze niet bereikbaar waren. Vanmorgen weer geprobeerd. Na een nederlandse boodschap vervolgens een onverstaanbaar slecht Engels sprekende man aan de lijn. Uiteindelijk begreep ik dat het erg druk was en dat ik niet geholpen kon worden. Daarna het nummer 020-2255900 gebeld. Hier kreeg ik nummer 9 in de wachtrij. Omdat het niet opschoot later opnieuw gebeld en toen 12e en vervolgens 20e in de wachtrij. Hoe dit op te lossen? Gezien deze chaos zie ik erg op tegen de komende overgang naar Saxo.
    Waarschijnlijk is het vergelijkbaar met deze ervaring: email en sms (naar bestaande en correcte nummer), ook zaterdagavond, met zelfde melding. Gezocht naar "persoonlijke instellingen" om het in het saxo-systeem vastgelegde telefoonnummer te vinden. Onmogelijk. Vastgesteld dat website van Saxo volstrekt inferieur is. Bijv. verwijzing naar waar je moet zoeken, maar zonder link daarnaar. Plaatjes met webpagina's, die niet overeenstemmen met de werkelijke webpagina's. Links bij instellingen die niet werken. Anyway: men heeft je *bestaande* (correcte) telefoonnummer *ingevoerd* op het saxo-platform op een plaats waar tot dusverre kennelijk - en ten onrechte - nog geen telefoonnummer stond, en kwalificeert dat dan als een "wijziging". Randdebiele amateurs.
  12. WM77 22 november 2021 11:50
    quote:

    Zeus schreef op 22 november 2021 11:46:

    [...]
    Ja die ken ik wel. Maar dat zijn alle geldboekingen, zeg maar de transacties (hier zag ik bijv. dat er 2 keer sevice fee was afgeschreven). Maar de commissie apart, die zie je hier toch niet helaas.
    Laatste pagina, linksboven. Ik bekijk het rapport op investor maar is denk ik hetzelfde.
  13. Turfbaas 22 november 2021 11:59
    quote:

    WM77 schreef op 22 november 2021 11:48:

    [...]

    Geen idee, maar ik heb de order ook geprobeerd en bij mij gebeurt hetzelfde.
    Dank voor het testen. Op 6 cent zet hij hem schijnbaar ook niet door terwijl ik wel bericht krijg dat ie geplaatst is en op 3 cent durf ik het niet te testen ;-)
  14. Amanecer 22 november 2021 12:07
    quote:

    frahaed schreef op 22 november 2021 11:34:

    Het wordt steeds gekker. Ik heb (nog) geen rekening bij Saxo. Zaterdagavond kreeg ik een e-mail van Saxobank dat ik mijn telefoonnummer had gewijzigd. Als dit niet klopte moest ik direct contact opnemen met het telefoonnummer 020-3332131. Omdat ik van niets wist heb ik dit meteen geprobeerd met als resultaat een antwoordapparaat dat ze niet bereikbaar waren. Vanmorgen weer geprobeerd. Na een nederlandse boodschap vervolgens een onverstaanbaar slecht Engels sprekende man aan de lijn. Uiteindelijk begreep ik dat het erg druk was en dat ik niet geholpen kon worden. Daarna het nummer 020-2255900 gebeld. Hier kreeg ik nummer 9 in de wachtrij. Omdat het niet opschoot later opnieuw gebeld en toen 12e en vervolgens 20e in de wachtrij. Hoe dit op te lossen? Gezien deze chaos zie ik erg op tegen de komende overgang naar Saxo.
    Ik heb een rekening bij SAXO en heb zeer slechte ervaringen met mijn nieuwe ongevraagde bank.
    Mijn advies om geen rekening bij SAXO te openen, bespaar je de ergernis van alle oud tevreden Binck, en nu ontevreden SAXO klanten.
    Zelf ben ik er nog niet uit waar ik naar toe zal overstappen.
  15. forum rang 7 A3aan 22 november 2021 12:12
    quote:

    Turfbaas schreef op 22 november 2021 11:59:

    [...]
    Dank voor het testen. Op 6 cent zet hij hem schijnbaar ook niet door terwijl ik wel bericht krijg dat ie geplaatst is en op 3 cent durf ik het niet te testen ;-)
    Gaat waarschijnlijk niet via de gebruikelijke Amsterdamse optiebeurs. Is mij ook al opgevallen. Maar dat gebeurt bij DeGiro ook wel. Ervaring daar is dat je daar soms of 5 centen meer kwijt ben of 5 centen minder ontvangt bij opties met grotere aan/verkoopprijzen. Dan zijn je kosten niet 85 cent maar eigenlijk 5,85. Een beetje sneaky die handel en ik denk dat die Denen dat ook flikken.
8.137 Posts
Pagina: «« 1 ... 190 191 192 193 194 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.