Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BE Semiconductor Industries AEX:BESI.NL, NL0012866412

  • 133,100 10 mei 2024 13:33
  • +2,150 (+1,64%) Dagrange 129,000 - 133,900
  • 169.446 Gem. (3M) 526,8K

Besi Semiconductor jaardraadje 2024

3.640 Posts
Pagina: «« 1 ... 177 178 179 180 181 182 | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 4finance 10 mei 2024 09:52
    quote:

    werkzaam schreef op 10 mei 2024 09:41:

    [...]

    Dat geloof ik... maar jaren... maar daar heb je nu niets aan... toch
    (beleeft bedoelt)
    Wel, mijn goedkoopste aankoop is hier 49,00 en duurste rond de 125,00.
    Dus ik heb er zeker wat aan ;-)
    Ik wil alleen maar opmerken dat de rit hier omhoog nog heel fors zal zijn met alle AI in de startblokken.
  2. forum rang 5 christo1 10 mei 2024 09:58
    Dit order voor hybrid bonding dat gisteren is aangekondigd kan en zal voor een sneeuwbaleffect zorgen aan nieuwe orders we weten de naam niet maar het zal een grote speler zijn, dus de concurrentie zal niet willen achterblijven met de hybrid bonding technologie.

    Ze gaan de keuze hebben ofwel meestappen in het verhaal van hybrid bonding of achterop geraken in de techrace die zal plaatsvinden in het AI gebeuren en daarnaast.

    Mvg
  3. werkzaam 10 mei 2024 10:15
    quote:

    christo1 schreef op 10 mei 2024 09:58:

    Dit order voor hybrid bonding dat gisteren is aangekondigd kan en zal voor een sneeuwbaleffect zorgen aan nieuwe orders we weten de naam niet maar het zal een grote speler zijn, dus de concurrentie zal niet willen achterblijven met de hybrid bonding technologie.

    Ze gaan de keuze hebben ofwel meestappen in het verhaal van hybrid bonding of achterop geraken in de techrace die zal plaatsvinden in het AI gebeuren en daarnaast.

    Mvg
    ..maar dit maakt mij zorgen, want is er nou een order of blijkt gaat het niet verder dan een optie in gevorderd stadium ... het gaat per slot van rekening over het 4ekw en zelfs volgend jaar...
  4. B.T. 10 mei 2024 10:16
    quote:

    christo1 schreef op 10 mei 2024 09:58:

    Dit order voor hybrid bonding dat gisteren is aangekondigd kan en zal voor een sneeuwbaleffect zorgen aan nieuwe orders we weten de naam niet maar het zal een grote speler zijn, dus de concurrentie zal niet willen achterblijven met de hybrid bonding technologie.

    Ze gaan de keuze hebben ofwel meestappen in het verhaal van hybrid bonding of achterop geraken in de techrace die zal plaatsvinden in het AI gebeuren en daarnaast.

    Mvg
    En dat is dus wellicht ook de insteek van de afdeling marketing van Besi. Mogelijk verklaart dat ook waarom er sprake is van een milde marktreactie op dit nieuws.
  5. werkzaam 10 mei 2024 10:19
    quote:

    B.T. schreef op 10 mei 2024 10:16:

    [...]

    En dat is dus wellicht ook de insteek van de afdeling marketing van Besi. Mogelijk verklaart dat ook waarom er sprake is van een milde marktreactie op dit nieuws.
    ben niet alleen dus.... lijkt idd een poging om het tij te keren, anders hadden ze de koper wel benoemd.
  6. forum rang 5 christo1 10 mei 2024 10:33
    quote:

    werkzaam schreef op 10 mei 2024 10:15:

    [...]

    ..maar dit maakt mij zorgen, want is er nou een order of blijkt gaat het niet verder dan een optie in gevorderd stadium ... het gaat per slot van rekening over het 4ekw en zelfs volgend jaar...
    Machines zijn niet op een week gemaakt en verscheept hè, tussen plaatsing orders en levering betreft het al gauw een half jaar en meer.

    Zie maar bij ASML daar is de levertijd meer dan 1 jaar, toegegeven de asml machines zijn ook wel een stuk complexer om te fabriceren maar eenmaal alles in het plaatje past kan de productie wel versneld worden, zie het maar als aan een lopende band staan.

    Mvg.
  7. forum rang 9 nine_inch_nerd 10 mei 2024 10:36
    quote:

    werkzaam schreef op 10 mei 2024 10:18:

    10.00 geweest en we staan in het rood.... volgens het patroon wordt het behoorlijk rood om 17.30....
    mag hopen dat ik fout zit.....
    Ik vraag me nogmaals af hoe u dit allemaal beredeneert.
    Rond 9:10u stond de koers net onder de €130 en ca 10:10u staat ie €130,90. Nu zelfs >€131
    En nogmaals, kan een reactie om 10:00u, als die er is volgens uw theorie, niet iets te maken hebben met het voorbeurssentiment in de US (deze gaat dan nl live)?
    #berenopdeweg

    Koers Besi: dat er orders werden afgenomen was bekend (zie PR enige tijd geleden). Nu ze bevestigd zijn (de eerste 26) is de daarop volgende flauwe koersstijging begrijpelijk. "Oud nieuws dat nu bevestigd is".
  8. werkzaam 10 mei 2024 11:00
    quote:

    nine_inch_nerd schreef op 10 mei 2024 10:36:

    [...]

    Ik vraag me nogmaals af hoe u dit allemaal beredeneert.

    Dat is juist het punt, het is niet te beredeneren...het is wat er gebeurd.., hoop steeds dat dit patroon wordt onderbroken.. soms een dag maar ...

    U moet het niet zien als zwart kijken maar als een verbazende constatering.. Ik hoop ook dat het vandaag anders is.

    Gisteren want daar kwam nieuws al verdampte de erg reactie snel .
    Maar goed we zullen zien vandaag
    Opgemerkt daarbij is dat ASMI en ASML een hele andere route volgen en dat zonder nieuws

    Overigens zie ik de VS in de plus en blijft BESI toch achter. Nogmaals het is geen zwartkijken alleen verbazing
  9. forum rang 9 nine_inch_nerd 10 mei 2024 11:24
    quote:

    werkzaam schreef op 10 mei 2024 11:00:

    [...]

    Dat is juist het punt, het is niet te beredeneren...het is wat er gebeurd.., hoop steeds dat dit patroon wordt onderbroken.. soms een dag maar ...

    U moet het niet zien als zwart kijken maar als een verbazende constatering.. Ik hoop ook dat het vandaag anders is.

    Gisteren want daar kwam nieuws al verdampte de erg reactie snel .
    Maar goed we zullen zien vandaag
    Opgemerkt daarbij is dat ASMI en ASML een hele andere route volgen en dat zonder nieuws

    Overigens zie ik de VS in de plus en blijft BESI toch achter. Nogmaals het is geen zwartkijken alleen verbazing
    Mijn laatste inbreng hierin.
    U moet wel lezen wat ik schrijf en niet maar één zin quoten. Daar noem ik de feiten (van cijfers/getallen die gewoon op te vragen zijn via diverse trendings).
    Succes.
  10. forum rang 5 The Third Way... 10 mei 2024 12:21
    Zeer belangrijke klant Taiwan Semiconductor rises after April sales soar 60%; approves NT$4 dividend for Q1

    Taiwan Semiconductor Manufacturing's (NYSE:TSM) stock rose about 3% premarket on Friday after the company's revenue for April 2024 surged 59.6% year-over-year.

    TSM — which produces chips for some of the world's largest tech companies including Apple (AAPL), Nvidia (NVDA) and AMD (AMD) — saw revenue of NT$236.02B in April, an increase of 20.9% versus March.

    Revenue for the four months, January through April 2024, amounted to NT$828.67B, rising 26.2% compared to the same period in 2023.

    During TSM's first quarter earnings call in April, CEO C. C. Wei had warned about the overall semiconductor market growth in 2024, but noted that the company expects 2024 to be a healthy growth year for TSM.

    "We lowered our forecast for the 2024 overall semiconductor market, excluding memory, to increase by approximately 10% year-over-year, while foundry industry growth is now forecast to be mid- to high-teens percent, both are coming off the steep inventory correction and/or base of 2023," said Wei on the call in April.

    seekingalpha.com/news/4104410-taiwan-...
  11. forum rang 9 nine_inch_nerd 10 mei 2024 12:34
    Fragmenten van een recent artikel (1 nov 2023) wat hier ook geplaatst is (2023 draadje).

    - The equipment for die-to-wafer hybrid bonding must be very clean and precise. In part because of those requirements, it falls into the price range of front-end semicon equipment. A hybrid-bonding line that fills a 300 mm wafer with dies starts with a machine for cleaning and applying plasma activation to prepare the chips and wafers for the bonding process. In the second step, the bonder accurately places the ICs on the wafer. Applied Materials is moving into this market with Besi.
    Er zijn ook andere spelers hierin die deze machines maken (ASM PT en EV-Group), maar de exclusieve partnerships zijn doorslaggevend. Tevens zijn de machines van de concurrenten 2x zo duur als die van AMAT en Besi.

    - TSMC placed a large order for hybrid-bonding lines with Applied and Besi this year 2023.
    Blickman expects a similar order for multiple machines from Intel before the end of the year 2023.

    Ik denk dat er vertraging is geweest en dat het gerucht Intel (vorige blz) waarschijnlijk van toepassing is voor deze 26 orders, achteraf gezien.

    - Besi announced that both Intel and TSMC had promised to purchase 50 hybrid bonders. Orders are only really taking off this year, so these plans seem a bit delayed, but Besi says it already has the capacity to produce 180 hybrid bonders per year.
    If that capacity is filled, it will mean additional sales of 400 million euros – with price tags per machine of 2-2.5 million euros.
    Bevestiging op 1 november van een delay. En machines bouwen: 180 st./jaar :-0

    - The Besi top executive realizes that a technological edge is quickly squandered, especially in the bloody back-end equipment segment. “The main challenge for Besi is certainly to stay ahead of this development in the next two, three, four, five years,” he told New Street’s Ferragu. But, he said, “the economics and financial aspects of this technology make it very interesting for anyone in the back-end industry to move in that direction.”
    Blickman is assured of the support of Intel and TSMC for now, but in technological terms, Besi is vulnerable. Hybrid bonding may be a knowledge-intensive and advanced technology, but the entry threshold for competitors is low when compared to front-end machines. ASM Pacific and EVG, among others, have strong positions.

    Concurrentie is er, maar Besi heeft een voorsprong. en moet deze vasthouden met steun van Intel en TSMC en tevens (als eerder vermeld) zijn de machines ASM en EVG 2x zo duur.

    - Chinese manufacturer Yangtze Memory Technologies Corp (YMTC) is already using the Austrian equipment EVG to stack 3D NAND memories. These are the memories Apple wanted to include in its iPhones, but it refrained from doing so after mounting geopolitical pressure and criticism from US policymakers.
    Apple en eigen chips maken: zij hebben nu een Chinese chipleverancier en als Apple zelf die chips willen gaan maken (zoals deze week bekend gemaakt) voor hun PC/iPads/iPhones dan kunnen ze kiezen. Besi is de goedkoopste met AMAT. ;)
    Ze zullen machines nodig hebben. Dus volgens mij geen issue dat Apple die beslissing heeft genomen.

    - Along with Samsung, Intel and TSMC are the forerunners in hybrid bonding.
    Spreekt voor zichzelf.

    Meer en ter info:
    Besi holds the best cards in advanced packaging, but the game has only just begun
    René Raaijmakers 1 november 2023
    bits-chips.nl/artikel/besi-holds-the-...
3.640 Posts
Pagina: «« 1 ... 177 178 179 180 181 182 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Iets langer geduld met Besi

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links