Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Koffiekamer« Terug naar discussie overzicht

Tip van de Dag !

579 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 29 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. marcel13 9 december 2020 15:46
    9/12/2020 15:13:41
    Beursblik: Bank of America verhoogt koersdoelen Proximus en Telenet

    (ABM FN) Bank of America heeft de koersdoelen van Proximus en Telenet verhoogd. Dit bleek woensdag uit een groot sectorrapport van de Amerikaanse bank.

    Het koersdoel van Proximus ging van 15,00 naar 15,10 euro en voor Telenet vat 40,80 naar 42,30 euro. Telenet heeft een koopadvies, maar Proximus is volgens de analisten een verkoopkandidaat.

    Het recent vernieuwde dividendbeleid van Telenet, met een pay-out ratio van 60 procent, is volgens de analisten één van de meest duurzame in de sector. Dit dankzij een verwachte autonome groei en eventuele synergievoordelen als de Waalse activiteiten van VOO worden overgenomen. De analisten rekenen op 2,75 euro per aandeel of een rendement van circa 8 procent aan de huidige koers.

    Wat Proximus betreft denkt Bank of America aan zowel enkele neerwaartse als opwaartse risico’s. Investeringen in het glasvezelnetwerk zouden positief moeten zijn, ook ter ondersteuning van het dividend. Een steviger dan verwacht herstel van de coronacrisis zou ook positief kunnen zijn.

    Anderzijds zou Proximus het vuur aan de schenen kunnen gelegd worden door de opmars van concurrent Orange Belgium, vooral als deze de hand weet te leggen op VOO, wat trouwens ook een mogelijkheid is voor Telenet. Veel groei zien de analisten van Bank of America al bij al niet in Proximus.

    Door: ABM Financial News.
  2. toob 9 december 2020 22:19
    quote:

    marcel13 schreef op 9 december 2020 15:46:

    9/12/2020 15:13:41
    Beursblik: Bank of America verhoogt koersdoelen Proximus en Telenet

    (ABM FN) Bank of America heeft de koersdoelen van Proximus en Telenet verhoogd. Dit bleek woensdag uit een groot sectorrapport van de Amerikaanse bank.

    Het koersdoel van Proximus ging van 15,00 naar 15,10 euro en voor Telenet vat 40,80 naar 42,30 euro. Telenet heeft een koopadvies, maar Proximus is volgens de analisten een verkoopkandidaat.

    Het recent vernieuwde dividendbeleid van Telenet, met een pay-out ratio van 60 procent, is volgens de analisten één van de meest duurzame in de sector. Dit dankzij een verwachte autonome groei en eventuele synergievoordelen als de Waalse activiteiten van VOO worden overgenomen. De analisten rekenen op 2,75 euro per aandeel of een rendement van circa 8 procent aan de huidige koers.

    Wat Proximus betreft denkt Bank of America aan zowel enkele neerwaartse als opwaartse risico’s. Investeringen in het glasvezelnetwerk zouden positief moeten zijn, ook ter ondersteuning van het dividend. Een steviger dan verwacht herstel van de coronacrisis zou ook positief kunnen zijn.

    Anderzijds zou Proximus het vuur aan de schenen kunnen gelegd worden door de opmars van concurrent Orange Belgium, vooral als deze de hand weet te leggen op VOO, wat trouwens ook een mogelijkheid is voor Telenet. Veel groei zien de analisten van Bank of America al bij al niet in Proximus.

    Door: ABM Financial News.
    Zozo..10 cent er bij..
  3. forum rang 8 Freemoneyforever 14 december 2020 10:28
    Nano One Materials, onlangs aangekocht voor 2,04, nu al 2,38.
    Stomen flink door, gezien de snelle overgang naar electrisch aangedreven voertuigen en de behoefte aan opslag van groene energie een duurzaam deel van mijn portefeuille. Vanochtend uitgebreid.
    De batterijen met deze techniek laden sneller, zijn lichter, veiliger en gaan langer mee.
  4. [verwijderd] 14 december 2020 10:41
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 14 december 2020 10:28:

    Nano One Materials, onlangs aangekocht voor 2,04, nu al 2,38.
    Stomen flink door, gezien de snelle overgang naar electrisch aangedreven voertuigen en de behoefte aan opslag van groene energie een duurzaam deel van mijn portefeuille. Vanochtend uitgebreid.
    De batterijen met deze techniek laden sneller, zijn lichter, veiliger en gaan langer mee.
    Yes, ook op de watchlist. Te koop op Franfurt.
  5. [verwijderd] 14 december 2020 13:32


    Een combinatie van Black Friday, coronadrukte en een oproep van burgemeesters om vooral online te bestellen zorgde er vorige week voor dat PostNL tegen zijn uiterste limiet aanzat. Als gevolg daarvan moest het bedrijf enkele webwinkels teleurstellen en kon het niet alle pakketten meer ophalen. Deze draconische maatregelen hoeven we dit jaar niet meer te verwachten.

    Dat legt Carlos Mendes Aguiar, commercieel directeur pakketten Benelux bij PostNL, uit in gesprek met Twinkle. Volgens Mendes Aguiar is PostNL nu weer in staat om alle pakketten op te halen en loopt de periode tot Kerst traditioneel anders dan bij relatief korte piekperiodes zoals Black Friday en Sinterklaas. ‘Wij hebben dit jaar in hele korte tijd de capaciteit moeten opschalen. In eerste instantie 40 procent en daarna nog eens 30 procent. Tot nu was het altijd voldoende om de pakjes – soms met een dag vertraging – uit te leveren. Maar de extreme drukte rond Black Friday had niemand voorzien. Op dit moment zijn wij in staat om alle pakjes op te halen. Na Sinterklaas gaan de meeste mensen aan Kerst denken en dan heb je bijna drie weken om bestellingen te doen. Dus je merkt dat dat gefaseerd gebeurt.’

    Tiental webwinkels de dupe
    Naar aanleiding van die extreme drukte en gevolgen voor sommige webwinkels stuurt PostNL vandaag een video naar de aangesloten webwinkeliers. Daarin blikt het bedrijf terug op de situatie en legt uit hoe het dan toch kon gebeuren dat bij enkele webwinkels de pakketten niet konden worden opgehaald. Mendes Aguiar: ‘Het is uiteindelijk een klein percentage webwinkels geweest waarbij een deel van de pakketten niet is opgehaald en we begrijpen heel goed dat dit ontzettend vervelend was. We hebben dit gedaan omdat de toevoer zo groot werd dat wij deze maatregelen wel moesten nemen omdat anders het systeem zou vastlopen. We schetsen natuurlijk vooraf verschillende scenario’s. We kunnen een maximaal aantal pakketten aan, en als deze situatie zich voordoet dan moeten we de toevoer even stoppen om te voorkomen dat het fout gaat. Dus we hebben bij grotere webklanten het verzoek neergelegd om een rit bijvoorbeeld een paar dagen uit te stellen en de toevoer iets af te remmen. Als je als webwinkel één rit per dag hebt en we komen één of twee dagen niet, dan kan ik mij voorstellen dat er webwinkels zijn die zeggen: als PostNL twee of drie dagen niet komt dan heeft dat veel gevolgen. Maar uiteindelijk zijn we het ook bij die webwinkels komen ophalen na twee of drie dagen.’

    Piekvergoeding
    En dan is er nog de piekvergoeding, die dit jaar voor het eerst door PostNL werd ingevoerd. Webwinkels betalen in de piekperiode 25 eurocent per pakket extra vanwege de maatregelen die PostNL neemt om de feestdagendrukte aan te kunnen. Maar als vervolgens pakketten niet worden opgehaald, krabben veel webwinkeliers zich toch achter de oren. Mendes Aguiar: ‘Ik kan mij voorstellen dat dat inderdaad vreemd overkomt. Wat wij doen in deze periode is extra capaciteit neerzetten om de extra volumes aan te kunnen. Dat zijn investeringen in extra locaties, meer vrachtwagens, personeel en bezorgbusjes. Die kosten zijn best fors en maken we om de webwinkelier beter te bedienen. Je ziet nu dat er zelfs nog meer pakketten het netwerk inkomen dat wij hadden voorzien, dus achteraf gezien hadden we nog meer capaciteit moeten toevoegen. De toeslag die wij vragen is echt een capaciteitsuitbreiding toeslag.’

    150 miljoen investeren in capaciteit
    Het uitbreiden van de bezorgcapaciteit is ook een onderwerp dat bij PostNL hoog op de agenda staat voor het komende jaar. Zo wordt er in 2021 150 miljoen geïnvesteerd om te zorgen dat er nog meer pakketten kunnen worden bezorgd. Mendes Aguiar: ‘Het gaat om 30 tot 40 procent extra capaciteit bovenop de reguliere capaciteit. We zijn momenteel bezig met het ontwikkelen van een dc in België en Westzaan (nabij Amsterdam). Daarnaast komt er een groot geautomatiseerd dc speciaal voor kleine pakketjes. De capaciteit van die laatste locatie is gelijkwaardig aan vier tot vijf dc’s. Dus eigenlijk bouwen we drie dc’s met de capaciteit van zes of zeven centra. We moeten ook wel veel capaciteit toevoegen, want de shift naar online is nog lang niet klaar. Als je als consument dingen langer dan drie maanden doet, wordt het onderdeel van je reguliere gedrag. En wij zien het aankoopgedrag structureel veranderen. Steeds meer mensen komen in aanraking met e-commerce en blijven hangen. Daarnaast blijft een deel van de werkzame bevolking naar verwachting ook na de coronacrisis thuiswerken, en zijn dus meer thuis om pakketten te ontvangen. Dit zijn allemaal trends voor een continue shift naar meer online.’
579 Posts
Pagina: «« 1 ... 18 19 20 21 22 ... 29 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.