Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
IEX 25 jaar desktop iconMarkt Monitor

Aandeel CMB.TECH BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
10,830   -0,510   (-4,50%) Dagrange 10,500 - 11,430 64.177   Gem. (3M) 28,7K

Forum geopend voor Euronav

19.449 Posts
Pagina: «« 1 ... 591 592 593 594 595 ... 973 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 16 juni 2020 18:44
    quote:

    mijn gedacht schreef op 16 juni 2020 13:21:

    TS01 Iets met je rekenmachien ? 0,7€ op een aandeel van ca 8€ lijkt mij ca 9%. Slechte vgl met spaarboekje
    Is het slechtste scenario - stel dat we door de Amerikanen naar nul euro gaan, hoelang moet ik dan wachten om m'n geld terug te zien. Al bij al beperkt risico lijkt me dus / ooit zien we ons geld terug.

    Niemand een idee van welke Bloomberg index van de tankers het is ? Deze is het alvast niet: www.bloomberg.com/quote/BDIY:IND, want stond rond de 520 of zo...

    RSI staat inderdaad stilaan op oververkocht, als ik het nog niet had zou ik nu ook kopen... De vorige 5 keer dat de RSI zo laag stond is er 4 keer 1 euro bijgekomen...
  2. belegger1981 16 juni 2020 20:54
    quote:

    Grazes schreef op 16 juni 2020 16:10:

    Wat negatief allemaal ! Het heeft tijd nodig... rustig richting de resultaten van q2... aandeel gaat zeker nog stijgen ! Komen nog goede tijden aan... gister interview gezien met 2 ceo’s van olietankers en die waren zeer positief ! Rates zijn netjes... aandeel kruipt alweer naar boven in US... het heeft tijd nodig voordat wel weer richting de 10 geraken maar daarvoor is ook geduld nodig... zeker zijn van je aankopen ! Ondertussen dividend ontvangen en uiteindelijk winst pakken.. l
    Wat mij meest tegenhoud om bij te kopen is dat men zegt dat tankeraandelen niet voor lange tijd bij te houden zijn.
    Hoe zien jullie dit,hoe lang bezit je deze in een portefeuille.
    Ik zie dat die koers onder de 8€ zit,toch ben ik er niet in berust dat we veel gaan stijgen na resultaten Q2.
    Voorlopig geloof ik er nog wel in maar als die koers na Q2 resultaten niet omhoog gaan dan is er toch iets niet pluis.
    Alvast men dank

  3. forum rang 6 christo1 16 juni 2020 20:56
    Heb een mail gestuurd naar euronav waarom ingekochte de aandelen van 2019 niet vernietigd zijn : antwoord, dit neemt eventueel bij een kapitaalverhoging veel minder tijd in beslag dan als er een normale procedure zou volgen bij een kapitaalverhoging.

    Waar slaat dit op en waarom zou euronav de aandelen als een kapitaalverhoging gebruiken vraag ik me af.

    Niets zegt dat ze uiteindelijk toch de ingekochte aandelen gaan vernietigen maar toch..........
  4. [verwijderd] 16 juni 2020 21:28
    quote:

    christo1 schreef op 16 juni 2020 20:56:

    Heb een mail gestuurd naar euronav waarom ingekochte de aandelen van 2019 niet vernietigd zijn : antwoord, dit neemt eventueel bij een kapitaalverhoging veel minder tijd in beslag dan als er een normale procedure zou volgen bij een kapitaalverhoging.

    Waar slaat dit op en waarom zou euronav de aandelen als een kapitaalverhoging gebruiken vraag ik me af.

    Niets zegt dat ze uiteindelijk toch de ingekochte aandelen gaan vernietigen maar toch..........
    Ik kan perfect die keuze van Euronav begrijpen. Is idd veel makkelijker voor hen om die shares in hun treasury te houden. Indien ze ooit kapitaal willen ophalen kunnen ze die shares terug publiek verkopen. En zolang ze in treasury opgenomen zijn, hebben ze in se hetzelfde effect als indien ze vernietigd zouden zijn.
  5. [verwijderd] 16 juni 2020 21:47
    quote:

    PAPA JOE schreef op 16 juni 2020 21:35:

    Vraag
    Wie of wat houdt die koers op dit niveau ?
    Shorters, institutionelen of heeft er iemand een beter zicht
    Ik denk dat er velen ook deze actuele situatie onbegrijpelijk vinden
    Gebrek aan interesse.

    Ook te begrijpen als je ziet dat zwaar getroffen bedrijven op een maand tijd ongeveer 50% stijgen ten opzichte van de bodemkoers in maart, terwijl Euronav ongeveer aan zijn YTD low noteert. Retrospectief had ik ook liever mijn geld in Alphabet gestoken maarja, fundamenteel leek EURN zo sappig.

    Zolang de indexen groen staan, zal EURN niet veel bougeren volgens mij. Het is maar eens de bubbel barst, dat EURN een reddingsboei kan betekenen voor veel beleggers en dan komt de groene golf. Allicht zal de bubbel barsten op het moment dat de tarieven uitbodemen, maar dat is een andere discussie :D. Het komt wel goed, alleen is de vraag wanneer.
  6. PAPA JOE 16 juni 2020 21:51
    quote:

    Twoane schreef op 16 juni 2020 21:47:

    [...]

    Gebrek aan interesse.

    Ook te begrijpen als je ziet dat zwaar getroffen bedrijven op een maand tijd ongeveer 50% stijgen ten opzichte van de bodemkoers in maart, terwijl Euronav ongeveer aan zijn YTD low noteert. Retrospectief had ik ook liever mijn geld in Alphabet gestoken maarja, fundamenteel leek EURN zo sappig.

    Zolang de indexen groen staan, zal EURN niet veel bougeren volgens mij. Het is maar eens de bubbel barst, dat EURN een reddingsboei kan betekenen voor veel beleggers en dan komt de groene golf. Allicht zal de bubbel barsten op het moment dat de tarieven uitbodemen, maar dat is een andere discussie :D. Het komt wel goed, alleen is de vraag wanneer.
    Tss voor uw input
    Ik zie dat RSI rond de 33 staat wat toch laag is
    Dit aandeel is toch oversold ?
  7. Gummbah 16 juni 2020 21:52
    quote:

    PAPA JOE schreef op 16 juni 2020 21:35:

    Vraag
    Wie of wat houdt die koers op dit niveau ?
    Shorters, institutionelen of heeft er iemand een beter zicht
    Ik denk dat er velen ook deze actuele situatie onbegrijpelijk vinden
    Als je dit: www.freightwaves.com/news/robinhood-e... leest, heb je je antwoord toch?
  8. [verwijderd] 16 juni 2020 21:58
    quote:

    PAPA JOE schreef op 16 juni 2020 21:35:

    Vraag
    Wie of wat houdt die koers op dit niveau ?
    Shorters, institutionelen of heeft er iemand een beter zicht
    Ik denk dat er velen ook deze actuele situatie onbegrijpelijk vinden
    Ik ben in Euronav geïnteresseerd geraakt omdat ik tegen de lage olieprijs wou hedgen en het dividend. Als de olieprijs slecht voor Shell is, dan is het goed voor Euronav.

    Zo hadden de institutionelen ook gedacht en sprongen op de bedrijven die VLCC (kan 2 miljoen vaten olie meenemen) hebben om zich tegen de lage olieprijzen te hedgen. De olieprijs is niet meer zo laag en de hedge is niet meer nodig.

    Dus de institutionelen stappen uit deze positie. Kijkend naar de kleine buy orders, elke keer dat een pakketje aandelen tegen marktprijs verkocht wordt, dan zie je al die kleine buy orders in een dalende lijn uitgevoerd worden.
  9. Sheridans 16 juni 2020 22:38
    quote:

    astralslide schreef op 16 juni 2020 16:22:

    [...]Mooi dat positivisme :) Ik ben ook zeker van de fundamentals maar niet van deze markt, daar wringt het een beetje. De hele sector lijkt gewoon enorm uit de mode. Olie stijgt? Tankers dalen. Olie daalt? Tankers dalen mee. Flink groene dag op de beurs? Tankers doen niks. Malaise op de beurs? Tankers dalen rustig mee. Kwartalen met recordwinsten, flink dividend en uitstekende outlook voor volgend kwartaal? Aandeel niet in beweging te krijgen. Etc. Het is gewoon frustrerend om te zien terwijl al die meme stocks ondertussen de lucht in schieten.
    Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
    Zoals velen hier zeggen, waarschijnlijk geduld hebben, misschien heel veel geduld....
19.449 Posts
Pagina: «« 1 ... 591 592 593 594 595 ... 973 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.